Tudna valaki abban segíteni nekem, h Kecskeméten a "hullám vendéglős - toyotás" kereszteződésben van fix trafipax, vagy tiloson áthaladókat ellenőrző rendszer, és ha ja, ak ma 11 - 12 között aktív volt? Mert kicsit benéztem, és benyaltam a pirosba :):(
Biztos sokszór elhangzott a kérdés, de nem nagyon szeretnék végigolvasi ennyi hozzászólást. Lézer blokkolót szeretnék venni. Mit javasoltok, ki mit használ. Hall az ember ezt-azt, kiyo-t sokan nem támogatják, akkor inkább echo-t, De inkább iterceptort. Nos a pénztárca nem vastag. Előre köszi a segítséget, és a tapasztalatokat. Jah, egy Espace-ra kellene, szóval nagy a felület. Üdv.
Sziasztok! Négyfejes lézer blokkolót szeretnék venni. Eddig a Laser Interceptor-ban gondolkodtam, de a neten több fórumban minőségi problémákról írnak (állítólag rosszul bírják a fejek a vizet) és a gyártó cég megszűnéséről is írnak a válság kapcsán. Ha van tapasztalatok vagy információtok a témában, megköszönném, ha megosztanátok.
Nos szerintem detektor felesleges, mivel mobil radarral nem találkozol.. Kivéve Budapest belterületén... De ott figyelj oda és megspórolsz 100e-et!
Autópályán (M1, M0, M1/M7-en) találkozhatsz fix traffipaxxal (fix radar), de az ellen egy GPS tökéletes megoldás! Ha van GPS-ed, de nincs koordinátád akkor írj bátran, tudok adni. (Mindegyik szerepel rajt=100%, téves pont pedig nincs benn.)
Komárom megyében csak lézer van (pl.: Fáma2, Fáma3), így nincs kizárva, hogy majd 1x belefuthatsz egy hátsó mérésbe is. Mindenesetre 100%-os védelmed csak úgy lesz, ha hátra is teszel! Biztonságérzeteden sokat fog javítani, és nem kell izguli, hogy jaj csak bele ne fussak egy hátsó mérésbe, mert akkor hiába volt elöl blokkoló. Nem vagyok forgalmazó, nem tudom mennyi fej lenne elegendő az autódra. (Amit írtak az 2dbelöl+2dbhátul Laser Interceptor tökéletes lehet, de ezt a forgalmazók gondolom jobban tudják.) A közeli és a hátsó mérések kezdenek elszaporodni, így tutira kell menni minden téren! (Pl.: Dombóvár Lidl parkolóból volt már hátsó mérés, M7en is volt hátsó mérés és Veszprémben is volt már rá példa.)
Már a lézer és radardetektoros cím alatt kioktattak a kolégák. Már látom te is írtál oda. Azért itt is leírom, hogy fekete e34-es bmw-m van, Esztergomban lakok, és álltalában Pestre és Budaörsre szoktam járni. Szerinted mennyire szükséges hátra is a blokkoló?
1) Konkrétan hol jársz? (megye?) Mert mobil radarból 16db van, lézerből meg ~150db... Így ahogy látod, inkább lézerblokkolóra ruházz be!...De ez attól függ hol használod...
Radar frekik és darabszám:
K sáv (8db),
Ku sáv (2db),
Ka sáv (6db mobil + Ka sávon működnek az autópályás traffik is, az még +6db eddig.=összesen 12db)
2) Autópályán a fix traffipaxok ellen GPS+koordináták azok szerintem a leghatásosabbak, mivel még a drágább detektorok sem jelzik annyira időben őket…
3) Az olcsó detektort kerüld... Mivel az olcsó ott jelez ahol nem kellene, és ahol kellene ott pedig nem jelez időben... (automata ajtók, benzinkutak…stb) Amik jók: Valentine One, BEL RX65e, Bel 966
4) Radardetektor lézerérzékelője ill. a lézerszenzor hiába van…, mivel lézer ellen nem tud tenni semmit... Ha az csipog hogy LÉZER, akkor már bemértek, készítheted a tárcád…! Csak azt jelzi, hogy bemértek...Lézert nem lehet előre jelezni...a radart viszont igen. Lézer ellen pedig semelyik detektor nem jó, mert a lézernél a jelzés pillanatában meg vagy mérve. Ahhoz csak a blokkoló jó. Illetve az NJL SCS-102-es lézert még a drágák sem jelzik, csak néha hébe-hóba!!! (http://www.youtube.com/watch?v=zZUg79aAIJI)
5) Első körben minden képen blokkolóban kell gondolkodni, ugyanis radaros műszerből sokkal kevesebb van. Árban 60 ezertől indul 290ezerig. Függ, hogy mekkora az autó, milyen színű, fejek elhelyezhetősége... Hogyha hátra is szeretnél védelmet akkor, csakis lézerdiódás blokkoló jöhet szóba (Antilaser G9, Laser Interceptor) Ledes blokkolók, amik bizonyítottak (csak elöl): Echo Lasertek, Blinder. A noname cuccokat kerüld messziről! Nagyon lényeges, hogy a beépítés után tesztelni kell az autó védelmét, ugyanis akkor derül ki, hogy meddig védi le az adott rendszer az autót.
kmóra csalása miatt a traffipaxon nem fogják felvinni az értéket... Az csak neked jó, ha csal kicsit! Mivel ha 65-öt mutat, akkor 60-al mész... (elvileg) Tuti, hogy kicsit feljebb állítják a sebesség limitet pl.: 67-68-ra, és ez az érték kizárólag a 3%-os műszer pontatlanságnak köszönhető!... ;-)
- A km-óra csal felfele, csak kérdés mennyire! Ez eltérő! Szerintem típustól függ!
- Előlről és háttulról is tud mérni a traffipax! (közeledőt és elhaladót is!)
- "Illetve a trafi pont 65km/h van -e hangolva vagy a kmóra csalása miatt mondjuk 68ra?" Ez is eltérő! Ez megyénként, sőt városonként változik! Mondjuk 68-ra teszik, de nem a kmóra csalása miatt! Mint már említettem, 3% a pontatlanság, tehát -2km/h. Tehát ez miatt teszik magasabbra! Illetve 1km/h az a km-óra miatt feltehetően!
Rossz topicban póbálkozol, próbáld meg ebben az aktív topicban: LÉZER és RADARDETEKTOR a gyakorlatban
De azért leírom amit tudok:
"de nem láttam, hogy villant volna valami is.Akár piros fény, akár sima fehér fény."
Nos azt nem is fogod látni! Mivel ezek a lézeres traffipaxok nem villannak, mivel nincs benn vaku! A lézerekbe beépített infra vaku van, az nem villan! Ne érts félre, mérni attól még tud este, csak nem fog villanni semmi!!! (www.sebessegmeres.info)
"vajon azért kapcsolták fel, mert felírták a jegyzetükbe az "adatokat"?Ilyenkor fel kell írni, vagy csak később írjék fel?"
Ez nem túl bíztató... Igen, ilyenkor elvileg felírják a jegyzőknyvbe. Bár nem mindig...
"hogy a szemből jövőket talán nem tudják felvenni?Illetve a rendőrautót a másik irányból takarták a fák bokrok- talán nem véletlenül-hanem hogy a szemközt jövőket hátulról le tudják kapni?"
Nem ismerem a helyszínt, és a szituációt... Így ezt látattlanba nem tudom neked megmondani! (De tudja midnegyik sávot mérni a traffipax (lézer is)) Pl.: http://policecars.hu/p/albums/ford2/ford219.jpg
"vajon mennyit csalhat az kmórám?"
pl.: "Én ha beállítom 110-re a tempomatot, akkor a GPS szerint 101-103-al megyek"
"Mennyi idő mire megtudom?"
Hát 60 nap +1-2 nap a postázás, számoljunk 70 nappal. (elvileg...) Addig ha küldik küldik, ha nem akkor nem!
Tegnap éjjel várpalotánál jöttem, és pontosan nem tudom mennyivel mehettem, de mikor kikanyarodtam a főútra eléggé gyorsan jött egy autó, ezért odaléptem neki, hogy kiérjek.Persze ilyenkor szokás még a következő fokozatba is belelépni...
Szóval látom, mikor még nem lassítottam vissza, hogy rendőrautó van az út szélén, de merőlegesen a bokroknál,.Mire felfogtam-éjjel- hogy ez trafi lehet ránéztem az órára és kb 65-70 között voltam.(50es tábla)lassítottam, de nem láttam, hogy villant volna valami is.Akár piros fény, akár sima fehér fény.Visszakanyarodtam, és láttam, hogy felkapcsolták a villanyt a kocsiba, a trafi meg ott volt a hátsó ülésen!(vajon azért kapcsolták fel, mert felírták a jegyzetükbe az "adatokat"?Ilyenkor fel kell írni, vagy csak később írjék fel?)
Azon gondolkodtam még, hogy talán 2 esélyem van arra, hogy nem büntessenek meg:
1, hogy a szemből jövőket talán nem tudják felvenni?Illetve a rendőrautót a másik irányból takarták a fák bokrok- talán nem véletlenül-hanem hogy a szemközt jövőket hátulról le tudják kapni?
2, vajon mennyit csalhat az kmórám?Ha átlag 5km/h akkor biztos megúsztam!?Illetve a trafi pont 65km/h van -e hangolva vagy a kmóra csalása miatt mondjuk 68ra?
Vki tudna segíteni?Mennyi idő mire megtudom, mert nagyon idegesítő, hogy nem tudom mi van!
Ha jól sejtem, akkor egy 30ezer forintos bünntit kaptál?! Mivel 2006-ban telepítették ezeket, így 2007.06.09.-én nem beszélhetünk a tesztelésről se... Így biztos hogy kaptál (kapsz) csekket.
:D Ez is butaság... Olyan nincs hogy "figyelmeztető villogás"! :D A fix traffipax nem fog neked figyelmeztetni, mint az autóstársak... Sajnos bemértek! :(
Az a "piros fény" az a mérőműszer beépített vörös színű vakuja, amikor villan.
Az autópályákon (M1, M1/M7, M0) RAMET AD9 típusú sebességmérők vannak. Itt utánnaolvashatsz részletesebben!...
De egy érdekesség:
"A közeledő vagy távolodó járművekről az AD 9C/VK jelű digitáls fényképezőgép készít állófelvételt. Természetesen csak akkor, ha a jármű átlépte a fényképezési sebességhatárt, ez személy- és tehergépkocsira külön-külön 1 km/h-ás lépésközzel beállítható. A digitális technikának köszönhetően a járművek (hossz alapján történő) szétválasztása lehetséges közeledő és távolodó járművek esetén is, de a közeledők esetén a járműkategória eldöntése előtt már el kell készíteni a fényképet (így éjszaka olyanra is villanhat a vaku, aki személygépkocsijával a teher- és a személyautó sebességhatár között közlekedett - egyébként teljesen szabályosan)." Ezeket a felvételeket majd törlik egyébként.
Tegnap éjjel Budapest felé tartottam az M7-es, úgy Budaörs tájékán, ahol már 100 a megengedett sebesség. Bizony nem figyeltem mennyivel megyek, és egyszer csak egy piros villanásra lettem figyelmes. 120-al mentem.
Olvastam különböző oldalakon olyat, hogy ez csak egy figyelmeztető villogás, hogy felhvják a sofőr figyelmét, meg olyat is olvastam, hogy a fényképezés piros fénye.
Melyik lehet az igazság?? Most lefotoztak valyon, vagy sem??
Van valakinek valamilyen tapasztalata e kapcsán? Más is találkozott már a 'piros fénnyel?'
Sziasztok! Kérdés: Petőfi hídon éjjel 50 helyett 85-ről jött a papír sajna, hogy nyilatkozzak. Még semmilyen szabálysértésem nem volt, talán jogsivétel nélkül megúsznám, de marhára nincs kedvem a büntipontokhoz, etc. Tudom, van az a megoldás, hogy hozzátartozóm volt, stb., de a gáz az, hogy a cég nevén van az autó, tehát erre nem igazán hivatkozhatok. Marad a fizetés? Kösz előre is a segítséget!
Az adatkérő nyomtatvány,ezt kellett volna beírnod,szó szerint az
-egyéb ok,** után!!!
"Az adatszolgáltatást a Szabs.tv.57§ szakaszában biztosított mentességi jogomra való tekintettel megtagadom,mivel nem vagyok köteles sem magamra,sem hozzátartozómra terhelő nyilatkozatot tenni."
a tulajdonomat képező autó most szaladt rá egy 30-as táblára!
kiküldték az adatszolgáltatásra felhívó nyilatkozatot. nem töltöttem ki. (részben a saját hibámból)
majd eljárás alá vont személyként, beidéztek és két szabálysértési ügyben.
az első mint tulajdonos, a másik mint aki nem tett eleget adatszolgáltatási kötelezettségének...
a másodikat elismertem (noha nem 100%ig én voltam a hibás ebben) az elsőnél nem nyilatkoztam hozzátartozok védelme érdekében!
én úgy mentem oda, hogy ott marad a 6hónapra emiatt a forgalmim...
MINDENKINEK!
nem vehetik el a forgalmit (egyelőre), mert nem nyilatkozunk a hozzátartozók kilétéről!!!
ekkor kezdett érdekelni a trafipax Budapesten és a variációi.
az első az automata trafipaxok.
bemásolok egy érdekességet.
remélem segítek valakinek ezzel:
1999.január 1.-től autómata trafipaxokat helyeznek el a főváros több pontján.
Róbert Károly krt. – Reiter u. sarok
Ferenc krt. – Üllői u. sarok
Rákóczi térnél József krt. (nyugati pu. felé)
Szamuely u. – Petőfi híd felhajtónál
Attila u. – Alagút sarok
Fehérvári úti piacnál
Hegyalja u. – Jagelló u. sarok
Budafoki út
Mártirok útja – Bimbó u. sarok
Moszkva tér
Kőbányai u. Könyves K. krt.
Szentendrei úti felüljáró + minden lámpasornál a Csillaghegyi úti elágazásig
Flórián tértől a Tímár u. irányában három lámpasor
Autómata trafipax lényege, közlekedési lámpáról fényképezi a tilos jelzésen áthaladó járművet, zöld jelzésnél pedig a kereszteződésben áthaladási sebességet.
A sebességmérő-műszer három felvételt készít és rögziti az adatokat.
Horvatország, nyár, punci hegyek... Rbogok a Calibrámmal 50-60 valami kis falun belül. Hirtelen megjelenik mögöttem egy Rover coupe reflektorral (fényes nappal), megelözés közben két idiota kék ingben átvigyorog, vissza kettö padlogáz... Utolérem, nézem milyen laza rendszama van (RI 007), tolom neki ami a csövön kifér. Már elhagytuk a falut amikr egy egyenes szakaszon megelözöm öket (160-170km/ó). Ahogy boldogan belepillantok avisszapillantóba, lemaradt-e, látom villog össze vissza (kéken). Végül is a két buzi megvágott 300 kunara.....
Egyszer bevettem egy ilyet. Egy Borával ment a verseny a Szabadkikötő úton. Még a Kvassay híd előtt beszállt harmadiknak egy másik gép. Bora elől, középen én, a harmadik meg tapadt keményen. Ahogy elértük a 140-145-öt picit kezdett lemaradni, ekkor bekapcsolta a villogókat. Bora el, én meg "magyaráztam a bizonyítványom".
Annyi info kering már a neten traffipaxxal és általában gépkocsis közlekedéssel kapcsolatban rendszerezetlenül, hogy arra gondoltunk páran jó lenne ezeket egy weblapon összeszedni.
Ti mit tennétek ki a weblapra? Várom az eugenio1@freemail.hu cimemre az ötleteket és azok jelentkezését is, akik besegítenének egy ilyen oldal szerkesztésébe.
Ha tol a zsaru hátulról, akkor nem kell felvenni a kesztyűt: ô sem hülye, hogy belédszálljon.
Igen, csak hat az, hogy zsaru, az csak a vegen derul ki. :-) Raadasul ha engem "udvariasan" tolnak (remelem ertheto, mire gondolok), akkor en altalaban belegyorsitok, hogy minel hamarabb lehuzodhassak a sietos elol. Azt viszont meg mindig nem ertem, hogy a gyorshatjast hogyan bizonyitja be anelkul, hogy egyuttal sajat maga ellen is bizonyitekot szolgaltatna.
(A belegyorsitasos lehuzodas akkor is muxik, ha valami nevetseges autoval emberkednek, hiaba, nekem is vannak gyengeim. :-))) )