Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2021.04.05 0 3 53990
zerger88 Creative Commons License 2021.04.05 0 0 53989
Előzmény: nyebojsza (53986)
Pompiere Creative Commons License 2021.04.05 0 4 53988

Látom nem jött át a mondanivalóm.

 

Akkor próbálom plasztikusabban: nagyon szeretem a szilvásgombócot, de nem a hét minden napján.

 

Részemről itt a vége!

Előzmény: nyebojsza (53976)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.04.05 -1 0 53987

Ha már M4, akkor folytassuk. :D Azt már kitárgyaltuk, hogy a 47-esen az M4-hez vezető körforgalmak aránytalanul szűkre sikeredtek. Nem hinném, hogy ezen változtatnának. Arról nem esett szó, igaz, nem dúl a nagy forgalom rajta, de azért kíváncsi lennék, hogy az autópályáékról lehajtó sávok hossza van-e valamilyen szabványba fektetve? Berettyóújfalunál Az M35 irányából haladva a lehajtó véleményem szerint drasztikusan rövid. Aki ismeri a helyet, annak nem okoz meglepetést. De aki sosem járt arra, na az számíthat némi meglepetésre. Ugyanis nagyon rövid a kisoroló sáv, ráadásul nem is látszik a hossza, mert az út megtörik, egy emelkedő tetején kezdődik a kisoroló sáv. Na, ha valaki 130-ról itt kezd lassítani, az erősen tapossa a féket és kapaszkodjon a kormányba. Nem hiszem, hogy ne lehetett volna vagy 100 méterrel korábban kezdeni a lehajtó sávot. 

nyebojsza Creative Commons License 2021.04.05 0 0 53986

Hát elég szűk, szar a kilátás, de személyautóval még nem vészes...

Előzmény: zerger88 (53983)
nyebojsza Creative Commons License 2021.04.05 0 2 53985

A 401-es csomópontot az újszilvási ellenében csinálták, az indoklás szerint ott egy kicsit nagyobb volt a forgalom (a valódi ok nem ez volt), de akik ezt használták Jászkarajenő, Köröstetétlen felől, azok ígyis-úgyis keresztül mentek/mennek Abonyon, ha az újszilvási csomópontnál érik el az M4-et, az se túl nagy kerülő. A másik rész akik a 401-es csomópontot használók nagy részét kitették, azok akik Szolnokról mentek Pest felé, és inkább mentek Abonyon át, hogy annyival kisebb eséllyel találkozzanak őrült románokkal.

Előzmény: dimelo (53980)
RadiX Creative Commons License 2021.04.05 0 0 53984

Szerintem egyszerűen más szabály van a geometriai kialakításra 110-es főút és 110-es autóút esetén. 

Előzmény: zerger88 (53982)
zerger88 Creative Commons License 2021.04.05 0 0 53983

Mentem már ugy is bár nem rémlik hirtelen milyen az út. Km-erben nem sok a különbség. Kocsér fele is mentem már de ott már nagyon tré az út (bár hangulatos az erdős szakasz) Na de majd arra megyek legközelebb megnézem az út minőséget milyen jelenleg.
Abony pennynél mi a baj?

Előzmény: nyebojsza (53981)
zerger88 Creative Commons License 2021.04.05 0 0 53982

Bár tény geometriailag lehet nem a legszerencsésebb de előtte is 110 volt a megengedett maximális sebesség, asszem most is ennyi. Közelnek közel van de az meg miért baj?
Bár ha szabályzatban van írva akkor el kell fogadni csak furcsa hogy egy készen lévő lehajtót megszüntetnek.

Előzmény: RadiX (53979)
nyebojsza Creative Commons License 2021.04.05 0 0 53981

Miért Cegléden keresztül jársz, miért nem Abony-Törtel-Nagykőrösön át. Cegléd meg Nagykőrös központot is kihagyhatod.

(mondjuk Abonyban a Penny-nél kifordulni se egyszerű.. )

Előzmény: zerger88 (53978)
dimelo Creative Commons License 2021.04.05 0 0 53980

https://www.google.com/maps/@47.1906867,19.8984743,3a,75y,143.15h,90.08t/data=!3m7!1e1!3m5!1sAF1QipMCXerqeAFPwAucgLt64bFI5JBjUNSr9Ihu3TFT!2e10!3e11!7i7680!8i3840

 

A Google-maps szerint a Kengyeldülői út járható...

https://www.google.com/maps/dir/47.1923547,19.9224967/47.1639137,19.7949454/@47.1908034,19.8442293,13z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Írhatnál nekik, hogy ez fake news, jó lenne kijavítani.

Amíg "csak" 2x2 főút volt, lehetett itt felhajtani, de az autóúton már csak a Közút gépei használhatják...

 

A 401. úti csomópont is erősen kényszeres. Abonynak jó, Ceglédnek nem.

 

 

 

Előzmény: zerger88 (53978)
RadiX Creative Commons License 2021.04.05 0 1 53979

Mindkettő túl közel volt a melléjük épített új csomópontokhoz (311 és 401) szerintem, és autóút kapcsolathoz nem volt elégséges a geometriai kialakításuk sem.

Előzmény: zerger88 (53978)
zerger88 Creative Commons License 2021.04.05 0 0 53978

Helló. Akartam már kérdezni itt az M4-et de ezek után nem is merem :D
Újszilvásit senki sem érti. De Cegléd előtt (Szolnok felől) volt 2 kész lehajtó a régi 2x2 szakaszon. Na azokat miért kellett visszabontani/lezárni vajon? Főleg az ipari parkos fájó mert ott jártam Szolnok felől Kecskemétre, így meg inkább bemegyek a központba... Cegléd központi lehajtónál vissza lehet jutni az ipari parkba de az már nekem felesleges.
Vajon miért nem fértek el a kész le és felhajtók?

Előzmény: nyebojsza (53976)
dimelo Creative Commons License 2021.04.05 -2 2 53977

Örülök, hogy részletesebben válaszoltál.

 

Arról már többször értekeztünk, hogy a fórumot és az SSC-t is követik a döntéshozók (alkalmazottjai)

Az erősen szűrt információk kritikája bizonyosan "feljut"...

Fájdalmas, hogy ez a kritika ritkán vált ki pozitív korrekciót.

Akad néhány példa: M44 - 4644. úti csp., vagy M4 3119. úti csp.

Sajnos legtöbbször beindul a dafke-henger és ... "meghosszabbítják Bicskéig..."

Például: M3 új csomópontok - MotoGP ("örökös" Lajos)

 

Az internet nem felejt - mégha van is szándék a kínos döntések eltüntetésére.

Ilyen a G-nap embertelen és példátlanul súlyos következménye is.

Az a minimum, hogy emlékeztetni kell erre.

- az emlékezés többet jelent, mint egy cinikus vállrántás...

 

A végén ezt írtad:

"általában nem a véleményeddel van a baj, hanem azok számával, ami már semmi újat nem tud mondani mert folyamatos ismételgetésből áll"

 

Azoknak nincs benne semmi új, akiknek az egész M4 "szenvedéstörténet"  tudatalatti irritáció - kényelmesebb úgy gondolni: nincs itt semmi látnivaló, menjünk tovább.

 

OFF

 

Személyesen ismerek sok döntéselőkészítőt és korábbi döntéshozót.

Megtapasztaltam a "viszonyokat".

 

...és most sokadjára is elolvastam a "Walesi bárdok"-at Arany Jánostól.

 

Fájdalmasan aktuális...

 

ON

 

 

 

 

Előzmény: Pompiere (53975)
nyebojsza Creative Commons License 2021.04.05 -1 7 53976

Akkor igazából nincs is szükség erre a fórumra, csak olvasgassuk a NIF vagy NER megfeszített munkájával elért eredményeiről szóló győzedelmi híreket, és tapsoljunk...

És valóban, a propaganda is így épül fel, minden média folyamatosan az ellenségről harsog, hogy kitől védenek meg bennünket, és ha sokszor mondják, majd lesz aki el is hiszi...

 

Én meg az albertirsai elkerülő elvétele miatt panaszkodok... meg az újszilvási lehajtó hiánya miatt... meg az 54-es állapota miatt... meg...

 

Előzmény: Pompiere (53975)
Pompiere Creative Commons License 2021.04.04 -2 7 53975

Úgy látom, hogy nagyon "elegánsan" átsiklottál az írásom többi részén és csak azt tudtad kiemelni, hogy "Terhelni a fórumot".

 

Nem magával az M4 témájával van baj. Hanem azzal, hogy az ebben a fórumban írt majd négyezer hozzászólásod, 70-80 százalékban semmi másról nem szól, csak az M4-ről. Folyamatosan rágod a gittet, olyan dolgokon lamentálsz amelyeknek a döntési színtere nem itt van és valószínűleg már nem is lesz sokkal jobb. Ráadásul mindezt folyamatosan visszatérően. Például folyamatosan azon siránkozol, hogy leállították az M4 építését és micsoda késedelemben van az egész. Igazad van! Elmondod egyszer, Ok. De attól, hogy heti, havi szinten ismételgeted, mindig más megközelítésből, már nem segít. Azok az évek már menthetetlenül elvesztek amikor építeni lehetett volna. Attól, hogy vélemény álcájába csomagolod a mondandódat, még sirám marad.

 

Én is tudnék egy csinos kis listát írni, hogy itt Csongrád megyében milyen összekötő utakra lenne szükség a komfortosabb közlekedés érdekében. Vagy folyamatosan tolhatnám itt mindenki arcába, hogy amikor az M5-M43 csomópontját tervezték, miért nem jutott senki eszébe, hogy nyugat felé - az 5408-as vagy akár az 5431-es útig - is tervezzenek legalább egy 2x1-es utat, ami az 5408-ig például csak négy kilométer lett volna és talán levette volna a forgalom jelentős részét Kiskundorozsmáról. De nem teszem mert értelmetlen lenne most már ezen rágódni. Mennyivel lennénk előrébb, ha hetente szóba hoznám? Semennyivel.

 

Szóval úgy általában nem a véleményeddel van a baj, hanem azok számával, ami már semmi újat nem tud mondani mert folyamatos ismételgetésből áll!

 

 

Előzmény: dimelo (53971)
dimelo Creative Commons License 2021.04.04 0 0 53974

A német-osztrák beruházás-stratégia legfőbb szempontja:

https://www.google.com/maps/dir/47.2486347,17.1572941/47.255593,16.4696592/@47.2984325,16.8041506,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Minél közelebb az osztrák határhoz...

 

400-420 km 2x1 úton= világvége...

 

De ha van M1, M3, M5, M6...

 

https://www.google.com/maps/dir/47.8529757,22.1468844/47.9270292,17.1057685/@47.7202342,18.7658539,8z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Minden város és nagyobb falu is ipari parkra pályázik, vannak, akik 20-25 év lemaradásban.

 

 

Előzmény: 20-as vonal (53973)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.04 -1 4 53973

És ezt mind elértük gyorsforgalmi nélkül. Te meg egyfolytában azt tolod, hogy gyorsforgalmi hiánya miatt van Karcag ott, ahol. Nem igaz, hogy nem érted? 

Előzmény: dimelo (53968)
dimelo Creative Commons License 2021.04.04 -2 1 53972

Írásodat átitatja a rosszindulat és az önző gőg...

 

Miért akarsz rosszat a szegényebb térségben élő honfitársaidnak?

Tudod-e, hogy Erdélyben-Székelyföldön is mennyien várják már?

 

 

 

Az objektív szakmai érvek elkerülik az indulatvezérelt mondataidat...

Előzmény: Herodes68 (53963)
dimelo Creative Commons License 2021.04.04 -2 3 53971

"Terhelni" a fórumot?

Azért jött létre, hogy az információkról alkotott vélemények színtere legyen.

 

Ha véleményem nem tetszik, érvelj és győzz meg,

vagy ne olvasd el.

 

Ha észrevetted, feltűnően információszegény időszakban vagyunk...

a fórum is megsínyli a kényszer-passzivitást.

 

Csak az elmúlt 3 hónapban többször kommenteltem az M3-M35, M60, M8, M81, M85, M9 témakörökhöz,

ezért nagyon elfogult - aránytévesztő az ironikusnak szánt topic névváltoztató javaslatod...

 

Bárki írhat bármiről, ha nem érdekfeszítő a téma, akkor nem reagálok.

 

Javasolhatom Neked is?

 

 

Előzmény: Pompiere (53964)
dimelo Creative Commons License 2021.04.04 0 0 53970

Mindenkinek megvan a vesszőparipája,

ha érvel és meggyőz, akkor egyet is értek vele...

 

Éppen ezért megnyugtatóbb volna, ha nem utólag érzékelnéd egy "hasznosabb nyomvonal" szükségességét...

és a szubjektív érzületedet nem befolyásolná bármelyik témakörben kifejtett véleményem.

Az objektivitás elsődleges.

(Nemrég az 53938-ban is egyetértettünk)

 

 

Előzmény: Aladár46 (53966)
dimelo Creative Commons License 2021.04.04 -1 1 53969

Köszi az empatikus kommentet:)))

 

Durva területi különbségek vannak és - látva a NIF közbeszerzési kiírást - ezek maradnak is.

 

Akik csak a saját érdekeikkel törődnek, azok akarnak

több évben egyszer Dubrovnikba menni Bosznián keresztül (5.C korridor)

vagy néha Pécsről Szegedre a mohácsi hídon át...(M9 vagy M90 vagy...)

 

 

Előzmény: hegyaljai3 (53965)
dimelo Creative Commons License 2021.04.04 0 0 53968

Vitatkozni csak a tényekkel lehet.

Te ilyeneket nem írtál, posztjaidban tőmondatokban kommunikálsz.

 

53960.

"Karcagnak azért van egy első rangú főútja, és lesz gyorsforgalmija. Celii járásban meg semmi."

53962.

"Egy szóval sem írtam az M834-ről..."

 

Már bocs:

a 834. útnál hiányolt gyorsforgalmit hogyan neveznék? (Tőlem akár M99)

A téma lezárásául egy adatsor a mélyebb és hatékonyabb érvelés érdekében:

                           nettó jövedelem/fő            Személygépkocsi/1000 fő       Új gépkocsi/1000 fő

Celldömölk         1 100 000                                  406                                 31

Karcag                    864 000                                  298                                  18

Püspökladány         965 000                                  302                                  18

Nagyon sokat megmutat az életszínvonal területi különbségeiről.

A celldömölki Ipari Park megépítésének nem volt akadálya a jobb megközelíthetőség hiánya...

CELLCOMP Elektronikai Termékeket Gyártó KFT 1600 főt foglalkoztat 63 milliárd Ft nettó árbevétellel,

és nem ez az egyetlen cég az Ipari Parkban: https://www.google.com/maps/@47.2478998,17.156801,737m/data=!3m1!1e3

https://www.google.com/maps/@47.2468,17.157391,3a,75y,34.73h,89.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1scikw6rgJM_0WoGFm81IGIA!2e0!7i13312!8i6656

35 %-kal több személyautó van Celldömölkön és évente 70 %-kal több új autót vásárolnak. Ezek releváns életminőség-mutatók.

Kíváncsian várom az érveidet...

Előzmény: 20-as vonal (53962)
. kata31 Creative Commons License 2021.04.04 0 0 53967

Nyilván a bazárt M0-al kevesebben kerülnék a várost délről.. nem csak belül tehermentesülne a városrészek közti mozgás alól.

Előzmény: hegyaljai3 (53965)
Aladár46 Creative Commons License 2021.04.03 -1 2 53966

Mint mindenki tudja, M4-es is fontos, de amióta dimelo fullba tolja, azóta nálam is hátrébb került. Lehet, hogy nem mindent egy gyorsforgalmiból kellene levonni...?

 

Én a karcagi gazdákkal vagyok - ha még az 1-2 plusz évet jelent - mert egy elrontott nyomvonalnál nincs nagyobb pénzkidobás. Hajrá Karcag, hajrá hasznosabb nyomvonal!

Előzmény: hegyaljai3 (53965)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.04.03 0 5 53965

Nem kívánom dimelo-t védeni, de azért elég furcsa, hogy a listádon nincs egyetlen a Dunától keletre lévő gyorsforgalmi szakasz sem. Most csak az M2 folytatására és az M8-ra gondolok. Nyilván az M0 esetében is az M0-nyugatot sorolod előre, az M0 dél-keleti szakaszának bővítése elé. Ez ugyanaz az elfogultság, mint dimelo az M4-el, ami körül tényleg nincs minden rendben.

Előzmény: Herodes68 (53963)
Pompiere Creative Commons License 2021.04.03 -5 6 53964

Valóban meg lehetne változtatni a topic címét "M4 építése és tervezése" címre. Szerintem is ejteni kellene a témát mert már nagyon unalmas századjára olvasni az okfejtését, ami már semmi újat nem mond, csak a betűk számát szaporítja. Én elhiszem, hogy neki az az autópálya szakasz a "kedves", de annyi önkontrollnak azért illene lenni, hogy nem terheljük vele éveken keresztül a fórumot.

Előzmény: Herodes68 (53963)
Herodes68 Creative Commons License 2021.04.03 -7 5 53963

Ő egy borzasztóan elfogult fórumtárs és éppen emiatt nem is bánom hogy az M4-nek az lett a sorsa ami.

Gyakorlatilag olvashatatlanná tette ezt a fórumot a trollkodásba hajló M4-es témájú szófosásával.

Szolnok után egyébként sincs semmilyen létjogosultsága, legfeljebb 2x1 sávon hasonlóan mint Körmend-Országhatár között. Kifejezetten örülök a karcagi gazdák ötletelésének, ezzel valószínűleg újabb évekkel hátrébb kerül a projektlistán.

Vannak ennél sokkal fontosabb projektek amik ráadásul nemzetgazdasági szinten meghatározóak és megtérülésükkel

is lehet számolni. M1 2x3 sávúsítás, M0; M10; M76; M86; M8 és mondjuk néhány Duna híd.

Előzmény: 20-as vonal (53962)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.03 0 2 53962

Nagyon eltértél az eredeti probléma felvetéstől. Egy szóval sem írtam az M834-ről.Veled sajnos vitatkozni sem lehet. 

Előzmény: dimelo (53961)
dimelo Creative Commons License 2021.04.03 -4 1 53961

Ha keresed kákán a csomót, az nem nekem probléma...

 

Olvastál, hallottál valaha is arról, hogy törvényt hoztak az M834 (tőlem akár M99) megvalósításáról?

Mivel ilyen törvény, határozat, rendelet nincs, ezért nincs is realitása a "celldömölki sztrádá"-nak.

 

Ellenben 2003-ban, már 18 éve, törvénybe iktatták az M4 (akkor még) autópálya teljes megvalósítását. (2015-ig)

 

Megépítése helyett 2015-ben még az elkezdett Tisza-híd szakaszt is leállították.

Amire hivatkoztam a posztomban, az a törvény betartása, a mulasztott szakaszok befejezése, rendbetétele.

A demográfiai és gazdasági következményekkel együtt.

 

 

Hozhattál volna indokoltabb térségi példát. Ne hasonlíts almát a körtével...

Előzmény: 20-as vonal (53960)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!