Keresés

Részletes keresés

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.06.27 0 2 51355

https://hungaroring.hu/hu/esemenyek/naptar

Érdemes visszalapozni. A téli hónapokat kivéve egész zsúfolt a programjuk.

Előzmény: NAR (51354)
NAR Creative Commons License 2020.06.26 -2 0 51354

A Hungaroring még ma is évi 10 milliárdokat kap. Az a legrosszabb üzlet, ha évi 3 napért kell kiépíteni az infrastruktúrát, mert akkor a maradék 362 napon üres és csak viszi a pénzt...

Előzmény: csalántea (51352)
trizs77 Creative Commons License 2020.06.26 0 0 51353
csalántea Creative Commons License 2020.06.26 -3 2 51352

Ez egy fejlesztés, nem lehet mindent Budapestre és a Dunántúlra építeni ...
Nyilván hosszú távra szól, nem valaminek a vége, hanem a kezdete ...
Mogyoród se úgy nézett ki az elején, mint manapság ...
Gazdasági válságban fejleszteni, beruházni kell, nem megszorítani és pénzt szétszórni, erre pedig legjobb az infrastruktúra (máshol még a hadiipar is) ...
Egy ilyen beruházás nem útépítés, hanem vidékfejlesztés ...
Látni kéne a teljes projektet, vannak-e más elemek, az egész éves kihasználás a kérdés, vendéglátás, vendégéjszakák, munkahelyek ... Motor GP, Hajdúszoboszló, Tokaj borvidék, Debrecen, Tisza tó ...
A motoros egy sajátos szubkultúra, egyre többet költ ...
Jó is lehet ez, elég az örökös károgásból, nekem tetszik ...

Előzmény: 20-as vonal (51334)
pentium10 Creative Commons License 2020.06.26 -1 0 51351

#szerzodes #erdely

Nagyvárad és Kolozsvár közötti A3 autópálya-szakasz szilágysági alszakaszának, a Magyarzsombor (Zimbor) és Vaskapu (Poarta Sălajului) közötti sztrádarésznek az építésére kiírt licitet a SC SA&PE CONSTRUCT SRL – SC SPEDITION UMB SRL – SC TEHNOSTRADE SRL konzorcium nyerte, közölte az országos útügyi vállalat. A 12,24 kilométeres Szilágy megyei szakasz kivitelezési szerződésének értéke áfa nélkül 680 405 395 lej (140M euro)

 

1km ~ 1.1M euro ~  4 miliard forint afa nelkul 

 

Terkep: http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=11/47.059/23.106/0

 

radio100jozsi Creative Commons License 2020.06.25 0 0 51347

Remélem nem olyan töketlen út lesz, mint a 37-es főút Felsőzsolca-Gesztely közötti 2*2 sávos része. Nem elég, hogy körforgalmi csp-ok vannak benne, de tele van lámpákkal, 70-50-es korlátozásokkal. Alig lehet menni rajta 110-el. Ehhez képest szupersztráda a 21-es főút.

Előzmény: hegyaljai3 (51333)
MZ/J Creative Commons License 2020.06.25 0 2 51342

Nincs valakinek valami friss forgalmi adatos orszagos terkepe? Csak mert olyan hihetetlen, hogy ott az É-K-i orszagreszben annyival nagyobb a forgalom minden uton (Szerencs, Hajdunanas stb), hogy szinte mindenhol felmerul a 2*2 sav igenye. En mikor arra jartam (lehet epp “nyugis napot” fogtam ki) pl. nem tunt nagyobbnak (soot meg akkoranak sem) a forgalom mint a szukebb kornyezetemben levo utak (441-es Cegled -Kecskemet, 442-es Martfu - Szolnok vagy akar a 32-es Szolnok - Ujszasz szakasza) forgalma, amelyeknel fel sem merult a 2*2 kb sosem (kivetel a tervezett Katonatelep - Kecskemet szakasz).

Herodes68 Creative Commons License 2020.06.25 0 0 51341

Sőt van egy kifejezetten mororosoknak épített pálya Sárvár mellett vagyis a Pannóniaring.

Többször is eladó volt lehet hogy most is az.

 

Wekamerák a pályáról

 

 

Előzmény: totyit (51339)
MCA-001 Creative Commons License 2020.06.25 0 1 51340

Debrecen és környezete már régen jobb gazdasági állapotban van mint a Dél-Dunántúl.

És Sávoly annak is egyik kevésbé fejlett része:(

Előzmény: csalántea (51338)
rm40 Creative Commons License 2020.06.25 0 0 51337
dimelo Creative Commons License 2020.06.25 0 1 51336

Megnéztem, többször is, mert artikulációs kihívásokat is le kellett küzdeni:)

 

Először is Debrecen - Nyíregyháza - Miskolc "súlypontjában van" a MotoGP pálya, állítja motorguru, és "geometriailag is" stimmel:

https://www.google.com/maps/dir/47.8819937,21.4112266/48.1041818,20.7948635/@47.9227282,20.9520587,46561m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Ha a legrövidebb utat feltételezzük (légvonal) az állítás akkor sem pontos. (A pálya helyszínét még csak tippelni lehet)

De a geometriai középpont Polgár - Görbeháza között van.

 

A linkelt videóban elhangzik: Debrecen - Nyíregyháza (tábla-tábla között) 49 km

De nem ez a döntő, hiszen az M3 és a 354. út között 37 km 2x2 hiányzik. (Ny.háza bevezetője M3-tól 2x2 sávos, 354. Debrecennél 2x2 sávos)

A Hajdúnánást optimálisan közelítő átló M3-M35 20 km-es, ezt lehetne megépíteni.

A jelenleg 80 km-es autópálya távolság (Görbeháza hiányzó csomópont) 17 km-rel lehetne rövidebb a két város között.

 

Ez az összekötő szakasz jelenáron 40 milliárdba kerülne.

 

És innen jön a legnagyobb csúsztatás: Debrecen-Nyíregyháza "autópálya" 60 milliárdból...

Ha melléépítenének +1 sávot és a csomópontokat, az sem jön ki ennyiből,

de Újfehértónál belterületet érint a 4. főút. A 354. útnál a Nagyerdőből kellene elvenni...

Ezt tehát nem lehet autópályának nevezni. és nincs olyan határozat, amely a 4. útra "szánt" 65 milliárdot! (Nem is ezt mondta)

 

Ha tök új nyomvonal lenne, akkor 100 milliárd...

 

A motorguru nem mondta, amit Te hallani véltél...

Ezt viszont mondta: "itt Nánáson megcsináljuk, igaz, hogy 10 km-rel hosszabb"

 

Akár hogy is nézem a jelenlegi 37 km közút, vagy a Görbeházánál fölöslegesen épitendő csomópontnál 80 km

helyett lehet egy 63 km-es autópálya összeköttetés Debrecen - Ny.háza között.

 

Talán lehetne még közelebb húzni Hajdúdorog felé, csakhogy úgy 25-28 km új autópályát kell építeni...

A 63 km távolság csökkenhetne 55 km-re, de ez még mindig nem 10 km...(különbség) Viszont további 10-15 milliárd... (összesen 50-55 milliárd= még egy MotoGP pálya)

 

Azt nem nehéz kiszámolni, hogy melyik útvonal a gyorsabb:  37 km 90 km/h, vagy 63 km 130km/h

A Google ki is írja... csak Lajos még erre sem figyelt...

 

Amikor az M35 nyomvonalát erőltette (20 éve) ez az "érvrendszer" még nem képezte tudástára részét.

 

 

Előzmény: Aladár46 (51335)
Aladár46 Creative Commons License 2020.06.24 -3 0 51335

Látom nem nézted meg a videót. :(

 

Kósa pont azt mondja, hogy a 4-es útra szánt 65 Mrd Ft-ból, amelyből 4 sávosították volna Debrecen és Nyíregyháza közötti szakaszt, abból épül az M3xM35 csomópont teljes kiépítése és a MotoGP pálya.

 

A videó közvetlen linkje:

https://streamable.com/comvz5

Előzmény: dimelo (51328)
20-as vonal Creative Commons License 2020.06.24 -1 4 51334

Elképesztő, hogy ilyen felesleges baromságokra szórjuk a pénzt. Nálam a Zegi tesztpálya is ilyen. Politikusaink egymást múlják felül ilyen ostoba projektekkel. 

Előzmény: dimelo (51328)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.06.24 0 0 51333
NAR Creative Commons License 2020.06.24 0 2 51332

Ezt olvasva felmerül bennem, hogy miért is épült az a zalai tesztpálya, ha végül mégis az igazi autópályát kell lezárni a tesztelésre?

Előzmény: rm40 (51331)
rm40 Creative Commons License 2020.06.24 0 1 51331
Előzmény: rm40 (51313)
smith Creative Commons License 2020.06.24 0 0 51330

Ja, kiváló dolog, hogy az 50 éve mindig jobb állapotban levő részt ismét leaszfaltozták. Ez az út mindig is mintapéldája volt a megyei struktúra hülyeségének. Merthogy a tolnai szakasza az M6-ig meg olyan, hogy 60km/h-nál is leesel róla. Ez a rész úgy épült, hogy az anno másfél nyomsáv széles aszfalthoz jobbról-balról növesztettek 1-1,5m-t. Na, ma is olyan.
https://goo.gl/maps/bDEtaSEoU8JZ8iAN6

Előzmény: trizs77 (51329)
trizs77 Creative Commons License 2020.06.24 0 0 51329

 

 

 

https://infostart.hu/gazdasag/2020/06/24/atadtak-a-paks-cece-kozotti-ut-fejer-megyei-szakaszat

 

 

Javulunk, javulunk: Már csak hatan vágták el a szalagot.

 

 

dimelo Creative Commons License 2020.06.24 -1 4 51328

Az ész... meg... áll...

 

https://444.hu/2020/06/24/kosa-lajos-ket-eve-dolgozik-a-motogp-palyan-megsem-arulja-el-hogy-el-megterul-e-valaha-a-65-milliardos-beruhazas?utm_source=hirkereso&utm_medium=cpc&utm_campaign=kosa-lajos-ket-eve-dolgozik-a-motogp-palyan-megsem-arulja-el-hogy-el-megterul-e-valaha-a-65-milliardos-beruhazas

 

A cikk végén a részletek a videóban:

A pályaépítés 65 milliárd forintra becsült összegét máris megnövelte Kósa. Szerinte a MotoGP-pálya apropóján megépülhetne a Nyíregyháza-Debrecen-Hajdúnánás autópálya is.

 

 

Szóljon már valaki, hogy ha ez a "mesterterv", akkor nem kellene Görbeházánál az elválási csomópontot buherálni,

mert annak semmi értelme...

NAR Creative Commons License 2020.06.23 0 0 51327

"Tudom, hogy a jelöltek (olvasók) kb. 6-8%-a vagy kevesebb képes ennyi számot nem megjegyezni, hanem rangsorolni."

 

Azért vannak leírva a számok, hogy ne kelljen megjegyezni őket...

Előzmény: trizs77 (51324)
dimelo Creative Commons License 2020.06.23 0 2 51326

Ausztria - COVID hatás:

 

            Poysdorf -CZ A5   A6 Kittsee - SVK  A2 Loipersdorf  A2 Grabern-tunnel  A9 Spielfeld - SLO  A4  Nickelsdorf-H   Maglern  Brennersee A13

2019 03.    13560         18345               27214             19068             20114                29684           10350      29529

2020 03.     6717          8697              16580            12167            12284               18386           5288     11926



2019 04.    13900         18916               30730             20225              24292               33226            12613     32021

2020 04.     3929          3174              12221              9059               7523              10348             3527      7199



2019 05.    12300         18965                30871             21000              23322               30901           13751     30320

2020 05.     5453          4419               19620            14753             10363              13321           4329      9380

 

A határzárak miatt 25-40%-ra csökkent a közúti forgalom. A teherforgalom 80 %-os.

A belföldi forgalmat A2 Lopersdorf és Grabern-tunnel adata jelzi. (Gépjármű/nap)

Bosanac Creative Commons License 2020.06.23 0 0 51325

Igen, ha jól látom, már megint kitolták az M6 ajánlat benyújtását 12 nappal

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:283115-2020:TEXT:HU:HTML&src=0

 

Ilyenkor mi van azzal a céggel, aki időben leadta a pályázatot?

Vagy épp ezért van a hosszabbítás, mert nem volt pályázó egyáltalán?

Előzmény: Törölt nick (51282)
trizs77 Creative Commons License 2020.06.23 -1 0 51324

Taníts !

 

Majd megtudod.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

a II. éves tanárképzösöknek tanítják a befogadóképességi százalékokat.

 

Ez a cikk nekem nagyon tetszik.

De.

 

Tudom, hogy a jelöltek (olvasók) kb. 6-8%-a vagy kevesebb képes ennyi számot nem megjegyezni, hanem rangsorolni.

Ez azért fontos mert a számok nagy része rangsorolásról szól.

 

Úgy gondolom, hogy a civil olvasók kb. 1%-a érti jól a cikket, kb. 3-4%-k pedig viszonylag pontosan (adatok nélkül) képes visszaadni tartalmát.

 

A közlekedésen belül, közúti közlekedés + útépítés ez az arány lehet 10-15% is.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

az olyan válaszokat a miről szólt a cikk kérdésre, hogy :

 

Jó lenne ha jó lenne.

 

nem értékelem a megfelelő szintre.

 

 

 

 

Előzmény: ssimi (51323)
ssimi Creative Commons License 2020.06.23 0 0 51323

Már elnézést, de mit nem lehet ezen megérteni?

Előzmény: trizs77 (51322)
trizs77 Creative Commons License 2020.06.23 0 2 51322

Jó.

Nagyon jó.

 

Sajnos még egy közlekedésmérnök jelölt csoport (20 fő) 70-80%-a se értené meg.

Tapasztalat.

 

 

Előzmény: bodrostomi (51321)
bodrostomi Creative Commons License 2020.06.22 0 1 51321

Érdekes írást olvastam a 26-os útról: http://barcikaihistorias.hu/a-26-os-fout-kalvariaja/

 

Mennyire helyes a benne található okfejtés? Az tény, hogy erre az elkerülőre talán nagyobb szükség lenne, mint az M30 most épülő szakaszára.

dimelo Creative Commons License 2020.06.22 0 1 51320

Árnyalni kell ezt a "tölcsért". Az M1 eleje és vége is tölcsér...

 

Az Alpok hegyeit ezeréve a Duna mentén kerülték ki, illetve délnyugat felé már a rómaiak is.

Ám 2004 hozott változást: Rajka (SVK-CZ-D), mint osztrák kerülő felfutott.

A végcél szempontjából ez is Alpok-kerülő út.

 

Hasonlóan dél és kelet felé: Bár M5 Röszke sokkal fontosabbnak látszott évtizedekig, 2007-től Nagylak és M43 Csanádpalota lett a fő irány, de nem délre, inkább keletre is.

Ugyanúgy félreperferált lett Záhony, mert az ukrán forgalom hanyatlik, megengedően stagnál.

Ártánd (Gyula és Csengersima) mindegyik keleti forgalom.

 

Összességében a célirány nem átlós, de nálunk így "alakult ki" az autópálya hálózat váza.

 

Ezért kell kiépíteni a "pókhálót" is (M4-M8-M81-M9)

 

Másodlagosnak látszik, ehhez képest harmadlagos (25-44-67-76-83) utakat építenek...

ezek sajnos nem nyerő lottószámok...

 

Friss példa: https://g7.hu/kozelet/20200622/52-milliard-befektetes-utan-12-milliardos-veszteseget-is-felhalmozott-mar-a-zalazone-probapalya/

Előzmény: Tamas(Ottawa) (51317)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.06.22 0 0 51317

Hát ha tölcsér csöves vége Hegyeshalom, akkor másképpen nem is nagyon lehet: nyugaton az Alpok útban van. Graz felé az ÉK-DNy tengely halad. Trizs ódon térképe is ezt mutatja.

Minden más másodlagosnak látszik...

Előzmény: aladar644 (51308)
aladar644 Creative Commons License 2020.06.22 0 0 51316

Szerintem állítsák 50-re,akkor utat sem kellene építeni, folytonosan haladhat a forgalom településeken is.

Munkagépek zaja, szennyezése, por, stb. mind elmaradna...

Előzmény: rm40 (51314)
Avaar Creative Commons License 2020.06.22 0 0 51315

Akkor építtessenek zajvédő falat. Nem hiszem el, hogy valakinek komolyan érdekében áll a forgalom minimumra lassítása, és a zaj 2x annyi ideig hallgatása (Hiába hangosabb a 130, ha a 80 esetében másfélszer annyi ideig van a környéken a jármű). A légszennyezés valóban egy érthető dolog, hiszen az autók CO2 kibocsátása kilométerben van megadva, az pedig fix tényező 20 és 220 esetében is. 

Előzmény: rm40 (51314)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!