Attól délre, a szlovák határ felé konkrét határidőt nem ígértek.
A vonatkozó lengyel kormányhatározat [108/2019. (szeptember 24.)] 1. mellékletének 64-65. tételei szerint Rzeszów/D és Barvinek (SK oh.) között 2025-ben be kell fejezni a teljes megépítést. Ehhez képest az ebből az idén júliusban "tervezésre és építésre" leszerződött Rzeszów/D-Babica szakasz vállalt kivitelezési határideje 2026.
Idén az öt, még hiányzó déli pályázati szakaszból kettőt terveznek kiírni (Iskrzynia – Miejsce Piastowe és Miejsce Piastowe - Dukla). A kiírások már tartalmazni fogják az elvárt határidőket.
A tervezett Tisza-híd főbb adatai, jellemzői A tervezett Tisza-híd acélszerkezetű, ortotróp pályás, szekrény keresztmetszetű folytatólagos gerendahíd. Az acélszerkezet teljes tömege 8500 tonna. A szerkezet 8 támaszú, a legnagyobb, meder feletti nyílás fesztávolsága 148 m. A híd teljes hossza 758 m. A híd két különálló jobb- és balpálya szerkezetből áll. Az útpálya kialakítása az autópálya keresztmetszeti kialakításának megfelelő.
Egyenlőre a lengyel S19 épül Rzeszowtól északra. Az biztos. Attól délre, a szlovák határ felé konkrét határidőt nem ígértek. A szlovákok még legalább 3 évig dolgozni fognak Eperjes és Kassa elkerülő szakaszain, és utána, az új EU költségvetési ciklusban majd meglátjuk, mi lesz a Via Carpatia ütemezése. Addig maradnak a megfoghatatlan politikai ígéretek, mint ahogyan azt már megszoktuk.
Szerintem nagyon jó haladnak, kivétel maga a Tisza híd, ami a legnagyobb falat az egész szakaszon. Én ott kétségesnek találom, hogy 2022. elejére át tudják adni a forgalomnak a szakaszt.
És még valami amit a hétvégén láttam: a 4623-as út mellett, Szentkirály és Tiszakécske között látványosan dolgoznak az M44 építői, itt lesz az ideiglenes végpont, ha jól értem.
Akit érdekel: frissültek a Google Maps műholdképei az M4 szolnoki elkerülő szakaszán, egyre jobban látszanak a leendő csomóponti ágak nyomvonalai is, és láthatóan beemelték a hídszerkezetet több felüljárónál. A Tisza-híd előtt a jobbparti árvízvédelmi töltés is új, egyenesebb nyomvonalra kerül, kiszélesedik az ártér.
Az agglomerációs ingázás miatt telített helyiérdekű útszakasz átadón ilyet mond a vezérszónok:
"...amikor a koronavírus-járvány miatt lezárták az ország határait, a feltorlódott forgalomból gyorsan kiderült milyen fontos közlekedési folyosó Magyarország Nyugat- és Kelet-Európa között."
Jó reggelt! Legalább az index.fórumot olvashatnák, ha már a többszáz millió Ft-os megbízások, kutatások értelmét egy ilyen dilettáns mondattal képesek eliminálni...
Ez az év mondata lehetne, ha nem éppen egy olyan útátadón mondta volna, aminek sok köze nincs a tranzitforgalomhoz.
471. sz. II. rendű főút Hajdú-Bihar megye:
2 +801 - 7+ 875 km 2018 mért 27 nap 8069 / 348 db tehergépkocsi 15 +520 - 26+871 km 2018 mért 10 nap 5294 / 393
Mentem mindkettőn (jómagam csak már személyesen tapasztalt útszakaszokról szoktam megjegyzéseket tenni), térkő, ide vagy oda, számomra a rövidebb tűnt a jobbnak. Más kérdés, hogy én sem tenném ki a "8 Rábafüzes" táblát, nem is kritikai élű volt a megjegyzésem, csak egyszerű tény-rögzítés vájfűlű fórumozóknak.
Gyanítom, hogy a továbbiakban a következő etapok várhatók, azaz "Mese az A3-ról": 1. M4/A3 átadás: a nem ADR-forgalom (Bihar település nagyobb örömére) az új pályaszakaszt fogja használni. 2. 4808 elkerülő átadás: a nem ADR forgalom egy része az elkerülő felhasználásával – a DN 19 (belföldivel is erősen megpaprikázott forgalma miatt) az ártándi határátkelőhöz tér vissza. 3. DN 19 (Bihar – Nagyvárad) elkerülő átadás: a forgalom ismét az autópálya-szakaszon fog közlekedni. 4. Közben-közben épülget és szakaszosan át-átadásra kerül Erdély szíve felé az A3 szellempálya: a forgalom rendületlenül a DN1-et használja. 5. Az A3 átlép egy kritikus pontot, nagyjából a most (Kügy és Magyarvista között) hiányzó szakasz 2/3-ának átadásával: a forgalom a DN1-ről átterelődik az A3-DN1F-re; a még akkor is hiányzó szakasz(ok) országúti településein élők a legkülönbözőbb módokon (fórumoktól útelzárásig) követelik a mielőbbi befejezést. …és már meg is érkeztünk (már amelyikünk) 2030-ba.
Szerinte így történik meg az évtized.
Kíváncsian várom az átadást, bár a Covid helyzet miatt egyelőre mélyen átlag alatti forgalom várható. (Mindenfelé)
Szerintem:
1. a 4. út irányú forgalom nem fogja az M4-A3 pályát használni, hanem Ártándig a 42. úton halad továbbra is. (Útdíj és üzemanyag megtakarítás)
2. A 4808. úti elkerülő ugyanezért üres lesz. (Legfeljebb Havaria ) Így a DN 19 szakasz sem lesz annyira kamion-terhelt.
3. Nagyvárad elkerülő (2023) átadásával (-2 km, - 10 perc) változik a pályára felhajtó szgk arány (Kamion kevésbé: vmax 80 km/h))
4. A Dn1 használat meghatározza az ártándi határ választást. (ezért szellempálya az A3)
5. A kulcs-szakasz: Zilah Meszes-alagút. Amíg az hiányzik, legfeljebb billeg a súlypont...