Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2020.10.09 0 0 52773

A híd már áll de a boszniai bekötő még nincs kész.

Talán januárban.

Előzmény: Autobahn89 (52770)
dimelo Creative Commons License 2020.10.09 0 0 52771

Több évben egyszer, az nem ugyanolyan, mint hetente többször...

 

Tehergépkocsikat "informál" a tábla... cinikusan ilyen állapotú kerülőutat ajánl:

https://www.google.com/maps/@47.0024269,21.1170299,3a,75y,252.13h,79.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVms9Yw0aJr3O_2mvEHcGiA!2e0!7i13312!8i6656

 

 

Ne hasonlíts almát - körtével.

Előzmény: Törölt nick (52769)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.09 0 0 52770

Es meg dragabb is. Sokkal, sokkal, de legalabb meguszod a szerpentint, meg a tötymörgest. Apropo a szava hidat mikor adjak at? Meg utana is brutal szopo arra menni, de az elvetemultebb nyaralok sporolnak vele egy kis idot majd.

Előzmény: Törölt nick (52769)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.08 0 0 52769

Van amikor jobb a hosszabb út

Pl Makarskába,jobb pályán menni mint Bosznián keresztül.

Előzmény: dimelo (52767)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.08 0 2 52768
dimelo Creative Commons License 2020.10.08 0 0 52767

Új téma - ugyanarról, globális megközelítésben ( és távolodásban...)

 

Az SSC-n találtam Peter 601 szűkszavú kommentjét- KÖSZI:

"Via Carpathia"

https://www.youtube.com/watch?v=bRWkzxCyJHc&feature=emb_logo

 

Neki az tűnt fel, hogy az ártándi határtól pár száz méterre egy különös terelő (útbaigazító) tábla áll:

Egy 2019 júliusi videóban találtam ezt a 140 km-es előjelző táblát Szolnok elkerülésére (7:34),

valószínű azóta és az M4 autópálya átadása után is kintmaradt a 42-es főút Ártánd határátkelőnél.

A 42-es főút "Poszeidón szigonya"…

Erre mondják, hogy milyen bölcs előrelátás - amit senki nem vesz figyelembe.

Miért is tenné, hiszen 44-M5 felé 60 km, M35-M34 felé 70 km-es kerülőt ajánl.

 

Az M4 átadás óta újabb táblák kerültek ki - az M4 országhatár szakaszt ajánlva:

 

Miután az videó tavaly nyáron készült (Covid előtt) így az egyik utolsó dokumentum, hogy milyen forgalom volt akkor a "Via Carpathia" magyarországi szakaszain.

A 4x sebesség persze visszaállítható, de kinek lenne kedve és ideje több, mint 3 órát végignézni... (Morbid érzés a 600 km/órás száguldás)

 

Tanulságos felvétel, még úgy is, hogy a sofőr eltéved a 4808-as útnál, és kétszer megáll tankolni B.újfaluban és Encsen.

Enélkül (nettó) 155 perc alatt jutott el Ártándtól Tornyosnémetiig. (+Nagyvárad start - Bors 29 perc...)

 

Az izgalmasabb tételek ezután következnek:

 

2019.07.17  SZERDA délelőtt

                                                                      kamion db/km

       Dn1          Nagyvárad - Bors       10 km     32 db 3,20    

Ártánd határnál áll 28 db kamion                                       (2 km   2 perc)  7’50”-17’05”= 9’15”= 37”

42-47. út                                           29 km  102 db 3,52    37-3 perc= 34’                       55 km/h              

       M4-M35                                      71 km 121 db 1,70

       M3                                             35 km  151 db 4,31

       M30                                           28 km    81 db 2,89

 M4-M35-M3-M30                            134 km  353 db 2,63    54 perc                                  149 km/h     

 

 3. út                                                 57 km  189 db 3,32    70-3 perc= 67’                         50 km/h

 

Először az átlagsebességről...

A 2x1 sávokon a brutális szembeforgalom miatt az átlag 50-55 km/h.

Az autópályákon valami hihetetlen 149 km/h átlagot ért el az ismeretlen tipusú és teljesítményű kocsi sofőrje.

Valószínűleg tempomattal, de akkor is durva... (Ha ezt kritikával kell kezelni, akkor az 50-55 km/h átlag is még kevesebb lenne...)

 

A szembejövő kamionok megmutatják a vérfagyasztó valóságot!

Az összehasonlíthatóság érdekében kiszámoltam a db/km átlagokat.

Ez alapján az autópályákon (az M3 Emőd-Görbeháza szakaszt kivéve) kevesebb tehergépkocsi közlekedik, mint a "végeken", a 2x1 sávos halálutakon!!!

 

Kitűnik a videóból, hogy az egész útvonalon a legkisebb forgalom az M35 autópályán halad.

 

Eldöntendő kérdés, hogy hova számítható a határon álló 28 db kamion, a békesség érdekében -2 km-t és -2 percet a 42. útnál  kihagytam.

 

rm40 Creative Commons License 2020.10.07 0 3 52766
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.07 0 0 52765

Utóbbi miatt írtam azt az (52761)-ben,

Előzmény: Hírfigyelő (52764)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.07 -1 0 52764

"Tényleg nem érzed a különbséget a hálózati (globális) és a helyi (lokális) hibák, anomáliák korrekciója között?"

 

Dehogynem érzem. Helyi hiba, hogy egy-egy rövid szakaszon mennyit és milyet lehet korrigálni egy rész-nyomvonal esetében. Hálózati hiba, ha a hálózatból egyes elemek hiányoznak, vagy nem töltik be a céljukat. Utóbbi miatt írtam azt az (527761)-ben, hogy legyen két nyomvonal Kolozsvár felől, egy Nagyvárad, egy másik meg Szatmárnémeti felé. Ez minden igényt kielégítene, mert mindent be lehetne vele kötni. Sőt még hozzá is tettem egy részt, hogy pluszban még Szabolcs-Szatmár-Bereg megye felé is legyen egy gyorsforgalmi határátkelőhely, ne csak a Nagyvárad -- Nagyszántó -- Nagykereki -- Berettyóújfalu irányban.

Előzmény: dimelo (52763)
dimelo Creative Commons License 2020.10.07 0 1 52763

Tegnap jeleztem, hogy a hálózati kérdéseket már régen lezárták a románok. (Már kivitelezési szakaszban van.)

 

Amit erősen félreértettél, az az, hogy arról írtam:

a "sárga dossziéból" kiderült milyen volt 2002-2003-ban a magyar fél hozzáállása.

Egyszer majd arról is kell szólni, kik voltak ők...

 

Tényleg nem érzed a különbséget a hálózati (globális) és a helyi (lokális) hibák, anomáliák korrekciója között?

Előzmény: Hírfigyelő (52761)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.07 -4 0 52762

Ez bekötne mindent (Királyhágó, Kalotaszeg, Kolozsvár, Nagyvárad, Szilágyság, Zilah, Szatmárnémeti), és mivel mindenütt völgyekben vezetne, így nem válna belőle szűkös "medveösvény" sem. Ehhez persze egy két gyorsforgalmi útból álló kisebb útrendszert kellene (Szatmárnémeti és Zilah miatt), de mivel két határátkelővel is javítaná a magyar-román kapcsolatokat, így messzemenően bőven megérné!!!

Előzmény: Hírfigyelő (52761)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.07 -4 0 52761

Jót tett vagy sem, te korábban at keretezted be a befotózott cikkben, hogy az egyik hátrány abból ered, hogy az A3 a román tervek szerint elkerüli a Királyhágót és Kalotaszeget.

 

Később meg leírtad, hogy a románoknak nemcsak az A3, hanem még a Kolozsvár -- Zilah -- Szatmárnémeti kapcsolat is nagyon fontos. Ez a Szilágyságot köti be Zilahon át.

 

Amit én rajzoltam, az beköti mind a Királyhágót és Kalotaszeget, mind pedig a Szilágyságot, igaz hogy azt nem Zilahnál, hanem Szilágysomlyónál köti be.

Viszont az olyan magashegységgel vetekedő röghegységekben, mint amilyen a Bihar-Hegység is, nem tudod a nyomvonalat komoly emelkedők nélkül átvezetni. Tudomásul kell venni hogy a hegység az hegység, és nem pedig alföld.... !

 

 

De ha neked ez sem jó merthogy ez  lila-kék nyomvonal meg csak egy "medveösvény", akkor van még egy, teljesen más javaslatom:

 

* Az A3 nyomvonala végig a régi Nagyvárad -- Kolozsvár főutat kövesse a Királyhágón és Kalotaszegen át végig a Sebes-Körös völgyén át (nyomvonal: Bedő -- HU-RO HÁTK. -- Kisszántó -- Nagyvárad -- Telegd -- Élesd -- Körösfeketetó -- Csucsa -- Bánffyhunyad -- Körösfő -- Gyalu_[A3 -- A3-b csp.] -- Kolozsvár), és ebből Gyalunál ágazzon ki Zilah és Szatmárnémeti felé az az A3-b ág, ami a Kolozsvár -- Szatmárnémeti kapcsolatot létrehozza (nyomvonal: Kolozsvár -- Gyalu_[A3 -- A3-b csp.] -- Magyarszentpál -- Vaskapu -- Zilah -- Sarmaság -- Felsőszopor -- Ákos -- Erdőd -- Szatmárnémeti -- RO-HU HÁTK. -- Csengersima -- [49]-es főút -- Fehérgyarmat -- Vásárosnamény -- [M3]-as autópálya csp.).

 

Ez persze azzal járna, hogy a román félnek Magyarországgal egyeztetnie kellene egy olyan magyarországi autóútról vagy autópályáról (és ennek a határátkelőjéről Csengersima és Szatmárnémeti között), amelyik az A3-b folytatásaként a magyar oldalon Csengersimától Vásárosnamény felé futva belecsatlakozna az M3-ba, de mivel Magyarországnak kiemelten fontos a határontúli magyarsággal való jó kapcsolatok korszerűsítése, így az M3 legutolsó szakaszának megépítésével egyidőben még egy ebből Csengersima és Szatmárnémeti meg Kolozsvár felé kiágazó gyorsforgalmi út még egészen biztosan beleférne, mivel ez az Erdély felé vivő kapcsolatokat csak még tovább javítaná.

Előzmény: dimelo (52757)
kamant Creative Commons License 2020.10.07 0 3 52760

Felgyorsítja a közlekedést az átadott fenékpusztai csomópont

https://tvkeszthely.hu/hirek/7465-felgyorsitja-a-kozlekedest-az-atadott-fenekpusztai-csomopont

hegyaljai3 Creative Commons License 2020.10.06 -1 5 52759

Ezt már eddig is tudtuk. Itt csupán arról van szó, hogy az időközi parlamenti választás kapcsán a kormánypárti jelöltet támogatóan hozták ezt a felszínre.

Előzmény: trizs77 (52758)
trizs77 Creative Commons License 2020.10.06 0 2 52758

Szabad Magyarországról is ?

 

Négysávossá bővítik a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei 37-es számú főút Gesztely és Szerencs közötti 19 kilométeres szakaszát, a beruházás több mint 35 milliárd forintba kerül - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter hétfőn Szerencsen, sajtótájékoztatón. Az útépítés a jövő évben kezdődik meg, a 37-es út Miskolc-Gesztely közötti szakaszát már korábban négysávosították.

 

 

dimelo Creative Commons License 2020.10.06 -1 0 52757

A hajnali ötletelés nem tett jót a "szinuszhullám"-szerű nyomvonaladnak: nem a medveösvényeket kell megkeresni...

 

Egyébiránt: ez a "hajó vagy vonat vagy busz" már elment... A kivitelezések indulnak.

 

Egyidőben 83+19+5 km kivitelezőjét már kiválasztották.

Két durva szakasz van, ahol 3,5-4 milliárd/km a kivitelezési költség: Vaskapu - Magyarzsombor és Mzs. - Magyarnádas.

 

A Nagyvárad elkerülő megépül 2.1 milliárd/km költséggel. (Az 5 km-es átadott szakasz 10 milliárd Ft-ba került)

Tehát mintegy 8 milliárd Ft-tal kevesebbe kerülhetett volna a Bihar(eá)-tól délre átvezethető nyomvonal.

 

Izgalmas még a Zilah elkerülő (5 km), ami azért sürgős, mert az A3 Meszes alagút megfúrásának befejezéséig (2025-2027?)

mentesíteni akarják Zilahot az elkészülő A3 szakaszokon megnövekvő forgalomtól.

 

A helyzet ugyanolyan, mint A1 Kiskossó-nál...ahol hiányzik 10 km.

Előzmény: Hírfigyelő (52756)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.06 -4 0 52756

Csakhogy én a Szilágysomlyó -- Bánffyhunyad szakasz módosításán nem alagútfúrást értettem, hanem arra gondoltam, hogyha az utat Felsőszék és Csizér környékétől (480 m) lehozzuk a Sebes-Körös völgyébe Körösfeketetó (425 m), Kissebes (480 m), és Nagysebes (490 m) felé, innen vezetve tovább az utat Bánffyhunyadon át Körösfő (670 m) felé, majd onnan tovább Kolozsvár irányába.

 

A módosított (kék) nyomvonal (a piros km-pálcikák között!): a Felsőszék -- Csizér -- Körösfeketetó -- Kissebes -- Nagysebes -- Bánffyhunyad -- Körösfő nyomvonalon valósulhatna meg.: >>

 

Előzmény: dimelo (52748)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.10.05 0 2 52755

Remélhetőleg megvalósul, mert az nem működik, hogy Üllő elárasztja magát a rengeteg nagy gépjárműforgalmat generáló céggel (Most jön a Lenovó is), de a közlekedés kapacitás meg nem fejlődik.

Persze ez még csak tervezés, kérdés, hogy mikor lesz ebből működő csomópont. Az a szerencse, hogy felüljáró adott, így remélhetőleg ha belekezdenek nem évek telnek el a kivitelezéssel.

Előzmény: Samott (52746)
rm40 Creative Commons License 2020.10.05 0 1 52754
dimelo Creative Commons License 2020.10.05 -1 1 52753

A3 - Dn1 - Dn79 közötti, hogy teljes legyen...

 

Igen, amit először 2008 októberben mutattak meg, amikor a térségbe érkezett a döntéselőkészítő delegáció.

Idézet a kor krónikájából:

    Püspökladányba látogatott Dr. Csepi Lajos KHEM szakállamtitkár és delegációja, melyben a NIF ZRt. és az M4 Fegyvernek-Püspökladány szakasz tervezője a Roden Mérnöki iroda is jelen volt.

    A Sárrét és Bihar polgármestereivel és vállalkozóival tartott fórumon tájékoztatást adtak az M4 azon két szakaszáról, melyek nyomvonalterveit még alakítani, változtatni szükséges és lehetséges.

    A Fegyvernek-Püspökladány szakasz nyomvonaljavaslatait a természetvédelemmel valóegyeztetés kimenetele befolyásolhatja.

    A szakállamtitkárnak a fórumon átnyújtott dokumentumok szerint a Nagyváradot elkerülő DN19 2x3 sávos szakasz Bors - Ártándhoz fogja vezetni a kelet felől (A3 Transilvania) és

a délről (Aradig megépülő 2x2 sávos gyorsforgalmi úton) érkező forgalmat is!

    Az önkormányzatok véleménye szerint a Nagyvárad elkerülő szakasz forgalomvonzása, az M4-A3 megépülése ellenére a 42. utat tovább terhelő Biharszentjános - Bors térségében kiépült kamionterminál

és legfontosabb érvként Magyarország területi integritásának fenntartása miatt nem távolodhat el 10 km-re az M4 nyomvonala az Ártánd - Bors határátkelőtől.

    Ezért a térség kitart a B1 változat mellett, mely megépíthető a határ-átkelőhöz (42. főút Biharkeresztes elkerülő 58. km-ig). Így a legrövidebb útkapcsolat megmarad a határ két oldalán élő

100.000 - 100.000 fős magyar lakosság érdekében. Ha a forgalom indokolja - a B1 kiegészíthető az M4-A3 autópályákat összekötő K3 szakasszal.

    A fórum után a delegáció Nagykerekibe utazott, ahol Gilyán György Külügyminisztérium szakállamtitkárral közösen tartott nemzetközi sajtótájékoztatón dr. Csepi Lajos bejelentette, hogy a megismert új információk hatására mindkét nyomvonal környezetvédelmi hatástanulmányát elkészítteti.

 

Hasznos lehet, ha az ember megőrzi az akkori kiadványokat... A baj az, hogy 12 év után tudhatjuk, hogy semmi nem úgy történt...

 

A legfrissebb variáció szerint az elkerülőt visszahúzzák a repülőtérhez.

 

Előzmény: aladar644 (52751)
aladar644 Creative Commons License 2020.10.05 0 0 52752

A1- NVárad közötti:)

Előzmény: aladar644 (52751)
aladar644 Creative Commons License 2020.10.05 0 0 52751

Amit te zölddel jelöltél, mint elkerülő, azt ők is betervezték, sőt el is dőlt, hogy a Strabag építi. Az A- NVárad közötti 19 km, valójában egy régi projekt  az Arad Nagyvárad közötti A 11-es pálya részeként. Végre valami normális kivitelező is megjelent, talán 2023- ban át is adják (tervek szerint), 134 millió euro.

Előzmény: dimelo (52749)
nyebojsza Creative Commons License 2020.10.05 0 0 52750

Nos, Szentistvánon leszedték végre a 30-as táblákat, cserébe kijavították a csatornafedeleket a szokásos keréktörőre :(

Előzmény: RadiX (51961)
dimelo Creative Commons License 2020.10.05 0 0 52749

Nemzetgazdasági (megtérülési) és környezetvédelmi szempontból is óriási megtakarítást jelentett volna.

A zöld színű Várad-nyugat elkerülő is 2x2 sáv lesz, tehát összesítve 4 km-rel kevesebb útpályát kellett volna építeni,

és egyértelműen többen és gyorsabban haladhatnának az M4-en nyugatra és az A3-on keletre...

A 200 ezer lakosú Nagyváradnak EGY autópálya csatlakozó útja lvan, az is keresztülvezet egy falun és 2x1 sávos.

 

Debrecennél 4, Miskolcnál 3, Nyíregyházánál 3 csomópont épült.

Arad 3, Temesvár 2, Déva 2, Szászsebes 3, Nagyszeben 5 csomópont.

és akkor a Torda melletti csomópontburjánzásról most ne szóljunk...

Előzmény: dimelo (52748)
dimelo Creative Commons License 2020.10.05 0 0 52748

Nehéz az élet, ha a fantáziát a valóság korlátozza...

 

a Királyhágónál jelentkező 930 m-ből pedig le lehet faragni akkor, ha ott a lila vonalat ezen a részén kissé délebbre levisszük...

 

levisszük... lefaragni... ezek kerülnek Euromilliárdokba!

 

Az alagutak fúrása mindent lassít és drágít.

Ezért akarnak csak Zilahnál fúrni (Meszes hg.), mert úgy nyugat és észak felé is megépül az átjárás.

Hálózati szempontból nekik ugyanolyan fontos az E81 (Szatmárnémeti-Nagybánya), mint az E60-E79 Nagyvárad-Budapest.

 

Maradva a Nagyvárad konfliktusnál:

Semmilyen domborzati akadálya nem lett volna a Bihar(ea) alatti átvezetésnek, csak a titokzatos (magán)érdek...

A magyar oldalon nincs Natura érintettség. (A megépült nyomvonalon Nagykereki felett van)

Vázlat később...

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (52745)
aladar644 Creative Commons License 2020.10.04 0 1 52747

Továbbra sem értem, de ez az én bajom., hiszen ott van  a kész út (19), ami köldökzsinorként szolgál Váradnak. a város széléig 9 km. Nem nagy ügy. Viszont autópályából drágább lenne a hurok arrafele, hiszen a Szilágyság fele viszik a domborzat miatt, szintén takarékossági okokból.

Hasonlóan Temesvár A1-es viszonyához, vagy Kolozsvár- A3 kapcsolat.

Ahhoz képest, hogy mi volt eddig, ez nagy fejlődés.

Előzmény: Hírfigyelő (52743)
Samott Creative Commons License 2020.10.04 0 3 52746

Egy kis M4, Ullo, Zsaroka:

 

"A Ferihegyi Ipari Park Kft. a területén működő logisztikai cégekkel, vállalkozásokkal és ingatlantulajdonosokkal már hosszú ideje egyeztetéseket folytatott a Zsaróka utat tehermentesítő szervizút tervezésének előkészítéséről a tervező Utiber Kft.-vel. Mint az köztudomású Önök előtt a minisztérium engedélye alapján még egy feltáró csomópont kiépítése is lehetővé vált, amely jelentős mértékben egészítette ki a tervezési munkát. Az egyik feltáró út tehát az Üllő és Gyömrő közötti külön szintű csomópontba kapcsolódó szerviz út, a másik feltáró út pedig az áttervezendő mezőgazdasági felüljáró, két végén körforgalommal, amelyhez gyorsító-lassító sávok csatlakoznak. Ez utóbbinak az adja a jelentőségét, hogy ezen felüljáró és körforgalom megépítésével az ipari park forgalma nemcsak a Zsaróka utat, hanem a Gyömrői úti körforgalmat is tehermentesíti. Ez utóbbinál jelentős lakossági, személyi forgalom van. Az előterjesztéshez mellékelt térképen piros színnel ábrázoltuk a felüljáróhoz kapcsolódó körforgalmak M4 autóút gyorsító-lassító sávjait, zöld színnel magát a felüljárót és a kapcsolódó körforgalmakat, narancs és kék színnel pedig – az eddig már ismert – szerviz út tervezési szakaszát. Továbbá a tervező díjmentesen vállalja a Zsaróka út tehermentesítendő szakaszainak tervezését, amely az útalap megerősítését, útszegély kialakítását valamint burkolat- felújítást foglal magában. ( sötét lila szín). A Ferihegyi Ipari Park Kft tárgyalásokat folytat a HIPA (Nemzeti Befektetési Ügynökség) szervezetével az útfejlesztés engedélyezési eljárásához szükséges kiemelt kormányzati projektstátusz megszerzéséért.

 

A gyorsító-lassító sávok, kapcsolódó csomópontok és a mezőgazdasági felüljáró áttervezésének, valamint a lőtér melletti földút (050/10 hrsz) és a Zsaróka út (063/7 hrsz) SPAR előtti szakaszának a Skála Coop Zrt. területéig a tervezési díja 179.500.000 Ft. Ebből 129.500.000 Ft-ot a területen működő vállalkozásokkal és partnerekkel együtt a Ferihegyi Ipari Park Kft. biztosít. A Goodman Magyarország Kft önkormányzatunknak 50 m Ft területfejlesztési célú támogatást fizetett, amely összeggel önkormányzatunk támogatni tudja a tervezési költségeket, s amely összeg kifizetése a 2021. év folyamán történne meg. Amennyiben a tervezési szerződés aláírásra kerül, 2021 április végére várható a tervek elkészülése. A VGB az előterjesztést 2020. szeptember 15-én tárgyalta és javasolta a Képviselő-testületnek az üllői Ferihegyi Ipari Parkot feltáró szervizút és a mezőgazdasági felüljáró, valamint ahhoz kapcsolódó gyorsító-lassító sávok és körforgalmú csomópontok, továbbá a szintén kapcsolódó lőtér melletti földút és a Zsaróka út Spar mögötti iparterületre vezető 1,5 km-nyi szakaszának tervezési költségeihez 50 millió Ft-tal járuljon hozzá, a 2021. évi költségvetés beruházási kerete terhére.

 

Határozati javaslat: Üllő Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 50 millió Ft-tal járul hozzá a 2021. évi költségvetés beruházási kerete terhére a Ferihegyi Ipari Parkban az Ipari Parkot feltáró szervizút és a 26+879 km szelvényben lévő mezőgazdasági felüljáró, valamint ahhoz kapcsolódó gyorsító-lassító sávok és körforgalmú csomópontok, továbbá a szintén kapcsolódó 050/10 hrsz-ú földút és 063/7 hrsz-ú Zsaróka út Spar mögötti iparterületre vezető 1,5 km-nyi szakasznak tervezési költségeihez."

 

 + Megszavaztak

Előzmény: dimelo (52692)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.04 0 0 52745

"Azt amit az A3 nyomvonallal kapcsolatban vázoltál, nem gondolom alkalmasnak.

Figyelmed kellett volna a domborzatra is. Vázlatod mentén durva költségekkel és ennél is lassabban épülhetett volna.

 

Az a szerpentin, amit rajzoltál "nagyon hasonlít" az M4 Karcag-Püspökladány-Kaba nyomvonalra.

A különbség az, hogy nálunk az Alföldön "büntetlenül" kanyaroghat, de a hegyek között mégis csak létezik fizikai akadály..."

 

 

 

Ebben van valami igazad, mármint hogy a hegyek mindig fizikai nehézséget jelentenek az utak előtt, de ettől a lila nyomvonal szerintem még nem alkalmatlan.

 

Az Érmellék keleti pereme és Szilágyság ui. csak lankás, 200 - 300 m-es dombokat jelent, ami még nem komoly akadály, a Királyhágónál jelentkező 930 m-ből pedig le lehet faragni akkor, ha ott a lila vonalat ezen a részén kissé délebbre levisszük közvetlenül a régi Nagyvárad - Kolozsvár főút mellé a völgybe és a hágóhoz, éspedig a Szilágysomlyó -- Körösfeketetó -- Kissebes -- Bánffyhunyad nyomvonalon, és Bánffyhunyadtól keletre pedig ismét maradhat az eredeti lila vonal. Körösfeketetó és Kissebes ui. a völgyben fekszik, tehát ott a másik 930 m-es magasság kb. 600 m-essé "szelídül". Persze, így is, a Királyhágó az mégiscsak egy hágó ami az út legmagasabb pontja, amit nem lehet megúszni emelkedőn felfelé mászás nélkül, hanem csak enyhíteni lehet, pl. azzal, hogy azt a szakaszt 2×3 sávos autóútnak vagy autópályának kell megtervezni, hogy a kapaszkodósávokból is legyen még plusz 1 db tartalék sáv.

Előzmény: dimelo (52740)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.04 0 0 52744

Kieg.: A hivatalos nyomvonal ui. nem a dimelo-féle kék szaggatott vonal, az amit a (92740)-ben látsz, hanem a Google-maps által az M4 végéhez berajzolt sárga főtvonal-bejelölés, amit Nagykereki és Nagyszántó északi szélei között látsz ((ami jól kivehető dimelo (92740)-es térképén is)). <-- Ez pedig az, ami Nagyváradtól 15 km-rel messzebb esik, északi irányban.

Előzmény: Hírfigyelő (52743)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.04 0 0 52743

Azért, mert ha a hivatalos határmetszési pontot veszed alapul (ami Nagykerekitől és Nagyszántótól inkább kissé északabbra[!] van a két falu között), akkor az azon túl, hogy egy faluval északabbra azaz messzebbre esik Nagyváradtól, és utána nem délkelet felé fordul Nagyvárad felé, hanem ellenkezőleg, egyből északkeletnek, és ezért Nagyváradnak a bekötéséhez még egy külön 15 km-es bekötő ág is kell, ami csak drágábbá teszi az A3 elkészítését, és egyúttal az elérhetőségén is ront valamennyit. Egy ilyen súlyú nagyvárosnál, mint Nagyvárad, az az észszerű, hogy a főág minél közelebb menjen hozzá, és épp hogy csak alig 1-2 km-nyire mellette haladjon el, mert Nagyvárad nemcsak egy megyeszékhely, hanem egy nagy régiónak, a Partiumnak a központja is egyúttal. Ekkora jelentőségű városnál pedig nagyon-nagyon számít a könnyű és gyors elérhetőség, azaz hogy ne csak egy kis leágazás kösse azt be.

 

Ahogyan én rajzoltam, az viszont közvetlenül Nagyvárad mellett megy el 1-2 km-nyire, beköti Margittát is (az Érmellék keleti szélénél), a Szilágysághoz tartozó Szilágysomlyót, közel megy a Királyhágóhoz is, és átmegy Kalotaszeg egykori járási székhelyén, Bánffyhunyadon is, és onnan egyenesen megy tovább Kolozsvár felé. Ezzel pedig megszüntet minden olyan hátrányt, amit dimelo az általa beképernyőfotózott cikkben bekeretezett, mint romániai területen mutatkozó hátrányt. Én csak egy olyan nyomvonalat akartam kiötleni, amely kiküszöböli ezeket a hátrányokat... .

Előzmény: aladar644 (52741)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!