Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.30 0 2 51033

Én a rossz utakra is hoztam fel példákat, nemcsak a jókra. Azt látom, hogy a négyszámjegyű utak közül többnyire a fontos összekötő utakat újították fel, és a bekötő utak maradtak továbbra is elhanyagolva. Természetesen vannak ez alól kivételek is, de a saját autós útjaim és a Google Maps Útkép által megnézhető -- és nekem távolabbra eső -- utak képeit nézve (ahol az egyes útképek dátumozását is figyelemmel kísérem!) ezt látom.

 

Jó lenne már közösen egy olyan Magyarország Autóatlaszt vagy térképet is összeütni, amin az utak valóságos minősége is jól leolvasható lenne. Mondjuk pirossal a rossz, és zölddel a jó utakat jelölnénk, halványzöld lenne a még elfogadható, és narancssárga pedig az enyhén rosszabb minőségű utak beszínezése.

Előzmény: totyit (51029)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51032

Hírfigyelő (51016) hsz.-ban leírt felsorolásban nem törekedtem a teljesség igényére, csak a környékemben és az általam a valóságban végigjárt utakat hoztam fel példának a jó utakra; országszerte ez nagyjából-körülbelül ugyanilyen sűrűségű lehet, kivéve az elmaradott Somogy, Tolna, és Békés megyék közútjait.

 

Ugyanakkor a rossz utakra is hoztam egy példát, éspedig az egyik lehető legveszélyesebbet, a Szanticska-Baktakék közöttit.Ez utóbbi döbbenetesen veszedelmes útleromlási mértékig elhanyagolt állapota duplán is veszélyes: az még a kisebbik baj, hogy maga ez a 6 km-es nyúlfarknyi útszakasz veszedelmesen balesetveszélyes állapotú. A sokkalta nagyobb baj ezzel a szakasszal az, hogy ez része egy olyan útvonalnak ([27]-Edelény-Damak-Hegymeg-Tomor-Monaj-Selyeb-Abaújszolnok-szanticskai útk.-Baktakék-Fancsal-[3]-Forró-Abaújdevecser-Encs-[39] <---(= teljes úthossz: 50,0 km, ebből a [27]-[3] közötti szakasz 47,5 km, a [3]-Forró-Abaújdevecser-[39]-Encs szakasz 2,5 km), ebből a veszélyes és hibás útszakasz pirossal megjelölve! = szanticskai útk.-Baktakék szakasz 6,7 km), amely az egyik legrövidebb Edelény-Encs kapcsolatot hozza létre; csakhogy ez emiatt a 6,7 km-es szakasz miatt részben nehezen járható teljesen végig, mert egyébként e többi szakasza az telesen fel van már újítva.

 

A másik Edelény kapcsolatot a [27]-Edelény-Arnót-[3]-Szikszó-Csobád-Forró-Abaújdevecser-[39]-Encs útvonal <---(= teljes úthossz: 57,9 km, ebből a [27]-[3]-Forró szakasz 55,4 km, a [3]-Forró-Abaújdevecser-[39]-Encs szakasz 2,5 km) jelenti, amely azonban az előző, másik útvonalnál 7,9 km-rel hosszabb, tehát ennyi kerülőt jelent a rövidebb útvonalhoz képest, és emellett nem köti be a másik útvonalon elérhető falvakat, amely tény azok elmaradottságának egyik oka!

Előzmény: totyit (51019)
dimelo Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51031

Az ukránt jól látod,

az M9 érthetetlen, mert a 76-86. összeér...

Előzmény: radio100jozsi (51024)
dimelo Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51030

Nem kérdezem meg, ha nem látom meg a felsorolásban:

1.1.68. A Mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat megvalósítása az M6 autópálya és az 51. számú főút között.

 

A Paksi híd helyzete ugyanilyen, (M6-51.)

a mohácsiaknak viszont nem kell egy atomerőművet elszenvedni...

 

Bár a távolság nem akkora, hogy megúszható lenne egy vészhelyzet... (egész országon belül sem)

Előzmény: totyit (51023)
totyit Creative Commons License 2020.05.30 0 2 51029

 Csepp a tengerben amit felújítottak .

Én Somogy , Zala , Vas , Baranya útjait járom többségében , de egyben hasonlítanak  , mindenhol az 50-60 %-át azonnal fel kellene újítani .

És teljesen mindegy hogy 1 , 2 számjegyű főútról vagy  3-4-5 számjegyű mellékútról beszélünk .

Sőt a mellékutak még rosszabbak , mert van ahol 50-60 éve nem volt rendes út javítás. 

És ahogy olvasom itt , ez nem csak erre felé általános, hanem az egész országban .

Sajnos 

 

Előzmény: Hírfigyelő (51028)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51028

De, látom azt is, hogy hol rosszak még az utak. A legutóbbi hsz.-ben az életveszélyesen rosszra is hoztam egy példát, a Szanticska-Baktakék közöttit.

 

Csak előtte felsoroltam azokat az utakat, amiket már teljesen kijavítottak és felújítottak. És szerencsére ez az ami egyre több. Az Hírfigyelő (51013) hsz.-ban érintett utakat magam jártam végig autóval (nem kifejezetten kutatási céllal, pusztán autókirándulások során, amikor autóstúrákkal is elérhető kirándulóhelyekre mentem kikapcsolódni (Aggtelekre pl. a Baradla-cseppkőbarlang miatt, meg szétnéztem a Csereháton is, meg a Zempléni-hegységben is többfelé, máskor meg Budapestre vitt az utam más célból [itt elfelejtettem a -- többi megemlített mellől -- megemlíteni a teljes hosszában felújított 31-es főutat], máskor meg csak a Hajdúság vagy a Nyírség útjain jártam, Hajdúböszörmény, Hajdúdorog, Újfehértó, Nagykálló, Nyírbátor, vagy épp Nyíregyháza felé autózva). -- Ezeken a helyeken és utakon 2017-2018-ban autóztam végig, a Tiszavasvári-Tiszalök-Rakamaz-Tokaj-Abaújszántó-Gönc-Hidasnémeti irányban többször is. Arra végig jó az út, ebből a Tiszalök-Rakamaz útszakasz feltűnően frissen felújított, és nagyon ki is szélesítették, álom rajta autózni. Itt ez után egy gyenge szakasz van, éspedig a 38-as főútnak a nagy teherforgalom által agyongyötört rakamazi útszakasza. Ez inkább toldott-foldott út: ideje volna már nagyon alaposan(!!!) felújítani!!!!

 

Sajnos ennek ellenére kritikusan sok a rossz vagy a hiányzó kiépített út is, főleg Somogy, Tolna, Békés megyékben, de akad ilyenekre példa Jász-Nagykun-Szolnok megyében is (itt a hiányzó utakra gondolok Jászkisér és a Tisza-tó délnyugati szeglete mentén lévő falvak között). Somogyban rossz út is, meg úthiány is bőven van, itt főleg a kelet-nyugati irányú közúti összeköttetések hézagosak, hiányosak, különösen a Kaposvár és a Balaton közötti megyerészben. Békés megye főleg az elhanyagolt utak megyéje: nagy a gyanúm, hogy ott az útépítésügyi megbízott képviselők lelkiismeretessége és/vagy szakértelme körül óriási hiányosságok. Mással ui. nem magyarázható Békés megyének az útépítések terén a többi megyéhez képesti feltűnő(!) elmaradottsága... .

Előzmény: totyit (51018)
totyit Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51027

Az M 76 és az M 86 Körmend mellett ér össze .

És  ott Körmendnél éppen most kötik rá az M 8-at a 86-os útra.

M 9 ebben a formában nem valószínű hogy lesz.

Előzmény: radio100jozsi (51024)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51026

Amúgy ha lesz M86 Szombathely-Körmend, és M76 Körmend-Zalaegerszeg_M7 között, akkor tulajdonkép minek mellé ide az M9-es? Hisz ez tulajdonkép az M9-esnek is mondható.

Előzmény: radio100jozsi (51024)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51024

Most 2 helyen lesz Magyar-Ukrán M3-as  határátmenet?

 

1.1.19. Az M3 gyorsforgalmi út Vásárosnamény és Beregdaróc, országhatár közötti szakasz megvalósítása.

1.1.48. Az M3 gyorsforgalmi út, Záhony és Csap közötti szakasz előkészítése új közúti Tisza-híd előkészítésével.

 

Meg a Szombathely-Zalaegerszeg között most 3 gyorsforgalmi út fog vezetni?

 

1.1.59. Az M76 autóút Zalaegerszeg (észak) és Körmend (kelet) közötti szakasz megvalósítása.

1.1.64. Az M86 gyorsforgalmi út, Szombathely–Zanat és Körmend (kelet) közötti szakasz megvalósítása.

1.1.42. Az M9 gyorsforgalmi út Vasvár és Zalaegerszeg közötti szakasz előkészítése.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: dimelo (51010)
totyit Creative Commons License 2020.05.30 0 1 51023

"A 69 db gyorsforgalmi projektből"

Vagy talán azért nem találod benne mert nem gyorsforgalmi út lesz.

Előzmény: dimelo (51010)
totyit Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51022

10 év alatt ez elég gyenge teljesítmény !!! 

Előzmény: netuddkivogymuk (51021)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.05.30 -5 0 51021

A leghosszabb út is az első lépéssel kezdődik. 

(Kisebb, pár száz méter hosszú, teljes szélességű aszfaltozásokkal én is találkoztam.)

Előzmény: totyit (51019)
totyit Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51020

Ha jól tudom a 61-est meg az 55-öst 11,5 tonnás felújításon esett át elejétől a végéig .Úniós pénzből

Előzmény: aladar644 (51014)
totyit Creative Commons License 2020.05.30 0 1 51019

És ez hány kilométer a 32500  km-hez képest ?

Nézd már meg a Magyar Közút statisztikáját a 32 ezer kilométerről !!!

Előzmény: Hírfigyelő (51016)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.30 -3 0 51017

Az sem baj, ha ezt a zalaiak egy "csókosnak" köszönhetik, a lényeg, hogyha van ilyen, akkor a befolyása egész útszakaszok felújítását gyorsította fel. És aki helyben tudja hogy ki az a "csókos", annak a majd választásokkor majd rá kell szavazni, mert Ő legalább hasznos irányban élt a hatalmával... !

 

Az ilyen nagyobb beruházásokhoz mindig is kellett egy "nagykutya", aki finanszírozta ezeket a tennivalókat... . Nélkülük nehezebben menne... ((A 3502-es és a 3501-es felújításakor három polgármester (Hajdúnánás, Hajdúdorog, Hajdúböszörmény városoké), míg a 3323-as és a 3321-es felújításakor másik három polgármester fogott össze (Hajdúnánás, Balmazújváros, Hajdúszoboszló városoké), úgy, hogy a városok összeadták a pénzüket a közösbe, és aki közülük parlamenti képviselő is volt (akkor 2014 előtt még lehetett....), Hajdúnánás és Hajdúböszörmény polgármesterei felterjesztették a nagyívű tervezetet a parlament elé hogy egészítsék ki a rászánt összeadott önkormányzati pénzeiket, ott a parlamentben megszavazták nekik ezt a pénzt, majd adtak nekik az előterjesztése alapján plusz kiegészítést, a pénzt hazahozták a megyébe, és ott nem elherdálták azt, hanem valóban az utolsó fillérig az útfelújítási projektjeikre áldozták azt rá... ! Hát ennyi a siker titka: a becsületes, szavatartó hozzáállás!! ;-)!))

Előzmény: aladar644 (51015)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.30 -1 0 51016

Akkor sorolom, hogy amit én magam is végigautóztam, azok mik amik teljes hosszban lettek felújítva:

32-es főút

3632 (Tiszavasvári-Tiszalök)

3612 és 3633 (Tiszalök-Tiszaeszlár-Rakamaz)

3502 (Tiszavasvári-Hajdúnánás-Hajdúdorog-Hajdúböszörmény)

33-as főút

36-os főút

3501 (Polgár-Hajdúnánás)

4912 (Újfehértó-Nagykálló)

4911 (Nyíregyháza-Nagykálló-Nyírbátor)

3323 és 3321 (Hajdúnánás-Balmazújváros-Hajdúszoboszló)

3606 és 2617 (Muhi-Alsózsolca-Edelény)

2605 és 2603 és 26104 (Dusnokpuszta-Múcsony-Szuhakálló-Felsőnyárád-Ragály-Aggtelek-SZLOV._Hátk.-hely, ill. Aggtelek-Jósvafő-27-es főúti [Perkupa melletti] útk.)

2601 (26-os főúti útk.-Serényfalva-Ragály)

2616 (Edelény-Hegymeg-Tomor-Monaj)

2622 (Monaj-Abaújszolnok-Gagyvendégi- ---> Krasznokvajda felé vezető [a 2624-i] útk.)

2625 (Baktakék-Fancsal-Forró)

 

_________________________________________________

Sürgős felújításra szorul viszont, mert fokozottan balesetveszélyes útszakasz!!!:

2623 (Szanticska melletti útk. [a 2622-ből elágazva]-Baktakék

Balesetveszélyesség ,mértéke: Az útpadka menti burkolatszélek felbomlása miatt veszélyesen leszűkült "használható" útkeresztmetszet, felmorzsolódott "aszfalt"(maradvány)burkolat, kanyargós nyomvonalvezetés. Életveszélyes rajta közlekedni!!!!!!!!

Előzmény: aladar644 (51014)
aladar644 Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51015

Most néztem a belinkelt szakaszaidat: a 61-es út, Tolna megyétől Nagykanizsáig, kb 100 km 2007-től indult 2-3 évig tartott, boccs. Ez egészen biztos,személyes élményeim vannak akkorról. A többit nem tudom.

Zalában lehetnek mostanában készült utak, ott is lehet valami új csókos,lsd ZÁÉV megbízásai, Zalazone

Előzmény: Hírfigyelő (51013)
aladar644 Creative Commons License 2020.05.30 0 1 51014

"nagy útfelújítási időszak":))) ez azt jelentette, hogy gyakorlatilag alig tudsz mutatni egy olyan utat,amit felújítottak, viszont az egész országba útlezárások voltak,mert sokfelé aszfaltoztak átlag 2-3, azaz két kilométereket. Jól mutatott, kis eredménnyel, de viszont sokaknak az maradt meg,hogy "Nagy felújítási korszak".

 

  Egy teljes útról tudok,amit meglepő módon rendesen felújítottak: a Baja- Szeged közötti 55-ös. 2014- 2016-ban végig.

 

Előzmény: Hírfigyelő (51013)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.30 -2 0 51013

Az érvelésed a nem egészen közelmúltig egészen jól meg is állta a helyét... .. . --->

 

... .... ---> Csakhogy azután jött a 2012-2013-as nagy útfelújítási időszak, amikortól kezdve aztán országszerte rengeteg utat újítottak fel teljesen vagy jelentős részben, melyek között a túlterhelésektől félig vagy teljesen tönkrement másodrendű főutak mellett rengeteg összekötő utat is felújítottak.

Ezt támasztottam neked alá (4 napja) a Hírfigyelő (50869)-es kommentbe beágyazott Google Maps Utcakép forrású útképfelvétel-linkekkel is, melyek egy linktől (amely 2011-es dátumú) mind 2014-es vagy 2018-as dátumú útképfelvételek, és az egyszem 2011-es képen látható út is kátyú-, repedezés-, nyomvályúsodás- és foltozásmentes állapotban van lefotózva. Idehoztam az említett komment linkjét, hogy ezeket az útképfelvételeket egyszerűbben is megnézegethessed... !

Előzmény: totyit (50989)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51012

Még így is az első 70-be került a 116. helyről, ha jól emlékszem...

Előzmény: NAR (51008)
rm40 Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51011

Szerintem ez egy betűrend/útszámsorrend szerinti felsorolás, nem fontosság szerinti...

Előzmény: ÁsítóSárkány (51003)
dimelo Creative Commons License 2020.05.30 0 0 51010

Köszi, hogy felhívtad rá a figyel(me)met!

 

"Érdekes" megfogalmazást olvashatunk projektekről, amelyeknek túlnyomó többsége már megvalósult, vagy éppen kivitelezése folyik. (Mit is jelent a fejlesztése...)

A 69 db gyorsforgalmi projektből 17+3 (2x3 sávosítás) nevezhető új hálózatbővítő elemnek. (Sok csomópont összefüggésben ezekkel, de külön projektszámokkal)

 

1. melléklet a 236/2020. (V. 26.) Korm. rendelethez   M A G Y A R   K Ö Z L Ö N Y • 2020. évi 122. szám

1.1. Gyorsforgalmi utak

1.1.1. A Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről szóló                                                               

          2003. évi CXXVIII. törvény 1. számú mellékletében felsorolt projektek.

1.1.2. Az M0 gyorsforgalmi út Déli szektor rekonstrukciója.

1.1.3. Az M0 gyorsforgalmi út Északi szektor, 11–10. számú főutak közötti szakasz megvalósítása.

1.1.4. Az M0 gyorsforgalmi út Nyugati szektor, 10. számú főút és M1 autópálya közötti szakasz előkészítése.

1.1.5. Az M0 gyorsforgalmi út, csepeli csomópont fejlesztése.

1.1.6. Az M0 gyorsforgalmi út 5103. jelű összekötő út meglévő külön szintű keresztezésénél új csomópont megvalósítása.

1.1.7. Az M1 autópálya Budapest és Tatabánya közötti szakasz 2×3 sávra bővítése.

1.1.8. Az M1 autópálya Tatabánya és Győr közötti szakasz 2×3 sávra bővítése.

1.1.9. Az M1 autópálya, szárligeti csomópont megvalósítása.

1.1.10. Az M1 autópálya, 119 km szelvényben lévő pihenőhely fejlesztése.

1.1.11. Az M1 autópálya, Lajta tengelysúlymérő állomás kiépítése.

1.1.12. Az M1 autópálya, Moson pihenő átépítés, új autópálya csomópont megvalósítása.

1.1.13. Az M1 autópálya, Hegyeshalom határátkelőhely közúti akadálymentesítése.

1.1.14. Az M2 autóút Budapest és Vác közötti szakasz fejlesztése.

1.1.15. Az M2 autóút új gödi csomópont megvalósítása.

1.1.16. Az M3 autópálya, jobb pálya, 19+800 – 22+400 km szelvények közötti szakasz leállósáv építése.

1.1.17. Az M3 autópálya, jobb pálya, 28+850 – 30+350 km szelvények közötti szakasz leállósáv építése.

1.1.18. Az M3 autópálya, bal pálya, 30+000 – 32+850 km szelvények közötti szakasz leállósáv építése.

1.1.19. Az M3 gyorsforgalmi út Vásárosnamény és Beregdaróc, országhatár közötti szakasz megvalósítása.

1.1.20. Az M3 autópálya, Hatvani Ipari Park új autópálya-csomópont megvalósítása.

1.1.21. Az M3–M35 autópálya, görbeházi csomópont fejlesztése.

1.1.22. Az M3 autópálya, 82 km szelvényben lévő pihenőhely fejlesztése.

1.1.23. Az M3 autópálya, 106 km szelvényben lévő pihenőhely fejlesztése.

1.1.24. Az M3 autópálya 244+500 km szelvényben Mohos pihenő megvalósítása.

1.1.25. Az M4 gyorsforgalmi út, M0 gyorsforgalmi út és Abony (kelet) közötti szakasz megvalósítása.

1.1.26. Az M4 gyorsforgalmi út Abony (kelet) és Törökszentmiklós (nyugat) közötti szakasz (Szolnok északi elkerülő)  

                       megvalósítása új Tisza-híd megépítésével.

1.1.27. Az M4 gyorsforgalmi út, Törökszentmiklós (nyugat) és Püspökladány közötti szakasz megvalósítása.

1.1.28. Az M4 gyorsforgalmi út, Püspökladány és Berettyóújfalu közötti szakasz megvalósítása.

1.1.29. Az M4 autópálya, Berettyóújfalu és Nagykereki, országhatár közötti szakasz megvalósítása.

1.1.30. Az M4 gyorsforgalmi út, M0 autóút és Cegléd közötti szakasz, 38+500 km szelvény monori pihenő megvalósítása.

1.1.31. Az M5 autópálya, M0 gyorsforgalmi út csomópont fejlesztése.

1.1.32. Az M5 autópálya, kunszállási csomópont megvalósítása.

1.1.33. Az M6 autópálya Bóly és Ivándárda, országhatár közötti szakasz megvalósítása.

1.1.34. Az M7 autópálya, Budapest és Balatonvilágos közötti szakasz 2×3 sávra bővítése.

1.1.35. Az M7 autópálya, M0 gyorsforgalmi út csomópont fejlesztése.

1.1.36. Az M7 autópálya, Érd, Iparos úti csomópont fejlesztése.

1.1.37. Az M7 autópálya, kápolnásnyéki csomópont fejlesztése.

1.1.38. Az M7 autópálya, Székesfehérvár, nyugati csomópont fejlesztése.

1.1.39. Az M7 autópálya, 192 km szelvény Zalakomári pihenő tengelysúly- és össztömegmérő állomás megvalósítása.

1.1.40. Az M8 gyorsforgalmi út M7 autópálya és M6 autópálya (Dunaújváros) közötti szakasz megvalósítása.

1.1.41. Az M8 gyorsforgalmi út 51. számú főút (Dunavecse) és M5 autópálya (Kecskemét) közötti szakasz megvalósítása.

1.1.42. Az M9 gyorsforgalmi út Vasvár és Zalaegerszeg közötti szakasz előkészítése.

1.1.43. Az M15 gyorsforgalmi út, M1 autópálya és Rajka, országhatár közötti szakasz fejlesztése.

1.1.44. Az M25 autóút M3 autópálya és Eger közötti szakasz megvalósítása és kapcsolódó közúti beruházások.

1.1.45. Az M30 autópálya, Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakasz megvalósítása.

1.1.46. Az M30 gyorsforgalmi út, Tornyosnémeti és országhatár közötti szakasz megvalósítása.

1.1.47. Az M34 gyorsforgalmi út, Vásárosnamény és Záhony közötti szakasz megvalósítása.

1.1.48. Az M3 gyorsforgalmi út, Záhony és Csap közötti szakasz előkészítése új közúti Tisza-híd előkészítésével.

1.1.49. Az M35 autópálya, 4. számú főút és 481. számú főút közötti szakasz megvalósítása.

1.1.50. Az M35 autópálya, 481. számú főút és Berettyóújfalu közötti szakasz megvalósítása.

1.1.51. Az M35 autópálya, új Debrecen–Józsa csomópont megvalósítása.

1.1.52. Az M35 autópálya, 354. számú főút csomópont fejlesztése.

1.1.53. Az M44 gyorsforgalmi út Kecskemét és Békéscsaba közötti szakasz megvalósítása.

1.1.54. Az M49 gyorsforgalmi út, M3 autópálya (Vaja) és Csenger, országhatár közötti szakasz megvalósítása.

1.1.55. Az M60 gyorsforgalmi út Pécs és Szigetvár közötti szakasz megvalósítása.

1.1.56. Az M60 gyorsforgalmi út Szigetvár és Barcs, országhatár közötti szakasz megvalósítása.

1.1.57. Az M70 gyorsforgalmi út, Letenye és Tornyiszentmiklós, országhatár közötti szakasz fejlesztése.

1.1.58. Az M76 autóút M7 autópálya (Holládi csomópont) és Zalaegerszeg (észak) közötti szakasz megvalósítása.

1.1.59. Az M76 autóút Zalaegerszeg (észak) és Körmend (kelet) közötti szakasz megvalósítása.

1.1.60. Az M80 gyorsforgalmi út Körmend (kelet) és Szentgotthárd–Rábafüzes, országhatár közötti szakasz megvalósítása.

1.1.61. Az M85 autóút, Csorna elkerülő szakasz megvalósítása.

1.1.62. Az M85 gyorsforgalmi út, Csorna és Sopron, országhatár közötti szakasz megvalósítása.

1.1.63. Az M86 gyorsforgalmi út, Csorna és Hegyfalu közötti szakasz megvalósítása.

1.1.64. Az M86 gyorsforgalmi út, Szombathely–Zanat és Körmend (kelet) közötti szakasz megvalósítása.

1.1.65. Az M87 gyorsforgalmi út, Szombathely és Kőszeg közötti szakasz megvalósítása.

1.1.66. Az M100 autóút, Esztergom és M1 autópálya közötti szakasz megvalósítása.

1.1.67. A Szeged és Debrecen közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat kialakításának előkészítése.

1.1.68. A Mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat megvalósítása az M6 autópálya és az 51. számú főút között.

1.1.69. A Szeged és Pécs közötti közúti kapcsolat fejlesztése.

1.1.70. A Komárom-Kisigmánd (M1 autópálya) –Kisbér–Székesfehérvár (M7 autópálya) –Sárbogárd (M8 gyorsforgalmi út)

            között gyorsforgalmi út megvalósítása.

 

Valaki tudja hol van benne a Paks - Kalocsa Duna-híd?

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (51003)
trizs77 Creative Commons License 2020.05.29 0 1 51009

Ott jó és hasznos.

Előzmény: Avaar (51007)
NAR Creative Commons License 2020.05.29 0 1 51008

"elég előkelő helyre ugrott az M0NY, ami legalább szimbolikus."

 

"ABC"-rendben vannak, M0, M1, M2, stb.

Előzmény: ÁsítóSárkány (51003)
Avaar Creative Commons License 2020.05.29 0 0 51007

de a hosszabb táv 500-600 kilométer feletti :) 

Előzmény: trizs77 (50993)
pentium10 Creative Commons License 2020.05.29 0 0 51006

Erdelyben az A3-as Marosvasarhely kozeli szakaszon alairtak ma szerzodest a kivitelezo STRABAG, keszen kapta a tervezest, igy csak az epites van benne, 18 honap hatarido.
9,2 kilometer uj nyomvonal amibol 4,5km autopalya es 4,7 km 2x2 savos bekoto ut.
39.78 millio euro - AFA nelkul

Terkep:
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/46.491/24.478/0

 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.05.29 0 0 51005

Bocs ez eltévedt. M0É+NY-nak szántam.

Előzmény: ÁsítóSárkány (51003)
aladar644 Creative Commons License 2020.05.29 0 1 51004

Így igaz, sehol nincs, de talán sohasem volt egy úthálózat fejlesztési koncepció. Mindig a random ötletek, haverok, újabb haverok számítottak,számítanak.

Ha rárakjuk az ország térképére az eddig összerajzolgatott terveket, talán nem maradna útmentes terület. És akkor mondjuk ki: ez mind hazugság volt, 10,20,30 év alatt.

Előzmény: ÁsítóSárkány (51002)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.05.29 0 0 51003

Azért érdemes ránézni a 236/2020. (V. 26.) Korm. rendeletre...
https://magyarkozlony.hu/dokumentumok/ab39df8967665fdc987c1e905af12df063551d89/letoltes

 

A 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet 1. mellékletében elég előkelő helyre ugrott az M0NY, ami legalább szimbolikus.

Szóval, ha engedély még elsőfokú sincs, valami alighanem történt a háttérben.

 

Őszintén, ha az eddigi nyomvonalakkal és különösen csomópont ötletekkel futnak neki, akkor szerintem hosszas pereskedésre lehet számítani a környezetvédelmi engedélyezésben...

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.05.29 0 0 51002

ami azért mondjuk meg, elég messzire vezető szempontokat vet fel, egészen a honvédelemig... persze kérdés, hogy miért nem elég az M9 hídja.

 

amúgy meg ha már megépül, akkor értelme lenne bekötni legalább a 63-asba és 54-esbe de akár a 65-ösbe is...

 

Most valami hasonlüó történik a gyorsforgalmi utakkal, mint a kerékpárutakkal Budapesten Demszky idején: random pontokat kötünk össze, de nem igazán áll össze hálózattá a dolog...

Előzmény: aladar644 (51000)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!