Megfogja azt a teljes sorompó is, nem kell oda betontömb.
Nálunk Hajdúnánáson a 3323-as út vasúti átjárójában tudod milyen erejű teljes sorompó van? Annak anyaga egy 20 cm átmérőjű acélcső, kb. 6 mm-es falvastagsággal. Maga a sorompórúd forgáspontja pedig kovácsoltvas acélszerkezet, és a földbe betontuskó ágyazza be. A befogó villa ami a forgásponttal átellenes túloldalon van, az is szintén kovácsoltvas villa, melybe a sorompórúd a lezáródáskor belesüllyedve belefekszik, és a villa 3-szor magasabb, mint a rúd átmérője (3×20=60 cm). Ilyen erős anyagú csövet még csak meggörbíteni sem tud, nemhogy áttörni! Még egy traktor sem!
Ebben az említett 3323-as úti vasúti átjáróban (Balmazújvárosi úton, kb. 30 m-rel a lakott terület vége táblán belül) emberemlékezet óta nem történt egyetlenegy baleset sem!!!
Egyébként ha semmilyen biztosítás nem használna, akkor használna a fegyelmezés módszere: Minden vasúti átjáró elé egy rendőrautót állítani egy traffipaxkészülékkel, aztán aki mégis áthajt a piroson, annak 10 évre bevonni a vezetői engedélyét + 500.000 Ft.-os bírságot kiszabni!!! -- Elég volna csak egy hónapig csendőrködniük az átjárók mellett, a szabálytalankodóknak hamarosan megjönne a "jobbik eszük"!!! Akinek meg mégsem, az utoljára szabálytalankodott, és kész!
Nem tudjuk miért hajtott a vonat elé. Ha nem figyel, akkor akkor tökmindegy, hogy van mechanikus sorompó vagy nincs, annak is nekimegy. Rengeteg ilyen videó van a youtubeon. Az átjárókban akkor nem lenne baleset, ha a sorompóknál a vonat érkezés eelőtt egy betontömb jönne fel az útból. Na, az fizikailag megfogná a járműveket. Oroszoknál van olyan, hogy a talajból felnyílik egy rámpa, erről is sok videó van, hogy nekirongyol a sok hülye, de a sínig nem jut el. Adott esetben a jármű totálkáros is lehet ha elég nagy sebességgel érkezik. Na, ilyen módszerekkel lehetne megálljt parancsolni a hasonló eseteknek. Ha nem figyel, a rámpa/betontömb megfogja.
Ha meg öngyilkossági szándékkal tette amit tett, az ellen megint csak nem véd a teljes vagy fél sorompó. Ha már magát el akarja pusztítani, legalább annyi kreativitás lenne benne, hogy ne toljon már ki akár több száz emberrel, meg magával ne vigyen már sírba másokat. Voltak olyan pedzegetések, hogy talán öngyilkos akart lenni, mert szinte lépésben hajtott a sínre.
És ez mennyiben kisebbíti a baleset rendkívüli súlyosságát, és mennyivel teszi kevésbé fontossá azt a tényt, hogy ez a baleset egy teljes sorompóval biztosított vasúti átjáróban teljes mértékben elkerülhető lett volna??! Bizony, ez nem kisebbíti semmilyen mértékben sem sem a baleset súlyosságát, sem pedig nem von le annak fontosságából, hogy ezt a balesetet egy teljes sorompós átjáró 100%-os biztossággal kivédte volna!!!
Annyiban tényleg hülyeséget írsz most is, hogy a 4-es főút sehol sem keresztezi szintben a 100-as vasútvonalat, Újfehértónál sem. Az ott egy kis mellékút volt ahol a baleset történt.:D
Többször mondtam már, mindig az lett rá a válasz hogy hülyeségeket írok, amikor azt írom hogy a közutaknak a vasúti átjárós szakaszain csak a teljes sorompóval biztosított vasúti átjáró véd a különböző súlyosságú közúti-vasúti balesetektől, mert számtalanszor bebizonyosodott már az, hogy a rossz közlekedési morál következtében sokan nem tartják tiszteletben a vasúti átjáróra érvényes szabályokat és a vasúti átjárók vonat-áthaladás közbeni tiltó jelzéseit.
Íme, a véleményem ellen tiltakozók számára itt a tragikusan szomorú ellenpélda: vasúti baleset, helyszín Újfehértó, a 100-as kétsínpáros vasúti fővonal és a 4-es főútvonal vasúti átjárója, a baleset mérlege pedig 1 halott, 5-6 súlyos sérült, sérült ill. kisiklott vonatszerelvények, tönkrement sínpályák, és tartóoszlopostól tönkrement felsővezetékek, a mozdony "beugrott" a vasúti töltés menti árokba és műszaki mentése markológépes gödörásás nélkül megoldhatatlan (lenne), továbbá tartozékszerelvényestől tönkrement vasúti átjáró és annak aszfaltos része. Link itt!: >> https://www.origo.hu/itthon/20210421-jelentos-az-anyagi-kar-az-ujfehertoi-vonatbalestnel.html
Mi sem bizonyítja ennél jobban, hogy a csak fénysorompóval ellátott vasúti átjáró nem véd a vasúti átjárókban bekövetkezhető közúti-vasúti balesetektől, arra teljes garanciát csak a teljes sorompós vasúti átjárók jelentenek, mert azok fizikailag is lezárják a vasúti átjárót a közúti járművek áthaladásának tilalmi idejére. A gépjárművek számára áthatolhatatlan akadályt jelentenek, ezzel lehetetlenné téve(!!!) a szabályszegéseknek még csak a megkísérlését is.
Tehát, hiába az ellenérvek ellene, hogy "korszerűtlen" és "elavult" megoldás, merthogy "lassítja a közúti forgalom továbbjutását", stb. ..., ez egyszerűen nem igaz, és hamis állítás! Hamis állítás, mert:
* a járműveknek a vasúti átjáróba behajtani és azon áthaladni a tilalom idejére úgyis tilos,
* amint elhalad a vonatszerelvény, a sorompót a felhúzómotor úgyis azonnal nyitott állásba állítja vissza (tehát a fehér "át lehet haladni" jelzés ideje alatt nem akadályozza(!!) a forgalmat),
* tökéletesen véd a közúti-vasúti balesetektől,
* és abban az esetben -- tehát ha egyébként a hiánya esetén szabályszegésből adódóan egyébként súlyos baleset történt volna -- ha egyébként súlyosabb baleset történt volna, több tízmilliós vagy akár milliárdos nagyságrendű káreseménytől védi meg mind a vasutat, mind pedig a közúti (gép-)járműveket.
A biztonság fontosabb a forgalom "gördülékenységénél", és az ész nélküli rohanásnál, és a belőlük adódó súlyos baleseteknél. Bárki bármit állít, a teljes sorompós vasúti átjárók visszaállítása -- !legalább a forgalmasabb közutak vasúti átjáróinál! -- kiemelten fontos (kellene hogy legyen)!!!
A pozsonyi elkerülő itt áll a küszöbön, a lengyel szakasz akkorra végig autópálya lesz, Szlovákiában talán még marad egy kisebb lyuk, mi pedig valóban a "legszűkebb keresztmetszet" maradunk.
De időben és forgalomban még így is elviselhetőbb lesz a Csehország, bécsi elkerülővel spékelt Ausztria és a minden tekintetben fölöslegesen beiktatott Szlovénia variánsnál.
"Ha Lolka és Bolka elindul, akkor már mindegy, hogy 800 vagy 1200 km-t közlekedik, de meleg tengervizet akar."
Nos ha Lolka és Boilka meleg tengervizet keres akkor bizony nem az Adria, szinte legészakibb
részén keresgéli azt. Főleg nem a jóval drágább olasz parton szemben a horvát tengerparttal.
Most még a lengyelek többségének is a horvát tengerpart a megfizethető.
De aztán ha az útvonaltervezőben Trieszt helyett mondjuk Zadart(Zára) adjuk meg akkor
máris versenyképes a cseh szlovák(Pozsony érintése) aztán magyar(igen M86) útvonal. Gondolok itt üzemanyag árra, pihenőhelyek szolgáltatásai, éttermek stb..
A realitás az, hogy a személygékocsik száma és forgalmuk még fokozódni fog. Persze nem egyenletes eloszlásban, a nagyvárosok és agglomerációik hatványozottan érintettek lesznek, egyes kis utaknál csökkenés is lehet, de átlagosan emelkedésre lehet számítani a következő évtizedben.
Az M76-os szálat tisztán Palkovics, míg az M86-M87 szálat a Palkovics-Hende Csaba tandem mozgatja. Mindkét megyeszékhelynek elemi érdeke a bécsi desztináció kiépítése 2x2 sávos paraméterekkel.
Az M8-as osztrák kapcsolat most már nem is elsősorban az Opel gyár hanem az egerszegi ZalaZone
járműipar tesztpálya nyugati kapcsolatai miatt fontos. Különösen hogy a tesztpálya üzemeltetője
időközben az AVL, egy grazi érdekeltségű kutató vállalat lett.
Persze,hogy M 8-at akartak,mivel az osztrák S 7-es oda csatlakozik. Bucsunál nincs tervben osztrák gyorsforgalmi.Még megérhetjük azt is,hogy Bucsunál kiteszik a behajtani tilos táblát.Lásd Sopron.