Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3120

ezt a legkonnyebb kijatszani/elkerulni.

a határmentieknek. 30-40km-ről már nemigen éri meg ezért átmenni...

(kb. 10-15 Ft többletadóról van szó...)

de azon a határon, ahol a túloldalon jóval olcsóbb (pl. ukrajna) lehet az üaszint, kmóraállás felírós ellenőrzést alkalmazni...

Előzmény: ghosty9 (3118)
ghosty9 Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3119
"tegnap egy elemzős műsorban elhangzott, hogy az iraki megszállás eddig 700mrd USDbe került."

Nono, hat most tanultuk a mult heten, hogy ennyi a kiadas, de biztosan jelentos bevetel is volt a megszallasbol (tudod, SZJA, TB, fegyvergyarak cegadoja, stb.), azt ki ne felejtsuk. ;-)
Előzmény: Törölt nick (3100)
ghosty9 Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3118
"ezért az még jobb lenne, ha az üa-ba építenék be."

Ez mar tobb topikon felmerult. :-) Altalaban az lett az eredmeny, hogy:

1) ez a legigazsagosabb megoldas,
2) ezt a legkonnyebb kijatszani/elkerulni.
Előzmény: Törölt nick (3117)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3117

szerintem jó ötlet.

így mexűnne a pályaelkerülés problemmája...

 

csak az (út)használat arányossággal van baj. ezért az még jobb lenne, ha az üa-ba építenék be.

 

 

persze kérdés, hogy mi van a külföldiekkel?

itt 2 megoldás van:

1. nem kérünk pénzt a teáért és a süteményért a vendégtől...

2. fizetnek a határon...

Előzmény: Taip (3116)
Taip Creative Commons License 2007.01.22 0 0 3116
http://index.hu/gazdasag/magyar/uthaz070122/

"Úthasználati átalánydíjat javasol a szakma az útdíjfizetésre.

A jelenlegi autópályadíj helyett és a gépjárműadó részbeni vagy teljes eltörlésével minden személygépkocsira vessenek ki éves úthasználati átalánydíjat - javasolja a Magyar Autóklub és a Levegő munkacsoport."

Tisztelt újságíró urak, könyörgöm, a LMCs mióta számít szakmának???

A GKM sem tudja elfogadni, egy mondat a cikkből:

"A javaslat ellentmond a „használó fizet” elvnek – közölte lapunkkal a gazdasági tárca kommunikációs főosztálya, érzékeltetve: nem tudják elfogadni azt.".
mestska Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3115

nálam ez úgy nézett ki a szakdogában, hogy a 142-es belső részén lrt szerű járművek jöttek be a nagykőrösi, majd Ferencvárosi Pu. mellet a villamoshálózatra. (kettesre mondjuk)

 

De ez se rossz :)

Előzmény: xhwamt (3093)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3114

Nincs 20 milliárd forgótőke, hogy az idén esedékes megtérülés felett 40-45 milliárd hasznunk legyen és további 100 milliárd 25 év alatt... (Ha csak a Provident adna erre kölcsönt többszáz %-os THM-mel, még akkor is megérné, pedig 8%-ra is lehet hitelt kapni.)

Ha ez tényleg így fog történni, akkor itt nem kispályás korrupcióról van szó és persze megint mindenki hallgat.

 

Kirakják az eladó táblát az M5-ösre?

Előzmény: Fricy (3085)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3113

Texas Governor Lays Out Plan for 4,000-Mile Road, Rail, Utility Network

http://www.siteselection.com/ssinsider/snapshot/sf020218.htm

 

Előzmény: felucca (3112)
felucca Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3112
Mik ezek?
Előzmény: Törölt nick (3108)
felucca Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3111
Hát igen....Mondjuk a rajz készítésének az idején az ENIAC csúcstechnológiának számított, úgyhogy...:)))
Előzmény: Törölt nick (3108)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3110

Van ott hely nagyobb ívnek is. A Gyáli útnál pedig az út nyugati oldalán bőven van hely a két vágánynak, nincs szükség semmilyen mérnöki remekműre, pusztán csak az M5 bevezetőjét kell majd átemelni felette. Az Ecseri út alatta haladna át, aluljúróban. Egyedül a Gyáli út és a Réce utca közti tömbből kellene lebontani néhány házat az ív miatt. A Nagykőrösibe meg az út nyugati oldalán egy házsor rovására kerülne be, pontosabban a kifelé haladó sáv tolódna el ennyivel.

 

Szóval annyira azért nem durva!

Előzmény: Törölt nick (3107)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3109

mondjuk arra kiváncsi lennék hogy néz ki ezeknél egy csomópont...

Előzmény: Törölt nick (3108)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3108
Előzmény: felucca (3106)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3107

ez igaz. meg amúgy is ott a kanyar egyik végén az állomás.

"csak" a gyorsvonatoknak kellene jól belassítani...

 

A vasutat 2 sáv rovására tennéd be a nagykőrösibe?

a gyáli úton hogy vinnéd el? magasvasútként?

 

Az a baj, hogy már nagyon beépült a környék, baromi drága lenne oda vasúti pályát rakni...

Előzmény: xhwamt (3105)
felucca Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3106
Ez az úttal párhuzamos vasútvezetés engem is nagyon izgatott annakidején:))

Előzmény: xhwamt (3093)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3105

Nem szűkebb mint a mostani a Soroksári út felett!

Előzmény: Törölt nick (3104)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3104

nem túl szűk az a vasúti kanyar?

Előzmény: xhwamt (3102)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3103

mezei 100km/h-ra kéred, vagy TGV kategóriás pályára?

 

amúgy számolhatunk abban is, nem az a lényeg...

 

az a megdöbbentő, hogy az infrastruktúrafejlesztésre a legtöbb országban meglehetősen nyögvenyelősen csorgatják a pénzmagot, miközben gazdaságilag (tehát nem politikailag!) igencsak 2s értékű dolgokra meg horribilis pénzeket rántanak elő csak úgy hipphopp. (hogy 1-2 példát mondjak: agrárdotáció, nyugdíjtúlköltés, stb..)

Előzmény: felucca (3101)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3102
Előzmény: felucca (3099)
felucca Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3101
Lécci számold ki kétvágányú, villamosított vasútvonalban is, és írd be a vonatbuzullsba!:)))
Előzmény: Törölt nick (3100)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3100

kicsit off, de az érdekessége (megdöbbentősége) miatt megemlítem:

 

tegnap egy elemzős műsorban elhangzott, hogy az iraki megszállás eddig 700mrd USDbe került.

 

rögtön osztottam-szoroztam, hogy ez mennyi autópálya egyenértékben (én ebben, van aki lélegeztetőgépben számol :-)

 

ha átlag 2mrd huf/km-rel számolok (vannak drága szakaszok is) akkor ez 70.000km...

 

simán fel lehetne húzni belőle az Interstatest.

de az egész európai ap. hálózat is kényelmesen kijönne belőle...

 

finoman fogalmazva is megdöbbentő...

felucca Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3099
Nekem a Soroksári vasút és RER-csomópont nagyon meggyőző, ezzel elesik az egész Soroksári út menti nyomorult vasúti história és nagyon meggyőző a sugárirányú új vasúti ág is, ami új életet lehelhet Pesterzsébetbe.
Előzmény: xhwamt (3098)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3098
Kicsit kifésültem a sugárirányú vonalakat, ne legyen már olyan kaotikus a rendszer tele fölösleges, vagy elcseszett elemekkel. :)
Előzmény: felucca (3097)
felucca Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3097
Na, minden 4-es metrós hülyeséged dacára, ez egy kurva jó ötlet, rögtön magamévá is teszem és ahol csak lehet, hangoztatom!:))))
Előzmény: xhwamt (3093)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3096

Elcsúsztak a feliratok, tehát az alsó kép az Athén, ahol az elővárosi vasút egy városi autópálya kellős közepén halad.

Előzmény: xhwamt (3093)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3095

egy 2M-es városban nem hinném, hogy 2x3as utaknál szélesebbre lenne szükség (pláne ilyen alacsony motorizációs szintnél, és ilyen magas tömegközlegedési aránynál)

a 2x3 különszintű keresztezésekkel már baromi nagy kapacitást jelent....

 

ha valahol ez mégi kevés, az azért van mert a szomszédos sugárirányú utaknak nagyon kicsi a kapacitása, így az ottani forgalom jelentős része a 2x3-ra terelődik...

 

A tömegközlekedéshez nem tudok hsz-ni.

tőlem lehet ott kötöttpályás is, ha van igény akkora kapacitásra...

Előzmény: ghosty9 (3092)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3094

:-))) én ezt nem elleneztem sehol...

vagy a népliget keresztbevágásának megkérdőjelezésére gondolsz?

részemről annak sincs akadálya...

2 dolog keveredik:

az 1ik, hogy mit tartok szükségesnek/célszerűnek

a másik, hogy mire látok reális esélyt

 

márpedig a jelenlegi városállami struktúrában nem sok mindenre.

 

elég ha csak megnézzük ezt a qrva M0-t, ahol igazából még csak dózerolni se nagyon kell, mit összeszarakodnak vele....

Előzmény: felucca (3091)
xhwamt Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3093

Az M5 legnagyobb problémája, hogy egy sugárirányú vasútvonal helyére épült. Most a sűrűn lakott kertvárosi területeket átszeli egy autópálya, amivel önmagában még nem is lenne gond, de a vasútvonal maradhatott volna, vagy vissza lehetne építeni, mivel ha már vasútvonalat bontanak el, akkor a 150-est kellett volna soroksárnál a 142-esre fordítani, azzal ugyanis párhuzamosan, néhány méterre tőle ott fut a HÉV vonal! Míg sugárirányú vasúti/gyorsvasúti kapcsolat az Üllői útig, illetve jelenleg a 100-as vasútvonalig nincs e területen.

 

 

Athén jó példa a vasút és az autópálya egyesítésére!

 

Nagyjából ezen a vonalon régen villamos is haladt, az 51-es!

Előzmény: ghosty9 (3092)
ghosty9 Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3092
"Most mit akarsz ezzel a qrva dózerrel?"

Igazad van, kicsit tenyleg tulzasba estem. :-)

Azonban. Nezzuk mondjuk az M5 bevezetot (mert azt ismerem ugy nagyjabol). Bontsunk, oke, azok a foldszintes epuletek mar ugysem funkcionalnak normalis csaladi hazkent (vagy szivesen koltozne oda valaki?). De ez mar nem csak utepitesi, hanem varostervezesi feladat is; nem annyi az egesz, hogy 2x2, 2x3 sav helyett legyen 2x6 oszt jovan, hanem kaparjuk elo felucca multkori javaslatat, tegyuk rendbe az egeszet normalisan, villamosszeruseget a kozepere (a vegere meg parkolokat), zoldfeluletek meg ilyesmi. (Aztan a vegen meg esetleg az is kiderul, hogy nem is kell 2x6.)

Ez jol hangzik, ugye? Es mennyi a realitasa? :-/
Előzmény: Törölt nick (3090)
felucca Creative Commons License 2007.01.19 0 0 3091
Na végre. Kimondtad azt, amire a külső Kerepesin meg a külső Üllői úton szükség van....Földszintes szarrakásokat kell eldózerolni és sugárutakat építeni.
Előzmény: Törölt nick (3090)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!