mezei 100km/h-ra kéred, vagy TGV kategóriás pályára?
amúgy számolhatunk abban is, nem az a lényeg...
az a megdöbbentő, hogy az infrastruktúrafejlesztésre a legtöbb országban meglehetősen nyögvenyelősen csorgatják a pénzmagot, miközben gazdaságilag (tehát nem politikailag!) igencsak 2s értékű dolgokra meg horribilis pénzeket rántanak elő csak úgy hipphopp. (hogy 1-2 példát mondjak: agrárdotáció, nyugdíjtúlköltés, stb..)
Nekem a Soroksári vasút és RER-csomópont nagyon meggyőző, ezzel elesik az egész Soroksári út menti nyomorult vasúti história és nagyon meggyőző a sugárirányú új vasúti ág is, ami új életet lehelhet Pesterzsébetbe.
egy 2M-es városban nem hinném, hogy 2x3as utaknál szélesebbre lenne szükség (pláne ilyen alacsony motorizációs szintnél, és ilyen magas tömegközlegedési aránynál)
a 2x3 különszintű keresztezésekkel már baromi nagy kapacitást jelent....
ha valahol ez mégi kevés, az azért van mert a szomszédos sugárirányú utaknak nagyon kicsi a kapacitása, így az ottani forgalom jelentős része a 2x3-ra terelődik...
A tömegközlekedéshez nem tudok hsz-ni.
tőlem lehet ott kötöttpályás is, ha van igény akkora kapacitásra...
Az M5 legnagyobb problémája, hogy egy sugárirányú vasútvonal helyére épült. Most a sűrűn lakott kertvárosi területeket átszeli egy autópálya, amivel önmagában még nem is lenne gond, de a vasútvonal maradhatott volna, vagy vissza lehetne építeni, mivel ha már vasútvonalat bontanak el, akkor a 150-est kellett volna soroksárnál a 142-esre fordítani, azzal ugyanis párhuzamosan, néhány méterre tőle ott fut a HÉV vonal! Míg sugárirányú vasúti/gyorsvasúti kapcsolat az Üllői útig, illetve jelenleg a 100-as vasútvonalig nincs e területen.
Athén jó példa a vasút és az autópálya egyesítésére!
Nagyjából ezen a vonalon régen villamos is haladt, az 51-es!
Azonban. Nezzuk mondjuk az M5 bevezetot (mert azt ismerem ugy nagyjabol). Bontsunk, oke, azok a foldszintes epuletek mar ugysem funkcionalnak normalis csaladi hazkent (vagy szivesen koltozne oda valaki?). De ez mar nem csak utepitesi, hanem varostervezesi feladat is; nem annyi az egesz, hogy 2x2, 2x3 sav helyett legyen 2x6 oszt jovan, hanem kaparjuk elo felucca multkori javaslatat, tegyuk rendbe az egeszet normalisan, villamosszeruseget a kozepere (a vegere meg parkolokat), zoldfeluletek meg ilyesmi. (Aztan a vegen meg esetleg az is kiderul, hogy nem is kell 2x6.)
Na végre. Kimondtad azt, amire a külső Kerepesin meg a külső Üllői úton szükség van....Földszintes szarrakásokat kell eldózerolni és sugárutakat építeni.
ha a szó szoros értelmében vesszük, akkor még egy kibaszott kocsibeállóhoz is dózer kell...
Én a "dózer" kifejezés alatt - ezen szövegkörnyezetben - azt értem, hogy komplett több emeletes, jelentős városképi értékkel bíró épületsorokat gyalulunk le.
A külvárosban (a hungárián kívüli) területeken erre azért nem nagyon van szükség.
az viszont igaz, hogy nemkevés földszintes - de jellegtelen - épület is útjában van ezeknek az utaknak, de ezeket nem olyna drága buli legyalulni...
amúgy a jelentősebb sugár és körutaink (andrássy u., nagykörút, hungária) nyomvonalának kijelölésekor is dózeroltak rendesen.
a manhattani rács kijelölésekor az épületek kb. 30%-át legyalulták. igaz nagyrészük nyomorkulipintyó volt...
Ideális esetben ezek a nyomvonalkijelölések még a jelentősebb beépítés előtt megtörténnek. Balfasz városvezetés/tervezés esetén ez utólag, jóval drágábban történik...
Hat, pedig ezt nehezen tudod elkerulni. De, eltudom:
elegendő út, elegendő kapacitás: 2x2-3 sáv és különszintű kereszteződések.
keresd vissza kb. 200-al alább xhwamt rajzait: Bp-en komplett körutak hiányoznak!
a szükséges kapacitásnak kb. csak a 4ed-e, 3ad-a van meg....
ezd, en ezt sem elem meg valami nagy tragedianak
jó neked. a többség annak éli meg.
Ha nem lehet TARTÓSAN a MEGENGEDETT sebességgel haladni egy főúton mert nincs előzésre lehetőség vagy már kevés a kapacitása, akkor az probléma. akkor is ha neked nem az.
Szvsz 2x2 sav az osszes videki (=nem M1-M7 kozos szakasza) szakaszon boven eleg.
a Szfehérvár-Bp szakaszon már kevés...
apropó: tudja valaki, hogy ezt a szakasz miért 2+3-ra és nem 2x3-ra építették át?
""dugó" alatt minden olyan forgalmi szituációt értettem, amelyben a haladás akadályozott. tehát azt is amikor lámpánál kell ácsingóznod és csak többszöri váltásra jutsz át"
Hat, pedig ezt nehezen tudod elkerulni.
"vagy amikor egy csotrogány ifa, vagy mazsola mögött cammog egy egész konvojravaló jármű"
Nezd, en ezt sem elem meg valami nagy tragedianak. (Mert akkor azt is meg kellene elnem, hogy a sok 90-nel "totyogo" miatt nem mehetek mindenhol 130-140-nel -- na igen, ez is "igeny". :-) ) A kozlekedes mar csak olyan, hogy masok is vannak az uton; akinek ez nem tetszik, jarjon busszal.
"azért attól mi még messze vagyunk, hogy 2x3 vidéki szakaszon kevés legyen..."
Szvsz 2x2 sav az osszes videki (=nem M1-M7 kozos szakasza) szakaszon boven eleg.
"Mindenesetre a hetvenes-nyolcvanas évek minden gyalogost le a föld alá korszaknak szerencsére már vége."
Igen, szvsz erre kellene koncentralni. Azaz: hogyha van jelentos gyalogosforgalom, akkor az a legfontosabb (jo, a villamos eseteben hajlando vagyok meg kivetelt tenni :-) ).
Nyilvan a puszta kozepen nem lesz jelentos gyalogosforgalom, de a varosban (es foleg a belvarosban) "ok vannak otthon". Lekenyszeriteni oket az "autok kedveert" aluljarokba kb. annyira "esszeru kompromisszum", mint hogyha egy autopalyatol elvarnank, hogy minden egyes tanyat keruljon ki, ha cikkcakkban, hat cikkcakkban.