Keresés

Részletes keresés

adiaboli Creative Commons License 2021.09.28 0 0 54717

Mondjuk, éppen most kapják rendbe.

https://www.openstreetmap.org/#map=16/47.0782/17.9216

Előzmény: ÁsítóSárkány (54713)
dimelo Creative Commons License 2021.09.28 0 1 54716

Okod éppen van a pesszimizmusra!

Neked Füzesgyarmatról sorscsapás lenne a piros (határmenti) nyomvonal.

De az V. változat - átnézve a környezetvédelmi hatástanulmányt - bemutatja a kockázatokat is.

Hogy közben feltalálják a fából vaskarikát, az csakis az "új elvárások" hatása...

 

Neked nem kell mondani, hogy Dévaványán "terem" a túzok... (vagy helyesebben tenyésztik)

https://csodahelyek.hu/2021/03/23/devavanya-a-tuzok-lakhelye/

 

Ehhez képest a Tanulmányterv megállapítja:

 

Majd kifejti:

 túzok (Otis tarda; t.é.: 1.000.000- Ft)
A hatásbecslési dokumentáció szerint a faj jelenlétét nem észlelték a tervezett nyomvonal környezetében, de a nyomvonalnak
a túzok zavarásérzékenysége szempontjából figyelembe vett 1 km-es hatáskörzetében sem.
Európai állománya 31-36 ezer pár. Hazánkban állománya főként a Tiszántúlon, a Kiskunságban, a Kisalföldön és a Heves-Borsodi-síkon él,
állománynagysága mintegy 1200 példány.
A környezetvédelmi hatóság rendelkezésére álló információk alapján a bihari túzok állomány feldarabolódását, további fragmentációját nem okozza,

mivel a nyomvonal közvetlen környezetében a faj egyedeinek előfordulása nem ismert, ezen oknál fogva az út megvalósítása az állomány fragmentálódását nem okozza,

élőhelyét – mivel azt jelenleg sem használja - nem érinti és nem darabolja fel.
A beruházás megvalósítása és üzemelése feltehetőleg nem lesz jelentős hatással a faj egyedeire, állományára.
A zavaró hatások elől a nyomvonal mentén esetlegesen megjelenő, táplálkozó egyedek elhúzódnak, elkerülő magatartást tanúsítanak.

 

Feloldhatatlan ellentmondást sikerült "nem észlelni"...

 

Ugyanis meghatározzák:

"a tervezett munkálatokat (nem csak a fa- és cserjeirtási munkálatok) a madarak fészkelési időszakán kívül, azaz július 31. és március 15. között végezzék
(általános fészkelési időszak: március 15. – július 31.), így minimalizálható a fészekaljak sérülésének és közvetlen pusztulásnak a veszélye.
A fészkelési és fiókanevelési időszak kivételével az érintett fajok képesek a zavaró hatásokra elkerülő magatartással reagálni.
Abban az esetben, ha a tervezett földmunkálatok még jóval március 15. előtt megkezdődnek, akkor az érintett területen fészkelő madárpárok korábbi fészkelőhelyeiket
elkerülik és egyéb területen foglalnak revírt.
Javasoljuk, hogy az V_nyomv_061 és az V._nyomv_ 071. szakasz közötti nyomvonalon állandó fényforrással ellátott leágazás (lehajtó/felhajtó) ne épüljön, és az építési terület
megközelítése lehetőleg a 4213 – Biharnagybajom-Berettyóújfalu összekötő út felől történjen, Bakonszeg vagy Bihartorda irányából. Fényforrással ellátott deponálóhelyek
csak Bakonszeg település nyugati, északnyugati, vagy Bihartorda település keleti, északkeleti (fényforrással már amúgy is szennyezett) szélén kerüljenek kialakításra.
A kímélt területhez legközelebb állandó pihenőhely ne kerüljön kialakításra, csak az attól északkeletre, illetőleg délnyugatra található nyomvonal szakaszokon."

 

Akkor most van túzok, vagy nincs túzok?

 

2008-ban ugyanez a Hatóság a túzokra hivatkozva nem engedélyezte az M4 déli nyomvonalát, amely ugyanitt haladt (volna) Bakonszeg-Berettyóújfalu között.

 

Közben kihalt a  túzok?

Dévaványáról bármikor odatelepíthetik, ahova "környezetvédelmileg szükséges"...

 

Úgy látszik, most "nem érkezett megrendelés"...

 

Előzmény: Landsmann_ (54706)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.28 0 0 54715

Mondjuk ott extrém sorok is kialakulnak :)

 

De nem kell ennyire extrém példa. Elég egy-egy  hipermarket is, mostanában Gödöllőn a Dózsa György úton szívtam nagyokat az M3-tól a városközpont felé, hétköznap délutáni csúcsban, amikor a balra kanyarodó sáv nem volt elég...

De ezeket a példákat főleg Budapestről meg az agglomerációból tudnám hozni...

 

Mintha a nyáron a 81 - 13 kereszteződés kapcsán is belefutottam volna kétszer hasonló szituációban (kettőből kétszer), ha nem is volt annyira extrém...

 

Előzmény: NAR (54714)
NAR Creative Commons License 2021.09.27 0 0 54714

Ez jogos, de valahol ugyanolyan "extrém" példa, mint egy budapesti vagy környéki kereszteződés...

Előzmény: ÁsítóSárkány (54713)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.27 0 0 54713

Annak a kereszteződésnek a nyári hétvége a mértékadó csúcs, amire tervezni illett volna...

Előzmény: NAR (54712)
NAR Creative Commons License 2021.09.27 0 0 54712

A 8x73 problémás a nyári hétvégéket leszámítva?

Előzmény: ÁsítóSárkány (54711)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.27 0 0 54711

"most meg már csak 2x2 sávos főút szintbeli kereszteződésekkel" -- na szép...

a szintbeni kereszteződések elég sokat tudnak számítani, különösen, ha valahol nagyobb balra kanyarodó forgalom várható...

Hogy ne budapesti vagy agglomerációs példát hozzak, ld. pl. a 8-as és 73-as utak kereszteződését...

Előzmény: Landsmann_ (54706)
adiaboli Creative Commons License 2021.09.27 0 0 54710

Ez csak az M4 M35-oh. közötti szakaszára igaz.

Előzmény: Landsmann_ (54709)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.09.27 0 1 54709

Nyilván, ha Pesttől végig meg lesz a határig az M4, mondjuk olyan 15-20 év múlva, akkor nagyobb lesz a forgalom. 

Előzmény: VixxyVoxxy (54708)
VixxyVoxxy Creative Commons License 2021.09.27 0 0 54708

Elég nagy bukó lenne ott még évekig egy benzinkút. Szombaton mentünk Nagyváradra Debrecenből oda-vissza, alig lehetett látni másik járművet (a határon viszont olyan ráérős volt a munkatempó, hogy visszafelé így is fél órát vártunk).

Előzmény: Landsmann_ (54707)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.09.27 0 0 54707

Azért az is érdekes, hogy benzinkutat nem terveztek az útra. Mint ahogy az M35/M4-en sincs Józsától a román határig. AZért ez sem kis távolság. 

Előzmény: dimelo (54705)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.09.27 0 2 54706

Ahha. Szóval mire ez az út elkészül, akármelyik verzió is, addigra már kerekesszékben ülve élvezem az utazást mint utas. :) Azért szépen lejjebb adták. Először mint M47 autópálya, aztán már csak autóút, most meg már csak 2x2 sávos főút szintbeli kereszteződésekkel. A végén minden marad a helyén, legfeljebb a régi 47-es kárpótlásként Debrecentől Békéscsabáig kap egy új aszfalt réteget osztjónapot. 

Más. Ma voltam Gyulán. Eddig is kimondottan rossz volt az út Szeghalom és Vésztő között, illetve a Békési elágazástól Doboz felé. Körülbelül 1 hónappal ezelőtt jártam legutóbb erre, de ahhoz képest is szemmel láthatóan romlott az út minősége. Az útsüllyedések nem változtak, de az ebből adódó útrepedések miatti kátyúképződés látványos. Mindez a változás 1 hónap alatt is látványos. Doboz belterületén a benzinkúttól a sarkadi elágazásig az már kritikán aluli. Már a 30 is erős sebességtúllépés azon a szakaszon. Itt már olyan az aszfalt, mintha macskaköves lenne, hatalmas fugákkal a kövek között. 

Öööö, Gyuláról kifelé kerékpárutat építenek az úttal párhuzamosan. Tulajdonképpen az út kész, még a bejárólnál készül aszfaltozás és egyéb munkálatok. A város külterületén egy bal kanyar előtt a kerékpárút aszfaltozására használt úthenger csak úgy lazán oda volt támasztva a vízelvezető árokba. HOgy hogy sikerült megborítani, nem tudom, Reggel 3/4 8 körül még nem, de negyed 10-kor már oda volt borítva. Biztos rodeóztak. :D

Előzmény: dimelo (54705)
dimelo Creative Commons License 2021.09.27 0 0 54705

3 nap "böjt" után - miközben az SSC-n élénk vita van a Siófoki elkerülő(cske) kapcsán -

megosztom az érdeklődőkkel a környezetvédelmi engedélyeztetés kockázatainak kirívó esetét,

ahol a külön eljárásban még csak össze sem hasonlították, hogy ugyanarra a területre már kiadtak más célra engedélyt...

 

Nagyon bizalomromboló, ha látszik a görcsös erőlködés... az eleve "elrendeltetés" megvalósithatósága érdekében.

 

Miután a 47. új 2x2 sávos nyomvonal mindkét változata megkapta a kv. engedélyt, gyakorlatilag a döntéshozók elvárása szerint bármelyik kivitelezhető.

De honnan tudhatták ezt 2018-ban, amikor megbízást adtak a Berettyóújfalu nyugati elkerülő nyomvonal vizsgálatához?

 

Ha az I. (határmenti) nyomvonal lenne a befutó, akkor kompenzációként értelmezhető a B.újfalu nyugati elkerülő (47-42-M4-M35 között).

Ezzel már nem érdemes többet foglalkozni. Nemzetgazdasági haszna kevés, megtérülése rosszabb.

 

HA az V. (Bakonszeg - Füzesgyarmat) nyomvonal lenne a befutó, úgy van ok az alapos vizsgálatra.

 

A V. nyomvonal műszaki leírásában:

"A 1222/2011 (VI.29) Kormány határozatban és OTrT-ben szereplő nyomvonalhoz ez áll a legközelebb.
Az M4-M35 autopályák, részben már megépült csomópontjából indul a nyomvonal. Berettyóujfalut, illetve a Bakonszeg mellett találhato K11 viztárolot nyugatrol kerüli el,

lehetőség szerint minimalizálva a környezetvédelmi szempontbol érzékeny területek érintettségét. A Bihartorda és Bakonszeg között futó 4213 j. utig a nyomvonal

keresztezi a 42. számu főutat, a 101. számu vasutvonalat és a Keleti-főcsatornát is. "

 

Mit tartalmaz a Berettyóújfalu nyugati elkerülő környezetvédelmi engedélye?

" A tervezett nyomvonal az M4-M35 autópályák, részben már megépült csomópontjából indul. A tervezett főút Berettyóújfalut nyugati oldalról kerüli meg. A kezdő csomópontot elhagyva déli irányban halad

a nyomvonal a 42 sz. főútig, amivel szintbeni (körforgalmi) csomópontot alkot. Ezt követően délkeleti irányba fordul a nyomvonal és Natura 2000-es területen áthaladva (~55°) keresztezési szögű

műtárggyal keresztezi le a Kék-Kálló csatornát, elhaladva a Temető utcai Temető mellett, majd ismét déli irányban halad tovább a 101 sz. Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonalig, amit különszinten keresztez. A vasúti keresztezés után dél-délkelet irányban halad tovább, ahol eléri a 4213 j. Biharnagybajom-Berettyóújfalu összekötő utat, amelyet szintben keresztez. Tovább haladva a Berettyó-folyót elhagyva délkelet irányba tart a nyomvonal, a területen található lakó-gazdálkodási funkciójú tanyákat, turisztikai vállalkozásokat elkerülve, természetvédelmi területen haladva, de Berettyószentmárton városrész lakóterületétől
eltávolodva, egészen a 47 sz. főútig, ahol új körforgalmi csomópontban ér véget."

 

A két út nyomvonala az M35-M4 csomóponttól mintegy 3 km hosszban azonos! De itt nem jelölnek meg elválási csomópontot.

A 42. út keresztezése kb. 2 km távolságban két külön ponton ábrázolva.

A hegyesszögű csatlakoztatás miatt fölösleges párhuzamosság jön létre.

 

Körbejárva a lehetőségeket az V. nyomvonal kivitelezése esetén nincs szükség 13 km-es elkerülőre Berettyóújfalu-Nyugatnál.

Versenyképes, kevesebb költségű megközelítés a Zsáka-Bakonszeg útkorrekció, ahol Komádi térségéből 10 km-re közelebb van a felhajtó az új 2x2 főútra.

 

Tanulmányozva a Szeghalom-Körösladány szakasz (4234. út összekötése) gondosabb tervezését, kifogásolható, hogy az egyenlő bánásmód Zsáka-Furta térségében nem tapasztalható!

 

A legfontosabb észrevétel:

Az M35-M4 csp és 42. út között egyetlen közös nyomvonalra van szükség.

Így is megteremthető lenne Berettyóújfalu és Komádi térségének megközelítése.

 

Napokat lehetne még a téma részleteiről polemizálni.

 

De már csak egy témakört fogok megmutatni... hamarosan.

 

 

Előzmény: dimelo (54704)
dimelo Creative Commons License 2021.09.24 0 1 54704

Örülök neki, ha van észrevétel és hozzászólás.

 

A témakör ugyanis jóval optimistább médiahype-ot kapott, mint ami hosszas böngészés után kiolvasható a dokumentumokból.

A képviselők facebook üzeneteiről nem is szólva.

 

A (neM)47 egyre inkább hasonlít a régi jereváni rádiós viccre: (nem osztogatnak, hanem fosztogatnak.)

 

Ahány fejezetet elolvastam a dokumentumokból, annál több bújtatott korlát derül ki.

 

Egy műszaki leírásból ki kell derülni annak is, hogy ha szakaszosan tervezik építeni.

De itt egyben kezelik a 85,58 km-t, hézagosan leírt előzményekkel:

"IV. nyomvonal (II. és III. nyomvonalból képzett ún. hibrid nyomvonal, mely tartalmazza a Berettyóújfalu déli elkerülő (2x1 sávos közút) a 47-es főútig bekötve, illetve
Szeghalom után a 4234 es út „bekötését”)
A további egyeztetések, vizsgálatok, társadalmi igények alapján további módosításokkal kialakult az V. nyomvonal, illetve megváltoztak a fő kiindulási tervezési paraméterek.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium 2019. november 19-i, KIFEF/102437/2019-ITM iktatószámú levelében a korábbi elrendelő levél (KIFEF/29015/2017-NFM) kiegészítéseként
meghatározta, hogy a 2x2 sávos főúti kiépítés lehetősége és szintbeni csomópontok kialakítása kerüljenek megvizsgálásra."

Már az is hiányos fogalmazás, hogy a II-III. nyomvonalból képzett hibrid (IV.), az tulajdonképpen az V. a "társadalmi igények" alapján.

De ugyanabban a mondatban egy meghatározó állítás: megváltoztak a fő kiindulási paraméterek...

 

Írnak a kapcsolt 2x1 szakaszokról, de azután nem szerepeltetik mindet a térképeken.

 

Nem akarom most hosszúra nyújtani, de a külön engedélyeztetett B.újfalu nyugati elkerülőről

már 2018-ban Kormánydöntés született, ezért több, mint kritikus a részletek elhallgatása ebben az engedélyezésre benyújtott dokumentumban.

 

1. melléklet a  Kormány rendelethez

A 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet 1. melléklete a következő 1.298-1.379. ponttal egészül ki:

"1.329. M4 Törökszentmiklós (Nyugat) - Püspökladány - Berettyóújfalu közötti szakasz és Berettyóújfalu Nyugati elkerülő szakasz előkészítése."

 

Az ütemezés egyébként racionális volna, kivételek azonban mindig is voltak...

60 vagy több km-t egyben megépíteni eddig is lehetett:

M6-M60

M44

M85 Csorna-Sopron

M30 Szikszó-Encs-Oh.

 

Az ütemezési szakaszokat kellett volna a befejezési dátumaikkal közölni!

Előzmény: Herodes68 (54700)
RadiX Creative Commons License 2021.09.24 0 0 54703

Nem kell még idén. 

Előzmény: Törölt nick (54701)
bitisbitis Creative Commons License 2021.09.23 0 0 54702

Nem kell.

 

Előzmény: Törölt nick (54701)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.23 0 0 54701

M44 re kell matrica?

Nekem csak pesti van és az M4 fele visz a waze.

Herodes68 Creative Commons License 2021.09.23 0 0 54700

Bocs hogy bezavarok!

 

"Tehát előbb 2x1 sáv, azután majd... egyszer... talán 2x2."

 

Teljesen ésszerű ütemezés amit annyiban még árnyalnék hogy építését

is csak a 2030-as évek elején célszerű megkezdeni. Az átadás tervezett 2035-ös

időpontja reálisnak és optimálisnak is tűnik.

Előzmény: dimelo (54699)
dimelo Creative Commons License 2021.09.23 0 0 54699

A körülírás - szerintem - szándékos.

Csakhogy a 2035. évi céldátum komolytalanná teszi az egész hókuszpókuszt...

 

A hidakról is szól egy elég részletes fejezet, de nem indokolják meg, hogy a korábbi táblázatban szereplő 31 méter széles Kettős-Körös híd miért is kellene...

Főleg, hogy a 45. oldalon már nem is titkolják, olyan hídszerkezet a nyerő, ami két ütemben épülhet.

 

"Teljes szélesség 22,23 m; külső széleken üzemi járda biztosításával, belső elválasztó sávban kiemelt szegéllyel.
A jobb és bal pálya külön felszerkezeten halad, a köztük lévő légrés szélessége 15 cm, egy pálya felszerkezetének szélessége 11,04 m.

 

Mindhárom bemutatott szerkezettipusnál megoldható a kétütemű kiépítés. A fő értékelési szempont a beruházási költségen túl a vizügyi megfelelőség."

 

Tehát előbb 2x1 sáv, azután majd... egyszer... talán 2x2.

 

 

De még ezt is felülmúlja az M4-M35 csomóponttól a 42. útig tartó (neM)47 nyomvonal viszonya a B.újfalu nyugat elkerülőhöz...

 

Megér egy külön fejezetet...mert megtaláltam az elkerülő kv. engedélyét is:)))

Előzmény: adiaboli (54698)
adiaboli Creative Commons License 2021.09.23 0 1 54698

Debrecen – Békéscsaba szakasz  megvalósulásával egy

a Tiszántúli térség észak–déli irányú tengelye valósulna meg

és ezáltal egy kulcsfontosságú transzeurópai közlekedési folyosóhoz kapcsolódva,

nemzetközi áruforgalmi folyosó észak–déli irányú kapcsolatát egészíti ki.

 

Megtámogatandó az érvelésed, az idézett szövegből ezt a két igét is kiemelném. Itt ugyanis nyilván a romániai A11-ről van szó, mint a kapcsolódás tárgyát képező, kiegészítendő folyosóról (a "kulcsfontosságot" egyelőre talán hagyjuk, 2035-re nem jósolok, de, ha csak annyi lesz a pozitív elmozdulás, mint az elmúlt 14 évben... - no, mindegy).

Előzmény: dimelo (54697)
dimelo Creative Commons License 2021.09.22 0 0 54697

Vannak jövőbelátók és újabban valósághajlítók is:)))

 

Ennél nagyobb blöff nem kellene (pedig van bőven...)

 

Újabb százoldalakat olvastam el, érdekes kijelentésekkel:

Legelőbb a Via Carpathia nevének körülírásáról.

A gazdasági fejlődés egyik legfontosabb kritériuma az autópályák megléte, valamint az elérhetőség szempontjából az infrastruktúra fejlesztése.

A kapcsolódó gyorsforgalmi fejlesztésekkel hálózati viszonylatban megvizsgálva a Debrecen – Békéscsaba szakasz  megvalósulásával egy

a Tiszántúli térség észak–déli irányú tengelye valósulna meg és ezáltal egy kulcsfontosságú transzeurópai közlekedési folyosóhoz kapcsolódva,

nemzetközi áruforgalmi folyosó észak–déli irányú kapcsolatát egészíti ki.

 

A definícióhoz képest ez nem lesz sem autópálya, sem autóút, mert nemcsak szintbeni körforgókkal lesz tele, hanem

"Pihenők és üzemanyagtöltő állomások építése a nyomvonalon nincs tervezve."

 

Egy újabb kiegészítő útról is leírnak:

"A nyomvonal részeként kerül még tervezésre egy-egy 2×1 sávos összekötő út a 4225. sz. közlekedési úthoz  (Darvas, Csiff-majortól nyugatra, a megyehatáron),

és egy összekötő út a 4234. sz. közlekedési úthoz (Körösladánytól keletre, Vésztő-Mágor melletti csatlakozási ponttal)."

 

De a Berettyóújfalu Nyugat-dél elkerülő útról nincs jelzés...

 

Ezeket a megállapításokat a 152 oldalas  Natura2000 hatásvizsgálati dokumentáció tartalmazza.

Lezárva: 2020. dec. 18-án.

 

Honnan lehetne "felokosodni"? Mert a HB megyei Kormányhivatal (KTF) honlapjáról nemigen...

 

 

 

 

 

Előzmény: hegyaljai4 (54696)
hegyaljai4 Creative Commons License 2021.09.21 0 0 54696

""a tervezett úton megjelenő forgalom nagy része a 47. sz. főútról, az M4 gyorsforgalmi útról, az M3-M0-M5 útvonalról, valamint a román DN79 jelű főútról terelődik át."

A mondat megfogalmazója pontosan látja előre a magyar főutak, autópályák úthasználálati díját, a romániaiakkal összehasonlítható módon a következő 5-10 évre előre. A lottószámokat nem tudja? (-:

Előzmény: dimelo (54695)
dimelo Creative Commons License 2021.09.21 0 1 54695

A lengyel szitu nagyságrendi különbség, mégis következetesen haladnak.

Itthon belekapnak ebbe-abba, és úgy tálalja a propaganda, mintha már holnap hozzáfognának.

 

Amíg nem olvastam át a 424+439 oldalas kv. hatástanulmányt (Sok copy/paste), addig még azt gondoltam gyorsforgalmi út lesz, külön szintű csomópontokkal.

Olvasva a főutat és a turbó körforgalmakat (mint 21-es út), tulajdonképpen "örülni kell", hogy ilyen ritka az úthálózat, mert a tervezett főúttal nem "spórolható" meg

felüljárókkal a mellékutak keresztezése. Így is van híd meg felüljáró rendesen...

Tudja valaki, hogy a piros nyomvonal Kettős-Körös hídja miért 31,6 méter széles?

Illetve a zöld nyomvonal 42. út alatti átvezetése miért csak 11,13 m széles?

 

Összeállítottam a 2035. évi forgalomprognózis térképet, mert a mérnökségnek derogált a részletes adatok közzététele.

 

A zajterhelési táblázatokban csak óraforgalom szerepel, míg a várható forgalom ÁNF-ben (helyesen)

Ezért kellett néhány műveletet végeznem, hogy összehasonlítható adatokat vizuálhassak (Kék - tehergépkocsik+buszok)

Így már jobban látható, hogy a Visum szoftverbe több helyen invalid bázisadat is kerülhetett.

 

"a tervezett úton megjelenő forgalom nagy része a 47. sz. főútról, az M4 gyorsforgalmi útról, az M3-M0-M5 útvonalról, valamint a román DN79 jelű főútról terelődik át."

Ez a megállapítás csak nyomokban tartalmaz megnyugtató információkat. A zöld nyomvonalon biztosan nem lesz jelentős a Dn79-ről átszívó hatás.

De a piroson sem túlzottan, ha a román oldalon nem építik meg a Varsánd-Zerind összekötést.

Ha az útvonal Szeged irányban folytatódik, akkor lehet ez M5-re hatása.

Az M4 autóútra nem igazán (a 80 km-es kerülőút Karcag-Füzesgyarmatnál rövidíthető 30 km-re),

https://www.google.com/maps/dir/47.2952032,20.9308439/47.0522522,21.1928699/@47.1761219,21.2039776,11z/data=!4m14!4m13!1m10!3m4!1m2!1d21.3540701!2d47.2338315!3s0x4746e4cbe0e894a5:0xc9e2bb8a93fe365c!3m4!1m2!1d21.4259102!2d47.130511!3s0x4746f72397fbbbb1:0x865500c974a499e!1m0!3e0

az M4 autópályáról A3 felől nagyobb valószínűséggel jöhetnek a piros vonalon főleg kamionok..

A zöld nyomvonal már 20 km-es többletút.

jelenleg csak megközelíthetően ábrázolható G-mapson:

https://www.google.com/maps/dir/47.196995,21.8587415/47.0677534,21.1959417/@47.2386289,21.2568493,11z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d21.3521441!2d47.2758323!3s0x4746e36c8cb20757:0xe07fa9959f2dd4b4!1m0!3e0

 

Kérdések:

M4-42. út között miért kiugró a kamionforgalom B.keresztesnél a piros vonalon, illetve a zöld vonalon a 42. és 4213. utak között? (invalid adatok)

Köröstarcsa elkerülőből a 46. útig vezető szakasz miért nincs feltüntetve a forgalomtáblázatokban?

Miért jöhetne a 44. útról (piros) 2215 kamion, ha 10 km-rel feljebb a 4234. útnál eltűnik 524 db, és emellett 3190 személygépkocsi "szívódik" fel?

Mintegy 30 km-es szakaszon indokolható-e a volumen növekedése. (4219-úttól 4239. útig)

 

Itt jön elő a néhány poszttal ezelőtt jelzett OKA2019. (FAKE DATA) mert a forgalomelemzéshez azt használták...

A 4234. út 25. km-nél hibásan jelzett 5604 db gépjármű, amely a 30. km-nél már csak 1272.

Békés-Tarhos felé 2328 db, tehát minimum 2000 gépjármű a magyarázhatatlan eltérés...

 

Bármilyen jó a Visum szoftver, ha meghülyítik az agyát...

 

Ha végig vizsgáljuk a megadott prognózisadatokat, durva logikátlanságok tapasztalhatók.

 

A zöld nyomvonal kevesebb eltérést mutat, alapos indokkal állítható, hogy a piros nyomvonal forgalma a jelzett ÁNF 7743 db-nál kisebb.

 

 

A hibák - torzulások ott lapulnak a titkos Megtérülési adatokban is...

Előzmény: adiaboli (54694)
adiaboli Creative Commons License 2021.09.20 0 1 54694

Erre is található válasz, igaz erősen eldugva a 35. oldalon:

"A Békéscsaba-Berettyóújfalu közötti szakasz épitésének megkezdésének várható időpontja  a 2024. év, forgalomba helyezés várható időpontja 2035. év."

 Nem is csodálom, hogy a politikusok nem dicsekednek vele...

 

Szép:(. (De legalább van realitása.)

Az azt megelőző második évre (2033-ra) a lengyelek "zöldre akarnak festeni" minden olyan utat, ami a lenti térképen piros, kék vagy szürke. (Amúgy ennek sem kisebb az előzőnél a realitása.)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrady_i_drogi_ekspresowe_w_Polsce#/media/Plik:Stan_autostrad_i_dr%C3%B3g_ekspresowych-Polska_mapa.png

 

Előzmény: dimelo (54693)
dimelo Creative Commons License 2021.09.20 0 1 54693

Felejteném a Via C-t, ha nem hallanám "érvként". Piti játékok a szavazatokért...

Itthon és odaát is...

Mindenesetre Románia megkapta a helyreállítási forrásokat az EU-tól.

 

Örülök, hogy végre közzétették a 47 (nem M és már nem is R) környezetvédelmi hatástanulmányait (bár némi kerülővel található meg)

 

Részletek az indoklásból a 29. oldalon:

IV. nyomvonal (II. és III. nyomvonalból képzett ún. hibrid nyomvonal, mely tartalmazza a Berettyóújfalu déli elkerülő (2x1 sávos közút) a 47-es főútig bekötve,

illetve Szeghalom után a 4234 es út „bekötését”)
A további egyeztetések, vizsgálatok, társadalmi igények alapján további módosításokkal kialakult az V. nyomvonal.

 

A fejlesztés eredménye egy 110 Km/h tervezési sebességnek megfelelő főút lesz, mely osztottpályás keresztmetszettel rendelkezik (20 m szélességű korona).

Természetesen lokálisan, alapos indokkal ettől eltérhet a terv. Önálló nyomvonal (települési elkerülő szakaszoknál) esetén a továbbfejlesztési lehetőséget is figyelembe kell venni,

tekintettel, hogy első ütemben 2x1 sáv (félpálya) míg későbbi ütemben épülne ki a teljes keresztmetszet.

A főúti kategória okán forgalomnagyság függvényében a szintbeni csomópontok kialakítása is vizsgálandó.

 

 

Ez a néhány mondat azt bizonyítja, hogy ebben az esetben mély empátiával terveztek...

 

Ellentétes tapasztalataim vannak sajnos az M4 Karcag-Berettyóújfalu nyomvonal esetében!

 

De nézzük, hogy mit írnak az előzményekben és mit tartalmaznak a táblázatok:

1. B.újfalu déli elkerülő - szerintem sokkal inkább nyugati.

A nagyobb probléma, hogy a részletező térképeken és táblázatokban nem látható!l

A NIF vázlatán mintha a 42. főúti csomópontból indulna. (13 km)

Miért van erre szükség, ha Csökmő-Furta között a 47. út jelenleg 2000-3000 gépjármű forgalmát 5700-6000 nagyságrendben (2035) az új szakasz fogja átvenni?

 

2. Új 47-4234. út összekötése Körösladány és Vésztő között lesz rövidebb út, de nevezhető Szeghalom elkerülőnek is. (Csökmő-Körösladány belterületi szakasz nélkül)

Egy nagyon régi hiány pótlása 7 km új 2x1 sáv.

 

3. Első ütemben elkerülő szakaszok 2x1 sávban?  Mikor lesz a második ütem?

 

Erre is található válasz, igaz erősen eldugva a 35. oldalon:

"A Békéscsaba-Berettyóújfalu közötti szakasz épitésének megkezdésének várható időpontja  a 2024. év, forgalomba helyezés várható időpontja 2035. év."

 

Nem is csodálom, hogy a politikusok nem dicsekednek vele...

 

 

Előzmény: hegyaljai4 (54690)
adiaboli Creative Commons License 2021.09.20 0 1 54692

Így van, az M47-nek*  semmi köze a Via Carpatiához. Romániát illetően: az Arad - Nagyvárad útvonalra talán a következő 25 évben lesz esély. De ami a Lugos - Calafat szakaszt illeti... a prioritásaikat és a nyögvenyelős tempót tekintve forradalmi változás kell ahhoz, hogy ennek az időnek a duplája is elég legyen.

 

- aminél, ha már a Dunától keletre járunk, és gyűrűs szakaszokról álmodozunk, egy nagyságrenddel fontosabb lenne a Kecskemét - Szolnok - Füzesabony gyorsforgalmi megépítése

Előzmény: hegyaljai4 (54690)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.09.20 0 0 54691

a piros csak szimplán nagy ívben kerül...

Előzmény: dimelo (54686)
hegyaljai4 Creative Commons License 2021.09.20 0 1 54690

A Via Carpatiára való hivatkozást felejtsük el. az M30-M3-M35-M4 kiépítésével Magyarország teljesíti ezt a kihívást. Persze nem nekünk kell átjutnunk a Tátrától keletre a Kárpátokon. Itt látszik valami remény, mert a szlovákok és a lengyelek is inkább abban érdekeltek, hogy építsék, és ne Magyarországot szidják.

Ami a Partiumban történik, azt lehet román részről, Via Carpatia sikerként politikailag eladni. Egy Arad-Nagyvárad útvonal építését inkább saját gazdaságfejlesztési célként kell értelmezni, hiába kenik rá a mázt, hogy átvonzzák a forgalmat Magyarországról. A románoknak inkább a Déli-Kárpátokon keresztüli autópályára kellene koncentrálnia.

Előzmény: dimelo (54689)
dimelo Creative Commons License 2021.09.19 0 0 54689

Magyarázatnak megfelel. Indoknak nem:)

 

Ez is 2x2 sáv, Vmax 110 km/h,

akkor a beruházás költségszintje nem  kisebb, viszont nem lesz útdíjas? Megtérülése rosszabb.

 

A piros változat hossza: 79,37 km (+ Békéscsaba déli szakasz 27 km és a meglévő M4-M35 +15 km)   121,37 km

NE hagyja magát átverni senki... (Nem akarom érteni a Hatóságot)

 

A ZÖLD hasznosabb, mégha 85,58 km is. (de csak 14 km kell a 44-47 utak között.)                                 99,58 km

 

HA a Debrecen - Szeged útvonal döntő szempont...

 

 

Ha nem lesz M47, akkor hogyan lehetne Via Carpathia?

Előzmény: Aladár46 (54687)
Aladár46 Creative Commons License 2021.09.19 0 0 54688

A végén csak egy maradhat. :)

 

Ha engem kérdeztek, akkor a zöld.

Előzmény: dimelo (54686)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!