Meg lehet ezen sértődni, csak éppen az ilyen balfaszok fognak téged, engem, meg másokat telibeverni egy gyorsforgalmi úton. És nem, nem szeretnék ilyen emberekkel találkozni, maradjanak meg egymásnak.
Ami döbbenet, az a felelőtlenség ilyen magas foka, az ostobaság tobzódása. Hogy ennyien jó megoldásnak tartják a megfordulást, visszatolatást egy ilyen úton. És te nem ezen problémázol, hanem az én megjegyzésemen.
Figyelni kell a táblákat. Egyik ismerősöm is mindig azt kérdezgette, hanyadik kihajtón kell kijönni. Mondom, nem a száma a lényeg, hanem az, hogy mit mutat a tábla. Alapvetően legyünk már tisztában azzal melyik (milyen számú) úton haladunk és merre. Ha egy főúton megyünk végig, akkor könnyű a dolgunk, mert az útszámozást kell néznünk és annak megfelelően arra haladni. Ha egyik útról a másikra térünk át, akkor ott már figyelni kell ismeretlen területen, de legalább vegyünk már annyi fáradtságot, hogy ha nem ismerjük a terepet, legalább a google térképre vetünk egy pillantást. Óriási segítség. Ha még utcaképet is nézünk, akkor meg még azt is meg tudjuk nézni, hogy melyik sávba soroljunk. (persze ha nagyon új az út, akkor utcakép nincs) Én is így tettem, így aztán nem okozott problémát mikor életemben először kellett a győri árkádnál lévő körforgalomba menni. A navigáció is sokat segíthet, de azért a táblákat sasolni kell. Aztán persze jöhet a helyismeret, mert nem feltétlenül kell oda sorolni ahova a tábla mutatja. Például szintén Győrben a Tatai úton haladva befelé a Szigethy Attila útra akarok kanyarodni. A körforgalom mutatja a belső sávot a Szigethy Attila útra. Igen, az is jó. De nekem mégis a középső sáv a jobb, mert az útra kifordulva nem sokkal odébb jobbra le kell kanyarodnom az útról. Ha a belső sávba érkezek, akkor még egy sáv váltás is vár rám, ami forgalomfüggő, hogy sikerül-e a lekanyarodásig. Szóval ilyenkor jobb egyből abba a sávba érkezni ahova szeretnénk.
De egy a lényeg, vezetés közben figyelni kell nagyon sokfelé. A táblák nem azért vannak kirakva hogy árnyékot tartsanak.
Elég baj az, hogy vannak Magyarorszagon olyan megyek ahol meg most kell ismerkedni a 2*2 savval meg a turbo korforgalommal.. tobb evtizedes elmaradassal a nyugathoz.. es nyugat alatt nem ny-Europat ertem, hanem Ny-Magyarorszagot. De az olyan hozzaszolasokat olvasva mint a Tied, nem is tudom min lepodok meg. Szarvasgombat szedegetve a 700 hektaras pagonyban fel sem tunik bizonyara, hogy azon a reszen is (tudom, szerinted sokadrendu) ugyanolyan emberek laknak.
A turbó körforgalom undorító, nem lehet körbe-körbe menni, amíg ki nem találom, hogy melyiken menjek ki...
A Kecskemét alattiaknak nincs nagy gond, mert valamelyik kereszteződésben meg lehet fordulni, hacsak valaki be nem pánikol, hogy felmegy az M5-re Szeged felé, de ha nem kapkodja el, a benzinkútnál vissza lehet jönni.
A nagysebességű vasút nem véletlen böhönyét köti be. A történet Ferihegyről szól, ha nem lesz deal nyomott áron, jöhet erőből a következő ezermilliárdos építési projekt..
Mit akarnak ezek a nagysebességű vasúttal? A meglévőt tegyék rendbe. Az a mellékvonal, ahol 60-al téphet a Bz, már kiválónak minősül. De könyörgöm, 2021-ben 60-al? De van villamosított nemzetközi vonal, ahol a pálya nagy része csak 40-es. Vicc. De ez off itt.
Nem tudom, de nem is érdekel. A lényeg nem is ez, hanem: gyorsforgalmi úton nem tolatunk, nem fordulunk meg! Mi ebben olyan kurva nehéz, h nem lehet megérteni?!!
Most már lehet utólag fizetni (tanulópénz). Ismerős pár éve elnézte a lehajtót az M1-en (a külső sáv le volt zárva felújítás miatt, a piros-fehér terelőoszlopok között nem szúrta ki, hogy hol kell lemenni), ment tovább a következő lehajtóig (és fizette utána a büntetést, mert a megyematrica már nem volt érvényes), nem fordult vissza vagy tolatott...
Igen, csak turbó körforgalomban nem tudsz menni még egy kört, meg ha fizetős szakaszra tévedsz véletlenül és nincs az útdíj megfizetve, aligha fognak a következő lehajtóig elmenni.
Jobban fel kellene hívni a figyelmet a forgalmirend változásra.
Szerinted aki megfordul(!) autópályán, az néz bármilyen táblát is az út mellett? Ott volt az a múltkori pótkocsis, aki az M25-ről az M3-ra fordult balra forgalommal szemben - ha komplett rezesbanda majorettes felvonulással mutatná, merre kell menni, azt se vennék észre...
A cikkben lévő utolsó bekezdés utolsó mondata szemet szúrt nekem:
"A jelen állás szerint 2017-től kétszer két sávon utazhatunk Veszprémig, a várost a régi, korszerűtlen úton kerülheti el a megnövekedett forgalom, amely majd ismét kétszer két sávon Herendig halad. Tovább terhelheti a várost elkerülő szakaszokat a 73. számú, Balatonfüredre tartó főút fejlesztése is."
Ha tovább terheli, akkor az elkerülőt terhelő problémák enyhítése céljából fordítsák meg a sorrendet: előbb az elkerülő épüljön meg mihamarább (az ígéretek helyett!), és csak azután következzenek a [73]-as főút további fejlesztései.
Akkor pedig az előjelző táblák mellé ki kell tenni az "Egyéb Veszély!"+"Forgalmi rend változás!" kiegészítő táblával kiegészített táblát, felé pedig fel kell tenni a nagy fehér táblát, amin a körforgalom egyszerűsített rá- és lehajtási vázlattérképe található, azokkal a városokkal együtt, ahová az egyes leágazások vezetnek.
Ezért milliókért lehajtót építeni? Szerintem mindannyinkkal előfordult már, hogy rossz helyen jöttünk ki egy körforgalomból - meg tudunk fordulni a következő (szabályos) helyen, még akkor is, ha peches esetben csak 10 km múlva lesz autópályán. Ha jól látom a térképen, itt még csak olyan sokat sem kellett volna menni, alig 3 percen belül van az következő lehajtó. Aki viszont erre nem képes, az szépen adja vissza a jogosítványát és járjon gyalog.
Nem, csak emlékezetből vezetnek, és nem nézik a táblákat sem a felfestéseket. Az M44 építése előtt arról érkezve egyenesen a 44-47 közös szakaszra jutottak nyugat felé. Most van a turbó körforgalomba érkezve két sáv, a jobb szélső csak az M44-re vezet, a belsőből lehet tovább menni.
Nekem rendkívül feltűnő, hogy az összes gépjármű ugyanabban a forgalmi irányban téveszti el az irányt és tolat vissza onnan a körforgalom felé. Nem lehet "véletlenül", hogy ott az egyik város felé vezető kiágazás irányába vivő útszakaszon felejtették el kitenni a zöld irány-előjelző táblát (pl. Békéscsaba -->), és ezért van az hogy mindenki ebben az irányban hibázik -- majd korrigál (szabálytalanul)???
Ilyen helyeken kellene egy lehajtó 100-200 méterrel a körforgalom után, hogy vissza tudjon jutni az eltévelyedett a körforgalomhoz. Persze külön díjfizetés ellenében lehetne igénybe venni ezt a rövidke útszakaszt. Had fizessék meg a tanulópénzt. Sok idióta lusta a táblát nézni. Ezek mit csinálnának a győri körforgalmakban, ahol 3-4 sáv van és még jelzőlámpa is?
Szerencsére a közútkezelő nem mulasztja kitenni a tiltó táblát. Tudják, ha az út átadásakor ezt elfelejtik, kialakul egy "Rossz Gyakorlat" amit utána nehéz kigyomlálni.