Szerintem ez a cikk inkább azt emeli ki,hogy mekkora marhák vagyunk mi magyarok hogy a pusztába végződtetünk egy autópályát.Bezzeg ha a horvátok érnék el előbb a határt,akkor meg az lenne a baj.
Igen, de ha lemegy Mohácsnál, akkor gyakorlatilag lakott terület érintése nélkül jut el Udvarig, ha tovább megy, akkor meg át kell mennie Nagynyárándon és Sátorhelyen is.
Tényleg ez a terv, hogy tavasszal átadják az M6-ost a Horvát határig, de onnan 5 km hiányzik a szomszédban, ami csak 2025-re lesz majd meg (most közbeszereznek)?
Jobbra elől nem a fekete negyed központja található, hanem egy liquor store. No engem nemigen érdekelt sem a "járda" szélessége, sem a "korlát" magassága...
Nemrég olvastam arról, hogy az USA-ban a városokat bevágásban átszelő autópályákat arra (is) használták, hogy elválasszák a fehérek lakta negyedek a feketék lakta negyedektől, a bevágás fölötti átjárókon meg direkt alacsony korlátot használtak, nehogy gyalog át merjen menni a koszos n*gger a felsőbbrendű faj területére (az ötvenes, hatvanas években azért még nem volt olyan gyakori ott a szegények között az autótulajdonlás). Itt egy kép egy felüljáróról az egyik érintett városban. Meg nem mondom a kép alapján, hogy ez most mennyire magas korlát, meg persze jó ég tudja, hogy 60 éve mennyire volt magas az a korlát. Nálunk nem jellemző a városi környezetben bevágásban vitt autópálya, csak ezt találtam, ez egy kicsit magasabbnak tűnik, de simán tévedhetek. Közben találtam olyat, amit upgrade-eltek az amerikaiak: https://goo.gl/maps/sXLxjgNPRgXtTohZ8, ez alapján az eredeti korlát tényleg eléggé alacsony lehetett. Ez is szempont útépítésnél...
Az a baj, az építkezés Kisújszállástól fog megrekedni, isten tudja hány évre. Megértem a kamionosokat, hogy nem az M3-as felé kerülnek. Kétszer mentem Debrecenből az M35-M3-on Esztergomba, de úgy, hogy az M0-ról még északnyugat-nyugat felé kellett menni, többet nem mentem arra. Amennyivel gyorsabban lehet haladni az autópályán, annyival nagyobb a távolság. Időben szinte ugyanannyi, viszont a nagyobb táv, nagyobb sebesség miatt több az üzemanyag. Mindez még akkor volt, amikor még csak Abonyig volt meg az M4. Tehát már akkor sem érte meg arra menni. Akkor meg főleg nem, ha az M0-án dél felé kell menni Pestet megkerülve, hogy az M1-re rátérjen az ember. Akkor már inkább a 4-es út mindenféle nyűgségével együtt. Jobban kell figyelni, de gazdaságilag jobban jön ki az ember. Így meg már főleg, hogy Törökszentmiklósig oké az M4. Ha meglesz Kisújszállásig, én már annak is nagyon örülök. Karcagtól kell elvergődni a 4-esen, aztán már lehet hasítani. Debrecen felé meg úgyis a 4225-47-M4-M35-ön megyek.
Mai utam M4-4-esen Debrecenbe. Törökszentmiklósig az M4-en tökéletes, bárcsak ilyen lenne már végig. Törökszentmiklós elkerülőn építkezés, terelések már. Utána Fegyvernekig a 2*2 sávos szintén jó.
Érdekes, hogy Debrecen felé vezető oldal csak 90-es, de a Szolnok felé vezető oldal meg 110-el járható. Fegyvernek-Kenderes között szántóföld minőségű, még mellékútban is rossz állapotú, nem egy 4-es főútban. Kisújszállási elkerülő rendben van, itt is megy az építkezés az M4 miatt. Kisújszállás-Püspökladány elviselhető, bár Karcagnál szintén szántás minőség. Püspökladány-Debrecen meg jónak mondható, még a Hajdúszoboszlói elkerülő is egy-egy huplis részt leszámítva jónak mondható. Ezt pedig egy 9 személyes VW Crafterből mondva, ami hátul laprugós, és azért megérzi az úthibákat.
Amúgy kamion karavánok mellett a sok mezőgazdasági lassú jármű is színesítette az utat. De még ilyen állapotok mellet is érezhető, hogy nem az M3-M35 felé kerülnek a kamionok, hanem erre járnak, mert még most is szerintem gyorsabb időben, mert még a kamion karavánok is 85-90-es tempóban mentek folyamatosan.
Hatalmas változás lesz ahogy halad az M4-es, már Kisújszállás Keletig ha kész lesz 2025-re is nagy előrelépés lesz.
Összehasonlítottam. M49 zölddel jelölt határszakasz, vagyis koncessziósnak jelölve az ÉKM térképen, de a MKIF építési engedélyezési tervezések között nem szerepel.
Körülbelül 3 éve mentem Debrecenből Győrbe a 4-esen elindulva. Akkor ködös, deres volt az út, száguldozni egyébként sem lehetett. A Karcag-Debrecen szakasz nem esik útba nekem, nagyon ritkán járok arra. Debrecen-Nyíregyháza némileg sűrűbb, talán évi 1-2 alkalommal megyek Nyíregyházán túl. Helyenként akad reparálni való útfelület. De a legbosszantóbb az a 47-es állapota Darvas belterületén, valamint Zsákától Berettyóújfaluig. Igaz, hogy a kátyúkat betömik. De! Mi értelme, ha a lyuk helyett dombot csinálnak? Még csak véletlenül sincs síkban az útfelülettel a betapasztott rész. Nem beszélve a keresztirányú teljes szélességű repedéssel, felgyűrődéssel. Pár éve ennek az útnak egy részét újra aszfaltozták, az jó is lett, de lett volna még mit javítani.
Karcagig katasztrófa 1-2 rövidebb szakasztól eltekintve. Útburkolat minősége kritikán aluli. Karcagtól tovább nem tudom, évekkel ezelőtt jártam arra, de akkor az a rész nem volt rossz.