Lehet azt még silányítani. Az M47-re egy halom turbókörforgalmat terveztek. Sokkal nem lesz gyorsabb mint a jelenlegi 47-es, ráadásul még hosszabb is lesz az út.
Ha már a rádióban is ez megy, hogy hamarosan (valóságban jövő év elején) átadják Kisújszállásig az M4-est, azért van benne érdekesség.
Mégpedig, hogy nincs leállósáv, ami sajnos az egész M4-esen nincs, hanem az aszfalt szélén rögtön korlát van végig, azaz murvás padka sincs. Lényegében 2-2 sáv mindkét oldalon korlátok közé lesz szorítva, és csak félreálló műszaki öblök lesznek kialakítva.
Ennyire nincs már pénz, hogy egy normális koronaszélességben építsünk egy új gyorsforgalmi utat?
Ennél még a sima 21-es főút is jobb, ott legalább van murvás padka a félreállásnak.
Az, hogy az M2-esen végig aszfaltos leállósáv van, az már tényleg luxus hazánkban az új építésnél.
Őszintén nem értem ezeket a semmiben sem hasonlító gyorsforgalmi útépítéseket műszaki tartalmukban.
Még azon sem csodálkoznék, ha max 100 km/h-ás lehetne a tempó Törökszentmiklós után.
"Aki az országhatár felé vezető oldalra átterelt sávban közlekedik, annak az első elérhető lehajtási lehetősége az M1-M0 csomópont lesz, tehát az 54-es és a 19-es km-ek közötti csomópontok, pihenőhelyek és töltőállomások az átterelt sávból nem lesznek elérhetőek!"
Ez azért vicces, hogy Tatabányán a belső sávba húzódva Törökbálintnál lehet először lehajtani az autópályáról. Múltkor láttam, hogy a külső sávban végig álltak a kamionok - azt hiszem, most egy darabig maradok az 1-es útnál...
Most volt egyeztetrés a gazdákkal az M47-et illetően Szeghalmon. A facebookos oldalról ezt a képet tudtam letölteni. Ezek szerint még nem ekldöntött, hogy Berettyóújfalu déli részétől indulna az úőt némi kacskaringóval dél felé fordulva, vagy az M35-ös autópálya ahol véget ér az M4-ben, onnan indulna. Legalábbis én ezt látom, de úgy gondolom, a hosszabb kacskaringósabb út lehet a nyerő, miverl ott a rajzon már szerepelnekl a turbókörforgalmak, míg az M35-ből kiágazó úton semmi ilyen és más sem szerepel.
Akkor mínuszosnak kell lenni a kilométer tábláknak vagy újra kell szelvényezni az egész utat. Az utóbbinak viszont csak akkor lesz értelme, ha az 55-ösből ágazik ki.
Az M6-os forgalmát a tervek szerint 2028-re elkészülő "Vajdaság mosolya" gyorsforgalmi út bekötésével próbálják növelni.
"Érdekessége" a szerb projektnek, hogy ~1 milliárd Ft/km áron épül. A terep ugyan sík, de útközben számos autópálya, vasútvonal, folyó fölött kell hidat építeni.
Persze, egyetértek, de ott van az M9 híd... jó ötlet efféle torzókat gyártani sorozatban, ahelyett, hogy a már megépített hidakhoz elkészülnének a hiányzó utak?
Mire ezekből lesz valami, már csak kerekesszékben közlekedek, pedig minden választási kampány előtt beígérik. Az elsőnél még örültem, mert azt hittem meglesz :(
Nem tudom az újszilvási M4 csomóponttal mikor kecsegtetnek megint...
"Tessék feljelentést tenni, hogy sem az e-ÚT vonatkozó előírásait, sem pedig az Útügyi Bizottság határozatában foglalt paramétereket nem tartják be."
Megtörtént. 19-én este kifogtam egy túlméretes szállítmányt Alsógallától, amely átlag 60 km/h-val ment. A kísérőautó (a szélesség miatt jogosan) nem engedte megelőzni, és ez már elég volt ahhoz, hogy foglalkozzak a témával a fórumon rantelésen kívül is. Ráadásul 19-én lefelé kifogtam egy négy órával korábbi balesetből maradt 20 km-es dugót, újabb utóbalesettel és időszakos pályazárral, amelyről persze tudott az út kezelője, de a digitális kijelzőkre már baszott kirakni. Ezek akarnak okosutat, amikor egy kijelző kezeléséhez is ostobák.
Csak leírtam, hogy már rég nem a 6 (9km-es) hosszak vannak érvényben, amiket folyamatosan beírtál, hanem annál hosszabbak.
Tessék feljelentést tenni, hogy sem az e-ÚT vonatkozó előírásait, sem pedig az Útügyi Bizottság határozatában foglalt paramétereket nem tartják be.
Pont ma volt szerencsém mindkét irányban végigmenni az M1-en, valóban nem volt kellemes mindkét terelésen végigmenni, de megoldotta mindenki, nem a terelés miatt voltak problémák. Persze hozzáteszem, hogy még a kamionok is 90-100 km/h-val mentek végig mindkét terelésen.
Sokkal nagyobb baj, hogy a belső sávba bemennek olyanok is, akik nem a forgalom ritmusával közlekednek, és emiatt van, hogy a külső sáv gyorsabbnak tűnik, és valamiért az autósok többsége úgy gondolja, hogy autópályán úgy kell előzni, mint az országúton, tehát a kb. 8-10 méteres résbe még minden további nélkül be lehet ugrani, plusz előbb mozdulnak és csak utánna jelez (már aki az irányjelzővel), és csak ezek után néz bele a tükörbe, hogy van-e mellette valaki, engem ma pont egy angol istenbarma tolt bele majdnem a terelésbe, mert ő nem jobbról próbált előzni és utána csak azután nézett a tükörbe, hogy van-e mellette valaki, amikor már jött át az én sávomba.
Egyébként pedig nem kell terelésnek lennie ahhoz, hogy alig tudj haladni, múlt héten Balaton felé hétköznap az M7-en 60 km-es masszív torlódás volt úgy, hogy nem volt munkavégzés sem terelés és teherforgalom is alig volt, mégis Érd és Székesfehérvár között nyolcszor álltunk meg teljesen.
68. Építési és Közlekedési Minisztérium 2025. január 1 - 2030. december 31. Baja – Zombor – Újvidék közötti kapcsolat fejlesztése érdekében az 51. számú – 2x2 sávos kialakítású, emelt sebességű (R51) – főút Baja és Hercegszántó, országhatár közötti szakasz fejlesztése (Hercegszántó-Backi Breg (Béreg) közúti határátkelő fejlesztésével) 145 000 000 000 Ft
217. Építési és Közlekedési Minisztérium 2031. január 1 - 2035. december 31. Baja észak-nyugati elkerülő út (51.sz.-511.sz. főúti csomópont és a Bajai Türr István Duna-híd közötti szakasz) 9 500 000 000 Ft
232. Építési és Közlekedési Minisztérium 2031. január 1 - 2035. december 31. 51. számú főút Baja észak (51. – 511. számú főúti csomópont) és a meglévő M9 gyorsforgalmi úti csomópont közötti szakasz fejlesztése (11,5 t-s megerősítés Sükösd- Érsekcsanád elkerülőkkel) 41 500 000 000 Ft
235. Építési és Közlekedési Minisztérium 2025. január 1 - 2030. december 31. Baja déli elkerülő út fejlesztése 13 500 000 000 Ft
58. Építési és Közlekedési Minisztérium 2025. január 1 - 2030. december 31. Pécs – Szigetvár –Verőce(HR) – Zágráb(HR) közötti kapcsolat kiépítése érdekében az M60 Pécs (nyugat) és Szigetvár (nyugat ) közötti szakaszának fejlesztése 190 000 000 000 Ft
77. Építési és Közlekedési Minisztérium 2025. január 1 - 2030. december 31. Mohácsi Duna-híd építése a kapcsolódó úthálózat fejlesztésével 389 300 000 000 Ft
511. Építési és Közlekedési Minisztérium 2031. január 1 - 2035. december 31. M60 Szigetvár (nyugat) és Barcs, országhatár közötti szakaszainak fejlesztése 250 000 000 000 Ft
276. Építési és Közlekedési Minisztérium 2031. január 1 - 2035. december 31. Mohácsi híd és közúti kapcsolat folytatása Csátaljától Bácsbokod irányába az 51. sz. – 55. sz. főutak közötti szakaszon 65 000 000 000 Ft
Mondjuk ezt a részt nem hívják M60-nak, csak a Mohács-Pécs-Szigetvár-Barcs útvonalat.
Magyarországról Hollóházáról vezet egy út 3999-es számú, Szlovákiába Eszkáros (Skáros) nevű faluba.
A szlovák oldalon 3416-os a száma.
Megnéztem volna rajta az átlagos forgalmat a határponton.
De a 3999-es magyar út a magyar statisztikában nincs is.
AZ ORSZÁGOS KÖZUTAK 2023. ÉVRE VONATKOZÓ KERESZTMETSZETI FORGALMA AZ ORSZÁGOS KÖZÚTHÁLÓZAT ÁTLAGOS NAPI FORGALMA ÖSSZESÍTŐ TÁBLÁZATOK (országos és kezelőnkénti bontás)
A valóságban persze már sok éve van.
Hogyan lehetne megtudni, hogy mekkora rajta a forgalom ?
Nem kell(ene) kismotor, meg nyerges stb. bontásban.
Elég lenne a napi személygépkocsi és kisteherautó db szám is.
Esetleg a szlovákok hasonló éves statisztikájukban megvan a saját oldaluk átlagos napi gjmű forgalmi száma a határon, vagy a faluban ?