Na és a Hernád és a jelenlegi 3-as között nem lett volna hely az M30-nak? Annyira rászuszakolták a jelenlegi útra és a településekre, hogy az nem igaz...
Próbáltál már a 39-es útról kikanyarodni, vagy oda letérni a 3-asról? Értem én, hogy ha a tranzit eltűnik, az általad vázolt útkereszteződés - ami gyakorlatilag a mai - mellett is könnyebb lesz a kanyarodás. Abaújdevecser észak-nyugati megkerülése viszont így ezzel a szép kék ívvel nem reális. Ott vannak dombok is!
Úgy, hogy tökéletes. Lehet, hogy a jelenlegi forgalom nem indokolja 100%-ban (bár kétlem, hogy ez a sok irány sokkal kevesebbet igényelne), lehet, hogy 15 év múlva már fogja.
Az M4-est is így kellett volna csinálni. Autópálya, kapacitáshiánynak lehetőséget sem hagyva. Ehhez így hosszú évtizé délig hozzá sem kell nyúlni.
Ha ezek így vannak, ahogy mondtad már korábban is, akkor ezt így el kell magyarázni a zembereknek, hogyaszongya: tökmindegy ki nyeri a választást, a zuniótól csak úgy kapunk pénzt, ha annak a felét valaki ellopja... és nem sorosozással, meg migránsozással, meg uniózással, meg multizással uszítani egymásnak az embereket... Ja, mert a Mészáros vagy a Szijj az nem multi... nem mindegy, hogy a Gellért hegyen vagy külföldön egy tengeri szigeten van az átlagember számára elképzelhetetlen, megközelíthetetlen birtoka?
Az vajon senkinek nem szúr szemet, hogy egyik héten még azok a fránya multik kiviszik a hasznot az országból, a másik héten meg melldöngetve, nagy csinnadrattával felavatják az új BMW gyárat?
Ha ennyire rossz, akkor miért nem akarnak kilépni belőle? Én annak idején úgyis ellene szavaztam. Mondjuk annak nagyon egyszerű oka volt: jobban szeretem ha a pénzünket Forintnak hívják (szegény Lámfalussy nem nagyon erőltette meg a fantáziáját, lehetett volna krajcár, vagy dénár, vagy fabatka... de hogy euró...)
Kamion tud annyival előre tervezni tankolást és pihenést, egy autónak pedig ott van az Auchan benzinkút, valamint Budapest. Ettől függetlenül tény, hogy ott 40 kilométeren nincs semmi ilyesmi (hivatalos pihenő). :)
Sajnos ez a takarékossági szempont nem érvényesült, mert "ingyen EU pénz" áll rendelkezésre erre a folyosóra. Szerinted ezt a pénzt nem kellett volna lehívni?
A 39-es út forgalma annyi, amennyi! Meg kell viszont érteni, hogy a Miskolc-Kassa folyosóhoz az M30 elkészülte után 10-25 évig nem lenne szabad hozzányúlni. A 39-es út egy gyors hozzáférést biztosíthat Encs térségéből a Tokaji Borvidék nyugati részéhez (Abaújszántó, Tállya, Mád). Ennek turizmusfejlesztési szempontjai is vannak - gyorsabb az elérhetőség Budapest felől, mint a Miskolc-Szerencs irány. Ez lehetőség a lengyel és szlovák vendégek konfortosabb fogadására is.
Itt én azt érzem pazarlásnak hogy a 3-as út mellé építenek egy 2x2+ leálló sávos autópályát.
A forgalom biztos nem indokolja. Lehetett volna úgy csinálni mint a 21-es meg a 8-as , meg a 67-es utat.Vannak szép egyenes szakaszok a települések között. Csak akkor nem lenne fizetős , és nem lehetne pénzt kérni érte.
Az M30 sok vitát váltott ki ezen a fórumon. Alapvetően a 6 db különszintű csomópont miatt drága, és ez egy ilyen külön szintű csomópont, amelyet nyilván létre lehetett volna hozni a jelenlegi helyszinttől 3-5 kilométerre nyugatra eltolva a nyomvonalat. És akkor minden jó lett volna?
Ja, és ezt a régi burkolat oldalára nem a tömés után, hanem előtte vitték fel. Azaz miután bevonták vele a kátyú alját, utána egy külön, finomabb szőrű ecsettel gondosan bekenegették a kátyú függőleges kivágási oldalszéleit is ezzel bitumenes anyaggal -- azaz amit te szaknyelven kelősítő anyagnak nevezel -- , és csak ezután tették a kátyúba bele az új aszfaltot. És amikor az aszfaltot beöntötték, annak a bitumenes kötőanyaga a kelősítő bitumennel -- alul is, és az oldalszéleknél is minden oldalon -- jó alaposan összeolvadt, amire -- mint azt írtam -- a gázlángos rámelegítéssel és összeolvasztással még jó alaposan rá is segítettek.
Nézd, nem vagyok ugyan útépítési szakember, de nagyon sokat láttam közelről is hogy hogyan csinálták meg a szakszerű kátyútöméseket. Legfeljebb a használt kifejezés az ami nem szakkifejezés volt. Ettől azonban még tudom hogy hogyan csinálják, mert sokszor láttam közelről és sokáig ilyen javítást. Egy-egy ilyen javítás -- ha már ki volt szedve és tisztítva a régi, szétromlott aszfalt -- a forró bitumen és a kátyúzó anyag bevitelétől a külső bitumencsík-ráfolyatásig és az azt követő gázlánggal történő összeolvasztásig eltelt munkaidő mindig kb. egy óra hossza volt, ha a munkára ráfordított időt időt és a gondos munkát nem sajnálták el ettől a javítási művelettől.
A bitumenszurkon a forróra olvasztott hígfolyós bitument értettem, aminek a szerepe a ragasztás. Alul azért hogy fel ne váljon a tömés az alapjáról, oldalt pedig azért, hogy azokat a csapadékvíz-beszivárgásokat megakadályozza, amelyek miatt a téli felfagyások során a jég kifeszíti a tömést a régi aszfaltburkolat szélei közül. Mert ha a tömés és a régi burkolat közti illeszkedési oldalfelületek is jól össze vannak ragadva, akkor ott a csapadékvíz-befolyás kizárt. Sőt, azt még el is felejtettem a folyamat legvégéhez odaírni, hogy ennek a bitumencsíknak az illeszkedési résbe történt befolyatása után a legeslegutolsó lépés mindig az volt, hogy az új tömést és a régi aszfaltburkolatot a rés menti 10-10 centi oldalszélességben gázlánggal még össze is olvasztották, pontosan azért, hogy az új tömés a régi burkolatba ne csak befeküdjön, de alaposan össze is olvadjon azzal.
Akinek elege van a napjaink egyes számú témájából, illetve zavarja egy világnézetileg nem semleges írás, az ne nyissa meg az alábbi cikket, viszont ontopik vonatkozása miatt talán mégis megfér itt, mert szemléletes leírást közöl:
Lenyűgöző, hogy úgy magyarázol egy olyan témáról, amihez lövésed sincs, mintha hülyékhez beszélnél.
A kátyú alját jó esetben bitumenemulzióval locsolják, ezt hívják kelősítésnek, és valóban mint egy ragasztóanyag szolgál. A kályú oldalait optimális esetben portalanítás után szintén bitumennel kenik, illetve elterjedtebb manapság a bitumenes fugaszalag, amit ráragasztanak a függőleges oldalfalra. A bitumenes szalagnak létezik olyan verziója is, amit a már leaszfaltozott kátyú szélein lévő munkahézagra kell utólag ragasztani, és ráolvasztani, illetve a forgalom bejárja. Ez az utólagos ragasztós szerintem nem sokat ér.
Amivel te kevered, az a bizumenes hézagkiöntő anyag, amit pl. a beton dilatációnál is használnak. Na, azt kátyúzásnál nem, ugyanis az azzal történő kiöntés elött a hézagra ismét rá kell vágni. Ezt használják pl. az utólagosan megjelet repedések kiöntésére, hidak háttöltéseinél kialakított irányított repedésvonalaknál, stb., valóban a nedvesség bejutásának megakadályozásának céljából.
Én láttam hogy így csinálják. A kátyú aljára öntött frissen meleg bitumenszurok azért kell, mert melegen folyékonyan előnedvesíti az út alapját képező betont, amihez a rákerülő aszfaltot -- amely szintén egy bitumenes kötőanyagú anyag -- valósággal hozzáragasztja a betonhoz, és így a tömés nem fog később sem felválni az alaptól, tehát a betontól.
A kész tömés széle és a régi aszfaltburkolat határára csurgatott vékonyka bitumenszurkos csík pedig azért kell, mert így az eltömíti a lecsorgó csapadékvizek elől azt az alig látható rést, ahol a régi és az új aszfalt összeér egymással. Így ui. a víz nem tud befolyni a kettő közé, és a téli fagyok idején nem tudja kifeszíteni a fagy a kátyútömést a lyukból, minthogy így nem tud majd befolyni a kettő közé. Ugyanazért kell, amiért a betonjárdák dilatációs hézagait is kitöltik a szurokkal, csak itt ez a hézag nem 5-6 mm széles, hanem csak egy keskeny, alig 1 mm-es illeszkedési rés, ami az aszfalt szemcsézettsége miatt alakul ki! De akármilyen pici ez a hézag, ha nem töltik ki szurokkal, akkor a téli kifagyásokat okozó vizek fognak tudni ott befolyni a régi és az új aszfalt közé, és.... ennek a kevéske a szuroknak ezt kell megakadályoznia!
Füzesgyarmat? Jé, pedig ezen a városon 15 éve átmentünk a szegedi rokonokhoz menetben. No, akkor ott nem lettek jobbak az utak. Azt sejtettem hogy ez csak egy Kelet-Alföldi kisvároska lehet -- az út elhanyagoltságából és az alföldies városképből -- , csak elegendő helyismeret után nem ugrott be az, hogy melyik is... . Ideje lenne már, hogy Békés megye városait és útjait is sorra kerítsék abban a több száz kilométert érintő útfelújításban, amelyet az összekötő utak felújítására nemrég -- 1-2 hónapja -- állítottak össze!