lenne még mit tanulni akár a környező országoktól is (valaki linkelte már a horvát példát) kommunikáció, transzparencia oldaláról is..
én voltam az elkövető. de nem csak linkeltem, hanem bátorkodtam a nartnak is figyelmébe ajánlani, valamint finoman érdeklődtem, hogy tőlük mikor várhatunk hasonlót.
mondták, hogy tudnak az anyagról, nekik is teccik, de ez az ÁAK kompetenciája, náluk kopogtassak.
A beruházási érték megduplázódása mellett azonban a létszám mindössze 30 százalékkal bővül, így az új társaság megalakulása hatékonyságjavulást is eredményez - közölte a cég.
nagyszerű!
Sőt! ha pl. nekem duplájára emelik a fizetésem, akkor nekem 100%-al nő a hatékonyságom, mivel a duplapénzt is el fogom tudni egyedül költeni. nohát.
A cégbíróság bejegyezte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-t, amely a Nemzeti Autópálya Zrt. szervezeti átalakulásával, feladatbővülésével jött létre.
gondoltam, hogy írok a nart-nak, hogy ilyen cég már nincs is. hátha legalább lekapcsolják a meglevő kétévente frissülő és gyakorlatilag dezinformációra használatos honlapot.
A bővülő feladatok miatt 60 fővel 240-re emelkedik a NIF létszáma. A beruházási érték megduplázódása mellett azonban a létszám mindössze 30 százalékkal bővül, így az új társaság megalakulása hatékonyságjavulást is eredményez - közölte a cég.
kíváncsi leszek, hogy a kommunikációban milyen hatékonyságjavulás lesz. azon kívül esetleg, hogy a kommunikációs igazgatón kívül lesz esetleg egy kommunikációs főigazgató is. ugyanis az elmúlt másfél évben, a honlap elindulása óta frissített és felrakott infók körülbelül egy kilencéves rendszergazda négyórányi munkája. lenne még mit tanulni akár a környező országoktól is (valaki linkelte már a horvát példát) kommunikáció, transzparencia oldaláról is..
egyébként (folytatása..): meg gyönyörű ország. az utakon meg pártízkilométerenként fizetni kell fizetőkapunál, de nagyon nem derült ki, hogy mi az ellenszolgáltatás...
Kaptam egy 4x4-es mátrixot, amiben benne voltak az adatok, hogy milyen irányból milyen irányba mekkora a forgalom. A többi a tervezőre van bízva! :) A HCM eljárással méreteztem a lehajtó/felhajtó ágak és a keresztező főút csomópontját. Erre végül kapsz egy ún. szolgáltatási szintet. Ha ez rossz, új megoldás kell. Így jött nekem a körforgalom, mert csak az tudta levezetni normálisan a forgalmat.
Nos, úgy néz ki, hogy féllóhere csomópontot tervezek a féléves házin körforgalmú cstlakozással, vagy rombusz csomópontot, szintén körforgalmakkal. Nagy a balra forduló forgalmam...
abszolút magánszervezésű, émmá csakisúgy megyek mindenhova, és még az se igaz, hogy ezzel kezdtem volna...
Három hét alatt végig a szigeten, összteljesítményem 3 tyúk elütése. Kelet-Kubában kb. 25 km/h átlagsebességgel haladás, ugyanis tele van kb. ilyen főutakkal:
meglehetős nosztalgiával nézegetem.. volt szerencsém két éve bejárni kubát autóval. a körgyűrűről annyit, hogy a csomópontokban többszáz ember jön össze stoppolni...az autópályán meg traktortól kezdve a biciklin át a tyukokig mindennel lehet találkozni.
valóban sok útmenti ingatlanbekötés van rajta, meg néhány szintbeli csp.
(de feltételezem, hogy azokkal a (nemtúlgyors) csotrogány autókkal és alacsony forgalom mellett ez nem annyira zavaró...)
és azért van jónéhány lóhere, meg különszintű T-csp.
és 2x2 sáv széles. (nem sávos, mert a sávok nincsenek felfestve... :-)
Nekem maga a tény megdöbbentő, hogy MÁR NEKIK IS van egy VÁROST ELKERÜLŐ NYOMVONAL (olyan kiépítésben, amilyenben, de legalább van)
Budapestnek az a tragédiája, hogy a 80-as évekig a minden főutat a városközponton keresztül szemlélet volt divatban.
ezért nem épült főúti szintű elkerülés sem...
(bucurestinek pl. épült...)
Aztán amikor 86ban elkezdték az M0-t (akkor már ap. kiépítést igényelt a forgalom), mint derültégből villámcsapás, jött a rencerváltás, a mindent megakadályozás (delegalábbis hátráltatás) istenadta jogával.
és eltelt 15 év érdemi előrelépés nélkül, miközben a Bp és agglo autópark meg3xozódott...
Más szempontból viszont: és ha autópályán megy, akkor szemet lehet húnyni a túlsúly felett?
A HVG-ben most volt egy cikk, hogy az M5-ösön pont az állam és a fenntartó magáncég közötti felelősség miatt építettek egy mérőállomást. Hát ennyi erővel lehetne építeni minden határátkelőn, mert semmi szükségünk a túlsúlyos átmenő forgalomra. Csak akarni kéne.
Szoval ami tenylegesen lassit, az nem jo, mert lassitja a helyieket is, ami meg nem lassit, az nem jo, mert nem lassit? Hat igy tenyleg nehez lesz. :-)
(Nagyjabol a "2x2 savos gyorsforgalmi utak a falvaknal elkerulovel es szintbeli keresztezodesek nelkul, de olcsobban, mint az autopalya" szintje, szvsz.)
Egyebkent tachografot nezni, meg tengelyterhelest merni is penzbe kerul.
Egy időben azt csinálták, hogy a pályával párhuzamos főutak mellett elég sűrűn volt tengelysúlymérés, meg lehet csinálni tachográf-ellenőrzést, ilyesmit. Mivel a kamionok igen nagy hányada túlsúlyos ill. túllépi a vezetési időt, el akarják ezeket kerülni, ezért mennek az autópályán.
- főútra fekvőrendőr: na haggyámá. Aztán majd a mentő meg a tűzoltó, és a teljes helyi forgalom is bukdácsol rajta? Pénzbe kerül. - összehangolatlan lámpák: további szennyezés. Pénzbe kerül. - 40-es táblák: amíg a kutya nem tartja be az ötvenet sem, addig akár 5 km-es táblákkal is teleszórhatod.