Egyenlőre utak, a buszok nyomvonalai. Ha kész, nagyjából arányos minden, akkor jöhetnek a buszjáratok. Ez a kép óta már készen van a IV. és a XV. kerület is. Van pár szabadnapom, nehéz felállni előle:) Munka közben pedig járom a várost, és jegyzem hogy melyik végállomáson mi merre, hogy minél pontosabb legyen:)
Hehehe, rájöttem a lámpák működésére :D Egy nem látható helyen fut egy jármű, ami ahogy áthalad a switch contact-okon, úgy változik, hogy éppen hol kinek van zöld. (Nem tudom, hogy ez csak nekem újdonság-e, de hátha nem :)
Amúgy a kissé kacifántos Üllői úttól eltekintve egész jól le lehet modellezni a hálózatot. Legalábbis durva eltérések eddig nemigen voltak, remélem ezután se lesznek :)
Ha már nem akar Bochmann úr 3D megjelenítést (amiben tkp. igaza lehet), legalább kellenének "direct link"-ek.
Például (100,100)-ból (200,300)-ba nyílegyenes vonal. Vagy valami ilyesmi.
Pl. Nagyvárad tér
Semmi ahoz képest, ha tovább akarunk menni az Üllői úton Lőrinc felé, és még a kispesti Ady Endre utat is meg akarjuk csinálni. Vegy fölösleges S-kanyarok lesznek benne, vagy csupa hullámvonal lesz, vagy a keresztező útvonalak (buszjáratok) útvonalhossza torzul el durván.
Tervezhették volna ezt a várost picit szögletesebbre :D Az Üllői út olyan szinten megy ferdén a BAHN korlátaihoz képest, hogy muszáj lesz egy elnyújtott S kanyart beleraknom, különben sose lyukadok ki a Nagyvárad térre...
Az arányok a program adottságaihoz képest nagyjából rendben vannak, elégedett vagyok vele. Az a taktikám, hogy csak nyomvonalakat épitek, városrészenként de azt buszokkal együtt, igy ha vissza kell bontani nem veszik sok munka, volt pár baki, pl Hűvösvölgy felől megépitettem Solymárt a 64-164-e buszok nyomvonalával, aztán Óbuda felől a 218-ast, és a "két" Solymár környékén sem volt egymásnak... de aztán kisebb módositás, lejjeb raktam Káposztást... :) megoldottam, csak ennyi, hogy részletes kidolgozás, vagy menetrend csak akkor, ha nyomvonalak megvannak, adig csak egy vágány, vagy út, hogy majd itt lesz... menetrendet kár elöbb csinálni, csak kezdhetem előről azt is, ha vmi nem jön ki. Az nem volt még egyszerű, hogy a metro is ugyanott legyen. egy szélsőséges példa, hogy ahol nincs iv, ott tényleg ne legyen, ugyanakkor a Lehet téri metró állomás ne a Jászai Mari téren legyen:)
Amúgy pontos távolságok szerint csinálod a térképet? (Tehát ami a valóságban 200m, az a játékban is kb. annyi?) Nagyjából összeérnek a dolgok? (Én attól tartok, hogy a nagyon távoli jövőben gondjaim lesznek abból, hogy elcsúsznak a dolgok... ráadásul 1970-ben még egy picit nagyobb hálózat volt, tehát ott még látványosabb, ha nem érnek össze rendesen a dolgok. Lehet, hogy a vonalcsoportonkénti megépítés helyett inkább fokozatosan kéne a teljes hálózatot beüzemelnem...)
A legfölső mezőben [elements/km] tudod beállítani. 1 km ugye 1000 m, tehát ha elosztod az 1000-et azzal a számmal amit a mezőbe beírsz (2 és 90 közötti egész szám), akkor a művelet eredménye az 1 elem hossza méterben. Ha pl. 50-et állítasz be, az az alábbi "méretarányt" eredményezi:
1000 / 50 = 20, azaz egy-egy elem 20 méter hosszú lesz.
Elkezdtem én is ismerkedni ezzel a programmal, nagyon bejött. Nem tudjátok, hogy egy rács az méterben mennyinek felel meg? Vagy hogy is lehet beállítani az arányokat?
Leginkább jó minőségű térképet nem találtam, illetve a méretezéssel akadt gondom. A pályákat amiket belinkeltél, azt letöltöttem már korábban! Kicsit nehéz ezekbe új vonalvezetést rakni. Köszönöm az eddigi segítséget!
Örülök, hogy van ez a fórum! Én csak ismerkedem a programmal és még sok mindent meg sem tudok oldani. Főleg a villamosok miatt töltöttem le a programot! Annyi kérdeznék csupán, hogy az általatok fejlesztett, épített pályákat esetleg hol lehet letölteni?! Próbálkoztam térképek beillesztésével, és azok lemodellezésével, de nem igazán ment, így éppen milyen kedvem van pályát kezdtem építeni. Igazán örülnék egy 70-es évek Budapest pályának! Előre is köszönöm a választ.