Keresés

Részletes keresés

attus germanicus Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6084
M70? Hol, mit, mikor, miért?
Előzmény: BA123 (6079)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6083
Ahol számottevő kamionforgalom van, ott ez nem megoldás. Ahol az a forgalom, hogy sok hülye magyar megy a tengerpartra, ott akár még hasznos is lehet :-)
Előzmény: Törölt nick (6078)
urál Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6082
A helyi és magyarországi lakosságra gondoltam igazság szerint, nem a tranzitra.
Előzmény: BA123 (6074)
urál Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6081
Az a lemarad kis pöckök a térkép alján programja keretében kerül realizálásra. :)
Előzmény: BoGar (6080)
BoGar Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6080
Ááá! M49! :D De mikorra lesz belőle valami?
Előzmény: urál (6070)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6079
Az M70-est úgy csinálták meg, hogy kb 10 km-ként autópályává bővül, aztán vissza autóúttá. Szerintem ez nagyon jó megoldás.
Előzmény: Törölt nick (6078)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6078

Ezeket a félautópályákat nem különösen kedvelem...

 

szerintem azért, mert olyan helyeken mentél ilyeneken, ahol túl volt terhelve ill. lomha tragacsokkal is mentek...

(M1es,M7es,M5ös a régi félpályás szakaszokon)

 

természetesen ilyen kondíciók mellett nem felel meg.

 

nekem az isztriai és rijeka-karlovac közötti szakaszokon tapasztaltak jutnak eszembe:

 

ott a forgalom nagysága még elviselhető volt, és csotrogányok sem fogták meg a forgalmat...

 

tehát ilyen helyeken gazdaságossági szempontból nagyon ésszerű dolog félpályával indítani, persze a bővítés lehetőségének biztosításával...

Előzmény: attus germanicus (6076)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6077
Ebben van egy rakás olyan autópálya, aminél hasznosabb lenne pl. a 86-os 2×2 sávra, minden falut elkerülve, akár szintbeli kereszteződésekkel (körforgalom vagy lámpa).
Előzmény: urál (6070)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6076
Ezeket a félautópályákat nem különösen kedvelem. Ennél jobb egy 2×2 sávos főút, mint amilyen a 8-as pl. Fehérvár - Veszprém között. Ahol kamionforgalom van, ott a 2×1 sávos félautópálya alig-alig ad valami többletet.
Előzmény: Törölt nick (6069)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6075
Viszont adjuk hozzá az M30-ast Kassára
Előzmény: BA123 (6074)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6074
A nyolcas veszprémen túli szakaszait nyugodtan levonhatod arra semmi szükség sincs. Ha átadják a szlovének a maribori pályát, és az 86-ost feljavítják ott legfeljebb a somlói szőlősgazdák fogják tologatni a szekereiket. Ez egy alapvetően hibás projekt...
Előzmény: urál (6070)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6073
>hát így egy büdös buznyákot is pocsékolás erre költeni...
Ez pontosan így van. Úgy költünk el ezermilliárdot a vasútra, hogy még csak nem is lesz jobb tőle semmi. Gazdag ország ez, kéremszépen...
Előzmény: Törölt nick (6064)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6072
ehhez kevés az 1000... :-)
Előzmény: urál (6070)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6071

a páros számokat nem ismerem... :-) (de akkor ne hagyjuk ki az M0-t sem:)

 

M0: kell az M0ny full.ap.

M2: vácig fullra bővítés, utána félpálya

M4: szolnokig full, utána félpálya

M6: dujvtól félpálya

M8: félpályán mehet M7-M5 között

M10: jogos! határig 2x2, híddal a végén...

M100: félpályán ezt is el lehetne kezdeni

 

(lehet, hogy csak ezekkel eltapsoltam 4-500mrd-t??? :-)

 

(a ppp-t meg elfelejteni, ott a sok eus pénz, abból kell minél többet a közútra megszerezni, akár környezetvédelmi beruházásként elszámolva... :-)

Előzmény: urál (6068)
urál Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6070

Ha így állnánk, akkor elégedett lennék (egyes szakaszok lehetnek egyenlőre félpályásak is, csak legyenek végre gyorsforgalmik!):

Előzmény: Törölt nick (6069)
urál Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6068
Az M2, az M3, az M4, az M6, vagy az M10 példának okáért nem érte el a határt, mint ahogy az M8 is jó lenne, ha egyáltalán épülne.
Előzmény: Törölt nick (6067)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6067

Pitiáner hülyeségekre költjük el, ahelyett, hogy komplett hiányzó autópályákat építenénk meg belőlle.

 

hát, én épp fordítva gondolom...

most, hogy az M7,M5 elér a határig, az M3 Nyh-Debrecenig, egyelőre hanyagolni kellene a full pályaépítéseket...

 

(persze félpálya mehet, ha a tervezett pályával párhuzamos utakon nem lehet érdemben javítani a szolgáltatási szintet...

 

de most inkább elkerülőkkel, főútvonal korrekciókkal, esetleg új főutak építésével kellene foglalkozni, lényegesen jobb költség/haszon mutatókkal...

Előzmény: urál (6066)
urál Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6066
Az a baj, hogy úgy ahogy van, elpazaroltuk ezt az ezermilliárdot. Pitiáner hülyeségekre költjük el, ahelyett, hogy komplett hiányzó autópályákat építenénk meg belőlle. A vasúti rész dettó. Az egész úgy néz ki, mintha hasraütés alapján válogatták volna össze.
Előzmény: Törölt nick (6064)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6065
A tervekben a győri kapcsolat mindig alternatív megoldásként szerepel a komáromival szemben. Ha a 82-est fejlesztenék, akkor adná magát a győri kapcsolat észak felé
Előzmény: Törölt nick (6063)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6064

sajna a közeljövő fejlesztéseiből kimarad...

http://www.kekduna.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=98121

 

a vasútra meg mennek a 100mrd-ok mindenféle koncepció nélkül... :-(

fejjel a falnak, de hogyan tovább...

(hát így egy büdös buznyákot is pocsékolás erre költeni...)

Előzmény: Törölt nick (6037)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6063

Sokkal ésszerűbbnek tűnne nekem ha a 81-es helyett a 82-es építenénk át négysávosra (majd ecce).

 

jó észrevétel...

a kedvenc pókhálós struktúrámba nekem sem passzol az M81:

látható, hogy a győr-veszprém-dújv-kecskemét-szolnok-eger félkör szinte adja magát...

 

komáromi helyett a győri kapcsolat?

 

ezalatt mit értesz?

hisz komáromnál mindjárt épül a híd... (hosszútávon kettő is...)

Előzmény: BA123 (6062)
BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6062
Kiemelt főutak 2x2 sávval?
Ennek én olyan sok értelmét nem látom, akkor miért nem autóút? Nem akarunk ezekre az utakra felüljárókat építeni?
Van néhány érdekes fejlesztés, nekem a Széchény felé menő 2x2 tetszik a legjobban...
Nézegetem egy ideje ezeket a hosszútávú terveket. Az egyik amivel nem tudok egyetérteni az M65, de erről már írtam. A másik a 81-es. Sokkal ésszerűbbnek tűnne nekem ha a 81-es helyett a 82-es építenénk át négysávosra (majd ecce). Különösen ha a komáromi helyett a győri kapcsolat valósul meg észak felé.
Azt hiszem ebben az esetben erős a fehérvári lobbi...
Előzmény: Törölt nick (6061)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6061

Az a szaggatott út szerintem egy nagy hülyeség...

 

ezen pontosan látszik miről van szó:

http://roads.extra.hu/road_plans/mo_gyf_2034_fomterv.jpg

 

ezek a hupikék utak azonban nem autópályák, "csak" kiemelt főutak... 

 

Előzmény: BA123 (6056)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6060

Jó ez a térkép. van linked hozzá?

 

persze: http://roads.extra.hu/road_plans/m8_veszprem_dunaujvaros.jpg

(de, nézz szét a többi rajz között is... :-)

 

Melyik az zöld szaggatott út?   az M65.

Előzmény: ALPi (6054)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6059

Eleve nem értem, hogy oda miért 2*1 sáv épül. Eleve félautópálya kellett volna 2*2 sávval, főleg ha ez a távlati M8.

 

hát egy 2x2+leállós pálya fele csak 2x1-re jön ki (bár jó széles padkával)...

(akkor lehetne 2x2, ha az egy távlati 2x3+1-es pálya fele lenne, mint pl. az M0 esetében...)

 

de nem is ez az igazi problemma, hanem az, amit ALPI mond, hogy a csp.-ok körforgalmakkal lesznek ócsítva...

tényleg az az 1mrd hiányzott a rendes különszintű csp-okhoz?

(mint az M4 végén üllőnél?)

Előzmény: Rooger Preed (6053)
mzdude Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6058
No azért nem olyan nagy kín ám Pécs felől Siófok felé autózni. Némelyik (a közelmúltban felújított) szakasz messze jobb minőségű, mint pl. a hatos út volt még tavaly is.
Előzmény: BA123 (6056)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6057

2008 októberében lesz kész a észak-erdélyi autópálya első szakasza

 

eddig azt hittem, hogy viszonylag élenjárunk a gyorsforgalmiút-építési intézményesített mutyiban, de ami romániában zajlik, szerintem ahhoz képest seholse vagyunk.

 

1. kiválasztanak pályázat nélkül egy céget

2. többször évekre leáll az építkezés

3. 5 év alatt összesen egy 50 km-es szakaszt sikerül összehozni

4. a költségek akár háromszorosára emelkedhetnek, merthogy ugye

"nem voltak tekintettel az erdélyi domborzat sajátosságaira " (más kérdés, hogy a legelején kalkulált összeg csak arra volt jó, hogy pályazat nélkül elvigyék a beruházást)

 

ha jól számolom, a 415 km-es szakasz kb. 1785 mrd HUF-ba fog kerülni. ez 4,3 mrd HUF kilométerköltség, mely gyakorlatilag a most átadott zamárdi-szárszó szakasz 5,2 mrd HUF-os kilométerenkénti költségét majdnem eléri. (bár erdélyben is rohadtsok viaduktra és alagútra lesz szükség, de azt hiszem, ebben a végösszegben azért van némi tartalék...)

BA123 Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6056
Az a szaggatott út szerintem egy nagy hülyeség...
Pécsről a távlati tervekben szerepel egy út az M7 felé (korábban az M6 helyett is felmerült). Ez eredetileg a Balaton mellett kapcsolódott volna az M7-hez, de továbbvezették Fehérvárig, szerintem azért hogy Fehérvárnak a kapcsolata jobb legyen az M8-al Dunaújváros felől.
A Dél-dunántúliaknak meg majd alsórendű utakon kell elérni a Balatont, mikor ott vezet 50km-re a gyorsforgalmi.
A megoldás szerintem az lenne ha ez az (azt hisezm) M66-nak nevezett út Kaposvár felé menne és Fonyódnál érné el az M7-est. Így már jó a kapcsolat a Balatonnal, meg van oldva Kaposvár bekötése is, sőt ha az M9 Egerszegen nem Kanizsa, hanem a Balaton felé fordulna a 76-os vonalán, akkor megspórolhatnánk a Zeg-Kaposvár szakaszát is és Zeg is be lenne kötve gyorsfogalmival
Előzmény: ALPi (6054)
ALPi Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6055
elég keskeny, és a körforgalmak még lassítják is. Sajnos a hidak/felüljárók (a papkeszi bekötő úté biztos) is szűk nyílásúak, nem úgy tűnik, hogy könnyen lehetne szélesíteni.
Előzmény: Rooger Preed (6053)
ALPi Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6054

Elég kétértelmű a leírás. Remélem, hogy nem az akarattyai csomóponttól a világosi M7 felhajtóig tartó 71-es burkolatmegerősítésére gondoltak. az nem vezetne sehová.

Jó ez a térkép. van linked hozzá? (Melyik az zöld szaggatott út?)

Régen az AAK honlapján voltak ilyenek, de a NIF-esen már nem találom.

Előzmény: Törölt nick (6052)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!