Konkrétumot nem tudok, de az utóbbi időben én is a képen látható lila színű nyomvonalat láttam a határmenti nélkül. Tehát erős a gyanúm, hogy már eldöntött, hogy az lesz megvalósítva. Ami érdekes, eredendően ez a nyomvonal nem is volt a tervekben. Ez a sárga és a zöld nyomvonal keveréke, kissé kiegyenesített változatban.Ez nekünk jó lenne, könnyen lehetne hasítani Debrecen felé.
Ráadásul a 4-esnek pont ez a Törökszentmiklós-Püspökladány szakasz a leg balesetveszélyesebb (itt történik a híradások szerint a leggyakrabban baleset), mondjuk az ok érthetetlen, mert az út vonalvezetése nem indokolná. Hacsak az nem, hogy a román kamionosok, autósok a 42-esről Püspökladánynál jutnaqk ki a 4-esre, azok meg mennek mint az őrült.
Ez (nem)véletlenül az az időszak, amikor az M4 autópálya Törökszentmiklós-Püspökladány szakaszát visszaminősítették
20 m-es koronaszélességű szűkített autóútra, és újratervezését rendelték el 2021. félévig. Felfoghatatlan: újratervezés 3 év!!!
De a Szentkirály M44 kivitelezése már 2020 nyarán elkezdődhetett. (Tehát 2 éven belül már volt hozzárendelt pénzforrás, sőt a kivitelezőt is kiválasztották)
A tudósítás szerint:
2020. február 3-án kerültek aláírásra azok a szerződések mely a következő Szentkirály- Lakitelek szakasz építését,
valamint azon beruházásokat tartalmazzák, mely a forgalom biztonságos levezetését szolgálják...
Bocs, én vagyok a hülye valóban. Itt vitázok veled, hogy a 15km, a Bécsi út és a Budaörsi CSP közt az súlykorláttal 70km-e vagy 55 csak a két megyei cetli többlet mellett, miközben te a 102-esen akarsz a tonnáiddal kocsikázni az M100 mellett..
Ez már a nevetséges kategóriába sem fér bele, nemhogy érdemleges gondolkodás lenne..
A tét , eddig ami súlykorlát nélkül ömlik az M0 észak és az M100 megépülésével a II kerületre, ha ne lenne M0 nyugat.
Magad mutatod meg, hogy hol milyen kiváló minőségűre javították fel az egykor rossz összekötő utakat olyan minőségűre, amilyenek ha a topiktársak által mutatott 52-es vagy 51-es főutak egyes szakaszai (51-es: Kalocsánál!) lennének -- mint ahogyan sajnos(!) messze nem azok -- , akkor a rajtuk autózók joggal nevezhetnék álomútnak ezeket a főutakat; és erre fel megkérdezed, hogy mi ennek a haszna?
Nos, tehát: a hasznuk egyrészt a kiváló minőségűre és kellően szélesre lelkiismeretes munkával felújított utak. Másrészről, olyan utakat szemeltek ki ezekre a felújításokra, és újítottak fel kiváló minőségűekre, amelyeknek a forgalmi szerepe -- ha az úthálózat más elemeivel együtt nézed -- igencsak eléggé jelentős.
Hogy itt a te példáiddal példázzam ennek a jelentőségét: az Újszilvás-Tápiószele közötti út -- egy földút széles aszfaltúttá való átépítésével -- a [31]-Nagykáta-[311]-Tápiószele-Újszilvás-Abony-[4] átkötést adja meg, és ha a DK-i folytatása is ilyen Tószeg felé, akkor pedig egyenesen a a [31]-Nagykáta-[311]-Tápiószele-Újszilvás-Abony-[4]-Tószeg és Szolnok-[4]-es D-i elkerülő (É felé balra Szolnok irányába vivő, míg D felé jobbra Tószeg irányába vivő) átkötést hozza létre a szolnoki déli [4]-es elkerülő felé.
A másik példád a Kocsér-Köröstetétlen közötti útszakasz, amely ha tovább Szolnok, ill. Nagykőrös felé is ilyen kiváló minőségű, akkor pedig ez az útvonal a [4]-es D-i elkerülő-Szolnok-Köröstetétlen-Nagykőrös-[441]-Kecskemét átkötést hozza létre, ami km-ben kedvezőbb a [4]-Szolnok-Abony-Cegléd-[441]-Nagykőrös-Kecskemét nyomvonalnál.
Mindkettő olyan nyomvonal, amelyeket ha valóban végig ilyen minőségben újítottak fel, akkor rajtuk a nyomvonal rövidebbsége miatt hosszú távon gondolkodva jelentős üzemanyagot (benzint, diesel-olajat) lehet megspórolni, ezzel kímélve a pénztárcát is és a természeti környezetet is (kevesebb környezetszennyező kipufogógáz-kibocsátás!), és az autók élettartamát is (kevesebb lefutott km-szám, tovább működőképes otto-motor ill. diesel-motor.
No, persze nem önmagában ez a két fecske csinálja meg a nyarat, hanem a többi ugyanilyen szépen felújított több száz km-es úthálózati útszakaszok együttesen.
A 102-ről ki lesz tiltva a teher forgalom..és akkor a Zsámbéki M1 felhajtón lesznek a járművek és nem Bicskénél. Zsámbékon is nekem van házam és helyismeretem. Nem szükséges a csevej, ott van az M0 nyugat csoportomban ez is.
A 70 km miatt rejtettelek el korábban is: nem veszel tudomást arról, hogy tervezik a Piliscsaba-Tinnye elkerülőt, meg a 102 Zsámbék-M1 közti szakaszáról... Ismét elrejtettelek. Nem fogom látni a válaszodat.
Igen, valóban jó tanulmány 2003-ból, ez utóbbiak 2011-ből, ez már a második, talán még van egy harmadik is azóta, nagyjából mind ugyanazt az útvonalat tanulmányozta, de mivel Magyarországon vagyunk, így 2021-ben, lényegében 20 év munkáját egy tollvonással semmisítik meg.És sok pénzt kidobnak az ablakon. Ennyit a szavahihetőségről, bizalomról,...
"országrészeket köt össze, és azt a Duna jobb partján már most is teljesíti az M9-es"
Pont úgy ér véget a régi 6-osnál, mint a másik végén az 51-esnél... (csak annyi, hogy most bekötötték az M6-ba)
Nem is értem, ha autópályának szánták, miért nem 2x2 sávosra csinálták, mint a dunaújvárosit.
Ha a Pécs-Szeged kapcsolatra kell, akkor a mohácsi hídnak is simán megfelelne egy ilyen, és elég lenne 2x1 sávos Mohács-Csátalja-Bácsalmás-Szeged új nyomvonal lakott településeket elkerülve. Egyébként én is azt mondom, hogy egy határ mentén futó autópálya nem sok települést kapcsol be a vérkeringésbe.
Hacsak nem egy Fiume-Zágráb-Mohács-Szeged-Debrecen autópályát akarnak...
A Mohácsiak cikkéből az derül ki, hogy a szekszárdi nyomvonalat mellékágnak szánják.
1 - az 50 ezres forgalom töredéke tranzit. A városrészek közt ma a Bécsi úttól 15km a budaörsi CSP
2 - a tranzit töredéke terelhető +2 cetlivel + 70 km-t a Plisibe.(kb 3-4 ezer egység addigra...de ha 10 is lenne, akkor is itt ragad a város szélén a probléma és főleg a II.kerületben.
Az M0 nyugat szerepe elsődlegesen a város elkerülő útja és másodlagos a tranzit forgalom...(nem tartom kizártnak az elterelését az M1-nek a Pilisbe,de minek ha megépül?
Ilyeneket én is tudnék mutatni az Újszilvás-Tápiószele közötti, vagy a Kocsér-Köröstetétlen közötti... Aki járt rajtuk 2008 előtt, annak nem kell bemutatni: 8-10 méterenként lehetett találkozni 1-2 nm aszfalttal, a kocséri úton a Kutyakaparó csárda előtti részen még az útszéli bokrok is olyan közel voltak, hogy az út felett összeértek, a Kocsér Kecskemét közötti része ahhoz képest autósztráda... ezeket nem felújították, hanem az egészet 2 méter mélyen kiszedték, és új utat építettek...
Vagy Solt és Dunapataj között is új utat építettek a töltés mellett...
A bajai hídnál se régóta van külön a közúti rész. Sőt csak a közepén volt a vasút, és közúti forgalom csak akkor mehetett rajta felváltva ha nem jött vonat (persze régebben se volt túl nagy a vasúti forgalom). Ha máshol nem is, de ott biztosan lehagytuk a pécsi buszjárattal utazó iskolatársainkat. Mondjuk ott a célegyenesben (egyenes nyílt pályán) ha eleresztették a 424-est, nem volt ellenfél a mellette futó közúton semmi más jármű... ha betartották a sebességet, akkor meg egyáltalán :D)