100-200km talán nincs akkora nyereség, de 300km-en már jelentős. Érdekes módon, mióta az M3 egyre jobban hosszabbodik, egyre rövidül az idő, amíg elérek a román-ukrán határ közelében lakó nagyszüleimhez. (Régen 5 óra volt. Ma már alig 4. Ha lesz egyszer M49, akkor lecsökkenhet 3-ra is.)
Új tag vagyok a topicban, de hellyel-közzel (főleg közzel :-) beleolvasgatok.
Az M0 építését szeretném nyomonkövetni minél több fotón, esetleg videón. Valaki tudna ajánlani viszonylag friss és gyakrabban frissülő helyeket? Netán magán-dokumentációt? (A www.nif.hu, és a www.M0.hu ismerős, de azutóbbin is csak júniusi fotók vannak... A roads.extra.hu pedig alapértelmezett hely ;-)
Nincs mit. Jogos, jogos, fogalmam sincs, hogy miért kevertem oda a balatoni utat, de ugyanarra az útra gondoltunk.
Nem kell azt a Kiskanizsa felé vezető utat félteni, nem lesz annak nagy forgalmi terhelése, a Nagykanizsánál (akár az északin, akár a keletin) lehajtó autósok ezután is a 7-es főutat (aztán a Magyar utcát) fogják használni - kivéve persze akik Kiskanizsa/Gyékényes felé mennek. De azok eddig is azt az utat használták.
A Magyar utcánál nem lesz lehejtó, sem a Galamboki útnál, ez tévesen szerepel az általad olvasott anyagban. A Principális melletti lehajtó valóban a 7-es elkerülőre van rákötve egy körforgalommal, de ha bemész a körforgalomba, akkor szembe kijöhetsz egy régi útra. Ez az út a kemping mellett vezet, a principálissal párhuzamosan, a végén egy benzinkút is van a gépgyár mellett a Vár útnál. Elég szűk út, egy nagyobb kanyar is van rajta és nem hallottam hogy bővítették volna, bár már elég rég jártam rajta. Szóval mehetsz egyenesen is, de ha kelet felé fordulsz, akkor a Magyar utcán keresztül is elérheted a belvárost, szerintem kb ugyanannyi út Szerintem ezek a jelölt lehajtók pihenőknek, vagy benzinkútnak vannak fenntartva, amit ugye szokás szerint majd ecce megépítenek...
Köszönet a beszámolóért. Reméljük egy helybeli nagykanizsai fórumozó is olvassa e kérdéskört és pontos választ tud adni. Annyit fűznék még hozzá, hogy a galamboki útnak Petőfi u. a neve, ahogy én írtam és a Camping út az valóban ott van és létezik, csak kétségeim vannak az felől, hogy az M7-ról lejövő forgalmat főútként le tudja-e vezetni a város felé. Ezért továbbra is áll a kérdés, hogy az Északi csomóponttól hogy van megoldva a város fele a forgalom irányítása.
Ha az M35-ös leérne a Román határig, akkor szerintem lenne tranzit átrendeződése a 4-42-es útról idefelé. Bár itt az is számít, hogy az M0-M5-405-4-es útvonal sokkal rövidebb, mint felmenni az M3-asig, ezért is volna fontos a gödöllői átkötés az M0-nak.
A Magyar utca/74-es-nél nincs csomópont, csak aluljáró az M7 alatt, illetve a galamboki út - Kanizsán Balatoni út - (a nagyon régi 7-es főút nyomvanala) szintén csak alul/felüljáró, nincs csomópont. (nem is jelöli karika a térképen, csak a híd miatt új nyomvolat rajzoltak/építettek).
A másikra nem tudok pontosan válaszolni, (mivel a kiskanizsára/gyékényesre vezető út le volt még zárva, amikor arra jártam legutóbb), csak annyit, hogy az általad említett É-D irányú út a csatornával párhuzamosan már évtizedek óta létezik (camping utca), csak a Google nem kapcsolta be a térképen a 7-es főútba. Mindenesetre elég furcsa a terveken az a piros vonal délre, és gondolom, nem véletlen, hogy le van/volt zárva az az út.
Legkésőbb este biztos tud majd valaki mondani pontosabbat is. :-)
Azért jellemző, hogy az M6 gyakorlatilag nem látszik a térképen. Ezzel szemben a 4-42 útvonalon sose mondták, hogy autpályát akarnánka építeni, pedig ott lényegesen erősebb a forgalom, mint a már megépült autópályahálózat egyes részein.
Ami csalóka, az az M7, ahol igen erős szezonális ingadozások figyelhetőek meg a forgalomban. Bár az átlagos forgalma viszonylag alacsony (n<2000j/n), egy júliusi szombaton meghalna a forgalom ott autópálya nélkül.
Viszont az már ezen is látszik, hogy a 35 erősebb, mint a 4 Db-Nyírh. között.
A Ro-La esetében ez a 900 millió évente mennyi elkerülőre volna elég, ha 2*1 sávon szintbeni csp-al építünk? Azért pár év alatt pár falunál lehetne tehermentesíteni a 86-os forgalomtól, és nem óránként 3 kamionról volna csak szó.
Ez is talány, mint sokminden a sebesség meghatározásánál közútjainkon. A 8-ason Székesfehérvár-Inota között van korlát, még is 2 km-es szakaszt leszámítva csak 90-es. Míg a Várpalota Veszprém 72-es útig meg 100-as, és nincs korlát. Na meg a Gyöngyösi bevezető 3-as meg 110-es, holott itt sincs korlát, csak zöld növényzet középen, mint az M7-esen anno.
Az említett csomópont kivételével van korlát (kb. mint M2 Kápmegyer-Dkeszi között). Az adottságai tökéletesek autóútnak. Nem csoda, hogy a hivatalos magyar bemért sebességrekord ott született: 248 km/h. Audi S6-ot próbált ki az ürge. Gondolom leszabályozásig ment...
Ma átadják az M7-es nagykanizsai elkerülő szakaszát. Ezzel kapcsolatban van egy-két kérdés.
A hírek szerint összesen három csomópont van rajta : egy Sormástól NY-ra, egy Nagykanizsa északi részén, a leendő palini 74-es új elkerülő útnál, egy a jelenlegi végpontnál, a várostól K-re, a majdani 61-es elkerülő becsatlakozásánál.
Azonban az Indexen lévő térképen látni valami két másik lehajtót is : egyet a jelenlegi 74-es út kereszteződésénél ( Magyar utca ), egyet a galamboki úton ( Petőfi u. kereszteződése ).
Le lehet hajtani az M7-esről ezen utóbbi két helyen is, vagy csak rossz a térkép ?
A másik : Nagykanizsa-Észak csomópont a Principális csatornától K-re van. Miután a polgár lehajt az M7-ről, a jelenlegi elkerülőre épített körforgalomtól merrefele tud bejönni a városba : Kiskanizsa felé (amihez egy új híd is kellene a csatornán), vagy a csatorna K-i részén építettek egy É-D irányú bekötőutat a Vár utcáig?
Megköszönnék egy helyismerettel rendelkező, pontos választ.
Pontosan azért, mert a szembejövőktől csak két fehér vona választ el, ami nem sok. persze táblák meg mérések helyett jobb ötlet volna a szalagkorlát, de ahhoz ész is kéne.
Szóval számomra az etalon az M0 mostani kiépítettsége volna (M1-M5 közt), de persze nem ide, hanem a közepes forgalmú (idehaza nagy forgalmúnak titulált) főutakra. "Autóút" tábla, a komolyabb kereszteződések szintben elválasztva, a kisebbek szintben, de 70-es táblával, amit gyakran ellenőriznek is.
Meg egyebkent ha a 90-ezo kamion/teherauto utoler egy 70-nel meno Ifat/Kispolszkit, jo esellyel par km-ig nem tud elozni. Szemelyautoval meg esetleg lehetne elozni, siman, aztan menni tovabb 90-nel.
"Ha viszont kiépítesz 2×2 sávot, az még inkább húzza az autósokat, és standard lesz a 120-140 km/h, miközben a szembejövőktől csak két fehér vonal választ el."
Egyebkent en azt sem ertem, hogy ha adott egy jo, 2x2-es ut, szintbeli balrakanyarodasok (es balrol kanyarodok) nelkul (Gyula-Csaba szakasz, a Veszely-csarda kivetelevel, de ott helyesen van tabla is), akko' minek 90-nel teletablazni, aztan ezt meg merni is?
Tegnap bebicajoztam Szentendréről Pestre. Épp a "Megyeri" híd előtt jártam, gondoltam majd felteszem a kérdést hogy nincs-e valakinek infója arról hogy Szentendrei-ág acélszerkezetének következő elemét mikor emelik be. Amikor ezen morfondíroztam, megláttam egy hatamas uszályt a következő hídelemmel. Úgyhogy a helyszíniről jelentem hogy tegnap megjött a következő elem, talán ma be is emelik
A valóság egy kicsit bonyolultabb. Képzeljünk el egy jó minőségű, 2×1 sávos főutat. Elvileg a maximális sebesség 90 km/h, és ezt a kamionok nagy többsége is tartja (bár számukra ez már sebességtúllépés ugyebár). Látszólag midnen rendben, lehet haladni. Bár autópályán kb. 50%-al gyorsabb haladás volna lehetséges, ráadásul a pályák általában (ha nem is mindig) egyenesebb vonalvezetésűek, mint a főutak, szóval még így is lényegesen lassabb a haladás a főutakon az autópályákhoz képest, de fogadjuk el, hogy ez az olcsóság velejárója.
Viszont jönnek az autósok. És nagy többségük nem óhajt 90 km/h sebességgel haladni. Én magam néhány kintfelejtett 20, meg idióta 30 kivételével mindig betartom a korlátozásokat, és bizony országúton 90-el haladva elég sokan megelőznek. Az előzés pedig, mint tudjuk, a közlekedés legmagasabb rizikófaktorú eseménye.
És ebben a záróvonal nem tényező. Hány baleset volt az M0-on a betonkorlát előtt, amiben szerepet játszott, hogy valaki a dupla záróvonalon át előzött? Pár hete engem is előztek egy a 6-os út dunaparti részén Nagytéténynél. Heccből betartottam a 60-at. Dudáltak, villogtak, mindenki megelőzött, egyszer az engem előző kocsit egy másik legalább 120-al a dupla záróvonalon át.
Ha viszont kiépítesz 2×2 sávot, az még inkább húzza az autósokat, és standard lesz a 120-140 km/h, miközben a szembejövőktől csak két fehér vonal választ el.
Azért ez alapján én nagyon örülnék ha autópályaként épülne meg a határig az M43-as. Nem is értem, hogy miért pont Maroslele lehajtóig akarják autópályának és onnantól valami 2x1 sávosnak (még Makóig érteném, de emitt semmit nem látok, ami a forgalom csökkenését indukálná a további szakaszon). Ráadásul ezek igen nagy része átmenő teherforgalom, az a 6121j/nap az most inkább 10 fölött, mint alatt van (bár ezzel is lehet, hogy durván alulbecsülöm) mindenesetre szemre ennél sokkal durvább tavalyhoz képest. A jelenlegi formájában minden napra jut baleset, heti egy súlyosabb garantált.
Közben meg a 4-esen Monornál a 2*1 sávos úton halad napi 15-20 ezer jármű (?).
Görbeházától már mindkét nagyváros felé csak max 2*1 sávot kellett volna építeni, vagy inkább a 35-36-os főutakat feltuningolni.
De ugyan ez az M7-es is Balatonkeresztúr után.
Egy településeket elkerülő, jó minőségú út, részben 2*2 sávval, adott esetben szintbeni csp-k, vagy körforgalmak beiktatásával sokkal olcsóbban, sokkal hasznosabban épülhetne hazánkban. Főleg, ha azt vesszük, hogy kis távolságok révén nem lehet akkora időnyereséget hozni egy autópályán 100-200 km-en, hogy megérné mindenhová azt építeni.
Sőt még számold hozzá, hogy vasútilag mennyi plusz költsége van a Ro-La vonatoknak, mivel nagymértékben rongálják a kis kerekek a pályát, főleg a kitérőket, valamint ezért még nagyobb odafigyelést is igényeélnek a pályásoktól. Ismert, hogy volt jópár siklás váltókörzetekben Pesten Ro-La vonatokkal.