Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 5 napja 0 1 57113

Igen, az is olyan, mint a 21-es, nem autópálya, nem is autóút, csak emelt sebességű főút. Jó eséllyel a 47-es is az lesz, ha lesz.

Előzmény: MCA-001 (57112)
MCA-001 Creative Commons License 5 napja 0 0 57112

Kaposvár - Balatonszemes.
R67

Eddig azt hittem, hogy M67:)

Előzmény: RadiX (57109)
radio100jozsi Creative Commons License 5 napja 0 0 57111

Jogos az M76-nál is, pedig mentem már arra, de akkor fel sem tűnt.

Előzmény: MCA-001 (57108)
Landsmann_ Creative Commons License 5 napja 0 0 57110

Lehet azt még silányítani. Az M47-re egy halom turbókörforgalmat terveztek. Sokkal nem lesz gyorsabb mint a jelenlegi 47-es, ráadásul még hosszabb is lesz az út. 

Előzmény: radio100jozsi (57107)
RadiX Creative Commons License 6 napja 0 0 57109

M76, nem?

Előzmény: MCA-001 (57108)
MCA-001 Creative Commons License 6 napja 0 1 57108

M67 is ugyanilyen.
vmax.110km/h

Előzmény: radio100jozsi (57107)
radio100jozsi Creative Commons License 6 napja 0 2 57107

Ha már a rádióban is ez megy, hogy hamarosan (valóságban jövő év elején) átadják Kisújszállásig az M4-est, azért van benne érdekesség.

 

Mégpedig, hogy nincs leállósáv, ami sajnos az egész M4-esen nincs, hanem az aszfalt szélén rögtön korlát van végig, azaz murvás padka sincs. Lényegében 2-2 sáv mindkét oldalon korlátok közé lesz szorítva, és csak félreálló műszaki öblök lesznek kialakítva.

 

Ennyire nincs már pénz, hogy egy normális koronaszélességben építsünk egy új gyorsforgalmi utat?

 

Ennél még a sima 21-es főút is jobb, ott legalább van murvás padka a félreállásnak.

Az, hogy az M2-esen végig aszfaltos leállósáv van, az már tényleg luxus hazánkban az új építésnél.

 

Őszintén nem értem ezeket a semmiben sem hasonlító gyorsforgalmi útépítéseket műszaki tartalmukban.

 

Még azon sem csodálkoznék, ha max 100 km/h-ás lehetne a tempó Törökszentmiklós után.

NAR Creative Commons License 2025.10.21 0 1 57106

https://mkif.hu/m1-bovites-naplo-29-a-211-es-tereles/

 

"Aki az országhatár felé vezető oldalra átterelt sávban közlekedik, annak az első elérhető lehajtási lehetősége az M1-M0 csomópont lesz, tehát az 54-es és a 19-es km-ek közötti csomópontok, pihenőhelyek és töltőállomások az átterelt sávból nem lesznek elérhetőek!"

 

Ez azért vicces, hogy Tatabányán a belső sávba húzódva Törökbálintnál lehet először lehajtani az autópályáról. Múltkor láttam, hogy a külső sávban végig álltak a kamionok - azt hiszem, most egy darabig maradok az 1-es útnál...

Landsmann_ Creative Commons License 2025.10.17 0 1 57105

Most volt egyeztetrés a gazdákkal az M47-et illetően Szeghalmon. A facebookos oldalról ezt a képet tudtam letölteni. Ezek szerint még nem ekldöntött, hogy Berettyóújfalu déli részétől indulna az úőt némi kacskaringóval dél felé fordulva, vagy az M35-ös autópálya ahol véget ér az M4-ben, onnan indulna. Legalábbis én ezt látom, de úgy gondolom, a hosszabb kacskaringósabb út lehet a nyerő, miverl ott a rajzon már szerepelnekl a turbókörforgalmak, míg az M35-ből kiágazó úton semmi ilyen és más sem szerepel.

 

Pompiere Creative Commons License 2025.10.08 0 0 57104

Akkor mínuszosnak kell lenni a kilométer tábláknak vagy újra kell szelvényezni az egész utat. Az utóbbinak viszont csak akkor lesz értelme, ha az 55-ösből ágazik ki.

Előzmény: RadiX (57097)
Bosanac Creative Commons License 2025.10.08 0 1 57103

Az M6-os forgalmát a tervek szerint 2028-re elkészülő "Vajdaság mosolya" gyorsforgalmi út bekötésével próbálják növelni.

"Érdekessége" a szerb projektnek, hogy ~1 milliárd Ft/km áron épül. A terep ugyan sík, de útközben számos autópálya, vasútvonal, folyó fölött kell hidat építeni.

(nem tudok képet becsatolni)

https://szmsz.press/2023/04/24/vajdasag-mosolya-430-millio-eurobol-epitenek-negysavos-utat-zombortol-nagykikindaig/

Előzmény: megaliner (57100)
Bosanac Creative Commons License 2025.10.08 0 0 57102

A politika szándéka jól láthatóan egyetlen: Minél több közpénz minél kevesebb kormányközeli magánember zsebébe történő átcsatornázása.

Előzmény: megaliner (57099)
Bosanac Creative Commons License 2025.10.08 0 0 57101

Lázár Jani: M6 - Villány összekötése 1 milliárd Ft/km áron.
Tökéletesen sík vidék, se folyó, se patak, se vasút.

És a Jani ezt 10 perc alatt számolta ki, ui. 10 perccel azelőtt még nem tudta, hogy ez az út nem létezik.

https://pecsaktual.hu/hirek/osszekotik-villanyt-az-m6-al/

megaliner Creative Commons License 2025.10.08 0 1 57100

A mohácsi új híd is csak akkor fog érni valamit ha az M6-tól az 55-ig elkészülnek az összekötő utak is hozzá.

 

Az M8-as Duna hídja Dunavecsénél az egyik negatív példa.

Eléri az M6-t és a másik oldalon az 51-es utat de ez kevés.

 

Nem csoda ha kicsi rajta a forgalom.

 

 

megaliner Creative Commons License 2025.10.08 0 0 57099

A politika szándékai és útjai kifürkészhetetlenek.

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (57098)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2025.10.07 0 3 57098

Persze, egyetértek, de ott van az M9 híd... jó ötlet efféle torzókat gyártani sorozatban, ahelyett, hogy a már megépített hidakhoz elkészülnének a hiányzó utak?

Előzmény: megaliner (57096)
RadiX Creative Commons License 2025.10.07 0 0 57097

57-esre számozni lenne értelme alapvetően.

Előzmény: megaliner (57096)
megaliner Creative Commons License 2025.10.07 0 2 57096

https://24.hu/fn/gazdasag/2025/10/07/mohacs-duna-hid-varhato-forgalom-napi-600-auto/

 

Egy híd nem old meg semmit.

 

Kellenek a hozzá vezető utak.

 

Csak azok elkészülte után lehet a híd értelméről beszélni.

 

Majd ha megépül a Mohács - Gara - Tatháza új 55-ös út (vagy akármi lesz is a száma) utána lehet mérni, hogy megérte vagy sem ?

megaliner Creative Commons License 2025.10.05 0 2 57095

Alakul.............

 

https://telex.hu/kulfold/2025/10/04/eszek-pelmonostor-horvatorszag-autopalya-atadas

 

Jó a nyitó kép...........:-))

 

 

megaliner Creative Commons License 2025.09.28 0 0 57094
nyebojsza Creative Commons License 2025.08.27 0 1 57093

Mire ezekből lesz valami, már csak kerekesszékben közlekedek, pedig minden választási kampány előtt beígérik. Az elsőnél még örültem, mert azt hittem meglesz :(

Nem tudom az újszilvási M4 csomóponttal mikor kecsegtetnek megint...

Előzmény: RadiX (57088)
nyebojsza Creative Commons License 2025.08.27 0 1 57092

Csak írnak, írnak, írnak, de térképet soha nem mutatnak...

Mert Bácsbokod irányába... az nem mindegy, hogy Csávolynál éri el az 55-öst, vagy Tataházánál...

Előzmény: RadiX (57086)
Il Leone Creative Commons License 2025.08.22 0 0 57091

Jól tetted. Remélem sikerül valamit érdemben elérni ezzel.

Előzmény: zubidomi (57090)
zubidomi Creative Commons License 2025.08.21 0 5 57090

"Tessék feljelentést tenni, hogy sem az e-ÚT vonatkozó előírásait, sem pedig az Útügyi Bizottság határozatában foglalt paramétereket nem tartják be."

 

Megtörtént. 19-én este kifogtam egy túlméretes szállítmányt Alsógallától, amely átlag 60 km/h-val ment. A kísérőautó (a szélesség miatt jogosan) nem engedte megelőzni, és ez már elég volt ahhoz, hogy foglalkozzak a témával a fórumon rantelésen kívül is. Ráadásul 19-én lefelé kifogtam egy négy órával korábbi balesetből maradt 20 km-es dugót, újabb utóbalesettel és időszakos pályazárral, amelyről persze tudott az út kezelője, de a digitális kijelzőkre már baszott kirakni. Ezek akarnak okosutat, amikor egy kijelző kezeléséhez is ostobák.

Előzmény: Il Leone (57089)
Il Leone Creative Commons License 2025.08.20 0 1 57089

Írtam bármire is bármilyen kifogást?

Nem!

 

Csak leírtam, hogy már rég nem a 6 (9km-es) hosszak vannak érvényben, amiket folyamatosan beírtál, hanem annál hosszabbak.

 

Tessék feljelentést tenni, hogy sem az e-ÚT vonatkozó előírásait, sem pedig az Útügyi Bizottság határozatában foglalt paramétereket nem tartják be.

 

Pont ma volt szerencsém mindkét irányban végigmenni az M1-en, valóban nem volt kellemes mindkét terelésen végigmenni, de megoldotta mindenki, nem a terelés miatt voltak problémák. Persze hozzáteszem, hogy még a kamionok is 90-100 km/h-val mentek végig mindkét terelésen.

 

Sokkal nagyobb baj, hogy a belső sávba bemennek olyanok is, akik nem a forgalom ritmusával közlekednek, és emiatt van, hogy a külső sáv gyorsabbnak tűnik, és valamiért az autósok többsége úgy gondolja, hogy autópályán úgy kell előzni, mint az országúton, tehát a kb. 8-10 méteres résbe még minden további nélkül be lehet ugrani, plusz előbb mozdulnak és csak utánna jelez (már aki az irányjelzővel), és csak ezek után néz bele a tükörbe, hogy van-e mellette valaki, engem ma pont egy angol istenbarma tolt bele majdnem a terelésbe, mert ő nem jobbról próbált előzni és utána csak azután nézett a tükörbe, hogy van-e mellette valaki, amikor már jött át az én sávomba.

 

Egyébként pedig nem kell terelésnek lennie ahhoz, hogy alig tudj haladni, múlt héten Balaton felé hétköznap az M7-en 60 km-es masszív torlódás volt úgy, hogy nem volt munkavégzés sem terelés és teherforgalom is alig volt, mégis Érd és Székesfehérvár között nyolcszor álltunk meg teljesen.

Előzmény: zubidomi (57083)
RadiX Creative Commons License 2025.08.20 0 1 57088

És persze az 51 is:

 

68. Építési és Közlekedési Minisztérium 2025. január 1 - 2030. december 31. Baja – Zombor – Újvidék közötti kapcsolat fejlesztése érdekében az 51. számú – 2x2 sávos kialakítású, emelt sebességű (R51) – főút Baja és Hercegszántó, országhatár közötti szakasz fejlesztése (Hercegszántó-Backi Breg (Béreg) közúti határátkelő fejlesztésével) 145 000 000 000 Ft

 

217. Építési és Közlekedési Minisztérium 2031. január 1 - 2035. december 31. Baja észak-nyugati elkerülő út (51.sz.-511.sz. főúti csomópont és a Bajai Türr István Duna-híd közötti szakasz) 9 500 000 000 Ft

 

232. Építési és Közlekedési Minisztérium 2031. január 1 - 2035. december 31. 51. számú főút Baja észak (51. – 511. számú főúti csomópont) és a meglévő M9 gyorsforgalmi úti csomópont közötti szakasz fejlesztése (11,5 t-s megerősítés Sükösd- Érsekcsanád elkerülőkkel) 41 500 000 000 Ft

 

235. Építési és Közlekedési Minisztérium 2025. január 1 - 2030. december 31. Baja déli elkerülő út fejlesztése 13 500 000 000 Ft

 

 

Előzmény: RadiX (57087)
RadiX Creative Commons License 2025.08.20 0 1 57087

58. Építési és Közlekedési Minisztérium 2025. január 1 - 2030. december 31. Pécs – Szigetvár –Verőce(HR) – Zágráb(HR) közötti kapcsolat kiépítése érdekében az M60 Pécs (nyugat) és Szigetvár (nyugat ) közötti szakaszának fejlesztése 190 000 000 000 Ft

 

77. Építési és Közlekedési Minisztérium 2025. január 1 - 2030. december 31. Mohácsi Duna-híd építése a kapcsolódó úthálózat fejlesztésével 389 300 000 000 Ft

 

511. Építési és Közlekedési Minisztérium 2031. január 1 - 2035. december 31. M60 Szigetvár (nyugat) és Barcs, országhatár közötti szakaszainak fejlesztése 250 000 000 000 Ft

 

 

Előzmény: RadiX (57086)
RadiX Creative Commons License 2025.08.20 0 0 57086

Most megkaptad erre is a választ:

 

276. Építési és Közlekedési Minisztérium 2031. január 1 - 2035. december 31. Mohácsi híd és közúti kapcsolat folytatása Csátaljától Bácsbokod irányába az 51. sz. – 55. sz. főutak közötti szakaszon 65 000 000 000 Ft

 

Mondjuk ezt a részt nem hívják M60-nak, csak a Mohács-Pécs-Szigetvár-Barcs útvonalat.

Előzmény: trizs77 (57072)
trizs77 Creative Commons License 2025.08.20 0 2 57085

No !

 

Út- vasút- és hídépítő ipar kössétek fel a gatyát.

 

Lézer úr álmodott :

 

https://telex.hu/gazdasag/2025/08/20/lazar-janos-epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium-beruhazasok-listaja-harom-uj-autopalya-ot-uj-hid-a-dunan

 

 

trizs77 Creative Commons License 2025.08.19 0 0 57084

kérés.

aki tud segítsen :

 

Magyarországról Hollóházáról vezet egy út 3999-es számú, Szlovákiába Eszkáros (Skáros) nevű faluba.

A szlovák oldalon 3416-os a száma.

 

Megnéztem volna rajta az átlagos forgalmat a határponton.

 

De a 3999-es magyar út a magyar statisztikában nincs is.

 

AZ ORSZÁGOS KÖZUTAK
2023. ÉVRE VONATKOZÓ KERESZTMETSZETI FORGALMA
AZ ORSZÁGOS KÖZÚTHÁLÓZAT ÁTLAGOS NAPI FORGALMA
ÖSSZESÍTŐ TÁBLÁZATOK (országos és kezelőnkénti bontás)

 

A valóságban persze már sok éve van.

 

Hogyan lehetne megtudni, hogy mekkora rajta a forgalom ?

Nem kell(ene) kismotor, meg nyerges stb. bontásban.

 

Elég lenne a napi személygépkocsi és kisteherautó db szám is.

 

Esetleg a szlovákok hasonló éves statisztikájukban megvan a saját oldaluk átlagos napi gjmű forgalmi száma a határon, vagy a faluban ?

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!