Keresés

Részletes keresés

elemes2 Creative Commons License 2004.11.02 0 0 529

No, utepites projekt.

 

Olyan ez mint egy lakogyules. Mindig van valaki, akinek a tobbsegi dontes nem tetszik; igy aztan jo esetben kivonul a finanszirozasbol, rosszabb esetben feljelent. Ez utobbi az igazan kellemetlen, mert a jo eg tudja, ki a gazdaja ennek az utnak, engedelyunk nincsen (nem azert, mert nem szerettunk volna, hanem azert, mert keptelenek vagyunk kifizetni az engedelyezesi tervdokumentaciot - dragabb lenne, mint az egesz ut)... A legrosszabbak azok a kornyeken lakok, akik tolunk varjak evtizedes gondjaik megoldasat. A nyari csapadek ne mossa be a hordalekota a kertjebe! Nagyszeru, szilard burkolat lesz, kevesebb lesz a hordalek. Ne legyen semennyi! Ha ezt nem oldjuk meg valahogy, feljelent! Es meg is tette... szegeny, rovidlato... No mindegy.

 

A felso fenykepen lathato bozotot eltakaritottuk, az utra evtizedekkel ezelott lerakott es azota elmozdult betontablakat osszetortuk es elhordtuk, az utfeluletet nagyjabol egy szintre hoztuk. Ez osszesen kb tiz munkanap volt.

 

Most kovetkezik egy betondaralek vagy vasut toltesbol bontott zuzottko agyazat (kb 10 cm vastagsagban, akkor elhelyezzuk a szegelykoveket (jobbra emelt szegely, balra K-szegely), utana 15 cm CKT betonalap, uthengerrel bedolgozva. Meg nem tudom, hogy a szegelyeket hogyan fogjuk rogziteni, hogy az uthenger ne nyomja szet. Ugy terveztuk, hogy a kb 80 meteres szakaszon ket vagy harom helyen az uton keresztbe is sullyesztett szegelyt rakunk le, hogy meg ne csusszon a burkolat, ami a jelenlegi tervek szerint "viacolor" hullamko lesz.

 

A szeptember eleji es az oktober vegi allapot:

 

 

elemes2 Creative Commons License 2004.11.02 0 0 528

a MAV ketsegtelenul nagyon izmozik, nehogy az uzemanyagaremelesek miatt versenykeptelenne valjon a kozuti fuvarozas...

Előzmény: bad100 (527)
bad100 Creative Commons License 2004.11.01 0 0 527

ugyan Ro-La nem ez a megoldás.....

 

mellesleg a Lajtától nyugatra az is virágzik.

 

egy Révész Eurotrans-os mesélte:

nyári hétvégi kamionstop idején simán elindul Tiszavasváriból

vasárnap ebéd után, mert ha megállítja a rendőr,

akkor mutat neki egy faxpapírt,

amin van egy Ro-La menetjegy másolat

este 10-re Mosonmagyaróvár bevagonírozással.....

 

ugyanazzal a papírral megy az egész cég..... :))))

akkor volt 200 kamionja, annak csinálja csak a tizede.....

 

ma mellesleg átlépték az 500 kamiont!!!!!

 

de a vasútról kikopott minden tömegáru,

de a személyszállítás is minősíthetetlen....

Előzmény: Dj.Atis (516)
elemes2 Creative Commons License 2004.11.01 0 0 526

Kartacsak, a C-KT betonban van egyaltalan cement...?

Majdnem abban az arban adjak, mint a sodert....

Fricy Creative Commons License 2004.11.01 0 0 525
Ja, ez undorító PR-szöveg.
Előzmény: Carpy (524)
Carpy Creative Commons License 2004.11.01 0 0 524
Na, az index megette a kommentjeimet...

Szoval, ha a vastag betus resz igaz, akkor minden autopalya-teremtette munkahely kb. 200 millio forintba kerulne.

De szerencsere ez nem igaz. Eleg gyalazat, hogy a GKM ekkora okorsegeket eltur a honlapjan, sot, kiad sajtokozlemenykent.
Előzmény: Carpy (523)
Carpy Creative Commons License 2004.11.01 0 0 523

Ezen az oldalon talaltam:

"A modern, gyarapodó Magyarországhoz jó minőségű és megfizethető autópályákra van szükség. Az autópálya mindig tőkét vonz, többet, mint amennyit bármelyik kormány adni tud. Az autópályák mentén gyárak, logisztikai központok, kutatással-fejlesztéssel foglalkozó üzemek alakulnak, egyszerűbben fogalmazva: munkahelyek jönnek létre, ez pedig erősíti gazdaságunk versenyképességét. Autópályákat építünk, mert tudjuk, minden kilométer autópálya tíz új munkahelyet teremt Magyarországon."

   </P>

http://www.gkm.hu/dokk/main/menu/akt/sajtoanyagok/2004/majus/vecseselkerulo_0504.html

Előzmény: Fricy (522)
Fricy Creative Commons License 2004.11.01 0 0 522

M0 M5 és 4. sz. főút közötti szakasz:

http://www.nart.hu/hu/projekt/m0/epites/

Forrás: NA Rt. www.nart.hu

 

Üdv: Fricy

Előzmény: Törölt nick (513)
Carpy Creative Commons License 2004.11.01 0 0 521
"már a szülök is fertözöttek voltak közlekedéssel? :-)"

Reszben - bar probalgatjak letagadni :)
A terkep "sajat" szerzemeny volt (a batyam szerezte az utazas kiallitason), es berajzoltuk ra az Orszagos Kektura, es az Orszagos Kerekparos Kortura utvonalat is.
Előzmény: c4 (509)
mestska Creative Commons License 2004.10.31 0 0 520
kedden küldj egy emilt az itt megadott címemre a témával kapcsolatban légyszi. Már csak azért, hogy ne felejtsem el :)
Előzmény: Törölt nick (513)
attus germanicus Creative Commons License 2004.10.31 0 0 519
A MÁV, de bérelt kocsikkal.
Előzmény: Fricy (517)
Dj.Atis Creative Commons License 2004.10.31 0 0 518
???
Előzmény: Fricy (517)
Fricy Creative Commons License 2004.10.29 0 0 517

Nem tudom, hogy akkor azokat a RoLa szerelvényeket ki üzemelteti, amiket reggelente szoktam látni a Kelenföldi pu.-nál kb. 1/2 8 és 8 között.

Üdv: Fricy

Előzmény: Dj.Atis (516)
Dj.Atis Creative Commons License 2004.10.29 0 0 516
Ha jól tudom, a MÁV nak a kilencvenes évek közepén még volt 8(?) rola (kamionszállító) kocsija, de mára egy sem maradt, gazdaságtalanul üzemeltek...
Előzmény: bad100 (515)
bad100 Creative Commons License 2004.10.28 0 0 515

és mi tönkretesszük a vasútat......

elviselhetetlenné vált a kamionforgalom.

 

most hallottam pl., hogy eddig a cukorrépát vasúton hordták a cukorgyárba.

kiépített vasúti ürítőrámpák meg minden.

privatizáció.

új tulajdonos kötelezővé tette a termelőknek a közúti beszállítást...... :(

 

hol van ilyenkor a kormányzat?

az agrártárca?

Fricy Creative Commons License 2004.10.28 0 0 514

Ez egyáltalán nem OFF! Majd nézelődök, aztán ha találok valamit, beteszem ide!

Üdv: Fricy

Előzmény: Törölt nick (513)
Törölt nick Creative Commons License 2004.10.28 0 0 513
OFF: Az M0-ás és a 4-es út épülő és tervezett szakaszairól keresek térképeket.
Minél pontosabb, annál jobb. Olyan "magyarország és rajta egy zöld csík" jellegű van, de szeretnénk látni, hogy halad el a két település között, hol és hogyan csatlakozik a 4-es elkerülőhöz az M0 majdan, hogyan fogja a 120-as vasútvonalat keresztezni.
A 4-es elkerülő és az M0-ás is felüljárón fogja keresztezni a 100-as vonalat, ezeket építik jelenleg (lásd még dugók a 4-esen Vecsés Üllő körül... ON
elemes2 Creative Commons License 2004.10.28 0 0 512

autopalyaktol fuggetlen erdekesseg. tegnap beszelgettem egy autodaru-kezelovel. jo nagy daruja volt, negytengelyes KATO, az onsulya utkozben 48 tonna, munka kozben (amikor felrakjak a feneksulyt es a gemhosszabbitast) 58 tonna. raertem (mentem volna haza, de utban volt), segitettem kicsit osszeszedni a kitamaszto labakat meg azok alol a fagerendakat, kozben mondta: azert kell leszedni a nehezeket a hazameneshez, mert csak tengelyenkenti 12 tonnara van engedelyuk, ezert is tobb mint 60 ezer forintot kell kifizetni. ha tullepi a sulyt, tizszeres buntetes plusz mindenfele papirok bevonasa.

 

nem tudtam, hogy vannak ilyen speci uthasznalati dijak, de orulok neki (ezt a darukezelonek nem mondtam :-). utepito mernok diploma nelkul is erezni, hogy egy ilyen nehez gep elhaldasa egyetlen alkalommal is sokkal nagyobb kart okoz az utburkolatban, mint akar ezer darab szemelyauto egymas utan.

v_peti Creative Commons License 2004.10.28 0 0 511
Ha a megtett kkm után kellene fizetni, akkor az alkalmi használóknak is megérné, de a rendszeres használók rosszabbul járnának, mégis fizenének. (Ugyanis nekik járhatna némi kedvezmény, és az összeg így akkora lenne, hogy nem érné meg emiatt elkerülni az autópályát.)

Bár a kamionosokra oda kellene figyelni, mert ők többet spórolhatnának az autópálya elkerülésével, de egy, az osztrákhoz hasonló rendszerű, kötelezően alkalmazott útnyilvántartóó rendszerrel ellenőrízni és szankcionálni lehetne az autópálya indokolatlan elkerülését.



Előzmény: Fricy (502)
attus germanicus Creative Commons License 2004.10.28 0 0 510
Amikor az AKA átvette a pályát, akkor Dabais volt autópálya, onnan a Kecskemét-Észak csomópontig csak félig volt készen.
c4 Creative Commons License 2004.10.27 0 0 509
"...volt nalunk egy Magyarorszag-terkep a falon, amin rajta voltak az epulo autopalyak." már a szülök is fertözöttek voltak közlekedéssel? :-) coepe
Előzmény: Carpy (506)
Fricy Creative Commons License 2004.10.27 0 0 508

Hi-hi! Ilyen átrajzolást én is csináltam anno! Jó tudni, hogy nem csak én voltam ilyen "lökött". :)

Dabasig volt autópálya, onnét a bal oldalon félautópálya Kecskemétig. Aztán jött az AKA és megépítette a jobbpályát (és mintha a bal oldalt meg felújította volna), majd Kiskunfélegyházáig a meghosszíbbítást.

Üdv: Fricy

Előzmény: Carpy (506)
Fricy Creative Commons License 2004.10.27 0 0 507

Mivel most a koncesszióról volt szó, én értelemszerűnek vettem, hogy csak ezekről a szakaszokról írok.

De a kiegészítéseid ennek ellenére helytállóak!

Üdv: Fricy

Előzmény: Carpy (504)
Carpy Creative Commons License 2004.10.27 0 0 506
En sem tudom biztosan. Arra emlekszem, hogy volt nalunk egy Magyarorszag-terkep a falon, amin rajta voltak az epulo autopalyak. Ami epult, az dupla piros vonal volt, kozotte feheren, ami pedig mar kesz volt, az a piros vonalak kozott sarga volt. Elottem van a pillanat, amikor unnepelyes keretek kozott az M5-os ket piros vonala kozotti feher reszt athuztuk sargaval, egeszen addig, mig a palya metszi a regi 5-ost, tehat Kecskemet-Eszakig. Es ez 92 elott tortent, utana koltoztunk, a terkepet meg selejteztuk.
Ugyanezen a terkepen a felautopalya eseten az egyik piros vonal szaggatott volt, de az M5 vegig itt folytonos volt. Igaz, olyan kategoria, hogy "epulo felautopalya", nem is letezett...
Mivel nekem is remlik, hogy azert az AKA is epitett valamit Kecskemettol eszakra, azt tartom elkepzelhetonek, hogy az AKA-nak atadaskor Dabasig volt autopalya, onnan Lajosig felautopalya. De erre se vennek merget...
Előzmény: mestska (505)
mestska Creative Commons License 2004.10.27 0 0 505

Ez nem igaz, az M5-ost Lajosmizseig a 80-as evekben, allami penzbol epitettuk.

 

A félpályát, és csak Dabasig, nem? Vagy Lajosmizséig? franc se tudja.

Előzmény: Carpy (504)
Carpy Creative Commons License 2004.10.27 0 0 504
"M1 és M5 esetében az volt a baj, hogy az állam egy fillért sem adott az építkezésbe."

Ez nem igaz, az M5-ost Lajosmizseig a 80-as evekben, allami penzbol epitettuk.
(Es az M1-esnek is csak a Gyor-Hegyeshalom kozotti szakaszara ervenyes, amit irtal)
Előzmény: Fricy (502)
Fricy Creative Commons License 2004.10.26 0 0 503

Rá lesz kényszerítve, hogy tisztességesen üzemeltessen, mert különben nem kapja meg a "rendelkezésre állási díjat", így nem tudja kifizetni az aktuális részletet a hitelező bankok felé és csődbe megy.

Üdv: Fricy

Előzmény: elemes2 (501)
Fricy Creative Commons License 2004.10.26 0 0 502

Lényegében igen, újra koncessziós autópályák lesznek, de más formában mint eddig. M1 és M5 esetében az volt a baj, hogy az állam egy fillért sem adott az építkezésbe. A teljes finanszírozást a beruházók állták. Ők felmérték a forgalmat, kiszámították, hogy mekkorára lehet számítani és ezek alapján megállapították az árakat, piaci alapon. Ők vállaltak felelősséget arra, hogy lesz forgalom a pályákon. Egy magáncég mindig kedvezőtlenebb hitelfeltételeket kap, mint egy ország kormánya. Épp ezért is lettek ilyen magasak az árak. Bebukták. A magyar lakosság számára túl magas árat alakítottak ki, mert nem vizsgálták a fizetőkészséget, azaz, hogy mennyit lennénk hajlandók fizetni a többlet-szolgáltatásért.

Az új elképzelés szerint az épülő autópályák esetében a forgalmi kockázatot a magyar állam vállalja. A jelenleg matricás rendszerű díjfizetés lesz érvényes az új pályákon is. Ez most megfizethető áron elérhető, így biztosított a forgalom. Az építő cégek vállalják az utak tervezését, építését, fenntartását, felújítását. Ezért a magyar állam nekik évente ún. "rendelkezésre állási díjat" fizet. A teljes összeget azonban csak akkor kapják meg a cégek, ha 100%-osan elvégzik a feladatukat. Tehát ha pl. nem javítják ki az úthibákat, nem tartják rendben a pályát, akkor nem kapják meg a teljes összeget. Ezzel rá vannak kényszerítve a tisztességes szolgáltatási minőség nyújtására.

Az általad említett két eseten kívül van egy harmadik mód is, ami a legigazságosabb díjszedési mód. Ez nem más, mint az elektronikus díjszedés. Ekkor a ténylegesen a pályán megtett táv után kell fizetni. A matricás rendszer nem tesz különbséget aközött, hogy 10 km-t vagy 200 km-t mész a pályán. A kapus módszer is így működik, de hátránya, hogy lelassítja a forgalom áramlását és ma már elavultnak tekinthető.

A jelenleg alkalmazott matricás rendszer egyébként a fenntartási költségekre sem hoz elegendő bevételt, nemhogy új szakaszok építésére. De a lakosság nem tudna és nem is lenne hajlandó sokkal többet fizetni érte. Ezért a majdani elektronikus díjszedés bevezetésekor is egy tisztességes  km díjat kell maghatározni.

Üdv: Fricy

Előzmény: v_peti (500)
elemes2 Creative Commons License 2004.10.26 0 0 501

v_peti,

 

Matricás rendszer. Ekkor vagy alaposan megdrágul majd a matrica, vagy az államnak kell megtérítenie a matrica eladásából szrámazó bevétel és a tényleges költségek különbségét.

 

Igen, ez fog tortenni, a konstrukcio penzugyi reszet ugy nevezik, hogy a koncesszor koncesszios dijat fizet azert, hogy 25 evig o uzemeltetheti az autopalyat; az allam meg 25 evig rendelkezesre allasi dijat fizet a koncesszornak. valojaban azonban ez egy jelzaloghitel, es azert ilyen konstrukcioban veszik fel, mert a piaci hiteleknel a magyar allam mar elert egy, az EU-csatlakozaskor vallalt maximumot. Tulajdonkeppen egy EU-joghezagot hasznal ki a kormany ezzel a konstrukcioval, de hat ez van.

 

A politikai vonatkozasoktol eltekintve (nem ide valo) erdekelne, hogy valoban jobb gazdaja az autopalyanak a koncesszor, mint az allam...? Tehat gondosabban vegz, vegezteti a karbantartast, annak erdekeben hogy par ev mulva ne szembesuljon sulyosabb felujitasi kiadasokkal...?

Előzmény: v_peti (500)
v_peti Creative Commons License 2004.10.26 0 0 500
"...de a mar megepult, forgalomnak adatott es kifizetett palyakat is koncesszioba adjak. Ezen a cimen jovore 137 milliard forint bevetelre szamit az allam. Utana pedig 20-30 evig fizetni fog(unk)."

Drága pénzért megvásárolták-/visszavásárolták az M5-öst. Akkor most újra koncessziós autópályák lesznek? Kétszer már ráfaragtak erre. (M1, M5) Harmadszor is ezt akarják?

Két eset lehetséges:
1. Kapus rendszer, piaci tarifákkal. Ez kétszer megbukott.
2. Matricás rendszer. Ekkor vagy alaposan megdrágul majd a matrica, vagy az államnak kell megtérítenie a matrica eladásából szrámazó bevétel és a tényleges költségek különbségét. (Természetesen a költségek tartalmazzák majd a bankárok és az autópályaépítők profitját is. Ha az utóbbiak nem is érnek el extraprofitot, de az előbbiek biztosan zsebrevágnak egy tekintélyes summát.)




Előzmény: elemes2 (484)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!