azért vicces, hogy még ebben a qrva útépítős topicban is ennyire "dühöng" az autósellenesség...
legalább itt lenne elvárható, hogy valami kompromisszum felé tendáljanak a vélemények... és ne legyen a "ki kell szolgálni az igényeket"-kijelentésből azonnal "persze, 6sávos sztrádát a kossuthlajosba..." ellenvetés...
Semmi baj. Csak el kellene fogadni azt is, hogy nem lehet egy drága ruhában, felszálni egy tömegközlekedési eszközre, nem lehet sok tízezer forintos friss frizurával buszozni, vagy neadj isten megázni és nem lehet adott esetben sok százezer forintnyi értékű bevásárlás után metrózgatni a csomagjaiddal. Márpedig a Belváros jórészt azokból él, vagy próbál megélni, akik megengedhetik maguknak mindezt és éppen ezért a tömegközlekedést már nem engedhetik meg maguknak.
Akkor könyörgöm ne ess már át a ló túloldalára és vedd már figyelembe, hogy az autós is a világon van és az ő érdekei sem az ördögtől valók!
Egyébként a belvárosnak elég jó a tömegközlekedési lefedettsége, az emberek kb 2/3-a ezt is használja. Hallottál már róla?
Igen és az emberek 9/10-e a büdös életben nem járt még vásárolni a belvárosban, legföljebb cukrászdában, vagy sörözőben fogyasztott arrafele. A belvárosi üzletek fogyasztói meg a város lakosságának a töredékét képviselik, mégis ők tartják fenn a Belváros színvonalát a turisták mellett. Ugyanakkor a turisták önmagukban nem lennének képesek a mostani szinten tartani a Belvárost.
Közép-Buda = Bel-Buda+Hegyalja út/BAH csomópont-Hegyvidék. Tehát azok, akiknek semmiképp sem jó semmilyen körút, mivel egyrészt nincs (Budán ugye) másrészt a városközpontba igyekeznek, tehát a Nagykörúton, vagy a Hungárián belüli területre!
Az autós érdeke is, hogy magas színvonalóak legyenek a gyalogos-közterületek, mert ő is oda jár a kisfiával, ot sétafikál, ott megy haza az autótól a házáig. Az "autós" ideje java részében gyalogos.
Egyébként a belvárosnak elég jó a tömegközlekedési lefedettsége, az emberek kb 2/3-a ezt is használja. Hallottál már róla?
csak az ő érdekeiket nézik igazán. Lásd pl. Móricz zsigmond körtér. Autósoknak szépen szabványosan megtervezve minden, gyalogoso, tömegközlekedők, (akik a Móriczon jóval többen vannak, mint autósok) meg az öszegányolt maradékon mehetnek.
Egy XV-XXII kerület közti, belvároson átmenő forgalomnak semmi keresnivalója a Kossuth L. utcában.
Ó! Itt bőven elég a Keleti - Közép-Buda forgalom!
Jelen pillanatban én meg azt érzékelem, hogy csak az autósok érdekeit kell figyelembe venni, politikai és más nyomásgyakorlás miatt. Az autónak megvan a maga helye és szerepe a közlekésben. A belvárosi korzózás nem tartozik a szerepek közé
Rosszul, nagyon rosszul érzékeled. Jelen pillanatban, mint az alább a puszta számokból is kiderült (adók, elvonások kontra közlekedésfejlesztés) az autósokat kiszipolyozzák, de nem nézik az érdekeiket.
Ha felszámolják a Petőfi Sándor - Kecskeméti utca tengelyt, akkor vége, nincs hova eljutni, a Belváros jelentős területei kereskedelmi szempontból ellehetetlenültek.
Szerintem egy 4-500 méteres távolság a parkolóháztól bőven vállalható.
Feltéve, hogy lefedték az utcákat valamilyen üvegtetővel. Mert különben csak derült, jó időben érhető el. A Belvárosnak már így is gondot okoz a plázák konkurenciája, amely a parkolótól az üzletig fedett és egy helyen van.
Gucci pulcsiban (érsd itt most egy bizonyos társadalmi státusz felett) meg nem szállsz villamosra, mivel ott büdös van és mindenféle alakokkal lennél kénytelen együtt utazni. Olyanokkal, akikkel nincs semmi keresnivalód egy légtérben.
Mindenhol kocsival, vagy taxival mennek. Taxit abban a városban használnak, ahol az egész város használhatatlan saját autóval parkolóhely hijján, mint például New York. Budapest nem ilyen, ha lezárod a Belvárost, akkor legföljebb elkerülik, hiszen mást nem tudnak vele tenni. Majd átköltöznek a jobb üzletek, valahova máshova, van még jópár jó adottságú utca a városban, ott van a Nagymező például.
Budapesten a Belváros a luxusból, vagy legalábbis a magas minőségből próbál megélni, már amennyire ez sikerül, ahogy a legtöbb belváros a világon, így éppen ezért nem lehet prolinegyedet, vagy diáknegyedet csinálni belőlle, ahol mindneki gyalog jár, vagy bringával. Be kell tudni hajtani a Belvárosba, ha fenn akarjuk tartani a kereskedelmi funkciókat ott. Márpedig fenn akarjuk tartani, hiszen azért vannak ott sétálóutcák!
Legalább egy helyi parkolóházig el lehessen jutni!
Elfogsz, sőt oda leszel vezetve intelligens parkolásirányítással.
Ha több száz méteres távolságban be sem lehet hajtani,
Két párhuzamos, és a kapcsolódó utcába nem fogsz tudni behajtani, úristen, hogy lehet ezt kibírni. Szerintem egy 4-500 méteres távolság a parkolóháztól bőven vállalható. Ha nem tetszik, menj villamossal, az ott rak le a tér közepén, és mivel nem mosógépet veszel, hanem Gucci pulcsit, így azt villamoson is haza tudod vinni.
Jó, hát nem innen kellene informálódni, az újságírás az újságírás.
Általam ignorált szavak az újságokban:
1.Zúdulna (a forgalom) 2.Varázsolnák (anyád picsáját varázsolnák, költségbecsülnek, terveznek, engedélyeznek, kiviteleznek) 3. Felhúznak (házat...általában inkább építeni szokták) 4. Szorítanák (forgalmat vhová...ezt szorítás helyett inkább számítani és tervezni szokták) 5. Stb.
És ki beszélt átmenőforgalomról. Az átmenőforgalomnál sokszorosan nagyobb helyi, budapesti forgalomról van szó!
újrakérdezem:
Egy XV-XXII kerület közti, belvároson átmenő forgalomnak semmi keresnivalója a Kossuth L. utcában.
Jelen pillanatban egyedül: azok a geci autósok mentalitást érzékelek ebben az országban egy kissebbség részéről
Jelen pillanatban én meg azt érzékelem, hogy csak az autósok érdekeit kell figyelembe venni, politikai és más nyomásgyakorlás miatt. Az autónak megvan a maga helye és szerepe a közlekésben. A belvárosi korzózás nem tartozik a szerepek közé
Közvetlenül az üzlet előtt szeretnél leparkolni az autóval, mert az kell az életminőséghöz?
Legalább egy helyi parkolóházig el lehessen jutni!
amúgy meg erősen mindenhol az a trend, hogy nem az autós főutcákon, hanem a gyalogos korzókon telepednek meg a jobb üzletek...itt is. Lehet, hogy csak ki kellene szállni néha az autóból világot látni?
Még mindig arról van szó, hogy valahol a közelben lehessen parkolni. Ha több száz méteres távolságban be sem lehet hajtani, akkor megette a fene az egészet. A gyalogos korzók háztömbjei mögött ott vannak az utak, amelyeken közlekedni is lehet.
világ bármelyik országában összetartozik az autóhasználat a magas életminőséggel. Ez nem bunkóság, hanem magától érthetődő természetes kapcsolat.
Jól látod. Az azonban nem tartozik hozzá, hogy te a belvárosi gucci boltba azzal és csak azzal mehess vásárolni. Jobb helyeken nem is azzal mennek, mert hogy ez tartozik hozzá a magas életminőséghez. Nálunk pár fokozattal lentebb van ez a szint.
Nem látom, hol van itt a Kecskeméti utca megemlítve? Vagy az a baj, hogy nem hajthatsz be a Károlyiba? Közvetlenül az üzlet előtt szeretnél leparkolni az autóval, mert az kell az életminőséghöz?
csináljunk neked a plázákba is autóssávokat? Vagy a váci utcába?
(amúgy meg erősen mindenhol az a trend, hogy nem az autós főutcákon, hanem a gyalogos korzókon telepednek meg a jobb üzletek...itt is. Lehet, hogy csak ki kellene szállni néha az autóból világot látni?)
A világ bármelyik országában összetartozik az autóhasználat a magas életminőséggel. Ez nem bunkóság, hanem magától érthetődő természetes kapcsolat.
A kelet-nyugati átmenőforgalomnak meg az égvilágon semmi keresnivalója a belvárosban.
És ki beszélt átmenőforgalomról. Az átmenőforgalomnál sokszorosan nagyobb helyi, budapesti forgalomról van szó! A budapestiek alapvető érdeke a kelet-nyugati tengely, az átmenőforgalomnak már ott van az M0!
ui. Jelen pillanatban egyedül: azok ageci autósok mentalitást érzékelek ebben az országban egy kissebbség részéről.
Ha elémlépsz a pirosba, és kivasallak, az mindkettőnknek rossz lesz.
Hogy külföldön mi van, az engem nem igazán érdekel. A francia simán kitolja az autó elé a babakocsit, át a piroson. A német meg esetleg nem. Mi meg magyarok vagyunk.
A program befejező ütemeként, 2014 és 2017 között a föld alá szorítanák a Kossuth Lajos utca forgalmát, közúti alagút épülne a Ferenciek tere és az Astoria között. Emiatt elbontanák a tér alatti Y aluljárót,a Petőfi Sándorutcátés a Károlyi Mihály utcátpedig sétálóutcává varázsolnák.
Az aluljárózás utálata - magamból kiindulva - jelentős részt abból fakadhat, hogy az aluljárók úgy néznek ki, ahogy, és olyan alakokkal vannak tele, amilyenekkel
A múltkor a Corvin mozihoz mentem. Leszálltam a villamosról, le kellett mennem egy csomó lépcsőt, 8 méter menni az aluljáróban, majd felmenni egy csomó lépcsőt. Nem volt ott semmi baj az aluljáró kinézetével, egyszerűen az emberek utálják, ha lépcsőzésre _kényszerítik_ őket.
Mégecce' mondom: A Kálvinról behajthatsz a Kecskemétibe. Parkolsz, üzletelsz, aztán megfordulsz és a Kálvin téren keresztül elhagyod a terepet. Ennél többet senki nem tervez, se kevesebbet. Ferenciek terei aluljáró be lesz tömve, oszt annyi.
Én meg utálok megállni a pirosnál. Szerintem ne legyenek közlekedési lámpák. No?
Ha rossz az emberek színlátása/morálja, akkor kényszeríteni kell őket a biztonságos megoldásra. Nyilván nem mindenhol, de ahol nagy a tömeg, ott egyértelműen jobb az aluljáró.
A Móriczon meg sokáig le is volt zárva az aluljáró, senki nem lett rászoktatva.
Az aluljárózás utálata - magamból kiindulva - jelentős részt abból fakadhat, hogy az aluljárók úgy néznek ki, ahogy, és olyan alakokkal vannak tele, amilyenekkel.
Azt nem úgy kell érteni! Az autósok érdekeit ki kell szolgálni, a gyalogosokét nem. A kibontakozó vitát így tudnám összegezni. Az autós felsőbbrendű, őérte van a város. Már hogyhogy nem száguldozhat át igénye szerint a belvároson egyik előkelő üzletből a másikba???
Igen, a kelet-nyugati kapacitást féltem. A városon belüli forgalmi kapacitást! Felőllem fásítsák be a teljes Bajcsy-t, meg a Kiskörutat, annak nincs jelentősége, elvezeti a forgalmát a többi körút és a rakpart. De a Kossuth Lajos utca forgalmát nem lehet hova terelni (alagútba igen, de itt most nem erről van szó!), mint ahogy más léptékben, de a Petőfi Sándor és a Kecskeméti utca helyi forgalmának sincs alternatívája.
Ha be akarsz hajtani és kifizeted az óránként 1000-1200 Ft-os parkolási díjat, akkor - mondom - minden további nélkül behajthatsz a Kecskeméti utcába. Igaz, nem zúghatsz át rajta 60-nal, ahogy most, de behajthatsz, vásárolhatsz, ügyet intézhetsz. Aztán kihajthatsz, visszafelé.
Ez rendben van, de itt nem ezt tervezik, hanem a felszámolását! Én is annak a híve vagyok, hogy a belvárosi forgalmat a parkolásnál kell megfogni és a parkolási díjszabás révén szabályozni.
Nyilvánvaló, hogy a Kecskeméti utca (és a többi környékbeli utca) boltjai, irodái nem arra vannak berendezve, hogy oda mindenki autóval menjen, úgyhogy nem értem az ellenállást. Ha egy darab parkoló sem lenne a környéken, a boltok akkor is megélnének. Ez az európai város varázsa.
A francokat. A Rákóczi útnak elég volt annyi, hogy megnyíltak a plázák és kiürült néhány év alatt, pedig korábban divatos kommersz márkák boltjaitól hemzsegtek az árkádok. A kereskedelemnek nagy a mobilitása, gyorsan reagál a kedvezőteln folyamatokra, tehát arra, hogy valamiért a vásárók elkerülnek, vagy el kénytelenek kerülni bizonyos területeket.
Ezért nincs más megoldás, minthogy fizesse meg, ha odmegy a fogyasztó a Belvárosba, de oda tudjon menni!
"Az, hogy a Petőfi-hídnál a sok idióta átrohangál az autók között, nem igazán mérvadó. Főleg, hogy életerős fiatalokról van szó, akiknek nem árt meg a lépcsőzés.
A Móriczon pedig rendszeresen életveszélyes helyzetek alakultak ki a piroson átrohangáló emberek (néha piroson átözönlő tömeg) miatt."
Hogy is mondta a multkor egy hozzaszolo? :-) "ki kell szolgálni az igényeket" ;-)