"tegnap egy elemzős műsorban elhangzott, hogy az iraki megszállás eddig 700mrd USDbe került."
Nono, hat most tanultuk a mult heten, hogy ennyi a kiadas, de biztosan jelentos bevetel is volt a megszallasbol (tudod, SZJA, TB, fegyvergyarak cegadoja, stb.), azt ki ne felejtsuk. ;-)
"Úthasználati átalánydíjat javasol a szakma az útdíjfizetésre.
A jelenlegi autópályadíj helyett és a gépjárműadó részbeni vagy teljes eltörlésével minden személygépkocsira vessenek ki éves úthasználati átalánydíjat - javasolja a Magyar Autóklub és a Levegő munkacsoport."
Tisztelt újságíró urak, könyörgöm, a LMCs mióta számít szakmának???
A GKM sem tudja elfogadni, egy mondat a cikkből:
"A javaslat ellentmond a használó fizet elvnek közölte lapunkkal a gazdasági tárca kommunikációs főosztálya, érzékeltetve: nem tudják elfogadni azt.".
nálam ez úgy nézett ki a szakdogában, hogy a 142-es belső részén lrt szerű járművek jöttek be a nagykőrösi, majd Ferencvárosi Pu. mellet a villamoshálózatra. (kettesre mondjuk)
Nincs 20 milliárd forgótőke, hogy az idén esedékes megtérülés felett 40-45 milliárd hasznunk legyen és további 100 milliárd 25 év alatt... (Ha csak a Provident adna erre kölcsönt többszáz %-os THM-mel, még akkor is megérné, pedig 8%-ra is lehet hitelt kapni.)
Ha ez tényleg így fog történni, akkor itt nem kispályás korrupcióról van szó és persze megint mindenki hallgat.
Van ott hely nagyobb ívnek is. A Gyáli útnál pedig az út nyugati oldalán bőven van hely a két vágánynak, nincs szükség semmilyen mérnöki remekműre, pusztán csak az M5 bevezetőjét kell majd átemelni felette. Az Ecseri út alatta haladna át, aluljúróban. Egyedül a Gyáli út és a Réce utca közti tömbből kellene lebontani néhány házat az ív miatt. A Nagykőrösibe meg az út nyugati oldalán egy házsor rovására kerülne be, pontosabban a kifelé haladó sáv tolódna el ennyivel.
mezei 100km/h-ra kéred, vagy TGV kategóriás pályára?
amúgy számolhatunk abban is, nem az a lényeg...
az a megdöbbentő, hogy az infrastruktúrafejlesztésre a legtöbb országban meglehetősen nyögvenyelősen csorgatják a pénzmagot, miközben gazdaságilag (tehát nem politikailag!) igencsak 2s értékű dolgokra meg horribilis pénzeket rántanak elő csak úgy hipphopp. (hogy 1-2 példát mondjak: agrárdotáció, nyugdíjtúlköltés, stb..)
Nekem a Soroksári vasút és RER-csomópont nagyon meggyőző, ezzel elesik az egész Soroksári út menti nyomorult vasúti história és nagyon meggyőző a sugárirányú új vasúti ág is, ami új életet lehelhet Pesterzsébetbe.
egy 2M-es városban nem hinném, hogy 2x3as utaknál szélesebbre lenne szükség (pláne ilyen alacsony motorizációs szintnél, és ilyen magas tömegközlegedési aránynál)
a 2x3 különszintű keresztezésekkel már baromi nagy kapacitást jelent....
ha valahol ez mégi kevés, az azért van mert a szomszédos sugárirányú utaknak nagyon kicsi a kapacitása, így az ottani forgalom jelentős része a 2x3-ra terelődik...
A tömegközlekedéshez nem tudok hsz-ni.
tőlem lehet ott kötöttpályás is, ha van igény akkora kapacitásra...
Az M5 legnagyobb problémája, hogy egy sugárirányú vasútvonal helyére épült. Most a sűrűn lakott kertvárosi területeket átszeli egy autópálya, amivel önmagában még nem is lenne gond, de a vasútvonal maradhatott volna, vagy vissza lehetne építeni, mivel ha már vasútvonalat bontanak el, akkor a 150-est kellett volna soroksárnál a 142-esre fordítani, azzal ugyanis párhuzamosan, néhány méterre tőle ott fut a HÉV vonal! Míg sugárirányú vasúti/gyorsvasúti kapcsolat az Üllői útig, illetve jelenleg a 100-as vasútvonalig nincs e területen.
Athén jó példa a vasút és az autópálya egyesítésére!
Nagyjából ezen a vonalon régen villamos is haladt, az 51-es!
Azonban. Nezzuk mondjuk az M5 bevezetot (mert azt ismerem ugy nagyjabol). Bontsunk, oke, azok a foldszintes epuletek mar ugysem funkcionalnak normalis csaladi hazkent (vagy szivesen koltozne oda valaki?). De ez mar nem csak utepitesi, hanem varostervezesi feladat is; nem annyi az egesz, hogy 2x2, 2x3 sav helyett legyen 2x6 oszt jovan, hanem kaparjuk elo felucca multkori javaslatat, tegyuk rendbe az egeszet normalisan, villamosszeruseget a kozepere (a vegere meg parkolokat), zoldfeluletek meg ilyesmi. (Aztan a vegen meg esetleg az is kiderul, hogy nem is kell 2x6.)
Na végre. Kimondtad azt, amire a külső Kerepesin meg a külső Üllői úton szükség van....Földszintes szarrakásokat kell eldózerolni és sugárutakat építeni.