Általában is: azt várná az ember, hogy a környezetvédelmi engedélyek foglalkoznak az átadások lehetséges sorrendjével: minek az átadásához milyen másik legkésőbb egyidejű átadás az előfeltétel.
Anélkül szerény véleményem szerint igénytelen a hatósági eljárás...
"Elég régóta Veszprémben lakom és a Látó-hegy környékén én még 2 embernél többet nem láttam egyszerre. Néha-néha átsurran a tilosban az úton egy-egy kutyasétáltató."
Ez utóbbi nem okozhatja az előbbit? Mármint mennének oda emberek, csak életveszélyes - és vannak, akik ennek ellenére bevállalják?
Nagyon úgy néz ki, hogy tetszettek volna előbb ébredni és szólni. De talán még nem késő a Látó-hegy felé a Boglárka utcánál egy gyalogos és kerékpáros aluljárót betervezni és megépíteni. Vagy a későbbiekben egy gyalogos és kerékpáros felüljárót. Mindkét esetben szvsz a városnak kellene ezt megfinanszírozni.
A 710-es úton sikerült Papkeszinél a 2x1 sáv fölé olyan felüljárót építeni, amit az útszélesítésnél szét kell majd bontani. Az előrelátás teljes hiánya, pedig ez elvileg az M8-as autópálya részeként épült meg.
Nyilván elég, ha az átjáró ügyében 10 ember csinálja a hisztit, valami hülye politikus rögtön belekapaszkodik. De.
1., A Látó-hegyre azért kettőnél több ember járt át. Egy ekkora beruházásnál tök semmi lett volna egy alul- vagy felüljárót odatenni. Ezt valós igénnyel indokolni lehetett volna.
2. Az Almádi úti körforgó vs. Kalmár tér vita hasonlóan nem jelentős, szerintem sem, de mégiscsak érint pár száz embert. Némi odafigyeléssel biztos lehetett volna kedvezőbb megoldás, egy átjáró a Shop-Stop felé, egy zebra, vagy hasonló. Egy tervezési kört megért volna.
(Megjegyzem, ugyanilyen elcseszett útrész a Tesco felé, az autószalonok megközelithetősége gyalogosan. Ez nem kényelem kérdése, egyszerűen megoldatlan ott a biztonságos gyalogosforgalom).
3. De a legfontosabb, a 0. számú elkúrás az elkerülő nem-megépitése a jelenlegi nyomvonaltól kifelé eső területen. Akár a felmerült M8-féle nyomvonalon is. Ezzel ezen az oldalon szépen beszorult a város a jelenlegi területére, ezen az oldalon.
Ezeknek a kilobbizása klasszikusan egy helyi agilis önkormányzati vagy ogy-i képviselő feladata lett volna, pártállástól függetlenül. De ennyi már nem szorult beléjük...
Ez a Látó-hegy téma szerintem egy kicsit jobban fel lett fújva, mint kellene.
Elég régóta Veszprémben lakom és a Látó-hegy környékén én még 2 embernél többet nem láttam egyszerre. Néha-néha átsurran a tilosban az úton egy-egy kutyasétáltató.
Nem hinném, hogy megérné pár ember miatt több száz millióért alul vagy felüljárót építeni, csak azért mert ők ott sétáltatják a kutyáikat :)
Elég sok zöld van a városon belül is, több park is van. Veszprém az egyik legzöldebb város.
Ha már úgyis lesz M 83-as,nem lenne jobb egy Győr -Pápa -Herend -Veszprém -710-es főút viszonylat? Tudom,a komáromi híd miatt van ez az új elképzelés,de ilyen gazdagok lennénk,hogy 30-40 km-ként gyorsforgalmi utak lesznek?
M4 felol mentem M7 fele es ma este mar feloldottak a korlatozast aZ M0 deli szektorban. Vegre lehet haladni es nem kell a betonterelok es a kamionok kozott lavirozni. 2 ev alatt ez is elkeszult. M4 is szepen bovul. Latvanyos az elorelepes. Egyetlen dolog, ami belerondit M4be az a murvas leallosav. Sok kavicsot felhordanak az ott megallni kenyszerulo gepjarmuvek. Par csaladtagomtol hallottam, hogy M4en kavicsot kaptak a szelvedobe/tetore.
Minden olyan helyre, mint amilyenek az (51946)-ban, az (51955-ben, és itt az (51961)-ben is láthatóak, indokolt lenne az áttekintő vázlattérkép nagyméretű tájékoztatást adó típusú táblán történő kihelyezése is ( min. az ilyen kritikus pontokra, útk.-ekre.....)!
[?]Apropó, mi lett a Nagyatád-környéki megrongálódott hidak sorsa, pl. a 68-as főúton Segesd felé, meg a többi hasonló környékbeli utakon?
Az M0K-n milyen elcseszett a Maglód-Pécel csp közötti 3-ből 2 sávra szűkítő szakasz. tegnap menet arra, még este 6-kor is be van dugulva az egész. Majd utána jön a ráadás a 31-es úti kihajtó visszatorlódása. Az M0K-t már alapból 2*3 sávra kellett volna építeni az M5-M31 között. Amióta már Abonyig van M4, azóta az M5-M4 között folyamatos a torlódás, nem bírja az út a 2*2 sávot.
Hiszen a téma indító Nif híre az volt, hogy már az M4-47. főúti csp-nál leterelik az ADR és élőállat szállító kamionokat az M4-ről. (nyilván Ártánd átkelőhöz)
Helyesebb lett volna M35-öt írni, mert a 4-42. úton haladók el sem mennek odáig. (Maradnak az Újfalu 42-47 elkerülőn.)
Debrecen déli és keleti részéről nem érdemes az M35-re felhajtani, 10 km-rel rövidebb a régi 47-en.
Berettyóújfaluból sem éri meg felhajtani A3 felé, mert a csomópontkiosztás durván szívatós. (+12 km) Nagyvárad +19 km.
Az benne a szép, hogy annyira nem rossz, mint az M6-M60 Pécsnek. (De ott a domborzat kissé menti a nyomvonalat)
A Bihari síkon semmi akadály nem volt.
A 47. út déli körforgója felől teljes abszurd felmenni az M4-re, legfeljebb Váncsodon keresztül, de úgy is csak a kilométer szaporodik, a benzin meg fogy...