Keresném a Közút Pest megyei 2020-as felújítási és fejlesztési tevékenységekről szóló tájékoztatóját, de sehol sem találom. Elsősorban a 2104-es út tervezett felújítása miatt érdekel, mert erről írtak bizonyos hírportálok.
A bosnyák konföderáció egy időzített bomba. Most is ENSZ katonák őrzik a békét 25 évvel a Daytoni békemegállapodás után. Még az aknamentesítés sem mindenhol garantált. Épeszű ember akkor sem utazna
abba az irányba ha a domborzati viszonyok miatt az lenne kedvező. Belátható időn belül arra az irányra alapozni
bármilyen túrista vagy kereskedelmi desztinációt az M6 vonatkozásában merő illuzió.
A régi nyomvonalat követő új út (Békéscsaba -- Mezőberény -- Szeghalom -- Berettyóújfalu), vagy pedig a határ menti "piros" nyomvonal (Békéscsaba-K. -- Sarkad-Ny. -- Biharkeresztes) épülhet majd meg?
Pedig ha M6 folytatas megepulne, horvatok a drava hidat es a hozza tartozo szakaszt atadnak, plusz ha a bosnyakok is a szava hidat atadnak, akkor mar egesz hosszu egybefuggo szakasz meglenne a dalmat partok fele. Persze meg mindig maradni fog par szaz km szerpentines szopo ut, de ahogy latom muholdkepen dolgozgatnak A1 folytatasan is.
A Szentkirály elkerülő semmiféle tervvel nem rendelkezik. Mire tervezés, engedélyek, kisajátítás, régészet + építés lemegy az idő. És addig amig nincs elkerülő nem lehet az M44-t sem forgalombahelyezni, erről volt népszavazás anno.
Megy rendesen a mellebeszeles az tuti. Ezen a bekötésen en is jot mosolyogtam. Orban 2019re igerte a csabaiaknak, hogy be lesznek kotve. Ehhez kepest 2024ben tervezett szakasz se fogja meg bekotni oket. De legalabb mar van belole valami. Viszont az a 2024 hatarido kicsit tavolinak tunik, ahhoz kepest, hogy eleg rovid szakaszrol van szo es a Tisza-hid sem abban a szakaszban valosulna meg.
Egyrészt nyilván a zajcsökkentés is lehet a cél, másrészt pedig a természetes élőhelyek kettévágása csak részben kezelhető néhány áteresszel meg vadátjáróval, lásd M76 Natura 2000 hatásvizsgálat. Ha jól látom a Natura 2000 térképen, pontosan Fürstenfeld (Fölöstöm) és Rudersdorf (Radafalva) között húzódik a környék egyetlen Natura 2000 területe.
“A Szentkirályt az M5-ös autópályával összekötő 33 kilométeres szakasz tervei és engedélyei elkészültek, a régészeti munkákra és a területszerzésre a forrás rendelkezésre áll. Még az idén szeretnék kiküldeni a mintegy ötszáz helyrajzi számon szereplő ingatlanra a vételi ajánlatot - derült ki Pántya József tájékoztatójából.”
"...a következő fejlesztéseket kell előkészíteni: a Dobogó út M1–M7 autópályák fővárosi bevezető szakasza és Balatoni út közötti szakaszának átépítése a DBC közvetlen elérésének biztosításához, új közúti csomópont kiépítése a Dobogó út – Őrmezei út – Balatoni út kereszteződésben, beleértve a Balatoni út Menyecske utca és Egérút közötti szakaszán a csomóponti kapcsolódáshoz szükséges útépítési és forgalomtechnikai korrekciók, új különszintű városi csomópont kiépítése az M1–M7 autópályák fővárosi bevezető szakasza – Gazdagréti út – Budaörsi út – Dobogó út csomópontban."