Ahol számottevő kamionforgalom van, ott ez nem megoldás. Ahol az a forgalom, hogy sok hülye magyar megy a tengerpartra, ott akár még hasznos is lehet :-)
Ebben van egy rakás olyan autópálya, aminél hasznosabb lenne pl. a 86-os 2×2 sávra, minden falut elkerülve, akár szintbeli kereszteződésekkel (körforgalom vagy lámpa).
Ezeket a félautópályákat nem különösen kedvelem. Ennél jobb egy 2×2 sávos főút, mint amilyen a 8-as pl. Fehérvár - Veszprém között. Ahol kamionforgalom van, ott a 2×1 sávos félautópálya alig-alig ad valami többletet.
A nyolcas veszprémen túli szakaszait nyugodtan levonhatod arra semmi szükség sincs. Ha átadják a szlovének a maribori pályát, és az 86-ost feljavítják ott legfeljebb a somlói szőlősgazdák fogják tologatni a szekereiket. Ez egy alapvetően hibás projekt...
>hát így egy büdös buznyákot is pocsékolás erre költeni... Ez pontosan így van. Úgy költünk el ezermilliárdot a vasútra, hogy még csak nem is lesz jobb tőle semmi. Gazdag ország ez, kéremszépen...
Az a baj, hogy úgy ahogy van, elpazaroltuk ezt az ezermilliárdot. Pitiáner hülyeségekre költjük el, ahelyett, hogy komplett hiányzó autópályákat építenénk meg belőlle. A vasúti rész dettó. Az egész úgy néz ki, mintha hasraütés alapján válogatták volna össze.
A tervekben a győri kapcsolat mindig alternatív megoldásként szerepel a komáromival szemben. Ha a 82-est fejlesztenék, akkor adná magát a győri kapcsolat észak felé
Kiemelt főutak 2x2 sávval? Ennek én olyan sok értelmét nem látom, akkor miért nem autóút? Nem akarunk ezekre az utakra felüljárókat építeni? Van néhány érdekes fejlesztés, nekem a Széchény felé menő 2x2 tetszik a legjobban... Nézegetem egy ideje ezeket a hosszútávú terveket. Az egyik amivel nem tudok egyetérteni az M65, de erről már írtam. A másik a 81-es. Sokkal ésszerűbbnek tűnne nekem ha a 81-es helyett a 82-es építenénk át négysávosra (majd ecce). Különösen ha a komáromi helyett a győri kapcsolat valósul meg észak felé. Azt hiszem ebben az esetben erős a fehérvári lobbi...
No azért nem olyan nagy kín ám Pécs felől Siófok felé autózni. Némelyik (a közelmúltban felújított) szakasz messze jobb minőségű, mint pl. a hatos út volt még tavaly is.
eddig azt hittem, hogy viszonylag élenjárunk a gyorsforgalmiút-építési intézményesített mutyiban, de ami romániában zajlik, szerintem ahhoz képest seholse vagyunk.
1. kiválasztanak pályázat nélkül egy céget
2. többször évekre leáll az építkezés
3. 5 év alatt összesen egy 50 km-es szakaszt sikerül összehozni
4. a költségek akár háromszorosára emelkedhetnek, merthogy ugye
"nem voltak tekintettel az erdélyi domborzat sajátosságaira " (más kérdés, hogy a legelején kalkulált összeg csak arra volt jó, hogy pályazat nélkül elvigyék a beruházást)
ha jól számolom, a 415 km-es szakasz kb. 1785 mrd HUF-ba fog kerülni. ez 4,3 mrd HUF kilométerköltség, mely gyakorlatilag a most átadott zamárdi-szárszó szakasz 5,2 mrd HUF-os kilométerenkénti költségét majdnem eléri. (bár erdélyben is rohadtsok viaduktra és alagútra lesz szükség, de azt hiszem, ebben a végösszegben azért van némi tartalék...)
Az a szaggatott út szerintem egy nagy hülyeség... Pécsről a távlati tervekben szerepel egy út az M7 felé (korábban az M6 helyett is felmerült). Ez eredetileg a Balaton mellett kapcsolódott volna az M7-hez, de továbbvezették Fehérvárig, szerintem azért hogy Fehérvárnak a kapcsolata jobb legyen az M8-al Dunaújváros felől. A Dél-dunántúliaknak meg majd alsórendű utakon kell elérni a Balatont, mikor ott vezet 50km-re a gyorsforgalmi. A megoldás szerintem az lenne ha ez az (azt hisezm) M66-nak nevezett út Kaposvár felé menne és Fonyódnál érné el az M7-est. Így már jó a kapcsolat a Balatonnal, meg van oldva Kaposvár bekötése is, sőt ha az M9 Egerszegen nem Kanizsa, hanem a Balaton felé fordulna a 76-os vonalán, akkor megspórolhatnánk a Zeg-Kaposvár szakaszát is és Zeg is be lenne kötve gyorsfogalmival
elég keskeny, és a körforgalmak még lassítják is. Sajnos a hidak/felüljárók (a papkeszi bekötő úté biztos) is szűk nyílásúak, nem úgy tűnik, hogy könnyen lehetne szélesíteni.
Elég kétértelmű a leírás. Remélem, hogy nem az akarattyai csomóponttól a világosi M7 felhajtóig tartó 71-es burkolatmegerősítésére gondoltak. az nem vezetne sehová.
Jó ez a térkép. van linked hozzá? (Melyik az zöld szaggatott út?)
Régen az AAK honlapján voltak ilyenek, de a NIF-esen már nem találom.