Keresés

Részletes keresés

hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49894
Előzmény: hegyaljai3 (49893)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49893

Próbáltál már a 39-es útról kikanyarodni, vagy oda letérni a 3-asról? Értem én, hogy ha a tranzit eltűnik, az általad vázolt  útkereszteződés - ami gyakorlatilag a mai - mellett is könnyebb lesz a kanyarodás. Abaújdevecser észak-nyugati megkerülése viszont így ezzel a szép kék ívvel nem reális. Ott vannak dombok is!

Előzmény: dimelo (49892)
dimelo Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49892

Belegondoltál, hogy miért is kellene ez a sok irány?

Egyáltalán nem kell, csak flancolhattak... valamiért...

 

A kettős mérce lólába erősen kilóg...

 

2016-ban még nem volt M30 építési engedély (módosították is 2017. október 27.),

ehhez képest 2019-ben már elkezdődött az építése...  (Ez lehetne pozitív példa is, de mint látjuk: csak kivétel...)

 

Egy vázlat, hogyan lehetett volna sokkal egyszerűbb, a helyi viszonyokat negatívan kevésbé befolyásoló...

3. főút felbontása nélkül és sokkal költségtakarékosabban is...

Előzmény: Avaar (49889)
totyit Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49891

Ez a Hofi műsor a mai nap is aktuális ,csak be kell helyettesíteni a mostani szereplőkkel.

 

Előzmény: nyebojsza (49888)
dimelo Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49890

A lehívás, az nekünk nagyon megy...

A meggyőző érvelés, az nem...

 

Még egy példa:

M8 Körmend-Rábafüzes  2x1 sávra kapott forrást, pedig a forgalmának nagyságrendje megegyezik a 3. főútéval.

 

OKA 2018

3. főút Felsőzsolca-Tornyosnémeti  E j         8970 11922 13382  8956   6593  5548

8. főút Körmend - Rábafüzes   E jármű      12220 11856  8200  6650    5874  4624

 

De jelzem, hogy nem a 2x2 sáv a kritika tárgya, hanem a költsége, amin sokat lehetett volna megtakarítani,

például egy racionálisabb (fehér) nyomvonallal:

amely egy méterrel sem hosszabb, viszont ugyanolyan, mint Szikszónál,

semmi flikk-flakk és semmi pazarlás...

Előzmény: hegyaljai3 (49885)
Avaar Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49889

,,Miként lehet ezt minősíteni?”

 

Úgy, hogy tökéletes. Lehet, hogy a jelenlegi forgalom nem indokolja 100%-ban (bár kétlem, hogy ez a sok irány sokkal kevesebbet igényelne), lehet, hogy 15 év múlva már fogja. 

Az M4-est is így kellett volna csinálni. Autópálya, kapacitáshiánynak lehetőséget sem hagyva. Ehhez így hosszú évtizé délig hozzá sem kell nyúlni. 

Előzmény: dimelo (49878)
nyebojsza Creative Commons License 2020.03.25 -1 0 49888

Ha ezek így vannak, ahogy mondtad már korábban is, akkor ezt így el kell magyarázni a zembereknek, hogyaszongya: tökmindegy ki nyeri a választást, a zuniótól csak úgy kapunk pénzt, ha annak a felét valaki ellopja... és nem sorosozással, meg migránsozással, meg uniózással, meg multizással uszítani egymásnak az embereket... Ja, mert a Mészáros vagy a Szijj az nem multi... nem mindegy, hogy a Gellért hegyen vagy külföldön egy tengeri szigeten van az átlagember számára elképzelhetetlen, megközelíthetetlen birtoka?

 

Az vajon senkinek nem szúr szemet, hogy egyik héten még azok a fránya multik kiviszik a hasznot az országból, a másik héten meg melldöngetve, nagy csinnadrattával felavatják az új BMW gyárat?

Vagy az a csúnya gonosz eu így, meg úgy, meg amúgy... aztán meg büszkén újságolják, hogy mennyi pénzt kaptak a zeutól... Ilyenkor előugrik a 80-as évekből a Hofi jelenet: A kapitalizmust el kell taposni... a kapitalizmusnak azt-ta-ta!!... tatta-rarala, tatta-rarala...

Ha ennyire rossz, akkor miért nem akarnak kilépni belőle? Én annak idején úgyis ellene szavaztam. Mondjuk annak nagyon egyszerű oka volt: jobban szeretem ha a pénzünket Forintnak hívják (szegény Lámfalussy nem nagyon erőltette meg a fantáziáját, lehetett volna krajcár, vagy dénár, vagy fabatka... de hogy euró...)

 

Előzmény: netuddkivogymuk (49859)
Avaar Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49887

Igen, valószínűleg nem véletlen nem csináltak :) 

 

Kamion tud annyival előre tervezni tankolást és pihenést, egy autónak pedig ott van az Auchan benzinkút, valamint Budapest. Ettől függetlenül tény, hogy ott 40 kilométeren nincs semmi ilyesmi (hivatalos pihenő). :)

Előzmény: nyebojsza (49877)
dimelo Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49886

Nem olvastam olyan kritériumot, amely szerint csak autópálya paraméterre kaphatunk EU forrást... (M15 - M70 évekig volt 2x1 sávos)

 

Megalázó az a szakmaiatlan döntéshozatal, amely 5-6 ezres forgalomra autópályát, de 15 ezres forgalomra 20 m-es szűkített autóutat "engedélyez".

 

Az M30 200 milliárd forintja soha meg nem térülő beruházás lesz...

Egyetértek a kapacitásbővítéssel, de amit itt elpazarolnak, az +40 km lenne, ha felelős gazdálkodás lett volna (ingyen pénz)

 

Ígértem egy információt a forgalomról:

Encs városának Képviselő-testülete többször foglalkozott az M30 ügyével, szerencsére a jegyzőkönyvek is elérhetők: (2016. 01.19.)

Amiket kékkel kereteztem:

1. forgalomnövekedés nem várható

2. az ipari park közvetlenül megközelíthető legyen.

 

Tehát a képviselő-testületet nem érdekelte a környezetterhelés, mert "nem fog növekedni" a forgalom,

ellenben ragaszkodott a közvetlen ipari parki csatlakozáshoz. (ami növeli)

Magyarul: jöjjön a befektető, az nem érdekes, hogy mi a lakók álláspontja. (Meg is bukott a polgi...)

 

A home-office üzemmódban több időm jutott a tanulmányozására... (Elgondolkodtató részletek encs.hu)

 

Előzmény: hegyaljai3 (49885)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49885

Sajnos ez a takarékossági szempont nem érvényesült, mert "ingyen EU pénz" áll rendelkezésre erre a folyosóra. Szerinted ezt a pénzt nem kellett volna lehívni?

Előzmény: totyit (49882)
dimelo Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49884

Ott a piros pont!!!:)))

 

Ami ebben szakmai felelősség, hogy érdemben nem is foglalkoztak más nyomvonal megtalálásával,

(előadtak egy kamu viaduktot...mint ellenérv) https://goo.gl/maps/HG2f6gG526kDAaXe8

majd ezután egyre nagyobbra "hízlalták" a csomópontot (hihetetlen csőlátással):

Mint akit rövid pórázon tartanak, eszükbe sem jutott máshol kutatni?

Vajon hogyan teljesült a környezetvédelmi elvárás, a minimum 2 nyomvonal benyújtásáról?

Milyen megtérülést számíthattak ki a költség-haszon elemzésben?

 

Az Általad írt 3-5 km nyugatra, elfogadhatóbb lett volna...

(Különösen, hogy csak 1 km-rel nyugatra Abaújdevecser mellett is kivitelezhető)

 

A polgármester belebukott...

De a szakma szerint ez így rendben van?

 

A forgalomról majd később...

 

 

Előzmény: hegyaljai3 (49881)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49883

A 39-es út forgalma annyi, amennyi! Meg kell viszont érteni, hogy a Miskolc-Kassa folyosóhoz az M30 elkészülte után 10-25 évig nem lenne szabad hozzányúlni. A 39-es út egy gyors hozzáférést biztosíthat Encs térségéből a Tokaji Borvidék nyugati részéhez (Abaújszántó, Tállya, Mád). Ennek turizmusfejlesztési szempontjai is vannak - gyorsabb az elérhetőség Budapest felől, mint a Miskolc-Szerencs irány. Ez lehetőség a lengyel és szlovák vendégek konfortosabb fogadására is.

 

Előzmény: NAR (49880)
totyit Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49882

Itt én azt érzem pazarlásnak hogy a 3-as út mellé építenek egy 2x2+ leálló sávos autópályát.

A forgalom biztos nem indokolja. Lehetett volna úgy csinálni mint a 21-es meg a 8-as , meg a 67-es utat.Vannak szép egyenes szakaszok a települések között. Csak akkor nem lenne fizetős , és nem lehetne pénzt kérni érte.

Előzmény: dimelo (49878)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49881

Az M30 sok vitát váltott ki ezen a fórumon. Alapvetően a 6 db különszintű csomópont miatt drága, és ez egy ilyen külön szintű csomópont, amelyet nyilván létre lehetett volna hozni a jelenlegi helyszinttől 3-5 kilométerre nyugatra eltolva a nyomvonalat. És akkor minden jó lett volna? 

Előzmény: dimelo (49878)
NAR Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49880

Ha jól értelmezem, az tulajdonképpen a 39-es és 3-as út keresztezése lesz. Nem tudom, mekkora a 39-es forgalma, hogy indokolna-e ekkora csomópontot.

Előzmény: dimelo (49878)
totyit Creative Commons License 2020.03.25 0 2 49879

Ez a két körforgalom Encs, Forró, Abaújdevecser és a 39-es főút fel és lehajtója az M 30-ra.

Meg itt fognak tudni átmenni az autópálya túlsó oldalára is. 

Túlzásnak érzed?   Ezzel itt 30-40 évre megoldják itt az utak kérdését.

Előzmény: dimelo (49878)
dimelo Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49878

Köszi az objektív szövegértelmezést!

 

Bizony írhattam volna szomorú és felháborító példákat is, nem volt ez célom a vitaindító posztban.

 

De ha már szóbajött, láttatok-e már ilyen (kapacitású) csomópontot egy 7 ezer lakosú település KÖZEPÉN?

https://www.google.com/maps/@48.3332354,21.1012292,1453m/data=!3m1!1e3

 

a lakóházaktól 22-36 méter távolságban?

több, mint 1 km-en felbontott és átépített 3. főúttal,

kerékpáros és gyalogos aluljárókkal (2 db)

 

 

Miként lehet ezt minősíteni?

Előzmény: oculus2 (49855)
nyebojsza Creative Commons License 2020.03.25 0 1 49877

Igaz, de ott meg van egy csomó Auchan meg Decathlon parkoló :D

 

A Vecsés alattit meg már el is felejtettem (mióta fizetős lett, nem járok arra).

Előzmény: Avaar (49851)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49876

Ja, és ezt a régi burkolat oldalára nem a tömés után, hanem előtte vitték fel. Azaz miután bevonták vele a kátyú alját, utána egy külön, finomabb szőrű ecsettel gondosan bekenegették a kátyú függőleges kivágási oldalszéleit is ezzel bitumenes anyaggal -- azaz amit te szaknyelven kelősítő anyagnak nevezel -- , és csak ezután tették a kátyúba bele az új aszfaltot. És amikor az aszfaltot beöntötték, annak a bitumenes kötőanyaga a kelősítő bitumennel -- alul is, és az oldalszéleknél is minden oldalon -- jó alaposan összeolvadt, amire -- mint azt írtam -- a gázlángos rámelegítéssel és összeolvasztással még jó alaposan rá is segítettek.

Előzmény: Hírfigyelő (49875)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.03.25 0 0 49875

"Mi az a bitumenszurok?"

 

 

Nézd, nem vagyok ugyan útépítési szakember, de nagyon sokat láttam közelről is hogy hogyan csinálták meg a szakszerű kátyútöméseket. Legfeljebb a használt kifejezés az ami nem szakkifejezés volt. Ettől azonban még tudom hogy hogyan csinálják, mert sokszor láttam közelről és sokáig ilyen javítást. Egy-egy ilyen javítás -- ha már ki volt szedve és tisztítva a régi, szétromlott aszfalt -- a forró bitumen és a kátyúzó anyag bevitelétől a külső bitumencsík-ráfolyatásig és az azt követő gázlánggal történő összeolvasztásig eltelt munkaidő mindig kb. egy óra hossza volt, ha a munkára ráfordított időt időt és a gondos munkát nem sajnálták el ettől a javítási művelettől.

 

A bitumenszurkon a forróra olvasztott hígfolyós bitument értettem, aminek a szerepe a ragasztás. Alul azért hogy fel ne váljon a tömés az alapjáról, oldalt pedig azért, hogy azokat a csapadékvíz-beszivárgásokat megakadályozza, amelyek miatt a téli felfagyások során a jég kifeszíti a tömést a régi aszfaltburkolat szélei közül. Mert ha a tömés és a régi burkolat közti illeszkedési oldalfelületek is jól össze vannak ragadva, akkor ott a csapadékvíz-befolyás kizárt. Sőt, azt még el is felejtettem a folyamat legvégéhez odaírni, hogy ennek a bitumencsíknak az illeszkedési résbe történt befolyatása után a legeslegutolsó lépés mindig az volt, hogy az új tömést és a régi aszfaltburkolatot a rés menti 10-10 centi oldalszélességben gázlánggal még össze is olvasztották, pontosan azért, hogy az új tömés a régi burkolatba ne csak befeküdjön, de alaposan össze is olvadjon azzal.

Előzmény: Balikaa (49872)
troglodita Creative Commons License 2020.03.24 0 0 49874

"ötszáz darab K-s rendszámú Suzukijával" - G és H lesz az inkább ,-)

Előzmény: rm40 (49873)
rm40 Creative Commons License 2020.03.24 0 2 49873

Akinek elege van a napjaink egyes számú témájából, illetve zavarja egy világnézetileg nem semleges írás, az ne nyissa meg az alábbi cikket, viszont ontopik vonatkozása miatt talán mégis megfér itt, mert szemléletes leírást közöl:

https://mandiner.hu/cikk/20200320_soproni_elegia_istenrol_es_koronarol

Balikaa Creative Commons License 2020.03.24 0 0 49872

Mi az a bitumenszurok?

Lenyűgöző, hogy úgy magyarázol egy olyan témáról, amihez lövésed sincs, mintha hülyékhez beszélnél.

A kátyú alját jó esetben bitumenemulzióval locsolják, ezt hívják kelősítésnek, és valóban mint egy ragasztóanyag szolgál. A kályú oldalait optimális esetben portalanítás után szintén bitumennel kenik, illetve elterjedtebb manapság a bitumenes fugaszalag, amit ráragasztanak a függőleges oldalfalra. A bitumenes szalagnak létezik olyan verziója is, amit a már leaszfaltozott kátyú szélein lévő munkahézagra kell utólag ragasztani, és ráolvasztani, illetve a forgalom bejárja. Ez az utólagos ragasztós szerintem nem sokat ér.

Amivel te kevered, az a bizumenes hézagkiöntő anyag, amit pl. a beton dilatációnál is használnak. Na, azt kátyúzásnál nem, ugyanis az azzal történő kiöntés elött a hézagra ismét rá kell vágni. Ezt használják pl. az utólagosan megjelet repedések kiöntésére, hidak háttöltéseinél kialakított irányított repedésvonalaknál, stb., valóban a nedvesség bejutásának megakadályozásának céljából.

Előzmény: Hírfigyelő (49871)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.03.24 0 0 49871

Én láttam hogy így csinálják. A kátyú aljára öntött frissen meleg bitumenszurok azért kell, mert melegen folyékonyan előnedvesíti az út alapját képező betont, amihez a rákerülő aszfaltot -- amely szintén egy bitumenes kötőanyagú anyag -- valósággal hozzáragasztja a betonhoz, és így a tömés nem fog később sem felválni az alaptól, tehát a betontól.

 

A kész tömés széle és a régi aszfaltburkolat határára csurgatott vékonyka bitumenszurkos csík pedig azért kell, mert így az eltömíti a lecsorgó csapadékvizek elől azt az alig látható rést, ahol a régi és az új aszfalt összeér egymással. Így ui. a víz nem tud befolyni a kettő közé, és a téli fagyok idején nem tudja kifeszíteni a fagy a kátyútömést a lyukból, minthogy így nem tud majd befolyni a kettő közé. Ugyanazért kell, amiért a betonjárdák dilatációs hézagait is kitöltik a szurokkal, csak itt ez a hézag nem 5-6 mm széles, hanem csak egy keskeny, alig 1 mm-es illeszkedési rés, ami az aszfalt szemcsézettsége miatt alakul ki! De akármilyen pici ez a hézag, ha nem töltik ki szurokkal, akkor a téli kifagyásokat okozó vizek fognak tudni ott befolyni a régi és az új aszfalt közé, és.... ennek a kevéske a szuroknak ezt kell megakadályoznia!

Előzmény: Landsmann_ (49868)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.03.24 -1 0 49870

Füzesgyarmat? Jé, pedig ezen a városon 15 éve átmentünk a szegedi rokonokhoz menetben. No, akkor ott nem lettek jobbak az utak. Azt sejtettem hogy ez csak egy Kelet-Alföldi kisvároska lehet -- az út elhanyagoltságából és az alföldies városképből -- , csak elegendő helyismeret után nem ugrott be az, hogy melyik is... . Ideje lenne már, hogy Békés megye városait és útjait is sorra kerítsék abban a több száz kilométert érintő útfelújításban, amelyet az összekötő utak felújítására nemrég -- 1-2 hónapja -- állítottak össze!

Előzmény: Landsmann_ (49867)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.03.24 -2 0 49869

"Nem mélyednék nagy hitvitákba..."

 

Én viszont nem is mélyedek. 

Előzmény: dimelo (49866)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.03.24 0 0 49868

Ilyen bitumenes körbelocsolást én még egy kátyúnál sem láttam. 

Előzmény: Hírfigyelő (49862)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.03.24 0 0 49867

Füzesgyarmat központjában lévé buszmegálló. 

Előzmény: Hírfigyelő (49863)
dimelo Creative Commons License 2020.03.24 0 0 49866

Nem mélyednék nagy hitvitákba...

Mielőtt agyon multiznád a témát:

 

Tudod-e kikből áll a Colas Közlekedésépítő Zrt, amely 2016 végén jött létre az Autópálya Igazgatóság jogutódjaként?

https://colas.hu/colas-kozlekedesepito/szervezet-kozlekedesepito

 

Az M4 Abony - Tisza híd szakaszon 18,5 km-en a Colas Hungária Zrt. és a Duna Aszfalt konzorciumban végzi a munkát.

A Tisza ártéri hídjától (azzal együtt) Törökszentmiklós (Nyugat) csomópontig - a Tisza-híddal - a Duna Aszfalt a kivitelező.

 

Jellegzetes vállalkozói viselkedés: összefogni a labancokkal... tudod az árszint:(((((

 

Közérthetőbben:

1000 milliárd Ft    3 milliárd/km     333 km 2x2 sáv

1000 milliárd Ft    2 milliárd/km     500 km 2x2 sáv

 

jelenleg ennyi a különbség autópálya és autóút kiviteli ára között...

 

Még mielőtt félremagyaráznád:

kikerülhetetlen és szükséges is "multizni", mert nem jutnánk messzire egyedül...

 

Ugye az előzményeket most nem szükséges részleteznem?  (G-nap...- mint a "nem felbontható" szerződés)

Előzmény: netuddkivogymuk (49859)
troglodita Creative Commons License 2020.03.24 0 0 49865

Bozi Rozi, teeee!

De sajnos az is bé van zárva ;-(((

Előzmény: Tamas(Ottawa) (49864)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!