Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 5 órája 0 0 51124
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 5 órája 0 0 51123

Lehet valahol látni az m0ny jelenleg éppen szóban forgó nyomvonal vezetését? Csak elmélázni szeretnék...

Előzmény: ÁsítóSárkány (51122)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 6 órája 0 0 51122

A felparcellázás egy külön történet -- a Duna túloldalán is kb. ez történt és történik, félek, hogy Göd is követi Dunakeszit -- sajnos az önkormányzati testület ritkán képviseli jól a lakosok érdekeit. (Furcsa mód épp Solymárról tudok jó példát pár évtizeddel ezelőttről, az utóbbi időben nem nagyon követem sajnos, mi történik ott).

 

A magam részéről egyáltalán nem azt mondom, hogy ne épüljön semmi! Csak azt mondom, hogy a távolsági forgalmat, különösen a tehertranzitot nem s zabad ráereszteni a Budai hegységre még egy M0NY keretében sem. Éppen ezért ami a gyorsforgalmi utat illeti, az M100+M1133+M10 pártján állok.

 

Emellett legalább Budakeszinek és Solymárnak szüksége van elkerülőre az agglomerációs forgalomnak , ami lehetőleg kapjon tömeg- vagy tengelyterhelés korlátozást (mondjuk 6t tömegkorlátozás), kivéve a menetrendszerinti buszokat, esetleg a spéci éves engedélyt kiváltókat -- ezeket persze be is kellene tartani megfelelő VÉDA-szerű kapukkal amik rendszámot és nyilvántartás adatokat néznek.

Bőven elég lenne egy max. 70-es sebességkorlátozás és helyenként egy kapaszkodó- vagy előzősáv (ami mögött pl. cél, hogy távolsági tranzitban legalább M1 irányába semmiképp ne legyen vonzóbb az M10-M1133-M100-nál)

Ideális esetben a két elkerülőt össze lehetne kötni alagutakkal, hogy a forgalom ne zúduljon át Máriaremetén, Remetekertvároson meg Erzsébettelken sem, de kérdés, meglenne-e e erre a politikai akarat meg a pénz...

 

A jelenlegi M0NY leggyengébb pontjai szerény véleményem szerint a csomópontjai. Legalábbis Hidegkútnál és Remeteszőlősnél/Adyligetnél egész más módon kellene megoldani magát a csomópontot: a helyi lakosok figyelmét, csomóponti zajvédelmet stb. figyelembe véve, ami a nyomvonalat is meg kellene határozza -- nem pedig a nyomvonalnak kellene meghatároznia a csomópontot -- az ismert NIF-es terveken én azt látom, hogy sajnos ez utóbbi történt...


Konkrétan Remeteszőlős/Adyliget helyett a Petneházy-rét környékén kötnék be a Szép Juhászné útba (a Budakeszi elkerülőt is ide hoznám magában is), Solymártól meszebb, a Les-hegy keleti oldala felé vezetném a nyomvonalat, messzire elkerülve a solymári Shell kútnál lévő visszhangos katlant a csomóponttal...

Előzmény: mzdude (51117)
totyit Creative Commons License 6 órája 0 0 51121

a 100-150 mrd / év az csepp a tengerben az utak fenntartására 

Előzmény: netudd1 (51112)
Avaar Creative Commons License 7 órája 0 1 51120

És mi a helyzet azokkal a járművekkel, amik M1/M7 - M2/M3 viszonylatban mennének, de jelenleg az amúgy is zsúfolt M0-dél felé mennek? Vagy éppen a városi dugót duzzasztják, mert nem szeretnének 65-70 kilométert M0-ázni? Biztos vagyok benne, hogy ezen irányzatok (iránytól függetlenül) 5 számjegyű nagyságrenddel bírnak naponta. És itt nem csak róluk van szó. Rákospalota - Pilisvörösvár viszonylatban jelenleg senkinek sem jut eszébe az M0, pedig mondhatni tökéletes megoldás volna. Ehhez elég lenne a 10-11 főút közötti szakasz is, de kb. 50 ilyen irányzat van még, ahova jó lenne. Meg ugye most a 10-es út mentén lakóknak esélyük sincs az M0-on menni, ha a cél mondjuk: Budaörs, Hatvan, Szolnok, Miskolc, Nyíregyháza, de ezt a listát reggelig írhatnám. 

Hírfigyelő Creative Commons License 8 órája 0 0 51119

Erre az a megoldás, ami itt nálunk a Hajdúságban is: vagyis ehhez -- ott is(!) -- az ottani zalai kistérségek városainak (Nagykanizsa, Zalaegerszeg, Zalaszentgrót, Hévíz, Keszthely) önkormányzatainak és polgármesterinek közös pénzügyi összefogása szükséges, és a térség országgyűlési képviselőinek a parlament elé kell vinni a terveket azzal a céllal hogy a kormány adjon rá állami támogatást, és kiegészítse a zalai városok által erre a célra a közösbe összeadott önkormányzati pénzeiket, no meg persze még vállalkozót is segítsen megbízni ennek az útfelújításnak a műszaki kivitelezéséhez.

 

<-- Ha nálunk ez több összekötő út -- 3502-es, 3501-es, 3323-as, 3321-es összekötő utak -- felújításához elég volt, akkor nyilván elégnek kell lennie ennek egy olyan fontos főút felújításakor is, mint a 74-es főút, amely egyúttal még európai fontosságú út is(!!), a Zalaegerszeg - Nagykanizsa útszakaszán E65-ös útszámozással. Mint E65-ösre, erre még az EU-tól is lehetne kérnetek támogatást!! Erre nem gondoltatok??

Előzmény: kamant (51109)
Hírfigyelő Creative Commons License 8 órája -1 0 51118

kanyargós és szűk hegyvidéki és dombvidéki utakkal

Előzmény: Hírfigyelő (51116)
mzdude Creative Commons License 8 órája 0 0 51117

Kb. minden talpalattnyi földet felparcelláznak lakóparknak, a Normafát lebetonozzák, a budai hegyeket illegálisan kerítgetik el maguknak, SUV-ok tízezrei ingáznak napi szinten - csak ami így hirtelen eszembe jut, mi minden folyik a Budai-hegységben és környékén. Ennek fényében a természetvédelemre mutogatva nem építeni semmit, ez nekem álszent.

Előzmény: ÁsítóSárkány (51080)
Hírfigyelő Creative Commons License 8 órája -1 0 51116

"Az m0nyugat meg a lőtéri kóbor kutyának sem hiányzik. A városon belül Budán viszont meg kell keresni egy nagyobb kapacitású észak-dél irányú összeköttetés lehetőségét. A megspórolt m0 nyugat árából valszeg ki is jönne a költsége."

 

Az aláhúzott rész sikeréhez sok sikert és mellé rengeteg kitartást kívánok... .. :(  -- Csak félő, hogy nem fog sikerülni!!

Buda ui. a Budai-hegység keleti felére ráépült olyan városrész, amely tele van kanyargós és szák hegyvidéki és dombvidéki utakkal, amikből vagy amik között szinte lehetetlenség egy egyenesebb és szélesebb nyomvonalú észak-déli összeköttetést adó főbb utat kiépíteni!! -- Ismerem Budát, több rokonom is lakott ott, akiket sűrűn látogattunk autóval, tehát ehhez elég jól ismerem a budai úthálózatot. Egyetlen lehetőség ott a Hidegkúti út - Hűvösvölgyi út - Szilágyi Erzsébet Fasor Krisztina Körút - Alkotás u. - Budaörsi út - Balatoni út nyomvonalának fejlesztése, az elsőbbségi viszonyoknak végi e nyomvonal javára történő felújítása: áttáblázással az elsőbbséget szabályozó táblákkal, szükséges javítások és útszélesítések elvégzésével.

 

Vagy ha ez nem megy, akkor a 102-es főutat kell végig elkerülőzni és 2×2 sávos autóúttá felfejleszteni!! És: ha ez a helyieknek nem fontos, akkor majd fontos lesz ez a távolabbi településeknek, pl. egy Esztergom - Dorog - Érd - Dunaújváros távolsági kapcsolat létrehozásának céljával.

Előzmény: netudd1 (51091)
Samott Creative Commons License 9 órája 0 0 51115

Na, ilyen se volt meg, kimoderaltak a valaszomat. Akkor viragnyelven: volt olyan nyilatkozat par hete, ami arra utal, hogy nem terveznek M0 Nyugattal, mert csak forgalmat vonzana oda. Remelem ez igy mar maradhat. 

Előzmény: Samott (51082)
Hírfigyelő Creative Commons License 9 órája 0 0 51114

Azt én is gondoltam, hogy nem ott fog menni, és ezért nem is úgy fogalmaztam hogy "a nagykapornaki emelkedő", hanem úgy, hogy:

 

"Az olyan nagyobb emelkedőkkel, mint a nagykapornaki emelkedő,[...]"

vagyis összehasonlítás... .. .

 

Ui. én is tudom ami köztudomású, hogy a Zalai-dombvidék telis-tele van olyan patakvölgyekkel meg dombhátakkal, amiken az utakat csak bevágásokkal vagy völgyhidakkal lehet átvezetni. Ez pedig -- a dombsági domborzatjellegből adódóan -- nemcsak Nagykapornaknál van így a régi 76-os úton, hanem nyilván lesz ilyen hely az új M76-os nyomvonala mentén is, hiszen annak is a dombvidéki adottságokkal kell "megbirkóznia" majd... .. .

 

Ezért a kérdésemet az itt kiemelt két kiemelt kifejezés ("az olyan", ill. a "mint a") hangsúlyozásával együtt kell értelmezni.

Előzmény: yxItys (51079)
netudd1 Creative Commons License 11 órája -1 0 51112

Úgy tudom, hogy tavaly elindult egy program évi 100/150 md-os kerettel a meglévő utak fenntartására. 

Előzmény: totyit (51111)
totyit Creative Commons License 12 órája 0 0 51111

az amit leírsz az sajnos ma Magyarországon általános állapot a közút hálózaton
nem egyedi jelenség
az hogy több ezer kilométer utat kellene azonnal felújítani az nem újdonság
csak éppen szarnak rá oldaltól függetlenül
azzal a különbséggel hogy a korábban  nem ez a volt PR-os duma ,hogy  mennyi utat felújítunk

Előzmény: yxItys (51097)
totyit Creative Commons License 12 órája 0 0 51110

a jelenlegi út kapacitása teljesen jó

csak hát az a burkolat minősége ne lenne itt-ott kicsit nagyon rossz

Előzmény: netudd1 (51105)
kamant Creative Commons License 13 órája 0 0 51109

csak a 74-est kellene itt-ott felújítani

Hát, kb. a zeg-botfai körforgalomtól (eddig csinálták meg 1-2 éve) Nk-Palinig (ahol új szakasz lett az M7-eshez). Közben azért van 2-3 rövidebb rész, ahol rendben van, de nagy része eléggé kifogásolható.

Régebben többet jártam erre, egész elviselhető volt. Most nemrég mentem Kanizsára újra, kicsit meg voltam döbbenve, mennyire leromlott.

Szó volt róla pár éve, hogy a 76-oshoz hasonlóan felújítják, de aztán ezt lefújták.

Előzmény: totyit (51096)
NAR Creative Commons License 13 órája 0 0 51108

És még ha léteznek is - jelenleg Szentendréről (mondjuk a Püspökmajori lakótelepről) egy Hengermalom úti irodaházig 26 km az út autóval. M0-n kb 40 kilométer lenne. A Budapesten keresztül vezető úton van kb. 8 km dugós szakasz, az M1-M7 bevezető, Egér úr, Andor utca útvonalon szintén van vagy 4-5 kilométer dugó. Még időben sem biztos, hogy megtérülne, pénzben szinte biztosan nem. És ez már egy eléggé kisarkított példa volt, a célok többsége jóval közelebb van, még nagyobb kerülő lenne az M0.

Előzmény: netudd1 (51104)
netudd1 Creative Commons License 13 órája -2 0 51107

Ezt itt senki sem vitatja annyira természetes. 

Előzmény: Gyurma73 (51101)
netudd1 Creative Commons License 13 órája -3 0 51106

"Sok sikert hogy Budán városi autópályát tervezz.."

 

Én biztosan nem fogok tervezni, de itt ötletelünk.

Mi lenne, ha a Rózsadomb alatti alagúttal összekötnénk a Kolosi teret a Széll Kálmán térrel? És hogy a ráhordó forgalom is felgyorsuljon, az amfiteátrumtól a mellékutakat a főúton át kellene emelni, és ugyanígy az Alkotás úton is. Ez még mindig olcsóbb lenne egy m0 nyugatnál. 

Előzmény: yxItys (51093)
netudd1 Creative Commons License 14 órája -1 0 51105

Azt hittem, hogy a közvetlen összeköttetésről van szó. 

Előzmény: totyit (51096)
netudd1 Creative Commons License 14 órája -2 0 51104

"Agglomerációs forgalomról van szó."

 

Azok a szentendreiek járnának jól, akik Budapest déli kerületeiben dolgoznak. 

Hányan lehetnek? 

Előzmény: yxItys (51093)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 14 órája 0 0 51103

Köszönöm, így már érthető miről is volt szó.

Előzmény: NAR (51089)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 14 órája 0 0 51102

Ez igaz, kivéve a a budakeszi, solymári és szépjuhásznéi lakosokat, akik viszont fuldokolhatnak utána a forgalomban még jobban...

Előzmény: Gyurma73 (51101)
Gyurma73 Creative Commons License 15 órája 0 1 51101

A 10 es és a 11. közti szakasz már sokat segítene.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 15 órája 0 1 51100

1. Néhány palacknyak ismert, pl. Budakeszi út, Hűvösvölgyi út... sokaknak esélyük nincs máshol bemenni a városba. Elég kevés a keresztirányú kapacitás, sokszor nincs választás egyáltalán. Ha lenne valamiféle gyűrű, az legalább választási lehetőséget tudna adni.

 

2. Ebben azért benne van a Pünkösdfürdő utca kereszteződésének elcseszett volta. Leginkább meg kellene oldani azt a kereszteződést nem szintben - persze most védi a belsőbb területeket és ennek sokan örülnek... De legalább egy szép hosszú jobbra kanyarodó sáv kellene oda a befele vezető részen...

Előzmény: NAR (51098)
NAR Creative Commons License 16 órája 0 0 51098

Kétségeim vannak, hogy lényegesen segítene az agglomerációs forgalmon (mert ugye Solymárról és Biatorbágyról a többség nem Biatorbágyra, illetve Solymárra megy, hanem Budapestre, erre az irányra meg merőleges az M0). Szépidős tavaszi hétvége végén a 11-es úton Békásmegyeren ugyanúgy állnak az autók befelé, mint 30 éve, hiába épült közben a Megyeri híd...

Előzmény: ÁsítóSárkány (51094)
yxItys Creative Commons License 16 órája 0 0 51097

A "járható" azt jelenti hogy hiányos felfestésű, lassítós, megállós 2x1 sávos lepukkadt főút. Ezek szerint.

totyit Creative Commons License 16 órája 0 0 51096

A Zeg. Kaposvár  a 74-61-esen egész jól járható 

a 61-es rendben van csak a 74-est kellene itt-ott felújítani

Előzmény: netudd1 (51092)
totyit Creative Commons License 16 órája 0 0 51095

A Zalaegerszeg -Szombathely  viszonylag jól járható 

Vasvár , Rábahídvégen keresztül , de van aki Körmend felé szeret menni 

Előzmény: netudd1 (51092)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 16 órája 0 0 51094

Ahogyan én látpm, elsősorban agglomerációs forgalomról kellene szó legyen, megspékelve számottevő távolsági forgalommal...

Amíg csak az egyikbnen vagy csak a másikban gondolkodunk, addig fordítva ülünk a lovon...

Előzmény: netudd1 (51091)
yxItys Creative Commons License 16 órája 0 1 51093

Agglomerációs forgalomról van szó.

 

Sok sikert hogy Budán városi autópályát tervezz... Se hely, se bátorság nincs hozzá. Földalatti autópályát meg nem tudom akarnak-e aminek csak a csomóponti ágai jönnek ki a felszínre. Mondjuk a vár melletti kereszteződésekbe. 

 

Nem befejezni a körgyűrűt egy baromság. Az esztergomi ág túl hosszú kerülni, csak az választaná akinek ott van a célpontja. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!