A Hungaroring még ma is évi 10 milliárdokat kap. Az a legrosszabb üzlet, ha évi 3 napért kell kiépíteni az infrastruktúrát, mert akkor a maradék 362 napon üres és csak viszi a pénzt...
Ez egy fejlesztés, nem lehet mindent Budapestre és a Dunántúlra építeni ... Nyilván hosszú távra szól, nem valaminek a vége, hanem a kezdete ... Mogyoród se úgy nézett ki az elején, mint manapság ... Gazdasági válságban fejleszteni, beruházni kell, nem megszorítani és pénzt szétszórni, erre pedig legjobb az infrastruktúra (máshol még a hadiipar is) ... Egy ilyen beruházás nem útépítés, hanem vidékfejlesztés ... Látni kéne a teljes projektet, vannak-e más elemek, az egész éves kihasználás a kérdés, vendéglátás, vendégéjszakák, munkahelyek ... Motor GP, Hajdúszoboszló, Tokaj borvidék, Debrecen, Tisza tó ... A motoros egy sajátos szubkultúra, egyre többet költ ... Jó is lehet ez, elég az örökös károgásból, nekem tetszik ...
Nagyvárad és Kolozsvár közötti A3 autópálya-szakasz szilágysági alszakaszának, a Magyarzsombor (Zimbor) és Vaskapu (Poarta Sălajului) közötti sztrádarésznek az építésére kiírt licitet a SC SA&PE CONSTRUCT SRL SC SPEDITION UMB SRL SC TEHNOSTRADE SRL konzorcium nyerte, közölte az országos útügyi vállalat. A 12,24 kilométeres Szilágy megyei szakasz kivitelezési szerződésének értéke áfa nélkül 680 405 395 lej (140M euro)
Remélem nem olyan töketlen út lesz, mint a 37-es főút Felsőzsolca-Gesztely közötti 2*2 sávos része. Nem elég, hogy körforgalmi csp-ok vannak benne, de tele van lámpákkal, 70-50-es korlátozásokkal. Alig lehet menni rajta 110-el. Ehhez képest szupersztráda a 21-es főút.
Nincs valakinek valami friss forgalmi adatos orszagos terkepe? Csak mert olyan hihetetlen, hogy ott az É-K-i orszagreszben annyival nagyobb a forgalom minden uton (Szerencs, Hajdunanas stb), hogy szinte mindenhol felmerul a 2*2 sav igenye. En mikor arra jartam (lehet epp nyugis napot fogtam ki) pl. nem tunt nagyobbnak (soot meg akkoranak sem) a forgalom mint a szukebb kornyezetemben levo utak (441-es Cegled -Kecskemet, 442-es Martfu - Szolnok vagy akar a 32-es Szolnok - Ujszasz szakasza) forgalma, amelyeknel fel sem merult a 2*2 kb sosem (kivetel a tervezett Katonatelep - Kecskemet szakasz).
Ha a legrövidebb utat feltételezzük (légvonal) az állítás akkor sem pontos. (A pálya helyszínét még csak tippelni lehet)
De a geometriai középpont Polgár - Görbeháza között van.
A linkelt videóban elhangzik: Debrecen - Nyíregyháza (tábla-tábla között) 49 km
De nem ez a döntő, hiszen az M3 és a 354. út között 37 km 2x2 hiányzik. (Ny.háza bevezetője M3-tól 2x2 sávos, 354. Debrecennél 2x2 sávos)
A Hajdúnánást optimálisan közelítő átló M3-M35 20 km-es, ezt lehetne megépíteni.
A jelenleg 80 km-es autópálya távolság (Görbeháza hiányzó csomópont) 17 km-rel lehetne rövidebb a két város között.
Ez az összekötő szakasz jelenáron 40 milliárdba kerülne.
És innen jön a legnagyobb csúsztatás: Debrecen-Nyíregyháza "autópálya" 60 milliárdból...
Ha melléépítenének +1 sávot és a csomópontokat, az sem jön ki ennyiből,
de Újfehértónál belterületet érint a 4. főút. A 354. útnál a Nagyerdőből kellene elvenni...
Ezt tehát nem lehet autópályának nevezni. és nincs olyan határozat, amely a 4. útra "szánt" 65 milliárdot! (Nem is ezt mondta)
Ha tök új nyomvonal lenne, akkor 100 milliárd...
A motorguru nem mondta, amit Te hallani véltél...
Ezt viszont mondta: "itt Nánáson megcsináljuk, igaz, hogy 10 km-rel hosszabb"
Akár hogy is nézem a jelenlegi 37 km közút, vagy a Görbeházánál fölöslegesen épitendő csomópontnál 80 km
helyett lehet egy 63 km-es autópálya összeköttetés Debrecen - Ny.háza között.
Talán lehetne még közelebb húzni Hajdúdorog felé, csakhogy úgy 25-28 km új autópályát kell építeni...
A 63 km távolság csökkenhetne 55 km-re, de ez még mindig nem 10 km...(különbség) Viszont további 10-15 milliárd... (összesen 50-55 milliárd= még egy MotoGP pálya)
Azt nem nehéz kiszámolni, hogy melyik útvonal a gyorsabb: 37 km 90 km/h, vagy 63 km 130km/h
A Google ki is írja... csak Lajos még erre sem figyelt...
Amikor az M35 nyomvonalát erőltette (20 éve) ez az "érvrendszer" még nem képezte tudástára részét.
Kósa pont azt mondja, hogy a 4-es útra szánt 65 Mrd Ft-ból, amelyből 4 sávosították volna Debrecen és Nyíregyháza közötti szakaszt, abból épül az M3xM35 csomópont teljes kiépítése és a MotoGP pálya.
Elképesztő, hogy ilyen felesleges baromságokra szórjuk a pénzt. Nálam a Zegi tesztpálya is ilyen. Politikusaink egymást múlják felül ilyen ostoba projektekkel.
Ja, kiváló dolog, hogy az 50 éve mindig jobb állapotban levő részt ismét leaszfaltozták. Ez az út mindig is mintapéldája volt a megyei struktúra hülyeségének. Merthogy a tolnai szakasza az M6-ig meg olyan, hogy 60km/h-nál is leesel róla. Ez a rész úgy épült, hogy az anno másfél nyomsáv széles aszfalthoz jobbról-balról növesztettek 1-1,5m-t. Na, ma is olyan. https://goo.gl/maps/bDEtaSEoU8JZ8iAN6
A pályaépítés 65 milliárd forintra becsült összegét máris megnövelte Kósa. Szerinte a MotoGP-pálya apropóján megépülhetne a Nyíregyháza-Debrecen-Hajdúnánás autópálya is.
Szóljon már valaki, hogy ha ez a "mesterterv", akkor nem kellene Görbeházánál az elválási csomópontot buherálni,
Árnyalni kell ezt a "tölcsért". Az M1 eleje és vége is tölcsér...
Az Alpok hegyeit ezeréve a Duna mentén kerülték ki, illetve délnyugat felé már a rómaiak is.
Ám 2004 hozott változást: Rajka (SVK-CZ-D), mint osztrák kerülő felfutott.
A végcél szempontjából ez is Alpok-kerülő út.
Hasonlóan dél és kelet felé: Bár M5 Röszke sokkal fontosabbnak látszott évtizedekig, 2007-től Nagylak és M43 Csanádpalota lett a fő irány, de nem délre, inkább keletre is.
Ugyanúgy félreperferált lett Záhony, mert az ukrán forgalom hanyatlik, megengedően stagnál.
Ártánd (Gyula és Csengersima) mindegyik keleti forgalom.
Összességében a célirány nem átlós, de nálunk így "alakult ki" az autópálya hálózat váza.
Ezért kell kiépíteni a "pókhálót" is (M4-M8-M81-M9)
Másodlagosnak látszik, ehhez képest harmadlagos (25-44-67-76-83) utakat építenek...
Hát ha tölcsér csöves vége Hegyeshalom, akkor másképpen nem is nagyon lehet: nyugaton az Alpok útban van. Graz felé az ÉK-DNy tengely halad. Trizs ódon térképe is ezt mutatja.
Akkor építtessenek zajvédő falat. Nem hiszem el, hogy valakinek komolyan érdekében áll a forgalom minimumra lassítása, és a zaj 2x annyi ideig hallgatása (Hiába hangosabb a 130, ha a 80 esetében másfélszer annyi ideig van a környéken a jármű). A légszennyezés valóban egy érthető dolog, hiszen az autók CO2 kibocsátása kilométerben van megadva, az pedig fix tényező 20 és 220 esetében is.