Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2008.11.06 0 0 14908
Nem olyan nagy dolog 30-40-nel tekerni a mai biciklikkel. Én nem vagyok jó erőben, mégis képes vagyok rá
Előzmény: alibi-man (14905)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14907
>Amúgy van ilyen, hogy kiteszik a mackósajtot

Akkó jó van. Ide is kéne.

>A kerékpár nem elhanyagolható.

Nem mondtam, hogy elhanyagolható. Azt próbáltam kifejezni, hogy a súlyának megfelelő prioritásokkal kéne kezelni. Idényben jó, ha 1 kerékpár jut ezer buszra, autóra, stb. Ha ez meg tízszereződik, akkor is csak 10 fog jutni. Idényen kívül, meg 0 jut 1 000 000 más járműre. :-))

Sok esetben nem rendelkezik megfelelő prioritásokkal. Így van. Én a szélsőségek ellen tiltakozom, amikor egy törpe kisebbség olyan elönyöket akar kicsikarni, ami a többség kárára megy. Ha egy k.út megépíthető anélkül, hogy az a többség közlekedésének kárára menn, igenis építsék meg. De nehogy már a lekvár főzze be a nagymamát. Nehogy már a kerépárosok akarjanak diktálni, hol, milyen út menjen.

Azonban egyetértek azzal, hogy ma Pesten amolyan látszattevékenység a k.út építés. Ettől azért több kell. És kis ésszel, jóakarattal jól ki lehetne építeni. Csakhogy az erőszakos minoritás néha visszatetszést kelthet.

(Habár, amilyen süketek, és arrogánsak azok, akik döntési helyzetben vannak, lehet, hogy én is ordítanék. De ez már politika.)
Előzmény: Rooger Preed (14906)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14906
Az említett szakaszt tényleg nem ismerem. Úgy tűnik szerencsére.

Amúgy van ilyen, hogy kiteszik a mackósajtot. Az általam használt szakaszon is.
Néha oda is, ahova nem kéne, csak úgy kényelmes. Ezek a tipikus kerékpároselhárító kerékpárutak.

A szemléleteddel nem értek egyet. A kerékpár nem elhanyagolható. A Hungárián belüli területen semmiképpen, de ehhez valamennyire biztosítani kell a külső kerületekből és az agglomerációból való bejutást is. Felesleges minden út mellé kerékpárutat, kerékpársávot építeni. Az infastruktúra fejlesztésénél viszont nem szabad úgy kezelni, mint egy "szolgáljuk ki, mert a nép ezt akarja, de hogy hogy azt leszarjuk".
Előzmény: alibi-man (14904)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14905
Hát tekerjen 30-40-el az, akinek 3 anyja van, meg birja szussszal. Én azt szoktam mondani az "erős" fiataloknak, hogy jól jönne ez az erő később szaráshoz. :-)
Előzmény: Rooger Preed (14902)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14904
Kedves Rooger, az említett kereszteződésben még 1 m2-es, gömbfelületü tükörrel sem lehet látni a bringást. Kérlek tanulmányozd a helyszínt, nem egyszerü eset. És sok ilyen van a városban. De ha az ilyen kivételese helyeken, KIVÉTELESEN lenne egy pironyó stop tábla a bringásnak, sok halált meg lehetne akadályozni. Kivételek mindig vannak, miért ne lehetne a bringásoknak is.

Nem az általános esetekről beszélek.

Egyébként ez egy kicsit olyan kérdés, mint az emancipáció. A nők is néha egyenlőbbek akarnak néha lenni az egyenlőknék, semmillyen kivételt nem fogadnak el.
Előzmény: Rooger Preed (14901)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14903
>"kényelmes, biztonságos és gyors"

Ebből max. a gyors válna hiteltelenné. A biztonságos eleve hiteltelen. A bringás nem ismeri fel, hogy hiába van elsőbbsége, azt már csak a túlvilágon írhatják neki jóvá. Ő megy, mert neki van elsőbbsége. A motoros dettó.

Mindkét jármű baromi keskeny, eltünik a holttérben. Ennyi. Ezért baromság ez az elsőbbség dolog, minden körülmény között, bármi áron. Rosszul belátható, veszélyes kereszteződéseknél picike stop táblát kéne tenni a bringaútra, felülírva az általános szabályt.

Egyébként az egész dologban az az érdekes, elfeledkezünk arról, hogy az a bringás, aki résztvesz a forgalomban, egy törpe kisebbség a többi közlekedőhöz képest, és mégha nagyon elterjedne ez a közlekedési eszköz, akkor is nagyjából ez lenne a helyzet. Ezért lenne jó, hogyha a súlyuknak megfelelően követelőznének.
Előzmény: Rooger Preed (14891)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14902
Tegyük hozzá, hogy kerékpárúton. A forgalommal együtt semmi gond nincs akár 30-40 km/h közötti sebességnél.
Előzmény: alibi-man (14900)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14901
Aki nem lát jobbra hátra szereljen fel holttér tükröt és lépésben keresztezzen egy kerékpárutat.
Előzmény: alibi-man (14899)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14900
Ja, a bringa 20 felett veszélyes, és csatlakozom ahhoz a véleményhez is, hogy kevés bringa-bringás kombi képes 40 (30) feletti tempóra. De azért van.
Előzmény: Rooger Preed (14895)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14899
Ezt most nem értem. Ettől hogy látsz hátra jobbra? Különösen dobozos kisteherautóból?

Az autósok általában felismerik, hogy a másik (a dobozosból) valszeg nem látja őt, a gyalogos, kerékpáros nem rendelkezik ezzel a gyakorlattal.

Ez hasonló ahhoz, hogy az autós (többség) számít arra, hogy a busz mögül kilép egy gyalogos. Én legalábbis óvatosan közelítem meg az út szélén megálló buszokat. A Mátyás kir. úton a bringás jól teletrafálta a öregnyanyát, aki kilépett a busz mögül. A bringás majdnem ott maradt, akkorát esett.
Előzmény: Rooger Preed (14890)
elemes2 Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14898
erre van egy huszadixázad eleju magyar ige, ami egy középamerikai állam nevéből származik.
Előzmény: Aladár46 (14896)
ghosty9 Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14897
Egyébként a legtöbb bicikli-júzer párosítás már csak fizikai okokból sem tud olyan 25-30 fölé menni sík úton. :-)
Előzmény: Rooger Preed (14895)
Aladár46 Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14896
Valaki jól járt az M0-val és az M60-sal is???

Nagyot szakítottak az M6-os autópálya melletti földtulajdonosok

M6-os autópálya |Közel hétmilliárd forint kártalanítást fizetett ki október közepéig a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az épülő M6/M60-as autópálya Dunaújváros és Pécs közötti nyomvonalán húzódó területek tulajdonosainak.

A cég beruházási és támogatási igazgatója, Tompos Attila elmondta, az esetek közel 70 százalékában tudtak megegyezni az árban. Az értékbecslést ingatlanszakértők végzik, akik egyben igazságügyi szakértők is. Ha ajánlatukat a terület tulajdonosa nem fogadja el, kisajátítási eljárást indítanak. Ilyenkor a közigazgatási hivatal is küld egy értékbecslőt, és közigazgatási tárgyaláson hoz határozatot a terület értékéről. Ha a tulajdonos ezzel az összeggel sem ért egyet, polgári peres eljárást indíthat. Tompos Attila kérdésünkre elmondta azt is, hogy a Tolna megyei szakaszon nem találtak ingatlanspekulációra utaló jeleket, a Bóly és Pécs közötti szakaszon viszont igen. – Az M60-as területén volt egy olyan tulajdonosi kör, amely az M0-ás adatbázisában is megjelent. Ez ügyvédünknek is feltűnt, ráadásul egy esetben sem járultak hozzá a területszerzéshez. Minden esetben közigazgatási eljárást indítottak, amelyek határozatait a bíróságon is megtámadták. Büntetőfeljelentést tettünk, a Nemzeti Nyomozó Iroda nyomozott az ügyben, ám később a Szegedi Főügyészség megszüntette az eljárást. Mellbevágó volt ezzel szembesülni, hiszen közpénzekről van szó, s valószínű, hogy belső információk alapján vásárolta fel a tulajdonosi kör a földeket – tette hozzá az igazgató.
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14895
A KRESZ nem szabályozza a kerékpárutat, gyalog-kerékpárutat külön, így az univerzális 40 a limit ott is. Más kérdés, hogy ilyen kerékpárutakon a 20-25 az a limit ami felett kezd életveszéylessé válni pont a lenti problémák miatt.
Előzmény: elemes2 (14893)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14894

he?

csomaggal fele?

Előzmény: elemes2 (14893)
elemes2 Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14893
nem sok az? bicajnak 40-ről megállni száraz úton csomagok nélkül 25-30 méter (csomagtartón levő csomaggal lehet 12-15 méter is).
Előzmény: Rooger Preed (14892)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14892
Khmm... Kerékpárnak a kerékpárúton is 40 km/h sebességhatár!

Amúgy megoldható lenne ez egyszerűen. A kerékpárutakat kiemeléssel (kvázi fekvőrendőr) kell védeni és biztosítani a rálátást (lásd Thököly#Stefánia).
Előzmény: alibi-man (14873)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14891
- Hogy van, amikor le kell mondanunk az elsőbbségünkről, mert ésszerübb, veszélytelenebb, stb.

Ezzel az a baj, hogy akkor minden kereszteződésben le kéne mondanom a kerékpárutak esetén. Ezzel a kerékpárút, mint "kényelmes, biztonságos és gyors" közlekedési felület hiteltelenné válik.

- Hogy van amikor az elősbbségünkkel együtt is figyelmesnek kell lennünk.

Mindig figyelmesnek kell lenni! Ezért nem tudom megérteni azokat, akik fejhallgatóval tekernek. De ugyanez van a telefonálókkal is legyen szó bármilyen járműről.
Előzmény: alibi-man (14879)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14890
Khmm... Kerékpárnak a kerékpárúton is 40 km/h sebességhatár!

Amúgy megoldható lenne ez egyszerűen. A kerékpárutakat kiemeléssel (kvázi fekvőrendőr) kell védeni és biztosítani a rálátást (lásd Thököly#Stefánia).
Előzmény: alibi-man (14873)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14889
Kerékpárosklub tagoknak van felelősségbiztosításuk!
Sajnos egyelőre kevesebb, mint 1000 emberről van szó. :(
Előzmény: Törölt nick (14875)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14888
és akkor az ónosesőről még nem is beszéltünk... az nagyon g.ci tud lenni... :-)) 
Előzmény: Rooger Preed (14887)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14887
MEglepő, de bringán a 10 fokos eső alattomosabb, mint a -10 fokos, fagyos idő.
Előzmény: alibi-man (14856)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14886
"- A bringások egy része nagyon felelőtlen"

Ez így van, ráadásul a KRESZ-t is igen hevenyészetten ismerik.


Ez még a kisebb gond, a nagyobb pedig az, hogy az autósok nagy része is csak kapizsgálja a Kreszt!!!

A bajok forrása a járművezetés oktatásban van. Sajnos magamon is tapasztalva a minél több lóvé leakasztása a cél. A járművezető tudása másodlagos. A forgalomban pedig szinte csak azt tanítják, hogy vedd fel a forgalom ritmusát. Az meg kit érdekel, ha nem szabályos... Egyszer vezetsz szabályosan a vizsgán, ahol átmész, majd utána 80%-ban nem tartod be a gyakorlatban...

(erről sajnos az útkezelők is tehetnek, hiszen nincs egységes szemlélet a szabályozás terén. Pl. egyik helyen a kanyarodni tilost, a másik helyen a kötelező haladási irányt favorizálják. Az autóvezetők így két ugyanolyan helyen kétféle szabályozással találkoznak, de ez csak egy apróság és sok más van még. )
Előzmény: ghosty9 (14884)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14885
a kerékpárút hálózattal kapcsolatban; nem értem miért nem lehet minden egyes külterületi út felújításakor +2-3 % aszfalttal kalkulálni és megépíteni a felújításkor, annyira nem lenne drága..
ráadásul az átlagos település-távolság (2-5km?) miatt szerintem hosszabb távon valami hasonló hálózat kell majd mint az úthálózat

lehetne kezdeni az autópályákohoz hasonló gerinchálózattal, habár itt inkább a turista-útvonalakat (duna, tisza, balaton stb.) kellene előnyben részesíteni; aztán jöhetnének a nagyobb de közel fekvő városok közötti szakaszok (pl. 1-es út mellett Tbánya-Tata, MINDIG vannak bringások)


mennyibe kerül 1m2 8cm vastag aszfalt? +némi töltés? ráadásul ahol hosszú kilométereken át új utat építünk új töltéssel, ott lehetne szélesebb a töltés egyből (ld. 10-es út Esztergom-Tát, az ott jól sikerült)
ghosty9 Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14884
"Éz azért kicsit viccesen hangzik."

Mert szokatlan megközelítés. :-) Azonban talán rávilágít arra, hogy "a hely kell az autóknak", az egy berögzült, de teljesen önkényes szemléletmód. Kell a hely a közlekedésnek, inkább erről van szó, viszont nagyon meg kell indokolnod, hogy mely közlekedőket zársz ki lokálisan. Ergo nem is arról szól az igazi eszmecsere, hogy kell-e bicikliút, hanem hogy milyen módon szeretnénk biztosítani az autós, biciklis, buszos/villamosos/trolis, stb. forgalmat. Azon, hogy tűnjenek innét a biciklisek, kell a hely az autóknak, normális helyen már túlvagyunk ugye.

(Nyilván spec. helyzetben, pl. autópálya, keskeny sávok stb., ki lehet tiltani bármit, ámde alternatívát itt is adnod kell, méghozzá használhatót. Keskeny sávoknál pl. szomszéd utcában biztosított utat/sávot, ld. itt Kiskörút + Feketesas; Kelemen u. + Oskola u.-Dóm tér.)

"Most nehogy nekem individualista fasságokkal gyere, hogy te igen ,még hóban is"

Ma pl. pont igen, mert időre jöttem + megyek, de amúgy már két-három hete nem; nekem a térdem nem bírja már annyira a hideget. :-) De ettől ezek még nem baromságok, ráadásul nem azért nem helytállóak itt, amit te mondasz (hanem mert ez marginális jelenség, amire nyilván nem építhet az ember).

"Az, hogy jelenleg a bringásnak elsőbbsége van a keresztezésnél a bringaúton hihetetlen problémákat okoz."

Ezek ugye főleg a "nem is láttam, hogy jön"-höz köthetőek -- amik fel se merülnek egy út szélén vezetett bicajsávnál.

És valahogy az az érzésem, nem tettünk még meg mindent, hogy ezeket a problémákat orvosoljuk (keresztben van stoptábla mindenhol? Ha nem állnak meg, akkor fekvőrendőr van? Büntetnek? Stb.). Ha pedig az alternatívát nézzük (szállj le minden keresztnél, kispajtás), akkor már az ellehetetlenítésnél tartunk. Nem véletlenül emlegettem a reális, használható stb. alternatívát; az autóbaleseteket is mérsékelhetnénk ugye, ha minden kereszteződésnél kötelező lenne 20-ra lassítani, csakugye.

És hadd hangsúlyozzam, amire nem reagáltál, pedig talán az a legfontosabb: bicajútnál fel- és levezetés! Ha az nincs megoldva normálisan, semmit nem ér az egész, márpedig egyoldali, kétirányú bicikliútnál nehéz normálisan megoldani.

"Eccerüen nem lehet látni a bringautat, még személyautóból sem, zárt kisteherautóból pláne nem."

Tehát rosszul van kiépítve. Ezt mondom. Meg azt is, hogy lehet jól is.

"A bringás nem tartja be a sebességkorlátozást (25 km/ó)"

Akarod mondani 40 km/h. 26. par. (1) d).

"szar a fékje a nagy sebességhez"

...azaz konstrukciójából adódóan, innentől KRESZ-ileg ez nem az ő problémája. (Nyilván az életösztön mást diktál, én is figyelni szoktam, megkapom-e az elsőbbséget, dudálok, készen állok a fékezésre stb.)

És akkor nézzük meg az alternatívát, mikor a lekanyarodónak van elsőbbsége. Jön a kisteher 60-nal, a minimálisan szükséges fék után le jobbra, bicajos meg hadd várjon (meg találja ki szemből, mikor is lesz mi). Ez sokminden, de alternatíva bajosan.

"Györben a haverom tolatott ki a parkolóból, kinézett, hogy jön-e valami, látta, hogy messze egy bringa"

Megjegyzem, városban tipikus hiba, hogy a biciklist állónak tekintik ("á, csak egy bicajos", ugye, pont mint itt). Országúton ez tökéletesen működik, akkora a sebességkülönbség, lakott területen viszont teljesen fals. Például ezt is lehetne picit hangsúlyozni, oszt mindjárt csökkenhetnének a balesetek is egy csöppet.

És innentől, hogy egy 10%-os sebességtúllépés miatt a bicajosra verték az egészet, hát mit is mondhatnék, 50 helyett 60-nal menni autóval tök általános, pedig az már 20%.

"- A bringások egy része nagyon felelőtlen"

Ez így van, ráadásul a KRESZ-t is igen hevenyészetten ismerik.

"és arrogáns (visszaél az elsőbbségadási kötelezettséggel). "

Hogy mivan, visszaél? Nem az eredetileg kitalált formájában használja? Hanem hogyan?
Előzmény: alibi-man (14873)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14883
nem tudom hol lax, mert már egy ideje kábeltől függetlenül választhatsz vezetékes szolgáltatót az egész ország területén...

sőt, nálunk konkrétan három kábel van (upc, digi, tökom), az utóbbin meg egy rakás cég...
Előzmény: elemes2 (14850)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14882

igen, ezért is pampogom az ámokfutóautós topikkban, hogy igazságtalan eza zérótoleransz az autósokkal szemben, mert a bringásokat és a gyalogokat is hasonló erélyességgel kellene fingatni...

 

eza jobbrakanyar elég szívás tud lenni, ha gyalogoknak kell elsőbbsét adni menet közben:

 

én a körútról kanyarodtam le valamélik mellékuccába, ott is jól belenyúlhatott a gyalogos siserehad a pirosba, mert ahogy elkezdtek ritkulni a zebrán, én már indultam volna, de megszokásból még benéztem balra.

ez elég szerencsés 5let volt, mert így volt szerencsém látni, ahogy egy troli dönget el úgy 40-50nel a kocsim orra előtt...

Előzmény: alibi-man (14879)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14881
Igen, sok mindent ész nélkül csinálunk.

Mindenképpen támogatom egy jól átgondolt kerékpár úthálózat (vagy kerékpárút hálózat) kiépítését Pesten. Alaposan egyeztetve. De hát asszem lehetetlent gondolok.
Előzmény: mestska (14876)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14880
Na, naaaa!

Tudod, hogy én tudom, hogy te tudod miről beszélek. :-)) Kezdjül előlről az alagút a buzamezőn témát?
Előzmény: Törölt nick (14877)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14879
Ez a kisebbik baj, Laci. Mármint, hogy sérül az autó. Sokkal komolyabb baj a halott, vagy kerekesszékbe kényszerített bringás. Ez nem baj, hanem tragédia.

Sokat beszélünk itt is a magyar autós morálról. Pedig nem erről van szó, hanem a magyarok közlekedési moráljáról, legyen gyalog, bringán, vagy autóban. És nem mi vagyunk a hibásak, hanem az oktatás, hogy nem tanítják meg az iskolában az ésszel, szívvel közlekedést.

- Hogy van, amikor le kell mondanunk az elsőbbségünkről, mert ésszerübb, veszélytelenebb, stb.
- Hogy van amikor az elősbbségünkkel együtt is figyelmesnek kell lennünk.
- Hogy legyünk egymással udvaiasak és elnézők.
- Nem törődünk azzal, hogy a másik sérülékenyebb

Az agresszívitás, arrogancia akár a gyalogos részéről is megfigyelhető. A Király utca sarkán úgy jött ki a lépés, hogy a gyalogosok sürü tömött sorokban mentek át a kőrúton, a jobbra beforduló Smartot vezető kiscsaj nem tuddot haladni, teljesen ráállt a mögötte lévő Corolla, én meg a mögött egy méterre kb. Már bőven sárga volt a gyalogosaknak, de még még mindig jöttek, nem igazán sietve. Az egyik vagánycsávó is kényelmesen bandukolt, majd keresztezni akarta a Király utcát is, mert ott közben zöld lett. A Smart és a Toyota között nem volt hely, ezért mérgében rábaszott egyet a Smartra, és valami olyasmit mondott, hogy mér állod el az utat hülye picsa. A csaj meg visszaszólt neki, hogy azért te barom, mert anadalogsz a zebrán. A csávó odament az ajtóhoz, és ki akarta tépni a csajt a kocsiból. A toyotás, meg én is egyszrerre pattantunk a ki a kocsiból, A Toyotás simán megfogta a csávó pólóját és elrántotta. Az már ment volna neki, de valszeg látta, hogy én is jövök, 120 kiló vagyok, 182 centi, így elhúzott. Ez sajnos egy pesti életkép.
Előzmény: Törölt nick (14875)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!