Szóval nem változott semmi, ha nincs kereskedői fiókod (ergo magánszemélyként árulsz) akkor maradtak a "vevővédelmes" kategóriák, szóval minden maradt úgy amilyenre elbaxták.
Pl. karóráknál: Tök mindegy hogy 1-Ftos vagy fix áras aukciód van, ha magánszemély vagy csak vevővédelemmel hírdetheted !
Ergo maradtak a csak vaterán keresztüli szállítás módok ( ez is egy anyagi lehúzás ) / Marad a vevők kérdezés nélküli lehúzása "vevővédelem" álnévre keresztelve 350Ft + 3% vételárból ( buyers premium ) / Marad a nuku személyes tálalkozó ( ez egy igazi eszement vicc ) / Marad hogy eladóként nem kapod meg a pénzedet, csak a feladás után napokkal ( egy ujabb lehúzás, hogy pár napig még használják a pénzedet ) !
Summa summarum minden marad úgy amilyenre el lett baxva... :(
Hülyék gyülekezete a vatera vezetése ! Remélem becsődöltök 1 éven belül !
Ahogy elnézem, megjött az eszük.... ez tegnap este érkezett:
" A Vatera Általános Felhasználási Feltételei (ÁFF) módosulnak:
a Csomagajánlattal történő értékesítés lehetőségének elérhetővé tételét az eladó felhasználó döntésére bízzuk ezentúl, így az eladók szabadon dönthetnek arról, és jelölhetik be a fiókjukban, hogy meghirdetett termékeiket szeretnék-e csomagban, Csomagajánlatként értékesíteni;
az aukciós értékesítés folyamatát egyszerűsítjük, nem lesz szükség utólag fizetési és átvételi mód választására, ugyanis kivezetésre kerül a Vatera Szállítás és online (bankkártyás) fizetés az aukciós értékesítéssel meghirdetett termékek esetén, ezáltal a korábbi, úgynevezett régi működés kerül visszavezetésre.
Időbeli hatály és átmenet:
A módosítás a fenti hatálynapon lép érvénybe az ezt követően értékesített termékekre, és a le nem zárult aukciókra alkalmazandó."
Ha jól értem, minden visszakerül a régi menetbe, de javítsatok ki ha nem és valamit rosszul értek....
Igen. Nyilván postai vagy futár szállítás esetén. Személyes átvételnél ritkán szokta a vevő meghatározni az átvétel helyét. Sőt! A nemrég kiirtott személyes átvétel ismét alap átvételi lehetőség lett.
Már nem kell külön megerősíteni, az már megszűnt. Leütés után bedobja a személyes adataidat (hátha elfelejtetted) majd kiválasztod az átvétel módját a helyet egy katasztrofális térképes felületen és megrendeled. Legalább is tegnap még így volt.
Ha nincs vevővédelem, akkor csak az utólagos vevői megerősítés kell, és jönnek-mennek az adatok, megbeszélhetitek a részleteket. Csak a vevővédelemnél kell a Vaterán keresztül fizetni (de vannak kategóriák, ahol ez kötelező).
Köszi! Ha postázva szeretnék vásárolni(vevővédelem nélkül), akkor megkapom az email+telefonos elérhetőségét az eladónak mint régen, vagy ez csak a személyes átvétel opciónál működik? Bevallom, az átalakulás óta én nem vásároltam onnan, de előtte viszont sokat.
Ha nincs az aukción vevővédelem, akkor minden megy a megszokott módon - attól eltekintve, hogy a vevőnek meg kell erősítenie a vásárlást és a személyes átvételt. Ezután megkapjátok egymás elérhetőségeit, és egyeztethettek.
Fel kellene vetni a Vaterának, hogy jó lenne ha beletennének a keresésbe egy olyan opciót, hogy "vevővédelemmel indított aukciót NE". :-)
Most akkor, ha nincs bankkártyás fizetés és "vevővédelem", akkor hagyományos módon lebonyolítható még az adásvétel, vagy mindenképpen ezeknek kell fizetni?
Kis fejlemény a soha meg nem történt de mégis megtörtént rendeléssel kapcsolatban, itt a vaterás válasz:
"Tisztelt Cím!
Az eladó online bankkártyás fizetéssel, vatera szállítással hirdette meg a termékét, ilyen esetben nincs lehetőség személyes átvételre: ha a vevő kifizette bankkártyával a terméket, az eladó feladja a választott automatába, vagy lakcímre. A vevővédelem azt jelenti, hogy ha a termék nem felel meg a hirdetésben írtaknak és az eladóval nem sikerül megegyezni, a vevő kérheti a Vatera segítségét a probléma megoldásában.
Mivel a szállítás nem jött létre, az adásvétel időközben már törölt státuszba került.
Köszönjük megértését!
Üdvözlettel: *** Dalma"
Ezzel csak az a baj, hogy nem igaz. Az eladó kapcsolatba tudott velem lépni, a tranzakció le lett bonyolítva személyes átvétellel, ráadásul értékelni is tudott engem pozitívra. Egyedül én nem tudom az eladót értékelni, mert még most is szürke az -Értékelés leadása- mező. Ezek szerint az eladás a vatera szempontjából sosem történt meg. Kész káosz, ami náluk van.
Én is sokat vásároltam ott és eladni is adtam el pár dolgot. Nekem tökéletes volt az elérhetőség csere és a gyors lebonyolítás, bár a regisztáció nélküli vásárlókkal már kezdett felhígulni, ahogy probléma volt a 0 értékelésű tagokkal is(alkudozás, megvette aztán soha többet nem szólt). Most sikerült úgy megoldaniuk, hogy semmi vonzót ne találjon az ember benne, ráadásul ügyfélszolgálat gyakorlatilag nincs....
Hát igen. Mióta beengedtek oda mindenféle, még saját készlettel sem rendelkező kereskedőt, azóta az egyes termékkörök naprakész áttekinthetőségét ellehetetlenítették. Nem konkrét terméket keresve kínkeserves, mert szűrve is 99% csak a gagyi, kínai dömpingáru jön szembe. Kb. a Tesz-Vesz -szel történő összevonástól számítható színvonal esése, pedig régen jó hely volt mind kettő. Vásároltam én ott a fémipari marógéptől a gyűjteménybe való bélyegig mindent, meg el is adtam egy pár kilométer rongyszőnyeget...
Használható volt és az értékelési rendszernek köszönhetően megbízható is, amíg ki nem találták, hogy jó lenne ha a pénz rajtuk keresztül áramlana. Sok vásárló szereti az eladó elérhetőségét tudni, és vele lebonyolítani a fizetést, ahogy sok eladó is ennek a híve.
Sosem rendelek és nem is küldök semmit utánvéttel, így nincs ezzel tapasztalatom. A Vaterával mi a gond? Romlott a színvonala? Legalább 5 éve nem voltam ott, de régebben jó kis hely volt. Sok szép tárgyat vettem ott viszonylag olcsón.
Annyira "nincs fogalmam", hogy rendszeresen vásárolok innen-onnan. Egyébként azt csinálsz amit akarsz! Miért írtad ki a kérdést egyáltalán, utalsz és vagy jön valami vagy nem. Azt te sem gondolod komolyan, hogy utánvételes vásárlásnál te bontogatod a csomagot, és nem fizeted ki ha nem tetszik, hanem kezdjen a postás vele amit akar?
A vaterán működött biztonságosan az előreutalás( míg működött a vatera), mert ott értékelt eladók voltak személyes adatokkal az eladók. Én a jófogáson soha nem utaltam előre, bármennyire szerették volna. Ami egyébként ki is volt írva. Ha te szeretnél Makula Ronaldinnyótól vásárolni utalással akkor vásárolj! Köszönöm, hogy segíthettem!
Na igen, nyilván nem szabad 400 km-rel arrébb hirdetett áruért menni, nálam a max táv Budapest területe és a lakóhelyem 40 km-es körzete, mert úgy vannak haverjaim, fuvarjaim. Néha egyszerűen csak annyira kell valami hogy vállalom a kockázatot, főleg ingyen hirdetett cuccok esetében. Az eddigi maximumom amiért személyesen utaztam az 92 km volt. Ezek persze mind terjedelmes és törékeny dolgok, tehát tömegközlekedés sosem játszott.
Mindenesetre azért nem árt az óvatosság, főleg a marketplacen.
Én legalább 100 vásárláson vagyok túl az elmúlt 15 évben, hál' Istennek 98%-uk pozitív volt. Talán ha 3 esetben vertek át, akkor is csak pár ezer ft-tal.
Bár ingyen utazom, de szívbetegként lusta vagyok 200-400 km-t utazni valamiért. Az oda-vissza 400-800 km.
És amilyen gerinctelen némelyik eladó, simán eladja a tárgyat, amíg én a vonaton/buszon ülök. Hallottam már ilyenről. Az illető autóval ment, fél napja ráment az útra, csomó benzin is, aztán amikor odaért, az eladó be se engedte, mert időközben eladta a tárgyat másnak.
Marketplacen és hasonló oldalakon soha nem utalnék előre semmiért, nagyobb érték esetében még vaterán sem, ezért csak olyasmit szoktam nézegetni amiért személyesen is el tudok menni, miután telefonon egyeztettünk az eladóval. Persze itt is gyakori a jelenség, hogy az asszony/nőrokon neve mögé bújva hirdet a valódi eladó. Aki a személyes átvételt bármilyen okból elutasítja, az nálam tiltólista. Az első lépés mindig az, hogy a felrakott fotókat végigfuttatom néhány képkereső szolgáltatáson, múltkor így buktattam le egy csalót a szerkesztett, ebayről lopott képeivel.
Esetleg kérjek utánvétes postázást? Kicsit drágább, de amikor hozza a postás a csomagot, felbontom és ha nem az van benne, amit rendeltem, akkor nem veszem át. Így nem veszthetek semmit.
2 hét alatt sem válaszoltak de az automata üzenet már megérkezett, hogy értékeljem az adásvételt, amit persze továbbra sem lehet.
Ezek után semmiféle vevőgaranciában vagy egyéb hangzatos biztonsági intézkedésben nem hiszek, hiszen ügyfélszolgálat sincs. Annyival lerendezhetnek egy panaszt, hogy nem válaszolnak, ez így nem szolgáltatás, ez nulla.