Keresés

Részletes keresés

Blöky2 Creative Commons License 2022.10.07 0 1 411

Ez külön topikot kíván!

Előzmény: toto92 (408)
Blöky2 Creative Commons License 2022.10.07 0 0 410

A vágányok végére ütközőbakot kell tenni. (P = Prellböcke)

Ha azt is akarod, hogy a mozdony körüljárhassa a szerelvényt, kell egy tároló-rendező vágánycsoport is.
A legegyszerűbb megoldás külön érkezési és indulási oldalt építeni, ahol az érkezési oldalról minden a tároló felé megy, az indulási oldalról minden a nyílt vonalra.

Előzmény: Bálint Galambos (406)
Blöky2 Creative Commons License 2022.10.07 0 0 409

A kitérő vágányúthoz tartozik, ennek megfelelően alakul a foglaltsága.

Előzmény: jóképességű (405)
toto92 Creative Commons License 2021.04.02 0 0 408

Játszottál már a Nimby Rails-szel? Tudsz róla mesélni hogy milyen?

Előzmény: balaci1964 (407)
balaci1964 Creative Commons License 2021.03.28 0 0 407

Milyen jó lenne, ha a Bahn és a Nimby Rails valahogy fuzionálna :D

Bálint Galambos Creative Commons License 2021.01.17 0 0 406

hogyan lehet fejpályaudvart létrehozni? Vagy csak egy olyan végpályaudvart, ahol egy váltón keresztül egyik oldalról jön be minden, és a másik oldalon megy ki?

 

jóképességű Creative Commons License 2020.02.12 0 1 405

Üdv,

3,89 es verziót próbálgatom, sima vágány keresztnél van egy olyan, ami a korábbi verziokban nem volt, hogy "crate itinerary crossing" ahová be tudok írni ugyanolyan adatokat, mint pl a váltóknál. Egy terelési lehetőség nélküli kereszteződésnél ez mi lehet?

Balugamer Creative Commons License 2019.11.25 0 0 404

hogy kell depotot route készíteni?

Blöky2 Creative Commons License 2018.07.15 0 0 403

Tudsz-e németül vagy angolul? A honlapon le van írva.

Ha letöltötted az éles verziót, 92 nap múlva beint, hogy fizesd ki.

A honlapon van fizetésre vezető link, de most nem tudom fejből, hogy kártyával vagy átutalással lehet.

Utána ímélben kapsz egy szériaszámot és egy kódot, amit a File menü Registration pontjában lehet beírni, ezzel a játék tovább fut.

Előzmény: lkcs.aa (402)
lkcs.aa Creative Commons License 2018.07.15 0 0 402

Sziasztok! Engem nemrég ragadott meg a JBSS és szeretnék segítséget kérni tőletek!
Először is, hogy történik a regisztráció és a fizetés?

Válaszotokat előre is köszönöm.

Blöky2 Creative Commons License 2018.01.06 0 0 401

A trónok harca folytatódik. Westeros belépett a XIX. századba, és vasútfejlesztésbe kezdett.

 

okrosg.uw.hu

toto92 Creative Commons License 2017.04.29 0 0 400

Óóó, hát ez csodálatos :D köszi!

Előzmény: Blöky2 (399)
Blöky2 Creative Commons License 2017.04.29 0 0 399

Igen, lehetséges ;)

Csak ha a 'bepasztázandó' területen bármi van, amit a beillesztés felülírna/törölne, biztonsági kérdést kapunk, és csak abból választhatunk, hogy megtörténjen-e a felülíródás (a régi adatok elvesztésével) vagy ne történjen semmi.

Előzmény: toto92 (398)
toto92 Creative Commons License 2017.04.28 0 0 398

Üdv!

 

Van arra lehetőség, hogy nagyobb területeket kopipészteljünk át máshova? Be kéne szúrni pár kockányi egyenest egy szakaszra még, viszont nem akarnám a hozzá kapcsolódó csomópontot eltörölni a Föld színéről majd újra reprodukálni.

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.05 0 0 397

Köszönöm a javítást/kiegészítést. Mindig örülök, ha tanulhatok valami újat :-)

Előzmény: Blöky2 (396)
Blöky2 Creative Commons License 2017.02.04 0 1 396

"0s:12" - ennek az a jelentése, hogy a járatok 12/12-ed része 0 másodpercig fog tartózkodni a megállóban, azaz az összes járat (függetlenül attól, hogy a DataChange-ben mit adtunk meg nekik, mert ez felülírja)

 

"az esetleg később érkező járatot ez nem fogja érdekelni és egyszerűen kimarad egy visszaindulás."

 

A végállomásnál be lehet állítani, hogy a kimaradt indulásokat pótolja, akkor a késve érkező azonnal továbbindul.

(Ha a következő kocsi/vonat a következő indulási időpont előtt beér, akkor kivárja, ha nem, akkor a kimaradásszámláló lép egyet stb)

Előzmény: Törölt nick (395)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.03 0 0 395

Kapjon egy kis életet a topik...

 

Kicsit véletlenszerűbbé tehető a menetidő-lefutás, ha az ember

 

- data change pointot használ, illetve ha

*(i=0:00-5:50,S=9-15), *(i=5:51-8:30,S=45-55), *(i=8:31-12:00,S=10-15), *(i=12:01-18:30,S=15-18) , *(i=18:31-23:59,S=10-12)

 

A fenti beállítással hajnali 5:50-ig 9-15s, 8:30-ig 45-55s, 12:00-ig 10-15s, 18:30-ig 15-18s és éjfélig 10-12s a megállóhelyi tartózkodási idő.

 

-a megállókban a jellemző igényekhez mérten esetleg nem állnak meg egyes járatok:

0s:12

 

Ennek megfelelően a délelőtti és délutáni időszakban a gyengébb és erősebb irány között akár 5-6 perc különbség is lehet. 

A valósággal ellentétben viszont itt nem szabad a legsűrűbben előforduló menetidőt használni, mert az esetleg később érkező járatot ez nem fogja érdekelni és egyszerűen kimarad egy visszaindulás.

 

Gondol ezek egy részével mindenki 

toto92 Creative Commons License 2016.10.29 0 0 394

Tud valaki gyűjtőoldalról, ahonnan járműveket/bármi egyebet le lehet tölteni? Személy szerint Ikarus buszokra lenne szükségem minden mennyiségben.

Blöky2 Creative Commons License 2016.10.27 0 0 393

És köszi a fordítást!

(Sajnos nem túl sokatmondó a német fórum e hsz-a)

Előzmény: eMPet (389)
eMPet Creative Commons License 2016.10.26 0 0 392

Kevésszer nézem 1:1es nagyításban a pályáimat, nagyobban pedig a szögletes ív kezd tényleg ív lenni. :-)

Pár hozzászólással alant raktam is be átnézeti képet.

 

Mindent összegezve, a 3.86-os tetszik eddig legjobban, azért az, mert a 3.87-es jelzős és kb 22,5 fokos újításai nekem feleslegesek.

(A meglévő pályát úgy sem fogom átrajzolni, újat meg soká tart az aprólékosság és a jelzők miatt.)

 

Néztem a készítő oldalát, ma sajnos csak a 3.88-ast lehet megvenni, így marad az örök tesztelés és törlés. Nem mintha túl sok időm lenne rá manapság...

Blöky2 Creative Commons License 2016.10.26 0 0 391

Én is a 2. csoportba tartozom, de van még egy mániám: pályaépítés. Egy teljesen fiktív világban persze elmegy a 45°-os irány is, de én szeretem a való világ kisebb-nagyobb részleteit leutánozni, ehhez pedig nagyon jól jön a 22,5° is (valójában nem pont ennyi az arc tg 1/2, de az egyszerűség kedvéért fogadjuk el). Különben a pálya cikcakkos lesz, amit utálok, de a tompább tompaszög legalább a cikcakkok nagy részét kisimítja :)

A vágányutas kütyüket nem tartom létszükségletnek, ráadásul így ahogy a Bahnban meg lett valósítva, eléggé időrabló a létrehozásuk. Tán még ha a progi automatikusan meg tudná határozni a blokkolást/lefoglalást, mint a Rail3D-ben vagy a Train Feverben.

Ezért reménykedek abban, hogy egyszer a 4.0 be lesz fejezve.

Az igazi persze egy olyan progi lenne, ahol a pályák iránykötöttségek nélkül, valósághűen építhetők. A 3D látványhoz nem ragaszkodnék, de nem láttam még olyan programot, ami az ilyen pályákon futó vonatok (villamosok, buszok) megjelenítését ne tudná 3D-ben, csak Bahn-szerűen.

Előzmény: eMPet (389)
Farkas Péter83 Creative Commons License 2016.10.25 0 0 390

Sziasztok Nincs meg valakinek véletlenül a KCSV7 és az ICSbudapesti villamosok zoom4-ben? akinek meg van eltudja nekem küldeni a petipapa83@freemail.hu-ra köszi!

eMPet Creative Commons License 2016.10.25 0 0 389

Valószínű, hogy én is a 2. csoportba tartozom, sokat el tudok pöcsölni a menetrenddel, csatlakozásokkal, ki- és beállásokkal. Arra, hogy (grafikusan) szépen megáll, nyit-csöng-csuk nem vagyok kíváncsi, csak feleslegesen lassítja a rendszert. Ugyan így nem érdekel a füstölgő kémény és idegbeteg marha sem.

 

Megálltam a 3.86-nál, a későbbi verziók kábé 22 fokos grafikája nem érdekel, ugyanígy a vágányutas túlbonyolított rendszer sem.

Egy nagy saját pályán van két nagy plusz két kis országom, átlóban 400 km. Elég ennek a menetrendjét összehangolni. :-)

Előszeretettel szüntetgetek meg vonalakat és racionalizálok hálózatot idegen pályákon, melyeket a netről szedem. Inkább itt, mint a valóságban...

 

Egyedül a most használt verzióm "ütemes lejárása" bosszant, lehet, hogy meg kellene vennem és ellennék az életem végéig vele. :-)

 

 

A kérdéses cikkrészletből én is hasonlókat szedtem ki, a faccebúkkos részét nem értem teljesen (kissé ellentmondásos), de gondolom, hogy az a baja, hogy több a fórum, mint az olvasó-hozzászóló.

 

 

 

Azt kell mondanom, hogy a Bahn egy kicsit „majomkaja” lett. Korábbna kté előnye volt a BAHN-nak: egyrészt jó grafikája volt, másrészt lehetett menetrend szerinti forgalmat generálni.

Napjainkban a grafika nem a non plus ultra (minta a Doom). Azok, akik szép tömegközlekedés-szimulátort szeretnének ott van nekik az OMSI, vagy egyéb újabb szimulátorok.

A sok opció elrettentik azokat, akik csak simán vezetni szeretnének, mert vagy lusták, vagy egyszerűen nem érdekli őket.

 

Tehát két célcsoport van:

1., Egyszerű vezetők, jobb grafikát szeretnének, de erre van más szoftver.

2., A menetrend-mániákusok: akik kihasználják a funkciókat, mint a 4.0-ban, de ezek a funkciók csak még komplikáltabbak lesznek.

 

Mi vezet arra embereket, hogy a fórum helyett csak a Facebookot használják, miért nem csinál senki közülük saját F-oldalt?

 

 

Blöky2 Creative Commons License 2016.09.07 0 0 388

Most kipakolok.

A hivatalos Bahn fórumon találtam ezt a topicot, de minimális némettudásom miatt nem vállalkozok az ottani részvételre.

A topic címe: Wann gibs mal wieder was neues ?

Kb. mikor várható valami új. Ez engem is érdekelne, mert J.B. úr már négy éve húzogatja a mézesmadzagot a 4.00 bétával, de sehol semmi release...

 

Válaszok és válaszaim a válaszokra:

 

"Ich habe im Moment nur wenig Zeit für BAHN." - írja a szerző.

[kevés időm van a Bahnnal foglalkozni]

Közben a 3.87-re és 3.88-ra volt idő. Nem mondom, hogy feleslegesek, de a 4.00-ban megjelenő 25,5°-os geometriához képest eltörpül a jelentőségük az innovációknak. (valójában arc tg 1/2 nem pont ugyanannyi, de ez most lényegtelen)

 

"letzten 15 Jahre haben nur die Anzahl der BAHN-Nutzer reduziert"

[az utóbbi 15 évben csak csökkent a felhasználók száma]

Az első gondolatom az volt, hogy nem csoda, mert... ld. lejjebb. Na de hogy 15 éve? Ami engem illet, a 3.86-ot vettem meg szabályosan utoljára, mert megjelent a 4.00ß, aztán 3.87, 3.88, én meg azt hittem, hogy a 4.00 véglegesen is hamar megjelenik - de egyelőre se kép, se hang, és a legutóbb közzétett béta is lejár idén ősszel.

 

Az eddigi utolsó két hsz-t teljes terjedelmében beidézem, és ha egy németül (elég) jól tudó egyén erre jár, szépen megkérem, hogy fordítsa le:

 

"Ich würde sagen, Bahn ist ein wenig Nerd-Fütter geworden. Früher hatte Bahn 2 Sachen zum Vorteil : zum Ersten hatte er guten Grafiken und zum zweiten hatte er die Möglichkeit zum Fahrplan zu fahren.
Heutzutage sind die Grafiken nicht mehr das Nun-plus-Ultra und das braucht es auch nicht (Vorbild der Doom-Serie (Doom 3D ist ....). Leute der schöne ÖNPV-Simulationen möchten gehen z.B nach OMSI oder die neuere Simulatoren. Die viele Optionen schrecken Leute die nur fahren möchten ab, weil sie entweder faul sind, oder es ihnen einfach egal ist.

Also Bahn hatte 2 Bezugsgruppen
1. Die einfach-Fahrer (Lieblings-Anlage Demo.xxx) : Sie möchten Heute bessere Grafiken und benutzen daher oft andere Software.
2. Die Fahrplan-Puristen : Die nutzen immer mehr Funktionen aus, wie im Beta 4.0, fahren wird damit aber immer komplizierter.

Wenn indertat immer mehr Leute nur Facebook statt Forum benutzen, warum macht keiner von euch dann einen Facebook-Pagina ?"

 

Ebből a következőket olvasom ki - de lehet hogy tévedek:

  • kisszámú nerd-öknek való [igaz ;)]
  • régen két jó dolog volt benne: a jó grafika és a menetrendszerű közlekedés
  • a grafika elavult v.ö. Doom 3D
  • vannak más tömegközlekedési szimulátorok is, pl. OMSI vagy újabbak
  • 2 Bahn felhasználói csoport van
  1.  az egyszerű járművezetők(? vagy utazók?) ők szebb grafikát kívánnak és gyakran más szoftvert használnak
  2. a menetrend-szerkesztők/fanok/nyúzók [mint pl. én is]: ... [innen kezdve kéne fordítani]
  • fórum helyett Facebook stb.

És az utolsó hsz:

"Es gibt auf jeden Fall schon eine BAHN-Gruppe. Da bin ich auch dabei und einige andere aus dem Forum."

 

Ebből csak annyit olvasok ki, hogy csak egy csoport van.

 

Azért még hozzá teszem, hogy mit szeretnék én magam.

Először a 4.00 befejezését. Habár a két utóbbi release innovációi ebbe is beépítésre kerültek, és nálam ezidáig bug-mentesen fut, de egy-két dolgot még meg kéne csinálni. Pl. hogy pont-pont közötti építéshez ne a régi 45 fokos cikcakkokat használja! (hanem a 25,5 fokos irányokat is - ez sztem fontos lenne). Vagy hogy egyes scenery-elemekhez legyenek forrógombok - avagy mindig csak síneket és utakat építsünk, semmi környezet?

Általában pedig: valami olyat mint a Bahn, de iránykötöttségek nélkül lehessen építkezni.

3D grafika nem (olyan) fontos, de vajon a bármilyen irányú járműhaladás ábrázolható-e máshogy?

A Bahnnal lehetséges mega-giga-hálózatok működnének-e 3D-ben is? Mekkora lehetne a megfelelő hálózatméret?

Rail3D régen jó volt gyengébb gépen is, de a legújabb verzióban, ha betöltöm a demóként kapott pályát és megnyitom a vonatok listáját, elszáll a program (3,2 GHz, 8 MB mellett). Pedig fő funkciója pontosan ugyanaz lenne, mint a Bahné.

(MS) Train Simulator és leszármazottai:

A pályaépítés jóval hosszadalmasabb mint a Bahnban, habár építhetők gigapályák is (Alföld). Igazi menetrend szerinti közlekedés csak az OpenRails-ben lehetséges, de akkor vezetni is kell a vonatot (ilyenkor nem működik a passzív mód). Én viszont szeretném passzív módban is tesztelni, hogy a vonatok a megfelelő irányba mennek-e és a megfelelő időben érkeznek stb.

Train Fever csak a menetrend szerinti üzem hiányzik belőle :) és persze jobb lenne, ha a vonatok irányítása kb. úgy működne mint a Bahnban (azaz nem megállóhelyek kijelölésével, hanem a váltóknál lehetne megadni, hogy melyik merre.

Eisenbahn.exe Professionel (EEP 12. verzió) én utoljára 8-ast próbáltam. Csak 100×100 km pálya építhető (de ezt ki lehet cselezni), a menetrendi lehetőségek és a jelzőkezelés viszont gyengus (igaz, hogy én csak 8-as demóig jutottam el).

Cities in Motion 2 - felválthatja az egyvárosos Bahn-layoutokat!

 

Várom véleményeteket ezekről a kérdésekről!

Blöky2 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 387

A gépemen momentán csak a 4.00 béta van, de van a főkönyvtárában bahn.ini.

Előzmény: toto92 (386)
toto92 Creative Commons License 2016.09.03 0 0 386

Nem tudom jár-e még erre valaki, de a bahn.ini fájlt merre találom? Régebben ott volt a főkönyvtárban, de most nem lelem se a legújabb, se a régebbi verziókban.

Blöky2 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 385

VIRTUÁLIS VONATKILOMÉTEREKBEN GAZDAG, BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDENKINEK!

Kugesz Creative Commons License 2014.12.02 0 0 384

Valós, az EMIG és az OperRailwayMaps szerint is létezik. Nagyíts rá a területre, sajnos most képpel nem tudom illusztrálni...

Előzmény: Blöky2 (383)
Blöky2 Creative Commons License 2014.12.02 0 0 383

Szobon deltavágány? Ez létezik, vagy csak a fantázia szülötte?

Előzmény: jóképességű (382)
jóképességű Creative Commons License 2014.12.01 0 0 382

Valósághű vágányhálózattal eljutottunk az első országhatárig, Szobra. Képen a magyar-szlovák határfolyó, az Ipoly torkolata, jobbra Vác,Budapest balra Párkány, felfelé a kisvasúttal Márianosztra :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!