Amit a kép készítése után gondosan lezártak, az utolsó magyar lehajtóval együtt. Így aki Lendvára akart menni, az vehetett rögtön egy szlovén matricát. Aki Tornyiszentmiklósra, az ráadásnak kerülhetett is egy nagyot. Ügyes.
Eléggé szűkszavú voltál, így csak később tűnt fel a tartalom és annak furfangos indoklása...
Csengele 1900 fős település:
"Kecskemét és a Mercedes-gyár jelenleg 54 kilométerre fekszik a Csongrád-Csanád megyei falutól, a lehajtóval ez a távolság 47 kilométerre zsugorodna.
Ennek többek között azért van jelentősége, mert a német autógyártó óriás szisztémája, hogy kizárólag 50 kilométeres körön belülről foglalkoztat beszállítót."
A műholdképet nézve ritka nagy pazarlást műveltek az M5 szakasz tervezésénél..
Külön épült a felüljáró és mindkét oldalán aszfaltutas lejárók a tanyákhoz
A cikázás tilos is. Akkor előzhetsz, ha az előzött jármű elé zavarása nélkül vissza tudsz térni. Lényegében akkor, ha visszatéréskor már adott a követési távolság, a hirtelen fékezésed esetén is a frissen leelőzött jármű koccanás nélkül meg tud állni mögötted.
Hasonló szempont kellene meghatározza azt, hogy hol foglald el a sávot az előzéshez.
Ha az előző 110-zel megy, és kicsit spórolva másfél másodpercekkel számolok az egyszerűség kedvéért elhanyagolva a sebességkülönbségek hatásait, akkor kb 92 méternél kisebb közbe nem is érdemes cikázni.
Mondjuk azt nem tudom rossz néven venni hogy M0-s mértékü forgalomban nem cikázik ki mindenki a jobb szélsöbe, aztán vissza. Mindezt másodpercenként. Többek között én sem szoktam.
Amúgy ez az út hasonlít a Felsőnyáregyháza-Monorierdő útra. Annyi változott ez az út mára, hogy egy picit valamit marattak rajta, meg szélesítettek, de rendesen továbbra sincs megcsinálva.
Nem csak az, a Gönc-Telkibánya-Bózsva út is életveszélyes.
Sajnos a turizmus fejlesztés megáll ott, hogy szállodákat építünk, meg újítunk, de, hogy ilyen helyekre ki fog ilyen utakon eljutni, arra már senki sem gondol. Ja de, helikopterrel...
Utóbbi egy kiváló ötlet, kár, hogy a többi szakaszon -ahol három sáv van- még nem valósították meg. Aztán csodálkozunk, hogy mindenki/legtöbben a középső sávban haladnak, jobbratartást még csak hírből sem ismerik.
Ezt csak megerősíteni tudom. Saját tapasztalat, 1 hónappal ezelőtt voltam ott. Katasztrófa. Kerüljétek el az azt utat. Örményországban jártam ilyeneken, még Kirgizisztánban is ennél jobb egy fokkal az átlagos útminőség.
Nemrég voltam a Zemplénben... A 3716-os út Fony-Vilmány közti szakasza brutális állapotban van. Kb. esti szürkület kezdetétől reggeli szürkület végég naponta le kellene zárni...
Egyébként ha valakit netalán érdekel: az 51xM0, illetve a 31xM0 csomópontokban kicserélték a 4-es főút táblákat M4-re. Pontosabban tettek rá egy matricát.
Az M4 irányából haladva a 31-es út előtt 3 sáv van az M3 irányába. Korábban az M0x31 útpálya feletti tábláin az egyenest (M0 az M3 felé) 500, illetve 1000 méterrel előjelző táblán csak két nyíl volt, ez most már a tábla alján közepén ki lett egészítve még eggyel, így hűen tükrözi a sávok kiosztását.
A mai nap jártam az M4-esen. Az abonyi elkerülő készültségi szintje ránézésre 100%, semmi teendő nincs, mint átvágni a szalagot, és leszedni a sárga nyilakat.
igen, így van, ha így lenne ... egyrészt a Hungaroringen több rendezvény van, én is mentem rajta, születésnapomra fizettek be, saját kocsival ...
másrészt az országimázsra viszont rendkívül pozitív a hatása, igaz az a turisztikai bevételekben csapódik le és nem direkt a Hungaroring Zrt-nél ... ez így van a világ minden részén ...
Ezt is úgy kell nézni, mint egy fajta állami támogatását a turisztikai ágazatnak ...
Ezeket költői túlzásnak lehet nevezni, de a már megtörtént eseményekre is máshogy emlékszik...
A riport 4. percében vázol fel egy sűrített M3-M35 történelmet:
"...Kósa-kanyar van az autópályában, mert a szocialisták úgy gondolták az autópályafejlesztést, hogy Debrecen felé egyáltalán ne menjen, hanem Nyíregyházát északról kerülje meg..."
majd:
"Ezt sikerült megváltoztatni az első Fidesz-kormány idején, de az autópályát végül is a szocik fejezték be úgy, hogy az autópályáról nem lehet Nyíregyházáról Debrecen felé kanyarodni,
meg Debrecenből Nyíregyháza felé, mert azt a másfél milliárd forintot kiszedték a beruházási pénzből. De ez nagyon hiányzik a két város között…"
Erről a kérdéskörről 2001-ben Fónagy János közlekedési miniszter elismerte:
"az eddigi legvalószínűbb terv a Polgárt Nyíregyházával közvetlenül összekötő sztráda volt. Kiemelte, hogy a közlekedési tárca nem adott megbízást az NA Rt.-nek új nyomvonal tervezésére.
De hangsúlyozta azt is: eddig legalább öt terv született, és nem kizárt, hogy még újabbak lesznek. Leszögezte, hogy a kormány még nem döntött arról, 2003 után merre vezessen az M3-as."
20 év távlatából már hihetnénk, hogy "ami fekszik, nyugszik..."
Utánanéztem az M3 történetének olyan 1990-es évekből származó dokumentumokban, amelyeket megőrzött az internet.
Ilyen az, amikor 10 évet téved a riportalany emlékezete:
1. Országos közúthálózat 1991-2000. évekre vonatkozó fejlesztési programja (Antall-kormány)
2. OTrT egyeztetési anyag 1993-1995 (Horn-kormány)
3. Országos Területfejlesztési Koncepció 1997 (Horn-kormány)
Tehát 29 évvel ezelőtt volt egy elnagyolt vázlat Polgártól Nyíregyháza-Kisvárda felé.
25 évvel ezelőtt a Pród-ig délre húzott változat már létezett, Nyíregyháza déli elkerülő Vásárosnaményig (és ott ez épült meg)
23 évvel ezelőtt M3 Tiszavasváriig felhúzva, mert már tervben volt az M35 nyomvonal Polgártól Debrecen - Derecske-nyugat - Berettyóújfalu és M4 Biharkereszteshez! (ez változott)
Mindezek tehát megelőzték azt a kavarodást, ami 2001-2002-ben következett, amire most(már) hiányosan emlékszik.
A végleges kompromisszumos M3 nyomvonal nem Pródig, csak Görbeházáig épült,- ez lett a "Kósa-kanyar" -
ahonnan már nincs értelme Debrecen-Nyíregyháza összekötésnek, mert 80 km-es utat senki nem választ 37 km-es 4. út helyett.
(De mégis benne van a 236/2020. Kormányrendeletben: 1.1.21. Az M3–M35 autópálya, görbeházi csomópont fejlesztése.)
Ehhez képest "frissnek látszó ötlet" az M3-M35 összekötése Hajdúnánásnál. (63 km Db-Nyh.)
Kár, hogy ez az 1995-ös koncepció M3 Pród-i ágát utánozza, merthogy közben megépült az M35 szellemszakasz...
Aki kíváncsi a mélyebb részletekre is, olvassa az Index.fórumot 2001-ből...
Mondjuk ezt a szatymazi pihenőhelynél is megcsinálhatnák. Itt csak két vaskaput kellene kinyitni és Szatymaz felé kb. 4 kilométernyi utat szélesíteni, rendbe rakni.
Látom, hogy itt a nagy fejlesztések vannak rendszeresen megtárgyalva, de én kérdeznék egy "kicsit" :
Az elmúlt hetekben Bp - en felrajzolt biciklisávok milyen "tudományos" alapokon készültek? Több helyen látom hogy használhatatlan méretű lett a az autós sáv, mert egyszerűen kivágtak belőle egy csíkot.
Van felelős szakember, aki aláír egy olyan átalakítást, ahol a középkategóriás autó gyakorlatilag kilóg a sávjából?