Ez valószínűleg nem patak, hanem csatorna. Anno, az első mozdony elindulása idején még nem volt biztos, hogy Angliában vasúthálózat épül, vagy csatornahálózat - aminek már voltak előzményei, jóval a vasút előtt és nem kirívó eset, hogy ezek a csatornák a földfelszín felett haladnak.
the original plan to build it as an urban motorway through the middle of Blackburn was scrapped and a new alignment to the south of the town was built instead. The result is a handbrake turn onto the new section
(persze attól, hogy változott a terv és déli kerülőre vitték a pályát még tervezhettek volna nagyobb ívsugarat, ha előbb ágaztatják le a már megépült szakaszról (mint győrnél). persze ehhez át kellett volna vinni a golfpályán... :-)
Nem utolsósorban az Andrássynak normális, emberi (vagy afelé közelítő) keresztmetszete van, miközben a Váci, a Rákóczi, az Üllői vagy a Bajcsy-Zsilinszky utakról ez nem mondható el. Az Andrássy karaktere valahogy erősebbnek bizonyult a közlekedéstervezőknél....
én inkább azt látom, hogy az Andrássy egyre inkább elegáns utcává válik a felújítások, és átalakítások következtében, a belvárosi kis mellékutcák meg piszkosnak tűnnek, és elhanyagoltnak. Az Andrássy út csak visszakapja a szerepét.
(amúgy meg erősen mindenhol az a trend, hogy nem az autós főutcákon, hanem a gyalogos korzókon telepednek meg a jobb üzletek...itt is. Lehet, hogy csak ki kellene szállni néha az autóból világot látni?)