Keresés

Részletes keresés

Aladár46 Creative Commons License 2021.02.13 0 1 53739

Főleg ezért kérdéses:

 

 

"Ma meghirdettek Erdelyben a Via Carpathia, A11-es reszenek a "design" reszet.

a Nagyvarad- Arad kozotti nyomvonal harom tipusu lesz:

    14.6km autopalya 3 savval 43.5km autopalya 2 savval 76.4km autout 2 savval


kb 1 milliard euro lesz a teljes projekt."

Forrás: https://www.skyscrapercity.com/threads/hungary-gyorsforgalmi-utak-motorways-ii.1018071/post-171981339

Előzmény: Aladár46 (53738)
Aladár46 Creative Commons License 2021.02.13 0 0 53738

Itt a határmenti is. Én úgy tudom, hogy még mindig versenyben van, és politikai támogatottsága is nagy a Trianonra tekintettel...

Nem tudom, mi lesz ebből.... :(

 

Előzmény: Landsmann_ (53737)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.02.13 0 1 53737

Konkrétumot nem tudok, de az utóbbi időben én is a képen látható lila színű nyomvonalat láttam a határmenti nélkül. Tehát erős a gyanúm, hogy már eldöntött, hogy az lesz megvalósítva. Ami érdekes, eredendően ez a nyomvonal nem is volt a tervekben. Ez a sárga és a zöld nyomvonal keveréke, kissé kiegyenesített változatban.Ez nekünk jó lenne, könnyen lehetne hasítani Debrecen felé. 

Előzmény: Aladár46 (53735)
Aladár46 Creative Commons License 2021.02.13 0 2 53736

Sajnos. Preventív megelőzésre fókuszálva - remélem - az M4-es új szakasza teli lesz szóra VÉDA kapuval.

 

Tervezési sebesség v=110 km/h, így max 125-128 km/h-val fognak hajtani a siető tranzitforgalom.

Előzmény: Landsmann_ (53734)
Aladár46 Creative Commons License 2021.02.13 0 0 53735

Landsmann_, vagy az (M)47-es útról híred? Melyik nyomvonal lesz a befutó? A határmenti vagy a 47-es út menti? THX! :)

 

Előzmény: Landsmann_ (53734)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.02.13 0 0 53734

Ráadásul a 4-esnek pont ez a Törökszentmiklós-Püspökladány szakasz a leg balesetveszélyesebb (itt történik a híradások szerint a leggyakrabban baleset), mondjuk az ok érthetetlen, mert az út vonalvezetése nem indokolná. Hacsak az nem, hogy a román kamionosok, autósok a 42-esről Püspökladánynál jutnaqk ki a 4-esre, azok meg mennek mint az őrült. 

Előzmény: dimelo (53733)
dimelo Creative Commons License 2021.02.13 0 0 53733

Nem foglalkoznék most mélyebben ezzel a kirívóan önző Szentkirályi esettel.

Ha igazad van (de nem kizárólagosan), akkor ez a skandalum előrevetíti,

hogy M4 Karcagnál is hasonlóan teremtik meg a kifogást a kivitelezés elhúz(ód)ására és drágítására.

 

Amiért nincs mégsem igazad:

http://www.szentkiraly.hu/p/images/pdf/m44/2_2a_forgalmi_vizsg.pdf

Dátuma: 2018. május

 

Ez (nem)véletlenül az az időszak, amikor az M4 autópálya Törökszentmiklós-Püspökladány szakaszát visszaminősítették

20 m-es koronaszélességű szűkített autóútra, és újratervezését rendelték el 2021. félévig.  Felfoghatatlan: újratervezés 3 év!!!

 

De a Szentkirály M44 kivitelezése már 2020 nyarán elkezdődhetett. (Tehát 2 éven belül már volt hozzárendelt pénzforrás, sőt a kivitelezőt is kiválasztották)

A tudósítás szerint:

2020. február 3-án kerültek aláírásra azok a szerződések mely a következő Szentkirály- Lakitelek szakasz építését,

valamint azon beruházásokat tartalmazzák, mely a forgalom biztonságos levezetését szolgálják...

https://www.newjsag.hu/2020/04/24/m44-epul-a-tisza-hid-a-44-es-fouton-utfelujitasok-kezdodnek/

 

"Hiper-hatékony" a Vakond (Kft) és a Duna Aszfalt kéz-a-kézben a Lakiteleki Népfőiskolával...

Előzmény: strangerr (53729)
. kata31 Creative Commons License 2021.02.13 0 0 53732

Bocs, én vagyok a hülye valóban. Itt vitázok veled, hogy a 15km, a Bécsi út és a Budaörsi CSP közt az súlykorláttal 70km-e vagy 55 csak a két megyei cetli többlet mellett, miközben te a 102-esen akarsz a tonnáiddal kocsikázni az M100 mellett..

 

Ez már a nevetséges kategóriába sem fér bele, nemhogy érdemleges gondolkodás lenne..

 

A tét , eddig ami súlykorlát nélkül ömlik az M0 észak és az M100 megépülésével a II kerületre, ha ne lenne M0 nyugat.

 

Na ezért nem ér semmit ez a felület..

Amúgy: https://www.facebook.com/groups/316733755632885/permalink/743789472927309/

Előzmény: ÁsítóSárkány (53723)
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53731
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53730

Igen , a Szentkirályi elkerülőre gondoltam

Előzmény: nyebojsza (53717)
strangerr Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53729

Ha valaki tudja, hogy miért szöszmötölhetnek 2024-ig az M44 Lakitelek-Szentkirály 5 km-es szakaszával, azt megköszönném.

 

Mert a Szentkirály elkerülőt 0-ról kell tervezni, engedélyeztetni, területet szerezni, régészkedni és megépíteni.

 

A szentkirályi népszavazás miatt nem mehet átmenő forgalom Szentkirályon, tehát amig nincs elkerülő, nincs M44 sem.

Előzmény: dimelo (53708)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53728

a kedvedért kifejtem: úgy tűnik, hogy számolja... de a jelenlegi körülmények között a számítás nyilvánvalóan téves.

Előzmény: hegyaljai3 (53714)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53727

akkor jól értettem, és megválaszoltam: finom íróniát.

Előzmény: hegyaljai3 (53714)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53726

Magad mutatod meg, hogy hol milyen kiváló minőségűre javították fel az egykor rossz összekötő utakat olyan minőségűre, amilyenek ha a topiktársak által mutatott 52-es vagy 51-es főutak egyes szakaszai (51-es: Kalocsánál!) lennének -- mint ahogyan sajnos(!) messze nem azok -- , akkor a rajtuk autózók joggal nevezhetnék álomútnak ezeket a főutakat; és erre fel megkérdezed, hogy mi ennek a haszna?

 

Nos, tehát: a hasznuk egyrészt a kiváló minőségűre és kellően szélesre lelkiismeretes munkával felújított utak. Másrészről, olyan utakat szemeltek ki ezekre a felújításokra, és újítottak fel kiváló minőségűekre, amelyeknek a forgalmi szerepe -- ha az úthálózat más elemeivel együtt nézed -- igencsak eléggé jelentős.

 

Hogy itt a te példáiddal példázzam ennek a jelentőségét: az Újszilvás-Tápiószele közötti út -- egy földút széles aszfaltúttá való átépítésével -- a [31]-Nagykáta-[311]-Tápiószele-Újszilvás-Abony-[4] átkötést adja meg, és ha a DK-i folytatása is ilyen Tószeg felé, akkor pedig egyenesen a a [31]-Nagykáta-[311]-Tápiószele-Újszilvás-Abony-[4]-Tószeg és Szolnok-[4]-es D-i elkerülő (É felé balra Szolnok irányába vivő, míg D felé jobbra Tószeg irányába vivő) átkötést hozza létre a szolnoki déli [4]-es elkerülő felé.

 

A másik példád a Kocsér-Köröstetétlen közötti útszakasz, amely ha tovább Szolnok, ill. Nagykőrös felé is ilyen kiváló minőségű, akkor pedig ez az útvonal a [4]-es D-i elkerülő-Szolnok-Köröstetétlen-Nagykőrös-[441]-Kecskemét átkötést hozza létre, ami km-ben kedvezőbb a [4]-Szolnok-Abony-Cegléd-[441]-Nagykőrös-Kecskemét nyomvonalnál.

 

Mindkettő olyan nyomvonal, amelyeket ha valóban végig ilyen minőségben újítottak fel, akkor rajtuk a nyomvonal rövidebbsége miatt hosszú távon gondolkodva jelentős üzemanyagot (benzint, diesel-olajat) lehet megspórolni, ezzel kímélve a pénztárcát is és a természeti környezetet is (kevesebb környezetszennyező kipufogógáz-kibocsátás!), és az autók élettartamát is (kevesebb lefutott km-szám, tovább működőképes otto-motor ill. diesel-motor.

 

No, persze nem önmagában ez a két fecske csinálja meg a nyarat, hanem a többi ugyanilyen szépen felújított több száz km-es úthálózati útszakaszok együttesen.

Előzmény: nyebojsza (53711)
. kata31 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53725

A 102-ről ki lesz tiltva a teher forgalom..és akkor a Zsámbéki M1 felhajtón lesznek a járművek és nem Bicskénél. Zsámbékon is nekem van házam és helyismeretem. Nem szükséges a csevej, ott van az M0 nyugat csoportomban ez is.

Előzmény: ÁsítóSárkány (53723)
. kata31 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53724
Előzmény: ÁsítóSárkány (53723)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.02.12 -1 0 53723

A 70 km miatt rejtettelek el korábban is: nem veszel tudomást arról, hogy tervezik a Piliscsaba-Tinnye elkerülőt, meg a 102 Zsámbék-M1 közti szakaszáról...
Ismét elrejtettelek. Nem fogom látni a válaszodat.

 

Előzmény: . kata31 (53716)
aladar644 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53722

Igen, valóban jó tanulmány 2003-ból, ez utóbbiak 2011-ből, ez már a második, talán még van egy harmadik is azóta, nagyjából mind ugyanazt az útvonalat tanulmányozta, de mivel Magyarországon vagyunk, így 2021-ben, lényegében 20 év munkáját egy tollvonással semmisítik meg.És sok pénzt kidobnak az ablakon. Ennyit a szavahihetőségről, bizalomról,...

Előzmény: nyebojsza (53720)
aladar644 Creative Commons License 2021.02.12 0 1 53721

Találtam néhány infót az M9-re vonatkozóan, amiből éppen ez derül ki. Mármint, hogy már el kellett volna készüljön az eredeti nyomvonalon.

Környezetvédelmi tanulmányok, több nyomvonalon, Önkormányzati engedélyek, tanulmánytervek több lehetséges nyomvonalon:

 

file:///C:/Users/DELL/AppData/Local/Temp/2._sz._napirend_m9_2011-04-19.pdf

 

https://www.origo.hu/auto/20101117-m9-elkeszul-a-dombovar-bonyhad-szakasz.html

http://www.m60.hu/hirek/kozlekedesfejlesztes/folytatodik_az_m9_gyorsforgalmi_ut_fejlesztesenek_elokeszitese

 

http://www.nagymanyok.hu/contents/kapcsolodo_fajlok/m9.pdf

Elment néhány milliárd forint a semmire, hiszen mindezek után legalább egyetlen kapavágás sincs, pedig a dátumokat látva már el is készülhetett volna.

 

Most éppen erre a verzióra változott az egész nagy koncepció (2020-ban a Fidesz már felfedezte Pécset és... Mohácsot. Eddig valahogy nem vették észre.

https://www.sukosd.hu/?module=news&action=getfile&fid=132795

tehát az M9-es híd bekötése Bajáig, az 55-ösre

Előzmény: nyebojsza (53720)
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53720

Ez egy nagyon jó tanulmány.

Érdekes, hogy előbb lett volna M8, M44 meg M9, mint M4, de ha ez mind meglenne, azt se bánnám, mert az M4-ben nem lennének ekkora kunkorok.

Előzmény: aladar644 (53667)
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.12 0 1 53719

"országrészeket köt össze, és azt a Duna jobb partján már most is teljesíti az M9-es"

 

Pont úgy ér véget a régi 6-osnál, mint a másik végén az 51-esnél... (csak annyi, hogy most bekötötték az M6-ba)

Nem is értem, ha autópályának szánták, miért nem 2x2 sávosra csinálták, mint a dunaújvárosit.

Ha a Pécs-Szeged kapcsolatra kell, akkor a mohácsi hídnak is simán megfelelne egy ilyen, és elég lenne 2x1 sávos Mohács-Csátalja-Bácsalmás-Szeged új nyomvonal lakott településeket elkerülve. Egyébként én is azt mondom, hogy egy határ mentén futó autópálya nem sok települést kapcsol be a vérkeringésbe.

Hacsak nem egy Fiume-Zágráb-Mohács-Szeged-Debrecen autópályát akarnak...

A Mohácsiak cikkéből az derül ki, hogy a szekszárdi nyomvonalat mellékágnak szánják.

Előzmény: radio100jozsi (53701)
dimelo Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53718

Ez tömör volt...

 

Amit a térségben művelnek az penetráns...

 

Elébb van a 44-es felújítása, ezt tudhatjuk, de az nem évekig tart.

Ez a Szentkirály-elkerülő indokoltságát akarja erősíteni?

 

Így is, úgy is átlátszó...

 a legdrágább és legfölöslegesebb ütemezés.

Előzmény: Törölt nick (53715)
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53717

Az egész Lakitelek-elkerülő...

Ha a Szentkirály elkerülőre gondoltál, az is csak 3,5 km sima út.

Előzmény: Törölt nick (53715)
. kata31 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53716

Tévedés.

1 - az 50 ezres forgalom töredéke tranzit. A városrészek közt ma a Bécsi úttól 15km a budaörsi CSP

2 - a tranzit töredéke terelhető +2 cetlivel + 70 km-t a Plisibe.(kb 3-4 ezer egység addigra...de ha 10 is lenne, akkor is itt ragad a város szélén a probléma és főleg a II.kerületben.

 

Az M0 nyugat szerepe elsődlegesen a város elkerülő útja és másodlagos a tranzit forgalom...(nem tartom kizártnak az elterelését az M1-nek a Pilisbe,de minek ha megépül?

Előzmény: ÁsítóSárkány (53706)
Törölt nick Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53715

Lakitelek elkerülő miatt.

Előzmény: dimelo (53708)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53714

MIT JELENT A GYAKORLATBAN, AMIRE EREDETILEG HIVATKOZOL: 

"tűnik számolni"

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (53713)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53713

akkor nem értettem a felvetésedet.

 

Előzmény: hegyaljai3 (53712)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53712

Ez nem válasz az én felvetésemre!

Előzmény: ÁsítóSárkány (53709)
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53711

Ilyeneket én is tudnék mutatni az Újszilvás-Tápiószele közötti, vagy a Kocsér-Köröstetétlen közötti... Aki járt rajtuk 2008 előtt, annak nem kell bemutatni: 8-10 méterenként lehetett találkozni 1-2 nm aszfalttal, a kocséri úton a Kutyakaparó csárda előtti részen még az útszéli bokrok is olyan közel voltak, hogy az út felett összeértek, a Kocsér Kecskemét közötti része ahhoz képest autósztráda... ezeket nem felújították, hanem az egészet 2 méter mélyen kiszedték, és új utat építettek...

Vagy Solt és Dunapataj között is új utat építettek a töltés mellett...

De minek is?

Előzmény: Hírfigyelő (53693)
nyebojsza Creative Commons License 2021.02.12 0 0 53710

A bajai hídnál se régóta van külön a közúti rész. Sőt csak a közepén volt a vasút, és közúti forgalom csak akkor mehetett rajta felváltva ha nem jött vonat (persze régebben se volt túl nagy a vasúti forgalom). Ha máshol nem is, de ott biztosan lehagytuk a pécsi buszjárattal utazó iskolatársainkat. Mondjuk ott a célegyenesben (egyenes nyílt pályán) ha eleresztették a 424-est, nem volt ellenfél a mellette futó közúton semmi más jármű... ha betartották a sebességet, akkor meg egyáltalán :D)

Előzmény: Hírfigyelő (53699)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!