Keresés

Részletes keresés

Herodes68 Creative Commons License 2021.04.23 0 0 54095

Mindenesetre a KIRA grafikus nyilvántartása más számokat dob:

 

 

Előzmény: dimelo (54093)
Herodes68 Creative Commons License 2021.04.23 0 2 54094

Nem gondolom hogy az M86 az én védelmemre szorul.

A szellem utakat valahol a Tiszától keletre keressed.

Előzmény: dimelo (54093)
dimelo Creative Commons License 2021.04.23 0 0 54093

Úgy látom "óvatlan" voltam, mert az M8 mellett megemlítettem az M86-ot is,

így máris jött a "védőbeszéd"...

 

Nem bánom, vitassuk meg!

 

"Vasárnap esténként az M86-on szinte több a cseh és lengyel autó mint a magyar."

Elfogadom, mint szubjektív érzetet, de nem gondolod, hogy ennek az is oka lehet, hogy a magyar autó kevés?

 

Használjuk az objektív adatokat:

A KÖZÚTI FORGALOM FIGYELEMMEL KÍSÉRÉSE 2019. az utolsó hiteles dokumentum.

 

Ebben havi és hétköznap-vasárnap bontásban jól követhető a személygépkocsi áramlás is.

                                 M86 Szeleste                         86. Zalabaksa

                              Havi      vasárnapi               Havi     vasárnapi

július                      6173        6706                     2784          3393

augusztus              6799        7494                     2963          3590

október                  5260        5376                     1460          1458

 

Látható, hogy az éves átlagot jelző októberhez képest július-augusztusban csak 15-20%-kal növekszik a forgalom.

A havi átlaghoz képest a vasárnapi növekmény, M86: 500-700 db, 86. út 600-zal több autó halad át.

 

Úgy gondolod, hogy mindegyik lengyel, cseh és szlovák?

 

Tekintsünk át a sógorokhoz is:

ASFINAG 2019  A5 Poysdorf

július                     14768

augusztus             15596

október                   8631

A cseh határnál júliusban 70 %-kal, augusztusban 85 %-kal növekszik meg a forgalom az októberi (átlagoshoz) képest.

A déli szlovén határadat nem mérvadó, mert az A9-en Nyugat-európaiak is mennek le az Adriára.

 

Az osztrák - cseh személykocsi volumen a határ előtt kétszerese az M86 forgalmának Szombathely közelében.

 

Ettől részletesebb információkat nem találtam, bár 2016-ban volt Célforgalmi felmérés. (szavatossága kérdőjeles)

 

Mindezek mellett a 8. főút Rábafüzes-Vasszentmihály szakaszán csak 5 % a szezonális növekedés!

                  Havi  Vasárnapi

július          4531     4400

augusztus  4573     4666

október      4328     4158

 

Nem lehet nagy tranzitpotenciált látni...

 

Ezekből nem következik a " lengyel-cseh invázió"...

 

 

Előzmény: Herodes68 (54085)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.04.22 -5 0 54092

Megfogja azt a teljes sorompó is, nem kell oda betontömb.

 

Nálunk Hajdúnánáson a 3323-as út vasúti átjárójában tudod milyen erejű teljes sorompó van? Annak anyaga egy 20 cm átmérőjű acélcső, kb. 6 mm-es falvastagsággal. Maga a sorompórúd forgáspontja pedig kovácsoltvas acélszerkezet, és a földbe betontuskó ágyazza be. A befogó villa ami a forgásponttal átellenes túloldalon van, az is szintén kovácsoltvas villa, melybe a sorompórúd a lezáródáskor belesüllyedve belefekszik, és a villa 3-szor magasabb, mint a rúd átmérője (3×20=60 cm). Ilyen erős anyagú csövet még csak meggörbíteni sem tud, nemhogy áttörni! Még egy traktor sem!

 

Ebben az említett 3323-as úti vasúti átjáróban (Balmazújvárosi úton, kb. 30 m-rel a lakott terület vége táblán belül) emberemlékezet óta nem történt egyetlenegy baleset sem!!!

 

 

___________________________________________________________________________________________________________

Egyébként ha semmilyen biztosítás nem használna, akkor használna a fegyelmezés módszere: Minden vasúti átjáró elé egy rendőrautót állítani egy traffipaxkészülékkel, aztán aki mégis áthajt a piroson, annak 10 évre bevonni a vezetői engedélyét + 500.000 Ft.-os bírságot kiszabni!!! -- Elég volna csak egy hónapig csendőrködniük az átjárók mellett, a szabálytalankodóknak hamarosan megjönne a "jobbik eszük"!!! Akinek meg mégsem, az utoljára szabálytalankodott, és kész!

Előzmény: Landsmann_ (54091)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.04.22 0 0 54091

Nem tudjuk miért hajtott a vonat elé. Ha nem figyel, akkor akkor tökmindegy, hogy van mechanikus sorompó vagy nincs, annak is nekimegy. Rengeteg ilyen videó van a  youtubeon. Az átjárókban akkor nem lenne baleset, ha a sorompóknál a vonat érkezés eelőtt egy betontömb jönne fel az útból. Na, az fizikailag megfogná a járműveket. Oroszoknál van olyan, hogy a talajból felnyílik egy rámpa, erről is sok videó van, hogy nekirongyol a sok hülye, de a sínig nem jut el. Adott esetben a jármű totálkáros is lehet ha elég nagy sebességgel érkezik. Na, ilyen módszerekkel lehetne megálljt parancsolni a hasonló eseteknek. Ha nem figyel, a rámpa/betontömb megfogja. 

Ha meg öngyilkossági szándékkal tette amit tett, az ellen megint csak nem véd a teljes vagy fél sorompó. Ha már magát el akarja pusztítani, legalább annyi kreativitás lenne benne, hogy ne toljon már ki akár több száz emberrel, meg magával ne vigyen már sírba másokat. Voltak olyan pedzegetések, hogy talán öngyilkos akart lenni, mert szinte lépésben hajtott a sínre. 

Előzmény: Hírfigyelő (54090)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.04.22 -1 0 54090

Jó, értem, egy mellékúté volt.

 

És ez mennyiben kisebbíti a baleset rendkívüli súlyosságát, és mennyivel teszi kevésbé fontossá azt a tényt, hogy ez a baleset egy teljes sorompóval biztosított vasúti átjáróban teljes mértékben elkerülhető lett volna??! Bizony, ez nem kisebbíti semmilyen mértékben sem sem a baleset súlyosságát, sem pedig nem von le annak fontosságából, hogy ezt a balesetet egy teljes sorompós átjáró 100%-os biztossággal kivédte volna!!!

Előzmény: Landsmann_ (54089)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.04.22 0 0 54089

Annyiban tényleg hülyeséget írsz most is, hogy a 4-es főút sehol sem keresztezi szintben a 100-as vasútvonalat, Újfehértónál sem. Az ott egy kis mellékút volt ahol a baleset történt.:D

Előzmény: Hírfigyelő (54087)
mzdude Creative Commons License 2021.04.22 0 0 54088

Bizony, az M70 környéke is tele van velük.

Előzmény: Herodes68 (54085)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.04.22 -1 2 54087

Többször mondtam már, mindig az lett rá a válasz hogy hülyeségeket írok, amikor azt írom hogy a közutaknak a vasúti átjárós szakaszain csak a teljes sorompóval biztosított vasúti átjáró véd a különböző súlyosságú közúti-vasúti balesetektől, mert számtalanszor bebizonyosodott már az, hogy a rossz közlekedési morál következtében sokan nem tartják tiszteletben a vasúti átjáróra érvényes szabályokat és a vasúti átjárók vonat-áthaladás közbeni tiltó jelzéseit.

 

Íme, a véleményem ellen tiltakozók számára itt a tragikusan szomorú ellenpélda: vasúti baleset, helyszín Újfehértó, a 100-as kétsínpáros vasúti fővonal és a 4-es főútvonal vasúti átjárója, a baleset mérlege pedig 1 halott, 5-6 súlyos sérült, sérült ill. kisiklott vonatszerelvények, tönkrement sínpályák, és tartóoszlopostól tönkrement felsővezetékek, a mozdony "beugrott" a vasúti töltés menti árokba és műszaki mentése markológépes gödörásás nélkül megoldhatatlan (lenne), továbbá tartozékszerelvényestől tönkrement vasúti átjáró és annak aszfaltos része. Link itt!: >> https://www.origo.hu/itthon/20210421-jelentos-az-anyagi-kar-az-ujfehertoi-vonatbalestnel.html

Részletesebb cikk itt!: >> https://szon.hu/kek-hirek/helyi-kek-hirek/traktorral-utkozott-ossze-a-vonat-ujfehertonal-4997632/

 

Mi sem bizonyítja ennél jobban, hogy a csak fénysorompóval ellátott vasúti átjáró nem véd a vasúti átjárókban bekövetkezhető közúti-vasúti balesetektől, arra teljes garanciát csak a teljes sorompós vasúti átjárók jelentenek, mert azok fizikailag is lezárják a vasúti átjárót a közúti járművek áthaladásának tilalmi idejére. A gépjárművek számára áthatolhatatlan akadályt jelentenek, ezzel lehetetlenné téve(!!!) a szabályszegéseknek még csak a megkísérlését is.

 

Tehát, hiába az ellenérvek ellene, hogy "korszerűtlen" és "elavult" megoldás, merthogy "lassítja a közúti forgalom továbbjutását", stb. ..., ez egyszerűen nem igaz, és hamis állítás! Hamis állítás, mert:

 

  • * a járműveknek a vasúti átjáróba behajtani és azon áthaladni a tilalom idejére úgyis tilos,
  • * amint elhalad a vonatszerelvény, a sorompót a felhúzómotor úgyis azonnal nyitott állásba állítja vissza (tehát a fehér "át lehet haladni" jelzés ideje alatt nem akadályozza(!!) a forgalmat),
  • * tökéletesen véd a közúti-vasúti balesetektől,
  • * és abban az esetben -- tehát ha egyébként a hiánya esetén szabályszegésből adódóan egyébként súlyos baleset történt volna -- ha egyébként súlyosabb baleset történt volna, több tízmilliós vagy akár milliárdos nagyságrendű káreseménytől védi meg mind a vasutat, mind pedig a közúti (gép-)járműveket.

 

A biztonság fontosabb a forgalom "gördülékenységénél", és az ész nélküli rohanásnál, és a belőlük adódó súlyos baleseteknél. Bárki bármit állít, a teljes sorompós vasúti átjárók visszaállítása -- !legalább a forgalmasabb közutak vasúti átjáróinál! -- kiemelten fontos (kellene hogy legyen)!!!

adiaboli Creative Commons License 2021.04.22 0 0 54086

Három év múlva méginkább ez lesz az opció: https://www.google.hu/maps/dir/Katowice,+Lengyelorsz%C3%A1g/%C5%BBywiec,+Lengyelorsz%C3%A1g/Pozsony,+Szlov%C3%A1kia/Tornyiszentmikl%C3%B3s/Zadar,+Horv%C3%A1torsz%C3%A1g/@47.1730542,14.8941716,7z/data=!3m1!4b1!4m32!4m31!1m5!1m1!1s0x4716ce2336a1ccd1:0xb9af2a350559fabb!2m2!1d19.0237815!2d50.2648919!1m5!1m1!1s0x47142623c76da4bb:0x85a9dc5388d3f017!2m2!1d19.1823983!2d49.6912999!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965!1m5!1m1!1s0x4768b5c664a00af9:0x400c4290c1e76c0!2m2!1d16.5536412!2d46.5188668!1m5!1m1!1s0x4761fa62d2c0b88f:0x12323e1c13f40784!2m2!1d15.2313648!2d44.119371!3e0

 

A pozsonyi elkerülő itt áll a küszöbön, a lengyel szakasz akkorra végig autópálya lesz, Szlovákiában talán még marad egy kisebb lyuk, mi pedig valóban a "legszűkebb keresztmetszet" maradunk.

De időben és forgalomban még így is elviselhetőbb lesz a  Csehország, bécsi elkerülővel spékelt Ausztria és a minden tekintetben fölöslegesen beiktatott Szlovénia variánsnál.

Előzmény: Herodes68 (54085)
Herodes68 Creative Commons License 2021.04.22 0 2 54085

"Ha Lolka és Bolka elindul, akkor már mindegy, hogy 800 vagy 1200 km-t közlekedik, de meleg tengervizet akar."

 

Nos ha Lolka és Boilka meleg tengervizet keres akkor bizony nem az Adria, szinte legészakibb

részén keresgéli azt. Főleg nem a jóval drágább olasz parton szemben a horvát tengerparttal.

Most még a lengyelek többségének is a horvát tengerpart a megfizethető.

 

De aztán ha az útvonaltervezőben Trieszt helyett mondjuk Zadart(Zára) adjuk meg akkor

máris versenyképes a cseh szlovák(Pozsony érintése) aztán magyar(igen M86) útvonal. Gondolok itt üzemanyag árra, pihenőhelyek szolgáltatásai, éttermek stb..

https://www.google.hu/maps/dir/Autostrada+Bursztynowa,+Stryk%C3%B3w,+Lengyelorsz%C3%A1g/ZADAR,+Z%C3%A1ra,+Horv%C3%A1torsz%C3%A1g/@48.0361008,12.8788356,6z/data=!4m15!4m14!1m5!1m1!1s0x46fd7062ccb839bd:0x6d1a7a6ecbf73806!2m2!1d19.4827045!2d52.1420421!1m5!1m1!1s0x4761fbbeb06257c7:0x59793aa7ba158089!2m2!1d15.2287117!2d44.1121463!3e0!5i1?hl=hu

 

Mindez egyébként a turista szezonban gyönyörűen látszik is. Vasárnap esténként az M86-on

szinte több a cseh és lengyel autó mint a magyar.

 

 

Előzmény: dimelo (54082)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.22 0 2 54084

https://papaesvideke.hu/?p=11559

 

83-as főút építése.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.04.22 0 0 54083

Amennyire értem, az a környék számára a dél-ausztriai stb. tehertranzit az egyik fő tényező.

Szezonálisan meg a balatoni turizmus külföldről erre jön rá.

Előzmény: dimelo (54082)
dimelo Creative Commons License 2021.04.22 0 0 54082

Egyetértek,

amit mégis többen félreértelmeznek:

nekünk nem a lengyel szgk. sűrűség a mérvadó, ahol már a 4200 km-t is meghaladja a 2x2 sávos hálózat.

 

Ha a lengyelek elindulnak, márpedig ezt teszik, akkor nem Magyarország a fő desztináció számukra.

Különösen nem a 8. út, de még a (M)86. sem...

Ha Lolka és Bolka elindul, akkor már mindegy, hogy 800 vagy 1200 km-t közlekedik, de meleg tengervizet akar.

https://www.google.com/maps/dir/51.8822895,19.6433324/45.6331042,13.7863949/@48.6533198,17.5368209,7z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Rajtunk a románok, bolgárok, szerbek járnak át, 400-500 km-en,

illetve van és marad az osztrák és szlovák ingázás... (40-80 km-en belül)

Előzmény: ÁsítóSárkány (54081)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.04.22 0 0 54081

A realitás az, hogy a személygékocsik száma és forgalmuk még fokozódni fog.
Persze nem egyenletes eloszlásban, a nagyvárosok és agglomerációik hatványozottan érintettek lesznek, egyes kis utaknál csökkenés is lehet, de átlagosan emelkedésre lehet számítani a következő évtizedben.

Előzmény: dimelo (54079)
mzdude Creative Commons License 2021.04.22 0 0 54080

ilyen alapon Pestre még kell 3 metró,

 

Ha Budapest Barcelonával akar versenyezni, akkor igen. Ha Szarajevóval, akkor tényleg felesleges.

 

az országba még 3 atomerőmű,

 

Előállhat még olyan helyzet, hogy jól jön az atom...

 

és nagysebességű vasút Azerbajdzsánba...

 

Ha oda nem is, de Prágába, Varsóba, Milánóba mindenképp.

Előzmény: dimelo (54079)
dimelo Creative Commons License 2021.04.22 -2 0 54079

Ja,

 

OFF

ilyen alapon Pestre még kell 3 metró,

az országba még 3 atomerőmű,

és nagysebességű vasút Azerbajdzsánba...

 

ON

 

Mi lenne , ha a realitások talaján maradnánk?

Előzmény: Törölt nick (54077)
dimelo Creative Commons License 2021.04.22 0 0 54078

Köszi...még szokni kell:)))

Előzmény: aladar644 (54076)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.21 0 0 54077

Lengyeleknél 571.

Pedig.1990 ben hátrébbról indultak.

Még van növekedés potenciál.

Előzmény: dimelo (54066)
aladar644 Creative Commons License 2021.04.21 0 0 54076

OPEL (ma már Stellantis)

Előzmény: dimelo (54068)
rm40 Creative Commons License 2021.04.21 0 0 54075
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.21 0 0 54074

Nem kell ehhez kormányváltás,elég egy miniszter,képviselő,polgármester stb csere is.

Előzmény: Herodes68 (54073)
Herodes68 Creative Commons License 2021.04.21 0 0 54073

Egy esetleges kormányváltás esetén nyilván sok más projekt sorsa is bizonytalanná válhat.

- pl. mohácsi Duna híd

- paksi bővítés

- Budapest-Belgrád "kínai" vasút

stb...

Előzmény: 20-as vonal (54072)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.21 0 0 54072

Kérdés mi lesz akkor,ha nem Palkovics-Hende lesz az aktuális erős ember,M76 Zeg -Körmend megy a kukába?

Előzmény: Herodes68 (54071)
Herodes68 Creative Commons License 2021.04.21 0 0 54071

Az M76-os szálat tisztán Palkovics, míg az M86-M87 szálat a Palkovics-Hende Csaba tandem mozgatja. Mindkét megyeszékhelynek elemi érdeke a bécsi desztináció kiépítése 2x2 sávos paraméterekkel.

 

Az M8-as osztrák kapcsolat most már nem is elsősorban az Opel gyár hanem az egerszegi ZalaZone

járműipar tesztpálya nyugati kapcsolatai miatt fontos. Különösen hogy a tesztpálya üzemeltetője

időközben az AVL, egy grazi érdekeltségű kutató vállalat lett.

http://jarmuipar.hu/2019/12/beszallt-az-avl-zalai-tesztpalyaba/

 

Előzmény: 20-as vonal (54067)
dimelo Creative Commons License 2021.04.21 0 0 54070

Ezt nem állítottam, csak azt jeleztem, hogy

a 8. út hátránya, hogy az M1-M86 és az M7-M76 kiépülésével az utazók "válogathatnak"...

És igyekszem alátámasztani, adatokkal.

Előzmény: 20-as vonal (54069)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.21 0 1 54069

Jó-jó,de akkor sem Bucsu a befutó.

Előzmény: dimelo (54068)
dimelo Creative Commons License 2021.04.21 0 0 54068

Ez régi keletű vitatéma. az M8 Szentgotthárd OPEL (ma már PSA) miatt fontosabb, mint az S7 miatt.

 

Ahogy az osztrákok látványosan "lefelezték" a sávokat Dobersdorftól - Heiligenkreuzig, az jelzi a valós értéket.

 

Ettől függetlenül itthon jobb lett volna 20 m-es 2x2 sáv, mint ez az életveszélyes 2x1 brutál drágán.

A Vasszentmihályi völgyhíd kiváltásával (jobb nyomvonallal) meg lehetett volna takarítani a többletköltségből...

 

A koncepciótlanság mérgező...

Előzmény: 20-as vonal (54067)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.21 0 1 54067

Persze,hogy M 8-at akartak,mivel az osztrák S 7-es oda csatlakozik. Bucsunál nincs tervben osztrák gyorsforgalmi.Még megérhetjük azt is,hogy Bucsunál kiteszik a behajtani tilos táblát.Lásd Sopron.

Előzmény: dimelo (54066)
dimelo Creative Commons License 2021.04.21 0 0 54066

Érteni vélem a példát, az általános forgalomnövekedés evidencia...

Hozhattál volna frissebb adatsort:

https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode006c.html

 

                                           2014              2015          2016             2017           2018           2019            2020

Magyarország összesen 3 107 695    3 196 856  3 313 206   3 471 997   3 641 823   3 812 013   3 920 799

 

Tehát jelenleg a hazai szgk. állomány  402 db/fő

De a területi eloszlásban nagy a szórás...

Nyilván sokkal több Bp. és Győr-S-M, Vas megye.

Például az Ausztriába napi-heti ingázó "vendég"-munkavállalók miatt...

 

Itt érzékelhető nagy különbség a 8. Rábafüzes és 89. Bucsu határátkelők között:

             Rábafüzes                   Bucsu       Vas megyei szgk. állomány

2005:     3556                      2077                       77672           

2012:     3922                      3988                       86201

2019.     3995                     5653                    110852       438 db/fő

            112,3%                272,17%                 142,72%

14 év alatt, ez elgondolkodtató...

Nagyon hatékony lobbierő működött, hogy a brutális áramlásváltozás ellenére M8-at akartak.

Miközben napi téma, hogy az osztrákok több átkelőn nem engedik be (akadályozzák) a teherforgalmat.

Rábafüzesnél is 590 db-ról 439-re csökkent a napi teherforgalom.

 

       

Előzmény: Törölt nick (54065)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!