Sziasztok Szeretném felújítani a reduktoromat. Vagy is cserélném a membránokat. Hol, és menyiért tudnék új membránokat beszerezni? LOVATO reduktorom van. Válaszotokat előre is köszönöm!
:Győr CNG kút nyitvatartása reggel 6- este 18h ig változott. Az ár a régi 326,4huf / Kg és a H jelü magasabb fűtőértékű gázt adják. Már a kártyás fizetés is megy ,és klassz a kiszolgálás...
Szia! A cng nem összetévesztendő az LPG-vel. Az elv azonos, de a nyomás különbség a tartályokban is más. Véleményem, hogy a CNG-s autó üzemeltetése jelenleg olcsóbb, mint az LPG-s
Ha szeretnél kipróbálni cng-s autót, állok rendelkezésedre.
Egy fórumon elvileg ezt írják:
Benzinüzemhez képest az LPG kb 40%-al olcsóbb a CNG pedig kb 70%-al.
Mai árak mellett nekem így néz ki (LPG-s autó). 100 km benzinnel 4000 Ft 100 km LPG-vel 2500 Ft 100 km CNG-vel (ez sajnos nincs, de ennyi lenne papíron) 1500 Ft
saját tapasztalatom, hogy 1,6m3-es opel zafira cng jelen pillanatban egy hete néztem.
100 km országúti, autópálya üzemen 100-130 km sebességgel 16,1 ft/km
100 km városi fogyasztás 18,9 ft/km
340 forintos Kőbányai úti cng árral.
Ez az ár Szegeden kedvezőbb.
Érdekességként.
Budapesten legális saját cng kút létrehozásához keresek társakat.
Zafira teljesen jó alternativa,kb 2 klasszissal ér többet mint egy lpg-s változat. Olcsóbb fenntartás , (dieselhez képest is fele) kb 20% regadó a simákhoz képest stb .3 országos kút töltési idő max 6 perc , jövedéki adó mentesség.
Valós a kérdésed. A CNG nálunk még gyerek cipőben jár, nem terjedt el. Nincsenek útszéli CNG kutak. Csak otthon tudsz tankolni CNG-t. No persze akkor, ha van vezetékes gázod otthon. Az otthoni CNG kútfej viszont 4-500 ezer forintodba fájna. Olcsóbb lenne talán, de szerintem nem szabad vele foglalkozni a jelen körülmények mellett. Inkább azt javaslom, hogy tudd meg milyen vezérlése van a NG-nek az autóban jelenleg. Konzultálj a szakszervizzel, és kérjél árajánlatot. Lehetséges, hogy csak pár dolgot kell átalakítani az autódban és akkor nem 0-ról kell kezdeni, nem kerül 180 ezerbe. Így már sokkal jobban hangzik, nem?
Én jobban favorizálnám az LPG-s Zafirát, mint bevásárolni egy dieselt ebből. Azzal sokkal több gond van állítólag.
Szeretnék átjönni erre a fórumra és kicsit felpörgetni a csevegést. A Megane klubosok 2. helyen voltak tegnap pörgésben, amihez valamennyivel én is hozzájárultam szerintem. Viszont nagyon nem tetszik, hogy ott a dieseles fórumtársak lehülyézik a gázos autósokat. Így onnan eljövök.
Nálam 1 hónapja van benne a gáz és nagyon elégedett vagyok. Ha gondljátok, akkor teszek fel ide képeket, beszámolót. Hátha itt érdekel is valakit.
Sziasztok! Csak kérdeznék valakit aki ért hozzá vagy van ilyene! Lehetőségem lehetne hogy külföldről beszerezzek egy Opel Zafira szgk-it ami gyárilag CNG! Azt halottam hogy ezekbe LPG-t nem lehet tankolni Mert vivel a CNG nem cseppfolyós állapotban kerül a tartályba így ezek a tartályok nem is bírják az LPG töltését a nyomás különbség miatt! Valós vagy sem a kérdésem??
Ez igencsak élő fórúm és szerintem a Landi rendszerhez is sokan hozzá tudnak szólni érdemben. Én nem ismerem...
Zavoli számomra megbizható volt eddig, remélem igy is marad.
Szerintem nem kellene ennyire "sűrűn" benzin tankot elfogyasztani. Én annyit teszek az ügy érdekében hogy 98-as benzint, vagy extra 100 oktán számút teszek bele, vagy 95+ ólompótló adalékot. Ez 20-30 litert jelent, ami az inditásokhoz szükséges.
Köszönöm megtisztelő reflektálását mely nem túl rövid időn belül egyedülálló ezen a kissé döglött fórumon.
Az autómban most 199.000 Km van tehát kb 15000-et mentem vele gázzal (persze levonva a benzines meneteket).
Ezt nem én találtam ki, hanem a szervízben mondták, ahol beszerelték,hát betartom.
Az autó jó.A motor igen erős.Sem gyorsulásra sem egyéb másra nam panaszkodhatom. Mivel igen sok km-ert mentem 1985 óta számtalan típus és gyártmányú gépjárművel ezért meg tudom ítélni ha valami nem jó.Mások szerint is jobb az állapota (menetteljesítményét is beleértve) mint amennyi km benne van. Csak a fogyasztás és a mostanában történt olajfogyás miatt nem vagyok nyugodt. Persze lehet, hogy a mostani nagyobb olajfogyásnak más az oka. Legutóbb nem a szokott szerelőm cserélt olajat, hanem a segítője. Ő 4.5 l tett bele 5l helyett. Ezt most tudtam meg.
Azért kérdeztem rá itt a fórumon ezekre a dolgokra mert talán van valami tapasztalata másnak is. Nem lehet a két gépjárművet összehasonlítani mert nem azonos kategória. Nekem is volt ebből a típusból (karikás 4.2)és ha zongorázni tudnám a különbséget, akkor én lennék legalább Presser Gábor. Most csak ez van nekem (illetve van egy fiatal Yarisom is) mert az autózás élményét félre téve pillanatnyilag a racionalitás az úr.Pakolás , szállítás az üzleti tevékenységemnél és hosszabb rövidebb családi utak egybekötve a családi mindennapos logisztikázással. Mivel ebbe teszek sok kilcsit ezért lett ez gázos. Lehet, hogy a Zavoli jobb mint a Landi vagy csak az én típusomnál van ezzel gond mert a Landit a gázautózás Mercedesének nevezik.(Tudom az Audi jobb).
Némely kérdést, megfigyelést én furcsának találok, de azért megkérdezem.
"180.000 km volt az autómban.Semmi baja nem volt. Nem ette az olajat hibátlanul teljesített."
Most mennyi van benne?? Mennyit üzemelt gázzal?
"Betartottam a 3 tank gáz egy tank benzint"
Upsz, ez biztosan nem hátrányos dolog, de most akkor biztos hogy gázositás volt a lényeg? :)
"felsorolás a fogyasztásról"
Ez teljesen fölösleges volt hiszen a következő mondattal kijelented >>>
>>"Most úgy néz ki megette a szelepszárszimeringemet"
Tehát amig nincs rendben a motor, addig nem kell sokat várni a gázüzem megbizhatóságáról.Ezt saját tapasztalatból mondom.
Egyébként nekem 4,2-es 40 szelepes motorom van, multhéten volt komplett motorcsere (hobbyból) kapott egy S motort,szóval semmi baja nem volt a szelepszár simeringeknek, pedig úgy 100e.km-t ment gázzal.és nem volt benne ez a felső olaj kenő rendszer...
Nekem a fogyasztás általában, vegyes (város + autópálya) 12,8l volt gázból.
Most újrakalibrálás lesz, az uj motor miatt.
Egyébként Zavoli rendszerem van.
Talán maga ez opel alapból nem szereti a gázt. Hallomásból rémlik valami ezzel kapcsolatban...
Sok problémám van ezzel a Landi rendszerrel amit hivatalosan Dunakeszin szereltek be az autómba.Akkor 180.000 km volt az autómban.Semmi baja nem volt. Nem ette az olajat hibátlanul teljesített. Betartottam a 3 tank gáz egy tank benzint. Eleinte jó volt de a fogyasztásával nem voltam elégedett. Kb 2 hét múlva elkezdett rendetlenkedni.Sebaj van rá 2 év gari.Visszajárok minden nyűggel. Néha autópályás használatnál azt mondja elfogyott a gáz, pedig nem rég tankoltam.Megcsinálták.Majd átváltáskor rángatás.Állítottak majd cseréltek valami nyomás kütyüt.A fogyasztási adatokra azt mondták 15-20%-al lesz magasabb mint a mért fedkompos benzines adat. Nos néhány érték. Város:fedkomp 9,2l-gázból valós 11,5l. Országút 110-120 között szigórúan:fedkomp 8,0l gázból 10,5l. 130km/h-nál 8,5-ös fedkompos adatnál 14l.Kicsit húzósnak tartom.Most úgy néz ki megette a szelepszárszimeringemet. Az én autóim mindig folyamatosan 15.000km-enként a Mobil 5W50-es olajat kapják. Gyertyák, kipofogórendszer, fékek tárcsákkal gumik stb inkább idő elött vannak cserélve mint egy kicsit később. Akik megvették az autóimat amik általában alattam futottak 300.000 km-ert áldanak mert tökéletest kaptak. Most ez egy kicsit bosszant. Mindenkinek van ilyen nyűgje a gázzal vagy csak nekem? Esetleg a Landi rossz választás vagy a szervíz nem ért hozzá? Ja azt nem írtam. Ez egy 1.8-as Zafira A, 125 LE, Z18XE motoros. Valaki mondjon véleményt ha tud.
Sziasztok, tanácsot szeretnék kérni, mivel régóta tervezem az LPG rendszer beépítését és két rendszerre kaptam árajánlatot. Az egyik rendszer Lovato Easy Fast, a másik a Landirenzo OMEGAS ECO PLUS MAX . Árban hasonlóak.
A kérdés, hogy Lovato vagy Landirenzo? Pro és kontra egyik és másik mellett?
Az "alany" egy 2003-as limuzin VW Passat, 1.8 Turbo, AWT motorkódos autó.
A gázrendszer mellé ajánlottak egy Flashlube ( www.flashlube.hu ) nevű szelepvédő rendszert is. Két típusa van, egyik vákumos, míg a másik elektronikus vezérlésű. Ennek a szelepvédő rendszernek valóban fontos szerepe van gázrendszer működésekor avagy csak szemfényvesztés és pénzkidobás ?
Egy 1.4 Ford Fusiont (2008-as) szeretnék átalakíttatni gázüzeművé. Van valakinek ilyen gázos autóról tapasztalata? Ami érdekelne, hogy milyen típusú szettet ajánlanátok? Három gázszervízt kérdeztem, mind a három mást ajánlott:)
1. AC Stag (Lengyel) 260e felső szelepolajzással 1év garancia
2. KME (Lengyel) 205e szelepolajzó nélkül 1 év garancia
3. Landirenzo (Olasz) 240e szelepolajzó nélkül 2év garancia
Szóval midegyik szervíz a maga által szerelt gázszettre esküszik:)
Ami további kérdés számomra, hogy kell-e külön szelepolajzó rendszer?