Keresés

Részletes keresés

mestska Creative Commons License 2004.10.17 0 0 473
Szántódtól nem messze, az említett Kőrőshegy nevű település felett.
Előzmény: c4 (472)
c4 Creative Commons License 2004.10.17 0 0 472
ez a zalai szakaszon van rajta? (M7) coepe
Előzmény: mestska (471)
mestska Creative Commons License 2004.10.17 0 0 471
Ez pedig biza Kőröshegy! :)
Előzmény: Fricy (470)
Fricy Creative Commons License 2004.10.17 0 0 470
Szvsz ez _nem_ Kőröshegy! De akkor mi?
Előzmény: mestska (469)
mestska Creative Commons License 2004.10.17 0 0 469

na miez?

 

Na tudjátok-e, mi ez?

Fricy Creative Commons License 2004.10.05 0 0 468
Nem akar fizetni a Strabag

október 5. 17:21
[MTI]


A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Ítélőtáblánál megfellebbezte a Fővárosi Bíróság szeptember 20-án hozott határozatát, amelynek halasztó hatálya van az autópályaépítőkre kirótt, összesen 7,043 milliárd forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére.

Horváth Anita, GVH sajtófőnöke az MTI-nek kedden elmondta: a GVH álláspontja szerint az azonnali végrehajtás jogszerű volt, ugyanakkor nem állja meg a helyét a bírósági ítélet indoklásában az, hogy a bírság azonnali megfizetése veszélyeztette volna a magyarországi autópályaépítések tervezett ütemű megvalósítását.

A GVH Versenytanácsa július 22-én a kartell gyanúja miatt indított versenyfelügyeleti eljárás eredményeként kötelezte a Strabag Rt.-t 2,468 milliárd forint, a Betonút Rt.-t 2,212 milliárd forint, a Hídépítő Rt.-t 1,371 milliárd forint, az Egút Rt.-t és a Debmút Rt.-t pedig 496-496 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére. A Versenytanács határozatát a bíróságon megtámadták a sztrádaépítők és a Fővárosi Bíróság helyt adott a fizetési halasztás iránti kérelmüknek.

Ezt megelőzően a GVH Versenytanácsa már május 25-én 112 millió forint rendbírságot szabott ki a Strabag Rt.-re, mert a cég nem tudta a versenytanács rendelkezésére bocsátani a kartellgyanút megalapozó dokumentumok eredeti példányát. Ezt a határozatot a Strabag Rt. szintén megtámadta és most a Fővárosi Bíróság jogerős ítélete helyben hagyta a GVH 112 millió forint rendbírságról szóló határozatát.

Fejes Gábor ügyvéd, a Strabag Rt. jogi képviselője az MTI kérdésére elmondta, hogy a Strabag Rt.-t nem lepte meg a végrehajtás felfüggesztéséről hozott elsőfokú bírósági döntéssel szembeni fellebbezés. A társaság bízik abban, hogy a másodfokú bíróság is osztani fogja az elsőfokú bíróság álláspontját. A végrehajtás felfüggesztése - tette hozzá magyarázatként - a versenyjogban olyan terület, amelyek esetjoga most van alakulóban. Egyébként a Strabag Rt.-nek alkotmányos aggályai vannak a versenytörvénynek az előzetes végrehajthatóságot kimondó rendelkezésével kapcsolatban - mondta az ügyvéd. E körben a társaság az alkotmányos normakontrollhoz szükséges lépéseket megtette, azaz indítványt terjesztett az Alkotmánybírósághoz.

A rendbírság kérdésében a Strabag Rt. jogi álláspontja eltér a bírói döntéstől, és ezért a társaság megfontolja rendkívüli jogorvoslat igénybevételét. Az ügynek tehát - tette hozzá Fejes Gábor - nagy valósszínűséggel folytatása lesz a Legfelsőbb Bíróság előtt.

 

Forrás

 

Üdv: Fricy

Fricy Creative Commons License 2004.10.04 0 0 467

Ha egy betonkeretet adtok neki, akkor talán nem. De ebben az esetben az útalapot tökéletesre kell megcsinálni, mert különben hamar tönkremehet az út. Nagy előnye a Viacolornak, hogy könnyű javítani, ha megsüllyed alatta az alap. Csak néhány "kockát" kivesznek és kijavítják a hibát, aztán visszateszik a köveket. Feltétlenül olyan vállalkozóval csináltassátok ezt, ha emelett döntetek, akinek kellő referenciája van.

Üdv: Fricy

Előzmény: elemes2 (466)
elemes2 Creative Commons License 2004.10.04 0 0 466

Olyan határozatlan vagyok... Vagy mégse...?

 

Felmerült, hogy a kedvenc utunkat viacolor(szerű) térburkolóval rakjuk ki. Az elkészült útalapon néhányszor végigmegy a zúthenger, a sima felületre pedig gyorsan le lehet rakni a hullámköveket.

 

Kérdés, hogy a 6% körüli lejtésen nem csúszik-e meg a burkolat? Mert az nagyon csúnya lenne...

Előzmény: Fricy (449)
Fricy Creative Commons License 2004.10.01 0 0 465

Jaja, ez az lesz! :)

Nemtom' ki tervezi.

Üdv: Fricy

Előzmény: mestska (464)
mestska Creative Commons License 2004.10.01 0 0 464

Ez lesz az.

 

Mármint ez az lesz? ;))

 

Egyébként ki a tervező, Maklári?

Előzmény: Fricy (463)
Fricy Creative Commons License 2004.10.01 0 0 463

Ez lesz az.

Egyébként további körforgalmak építését is tervezi a város a belterületén:

- a Stop-Shop bevásárlóközpontnál (most épül az épület, új buszpályaudvarral, P+R parkolóval)

- a Tárnoki út - Bajcsy-Zsilinszky út kereszteződésében (ez az egyik legveszélyesebb csomópont a városban; egy "S-kanyar" közepén csatlakozik a Tárnoki út, így lehetetlen minden irányból belátni)

- Kossuth L. utca - Vörösmarty utca (5 ágú körforgó)

- Bem tér

Továbbá az M7 lejárója is átépül várhatóan jövőre. Ennek kapcsán a lehajtó/ felhajtó ágak is egy-egy körforgóhoz kapcsolódnak majd. Ez kicsit érdekes lesz szvsz. Biztos lesz olyan eset, hogy visszaduzzasztja majd a forgalmat az autópályáig.

Üdv: Fricy

Előzmény: mestska (462)
mestska Creative Commons License 2004.10.01 0 0 462
Ez az érdi körforgalom jelzőlámpás lesz vagy nem?
Előzmény: Fricy (459)
Fricy Creative Commons License 2004.09.28 0 0 461

Mellette fog elmenni. Egyébként a Harbour Park és az Érd-Ófalu csomópont között 2x3 sávos lesz az autópálya, mert nincs meg a szükséges 2km a két lahjtó között. Nagy lobbizás árán sikerült csak elérni a városnak, hogy legyen Ófalunál is leágazás, mert az eredeti tervekben ez nem szerepelt a fenti indokok miatt.

Üdv: Fricy

Előzmény: mestska (460)
mestska Creative Commons License 2004.09.28 0 0 460
aha, ezek szerint rosszul tudtam, és nem ott fog menni az M6, ahol énb gondoltam. A 6-7 közös szakaszán a meglevő utat felhasználják a pálya részeként, vagy melééépítik a pályát???
Előzmény: Fricy (459)
Fricy Creative Commons License 2004.09.26 0 0 459

Az M6-osnak 3 csomópontja lesz Érd közelében:

- Harbour Parknál

- Érd-Ófalunál (a 6-7 elkerülőnél)

- Érdi tetőnél (6-7 szétválásánál)

Itt van egy vázlatterv a körforgalomról.

Itt pedig az M6 nyomvonala tanulmányozható.

Remélem működni fognak a linkek. :)

Üdv: Fricy

Előzmény: mestska (456)
Fricy Creative Commons License 2004.09.26 0 0 458
Fricy Creative Commons License 2004.09.26 0 0 457

Ja, KisG barátom körbe is fotózta a magasból a Győzelmi oszlopnál lévőt.

Üdv: Fricy

Előzmény: SzigDani (455)
mestska Creative Commons License 2004.09.26 0 0 456

Most hülyeséget fogok kérdezni:

(elég sok autópálya-nyomvonalat ismerek, de az M6nak ez a szakasz a nincs jközöttük)

 

Szóval: Tudtommal a nem is oly régen kiépített "dunaparti" 6-os út kiváltó szakasz az autópályának is része lesz. Erre hogy lesz rákanyarintva? F

Előzmény: Fricy (454)
SzigDani Creative Commons License 2004.09.26 0 0 455

Azért mi már láttunk kicsit nagyobb körforgalmat is, lámpával. :)

 

SzigDani

Előzmény: Fricy (452)
Fricy Creative Commons License 2004.09.26 0 0 454
Igen, ott.
Előzmény: mestska (453)
mestska Creative Commons License 2004.09.26 0 0 453
Ez akkor a Budapesthez közelebb eső keresztezésnél lesz?
Előzmény: Fricy (452)
Fricy Creative Commons License 2004.09.26 0 0 452

Érden, a 6-7 utak kereszteződésénél jövőre Tesco hipermarket fog épülni. Ennek keretében átépül a jelenlegi jelzőlámpás csomópont és egy 5-ágú, 2 sávos jelzőlámpás körforgalom fog épülni, először kis hazánkban.

Üdv: Fricy

mestska Creative Commons License 2004.09.06 0 0 451

Sajnos mostanában a körforgalmta rengeteg olyan helyen alkalmazzák, ahova egyáltalán nem való. Ideális esetben a körforgalom fő és mellékiránya közt a forgalomkülönbség max. 3-4 szeres. Így azt hiszem érthető, miért nincs minden főúti keresztezésben körforgalom. Egyszerűen csak a főúti átlagos haladási sebességet csökkentenéd le.

 

A mini körforgalmakról, különöüsen azokról, melyeknek járható a belső gyűrűje is, meg van a véleményem, hisz ezeket a magyar közlekedési morál egyszerűen nem bírja el, s a minimális körivsugár miatt ugyan a nagyobb járművek számára megengedett az áthaladás a felfestésen, ezt nálunk a kisebb járművek is megteszik, mert nincs hatékony ellenőrzés, és következetes büntetési rendszer.

 

Szolnokon, amikor megépítették az első körforgalmat (a belső gyűrű átmérője van vagy 20 méter), simán átmentek rajta, fákat kellett telepíteni középre.

Előzmény: nezz_körül (450)
nezz_körül Creative Commons License 2004.09.06 0 0 450
T. Érdeklődők

Csak nekem tűnik föl, mennyire kevés körforgalom van Budapesten?(és az országban is)
Úgy látom, kevés pénzzel a legtöbb problémás esetben körforgalommá alakítás segíthetne.


Ilyenkor - iskolaév kezdetekor -
mintha az egész Budapest egy dugó volna...
Hol és milyen gyakran átkozódunk amiatt, hogy amikor egy
keresztezodésben az egyik irányban egy szál autó sincs,
viszont kilométer hosszú sorok várakoznak a másik irányban...
---
Mellette szól:
1.Környezetbarát: nagy százalékban meg sem kell állni az autóknak, az újraindulás a legkörnyezetszennyezobb!
2.Üzemanyagtakarékos
3.Stresszcsökkentő
4.Időtakarékos:
5. Rendőrtakarékos-nem igényel irányítást
6.Önszabályzó: ne merev lámparendszer vezéreljen, az emberek maguk is képesek rá
7.Olcsó: a lámparendszer sokmilliós telepítési és karbantartási költségével szemben kis költségű(talán ezért nem kell :-()
8.Kevés a baleset(kevesebb felé kell egyidejűleg figyelni)
9. Szép is lehet: pl.virágoskert (de ne akadályozzon az
áttekintésben)
---
Ellene szól:
1.Néhol, ahol aránytalanul nagyobb az egyik irányú
forgalom, nem jobb. Ebben az eseben kiegészíthetőlámpával a körforgalom.
---
Jó példák: Nagy Britannia: pl. egy normál keresztezodés
közepére egy méter átméroju fehér kört festenek , és kész
a körforgalom.
---
Hol lenne leghasznosabb?
Javasoljunk helyeket.
-
Szerintem nagyon hasznos lenne az össze hídfő mellett,
vagy pl: Lágymányosi híd-Mester u. (szinte állandó torlódás).
---
Hol fordul elő gyakran, hogy a lámpa fölöslegesen
akadályozza a folyamatos forgalmat?
--
Mi az oka, hogy szinte kivételesen találkozunk
körforgalommal Budapesten?
A tervezők félnek tőle vagy tiltják nekik vagy...?
Hol és kik döntenek építéséről?

Új útkereszteződéseknél sem alkalmazzák.
Mit szólnak hozzá , akik naponta részesei a dugóknak?
Ki van ellene?
---

Fricy Creative Commons License 2004.09.03 0 0 449

Igen, a víz-cement tényező (azaz a két anyag aránya) nagyban meghatározza a beton későbbi szilárdságát.

A téli felfagyás ellen esetleg fagyásgátló adalékszer hozzáadását is érdemes kérni a betongyártótól. Nem túl nagy összeg, ha jól tudom, nem kell sokat beleadni a keveréskor.

Előzmény: elemes2 (448)
elemes2 Creative Commons License 2004.09.03 0 0 448

koszonom!

 

ugy tunik, az ut egy resze (a lenti fenykepeken lathato randan szetmosott keresztezodes es felfele + lefele 6-8 meter) mindenkeppen betonbol lesz. vasalva. az ut egyeb szakaszairol meg nem tudjuk.

 

az utpalya szelesseg kb 3 meter lesz, a keresztezodes persze joval nagyobb, szoval ott tenyleg darabolni kell. a 15x15 cm osztasu, 6mm-es szalakbol keszult acelhalo merete 6x2.4 meter, ezt kb harom darabra kell vagni, hogy egy "mezot" kapjunk.

 

a beton affele transzportbeton lesz (nagyon keves vizzel). Tomoriteshez szerzunk valami bekat (amennyit a beton szilardsagarol olvastam, minel kevesebb vizet keverunk hozza a bedolgozaskor, annal szilardabb lesz). masnaptol viszont boven kell locsolni.

 

a bordazason meg gondolkodunk. elvileg kene, es -- ha ferde -- a viz oldalra elvezeteset is segiti, viszont nehezebb a havat felresoporni...

Előzmény: Fricy (446)
Fricy Creative Commons License 2004.09.02 0 0 447

Ja, C16 elegendő szvsz.

Üdv: Fricy

Előzmény: elemes2 (445)
Fricy Creative Commons License 2004.09.02 0 0 446

Na igen a betonutak. Nem egyszerű az építésük. Az alapot jól be kellene tömöríteni. 10 cm elegendő, ha tesztek bele vasalást. Ha nem, akkor pár év és nyekk az egésznek. Amit nagyon nehéz javítani. Egy aszfaltutat egyszerűbb. Ha a beton mellett döntetek, akkor mindenféleképp tegyetek bele hézagokat! Ha 3m-nél szélesebb lesz az út, akkor keresztbe és hosszába is.

Régen sok betonút volt az országban. pl a jó öreg M7-es. De ott az építési technológiával gond volt, azért is ment tönkre. Ma már modernebb betonutakat lehet építeni. Külföldön több száz km épült. Nálunk most az M0 új szakaszai lesznek totál betonból. Jó sok vassal. Jobban bírják a terhelést, nem lesz nyomvályú, kátyú, stb. Csak nagyon gondos kivitelezést igényel és akkor 20-30 évig levan a gond róla.

Előzmény: elemes2 (445)
elemes2 Creative Commons License 2004.09.02 0 0 445

Fricy,

 

Technologiai kerdes: felmerult, hogy aszfalt helyett beton burkolatot keszittetunk; ecceruen azert, mert olcsobb (1 m2 aszfalt 3500 forint, 1 m3 beton meg 9-10 ezer). kerdes az, hogy ha az utfelulet beton, milyen minosegu es milyen vastagsagu betonreteg kellhet egy (peldaul betonzuzalek) utalapra? Mondjuk C16 es 10cm elegendo lehet?

Előzmény: Fricy (443)
elemes2 Creative Commons License 2004.09.02 0 0 444

Nem titok, Pomáz, Vécsey út.

Előzmény: Fricy (443)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!