Folyamatban van a tervezett Szeged és Debrecen közötti 2x2 sávos közúti kapcsolat környezetvédelmi engedélyig történő előkészítése erről a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) tájékoztatott a napokban. Mint megtudtam, az eredményes közbeszerzési eljárások lefolytatását követően 2018. májusában kötötték meg a két külön tervezési szerződést a Szeged-Békéscsaba és a Békéscsaba-Debrecen szakaszra vonatkozóan. Ez mindkét esetben a tanulmányterv és a környezeti hatásvizsgálat elkészítésére, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzésére vonatkozik. A NIF beszámolt arról is, hogy a széles körű egyeztetések során mindkét szakasz vonatkozásában igényként merült fel a 47-es számú főút nél hosszabb szakaszának felhasználása önálló szakaszolhatósági és ütemezett kiépítési lehetőségek kiépítésével, kiemelten kezelve a települési elkerülőket. Ennek az igénynek az ismeretében készültek el a tanulmánytervi és környezeti hatásvizsgálati dokumentációk részben új nyomvonalon vezetett 2-szer 2 sávos kiépítési lehetőségre, részben pedig szintbeli csomópontokat is tartalmazó 2-szer 2 sávos főúti kiépítési lehetőségre kidolgozva. A nyomvonaltervekkel kapcsolatban a tervzsűri tavaly december 1-jén úgy döntött, hogy azok benyújthatók a környezeti hatásvizsgálati eljárásra. A Debrecen-Békéscsaba szakaszra kidolgozott mindkét változat környezetvédelmi engedélyt kapott a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztályától. A NIF Zrt. előkészíti, hogy a végleges nyomvonalra megkérje a szakpolitikai döntést. A Békéscsaba-Szeged szakaszra vonatkozóan is több változatot nyújtottak be tavaly december 30-án a Csongrád- Csanád Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztályához ugyancsak környezeti hatásvizsgálati eljárásra. Ebben az esetben az eljárást a második negyedévben zárhatják le. A projekt további előkészítését a minisztériumi feladatmeghatározás esetén folytatja majd a NIF Zrt.
Ez már elég régóta ilyen, ha reggel 7 előtt nem tudtam átérni Abonyon, akkor inkább mentem az elkerülőre. Csak ott meg jól el kellett húzni a kamionok előtt, mert az újszilvási lehajtónál attól kellett félni, hogy seggbelöknek. Délután visszafelé meg se próbáltam Abonyon át, az elkerülőn mentem.
Mint ahogy a G-nap és az M4 leállítása között nincs semmi összefüggés, úgy itt se. Dokumentum nemigen van, helyi kiskirályok kakaskodása, nem hallatszik annyira mint a nagykutyák acsarkodása.
De forgalomszámlálási adatokkal indokolva van (én a gyakorlatban nem egészen ezt láttam, de biztos rosszkor jártam arra), meg különben is, akinek nem a kertje végében van, az ne szóljon bele...
Érdekes amit írsz, én amikor járkálok akkor kevesen mennek Abonyba, igaz péntek délután 4 fele ritkán járok. Leginkább hétvégén járok errefelé. Az újszászi lehajtó meg van (többször voltam már rajta), bár gondolom újszilvásit akartál írni.
Igen ez az, gondolom Szászberek felől erre fogsz menni. Ha ott a Penny-től jössz ki, balra csak a kanyart látod, de ha szerencséd van valaki pont megy át a zebrán...
A szelei úti kereszteződésből se egyszerű kijutni, de ott legalább lehet látni.
Abonyban nem nagy a forgalom? Nem tudom mikor jársz arra, meg ezek a google-autók se tudom hogy csinálnak ilyen gyér forgalmú képeket, ott ahol egymást érik az autók. Abony központ eddig se volt egyszerű, de mióta nincs meg az újszászi lehajtó még borzalmasabb :(
Ha már M4, akkor folytassuk. :D Azt már kitárgyaltuk, hogy a 47-esen az M4-hez vezető körforgalmak aránytalanul szűkre sikeredtek. Nem hinném, hogy ezen változtatnának. Arról nem esett szó, igaz, nem dúl a nagy forgalom rajta, de azért kíváncsi lennék, hogy az autópályáékról lehajtó sávok hossza van-e valamilyen szabványba fektetve? Berettyóújfalunál Az M35 irányából haladva a lehajtó véleményem szerint drasztikusan rövid. Aki ismeri a helyet, annak nem okoz meglepetést. De aki sosem járt arra, na az számíthat némi meglepetésre. Ugyanis nagyon rövid a kisoroló sáv, ráadásul nem is látszik a hossza, mert az út megtörik, egy emelkedő tetején kezdődik a kisoroló sáv. Na, ha valaki 130-ról itt kezd lassítani, az erősen tapossa a féket és kapaszkodjon a kormányba. Nem hiszem, hogy ne lehetett volna vagy 100 méterrel korábban kezdeni a lehajtó sávot.
A 401-es csomópontot az újszilvási ellenében csinálták, az indoklás szerint ott egy kicsit nagyobb volt a forgalom (a valódi ok nem ez volt), de akik ezt használták Jászkarajenő, Köröstetétlen felől, azok ígyis-úgyis keresztül mentek/mennek Abonyon, ha az újszilvási csomópontnál érik el az M4-et, az se túl nagy kerülő. A másik rész akik a 401-es csomópontot használók nagy részét kitették, azok akik Szolnokról mentek Pest felé, és inkább mentek Abonyon át, hogy annyival kisebb eséllyel találkozzanak őrült románokkal.
Mentem már ugy is bár nem rémlik hirtelen milyen az út. Km-erben nem sok a különbség. Kocsér fele is mentem már de ott már nagyon tré az út (bár hangulatos az erdős szakasz) Na de majd arra megyek legközelebb megnézem az út minőséget milyen jelenleg. Abony pennynél mi a baj?
Bár tény geometriailag lehet nem a legszerencsésebb de előtte is 110 volt a megengedett maximális sebesség, asszem most is ennyi. Közelnek közel van de az meg miért baj? Bár ha szabályzatban van írva akkor el kell fogadni csak furcsa hogy egy készen lévő lehajtót megszüntetnek.
Mindkettő túl közel volt a melléjük épített új csomópontokhoz (311 és 401) szerintem, és autóút kapcsolathoz nem volt elégséges a geometriai kialakításuk sem.
Helló. Akartam már kérdezni itt az M4-et de ezek után nem is merem :D Újszilvásit senki sem érti. De Cegléd előtt (Szolnok felől) volt 2 kész lehajtó a régi 2x2 szakaszon. Na azokat miért kellett visszabontani/lezárni vajon? Főleg az ipari parkos fájó mert ott jártam Szolnok felől Kecskemétre, így meg inkább bemegyek a központba... Cegléd központi lehajtónál vissza lehet jutni az ipari parkba de az már nekem felesleges. Vajon miért nem fértek el a kész le és felhajtók?
Arról már többször értekeztünk, hogy a fórumot és az SSC-t is követik a döntéshozók (alkalmazottjai)
Az erősen szűrt információk kritikája bizonyosan "feljut"...
Fájdalmas, hogy ez a kritika ritkán vált ki pozitív korrekciót.
Akad néhány példa: M44 - 4644. úti csp., vagy M4 3119. úti csp.
Sajnos legtöbbször beindul a dafke-henger és ... "meghosszabbítják Bicskéig..."
Például: M3 új csomópontok - MotoGP ("örökös" Lajos)
Az internet nem felejt - mégha van is szándék a kínos döntések eltüntetésére.
Ilyen a G-nap embertelen és példátlanul súlyos következménye is.
Az a minimum, hogy emlékeztetni kell erre.
- az emlékezés többet jelent, mint egy cinikus vállrántás...
A végén ezt írtad:
"általában nem a véleményeddel van a baj, hanem azok számával, ami már semmi újat nem tud mondani mert folyamatos ismételgetésből áll"
Azoknak nincs benne semmi új, akiknek az egész M4 "szenvedéstörténet" tudatalatti irritáció - kényelmesebb úgy gondolni: nincs itt semmi látnivaló, menjünk tovább.
OFF
Személyesen ismerek sok döntéselőkészítőt és korábbi döntéshozót.
Megtapasztaltam a "viszonyokat".
...és most sokadjára is elolvastam a "Walesi bárdok"-at Arany Jánostól.
Akkor igazából nincs is szükség erre a fórumra, csak olvasgassuk a NIF vagy NER megfeszített munkájával elért eredményeiről szóló győzedelmi híreket, és tapsoljunk...
És valóban, a propaganda is így épül fel, minden média folyamatosan az ellenségről harsog, hogy kitől védenek meg bennünket, és ha sokszor mondják, majd lesz aki el is hiszi...
Én meg az albertirsai elkerülő elvétele miatt panaszkodok... meg az újszilvási lehajtó hiánya miatt... meg az 54-es állapota miatt... meg...
Úgy látom, hogy nagyon "elegánsan" átsiklottál az írásom többi részén és csak azt tudtad kiemelni, hogy "Terhelni a fórumot".
Nem magával az M4 témájával van baj. Hanem azzal, hogy az ebben a fórumban írt majd négyezer hozzászólásod, 70-80 százalékban semmi másról nem szól, csak az M4-ről. Folyamatosan rágod a gittet, olyan dolgokon lamentálsz amelyeknek a döntési színtere nem itt van és valószínűleg már nem is lesz sokkal jobb. Ráadásul mindezt folyamatosan visszatérően. Például folyamatosan azon siránkozol, hogy leállították az M4 építését és micsoda késedelemben van az egész. Igazad van! Elmondod egyszer, Ok. De attól, hogy heti, havi szinten ismételgeted, mindig más megközelítésből, már nem segít. Azok az évek már menthetetlenül elvesztek amikor építeni lehetett volna. Attól, hogy vélemény álcájába csomagolod a mondandódat, még sirám marad.
Én is tudnék egy csinos kis listát írni, hogy itt Csongrád megyében milyen összekötő utakra lenne szükség a komfortosabb közlekedés érdekében. Vagy folyamatosan tolhatnám itt mindenki arcába, hogy amikor az M5-M43 csomópontját tervezték, miért nem jutott senki eszébe, hogy nyugat felé - az 5408-as vagy akár az 5431-es útig - is tervezzenek legalább egy 2x1-es utat, ami az 5408-ig például csak négy kilométer lett volna és talán levette volna a forgalom jelentős részét Kiskundorozsmáról. De nem teszem mert értelmetlen lenne most már ezen rágódni. Mennyivel lennénk előrébb, ha hetente szóba hoznám? Semennyivel.
Szóval úgy általában nem a véleményeddel van a baj, hanem azok számával, ami már semmi újat nem tud mondani mert folyamatos ismételgetésből áll!
És ezt mind elértük gyorsforgalmi nélkül. Te meg egyfolytában azt tolod, hogy gyorsforgalmi hiánya miatt van Karcag ott, ahol. Nem igaz, hogy nem érted?