Újabb szalmabáb. Senki nem akarja itt és most kiiktatni a dízeleket, főleg nem a tehergépjárművekből, ahova való.
Az agyatlan állami szubvenciók juttatták olyan helyzetbe Európát, hogy a legkisebb, szappantartó méretű városi autókba is dízeleket szereltek, ami megbosszulta magát.
Persze ebben a folytamatban bőven benne volt az autógyárak köztörvényes bűnözőként való viselkedése is.
Természetesen az idő kerekét visszaforgatni nem lehet, de legyen már elég a hazugságokból, hogy a belsőégésű szintesemmit nem szennyez. Legalább ezt az elektromos autó topikot ne fossák tele a dízelimádók vele!
Most a diesel motorok kiiktatása olyan gatdasági folymatokat indítana el, amit te sem akarnál. Kezdve azzal, hogy már a sarki bolt építésénél a transzportbeton ára magasabb. A házadról nem is beszélve. És minden amit szállítani kell, ami közlekedéssel jár, vagy ami villamos energiát igényel. Amúgy minden autó jelentős része kőolaj származék. Kábelszigetelés, autó belső, abroncsok, stb... Ez szerintem nem fog változni egyhamar. A TV-d sem, a szgéped, telefonod, a kaja csomagolása, a világítótest, az órád, a ruhád,a cipőd, szőnyeged, a bútorod, az ásványvized palackja, a festékek, stb ...
Köszönöm a felvilágosítást, ettől függetlenül a sok füstölő kémény megtévesztő, tehát demagóg interpretálása volt a fűtés légszennyezésének abból a célból, hogy relativizálja az autók légszennyezését.
Ha esetleg kétségeid támadnak milyen célból került fel a fénykép, akkor figyelmedbe ajánlom az aláírást, ami biztosan elkerülte a figyelmed:
Hogy ehhez a szmoghoz mennyit tesznek hozzá a belsőégésű járművek? Szinte semmit ...
Ne keverjük össze a fogyasztást a szennyezéssel. El lehet égetni azt a 10 litert szennyezöen is, és sokkal tisztábban is, Ha 200 km-t mész egy ilyennel, az kb. azt jelenti, hogy egy mai autó mehetne majdnem 10 000Km-t is, akkor lennétek egálban. Annyit meg kevesen mennek, úgyhogy nem csökkenne annyival a népsürüség.