Ez pontosan az új gyorsforgalmi szabvány szerint épül, azaz 20,0m korona szélességgel. Főútnak hívják, de hívhatnák M83-as autóútnak is. Szerintem, nem elképzelhetetlen, hogy bekerül a fizetős gyorsforglmi rendszerben.
Egyébként pont ilyen kiépítésű lesz az M4, M76, M8, M49 új szakaszai, ezért fontos ez az ár későbbi referenciaként.
Egy igencsak vázlatos NIF rajzot láttam, de azon nincs sok részlet.
Ezért kutattam a környező települések fellelhető dokumentumai között.
Találtam Hodász honlapján egy fénymásolt-szkennelt cuccot.
Mivel fekete-fehér, így kissé felturbóztam, hogy láthatóbb legyen az "eszement rongyrázás".
Kék számok a 2018. év forgalma (összes/teher)
Lila az M49 nyomvonala
Sárga körök a csomópontok
Piros körök a kiépítendő útcsatlakozások.
Palacknyak 7+8 km-en van, de ez ugyanolyan, mint ami az agglomerációs központok körül látható.
(Vagyis a belterületre irányuló forgalom megmarad, akárhány sávot építenek kívül.)
Látható, hogy Kocsord és Mátészalka között nagyobb forgalom van, mint M.szalka és M3 között, tehát az ingázók továbbra is be fognak menni.
Mihez szükséges az 5+1 csomópont, amelyek kialakításához még 11 km összekötő utat is kell építeni?
Ehhez csak egy összehasonlítás:
M4 most átadott szakaszán M0 és Pilis között (24 km) 5 csomópont van.
M49 tervezés M3 - Porcsalma visszakötésig (25 km) 5+1 csomópont.
Az M4 forgalma az új szakaszon (a régi 4.út adataival) 27000-17000-12300 a közvetlenül csatlakozó települések lakossága 70000 fő
49. út forgalma (a térképen is látszik) 10500-11600- 560033000 fő
Nincs itt valami erőteljesen benézve?
Csak hogy kritikám még megalapozottabb legyen: M3 - M35 csomópont Nyíregyházát és Debrecent (nem) köti össze... már 14 éve!
A megyeszékhelyek elérhetőségénél érzéketlenek voltak, most Mátészalka és Vásárosnamény de luxe kapcsolatot kaphat...
Ja: az M3 Őr-Vásárosnamény szakaszának forgalma 2060 ?!? gépjármű (a piros 460 tgk. hibás, mert a kisteher és középnehéz tgk. adat évek óta rossz/felcserélt)
A kormányoldal javasolta a valamennyi HÉV-vonal, pályák, megállók, utastájékoztatási rendszer teljes felújításának, a járművek cseréjének és csepeli-ráckevei vonal Kálvin térig való meghosszabbításának támogatását, távlatosan az északi és déli HÉV-vonalak Duna alatti összekötésével az ötös metró megépítését, erre igent mondtak Karácsony Gergelyék - közölte az államtitkár."
Műszaki tartalom: 1. Tervezési osztály: K.II.A. 2. Tervezési sebesség: v=110 km/h 3. Keresztmetszeti kialakítás: - korona szélesség: 20 méter, - forgalmi sávok száma: 2x2 fizikai elválasztású, - forgalmi sáv szélessége: 3,5 méter, - középső elválasztó sáv szélessége: 3,0 méter, - padkaszélesség: 1,5 méter, - burkolat szélessége: 2x8 méter. 4. Hossz: 25+670 kmegybefüggő 5. Csomópontok: - 0+000 km sz. M3-M49 forgalmi csomópont, - 1+635 km sz. Jármi csomópont, - 7+450 km sz. Mátészalkai csomópont, - 12+600 km sz. távlati Mátészalkai csomópont, - 17+063 km sz. Győrteleki csomópont. 6. Pihenőhelyek: - 12+600 km sz. kétoldali komplex pihenőhely, - 25+000 km sz. távlati kétoldali egyszerű pihenőhely. 7. További feladatok: - Őr bekötés: környezetvédelmi engedély megszerzése, 2x1 sávos út engedélyezési és kiviteli tervének elkészítése, 3 km, - Győrtelek bekötés: a 491-es sz. útig, 2x1 sávos út engedélyezési és kiviteli terv készítése, 4 km, - 25+670 km sz. Porcsalmánál: a 49-M49 közötti 2x1 sávos út visszakötésének engedélyezési és kiviteli terv készítése, 4 km. A tervezési feladat során figyelemmel kell lenni arra, hogy az elrendelés szerinti csökkentett keresztmetszet ellenére távlatban biztosítani kell a szabványos autópálya keresztmetszet kialakítását.
Ezért a műtárgyak, az egyéb vízépítési műtárgyak és vízelvezetési megoldások, valamint a kisajátítás ezt az elképzelést vegye figyelembe.
Egy részletesebb dokumentum szerint:
Műtárgyak: – B017 jelű, Jármi csomóponti összekötő ágat átvezető híd az M49 gyorsforgalmi út 1+720,28 km szelvényében, – B020 jelű, burkolt utat átvezető híd az M49 gyorsforgalmi út 2+022,93 km szelvényében, – B041 jelű, vadátjárót átvezető híd az M49 gyorsforgalmi út 4+100,00 km szelvényében, – B49/1 jelű, M3 autópálya feletti híd a 49 sz. főút korrekció 8+519,71 km szelvényében, – B49/2 jelű, „B” csomóponti ág feletti hída 49 sz. főút korrekció 8+741,19 km szelvényében, – B052 jelű földutat átvezető híd az M49 gyorsforgalmi út 5+220,51 km szelvényében, – B065 jelű, MÁV 110 sz. (Debrecen-Mátészalka) vv. feletti híd az M49 gyorsforgalmi út 6+556,60 km szelvényében, – B075 jelű, 471 j. utat átvezető hídaz M49 gyorsforgalmi út 7+582,00 km szelvényében, – B090 jelű, földutat átvezető híd az M49 gyorsforgalmi út 9+053,85 km szelvényében, – B106 jelű, 4918 j. út és kerékpárút feletti híd az M49 gyorsforgalmi út 10+652,23 km szelvényében, – B112 jelű, Mátészalka-Ágerdőmajor (115) vv. feletti híd az M49 gyorsforgalmi út 11+238,85 km szelvényében, – B134 jelű, földút feletti híd az M49 gyorsforgalmi út 13+395,00 km szelvényében, – B138 jelű, Kraszna folyó és földút feletti híd az M49 gyorsforgalmi út 13+837,74 km szelvényében, – B151 jelű, földutat átvezető híd az M49 gyorsforgalmi út 15+116,60 km szelvényében, – B170 jelű, Győrteleki csomópont alatti híd az M49 gyorsforgalmi út 17+096,60 km szelvényében, – B184 jelű, földutat átvezető híd az M49 gyorsforgalmi út 18+460,90 km szelvényében, – B200 jelű, 4922 j. út korrekcióját átvezető hídaz M49 gyorsforgalmi út 20+031,60 km szelvényében, – B205 jelű, Nagyvájás csatorna feletti híd az M49 gyorsforgalmi út 20+548,36 km szelvényében, – B227 jelű, vadátjárót átvezető híd az M49 gyorsforgalmi út 22+697,00 km szelvényében, – B232 jelű, földutat átvezető híd az M49 gyorsforgalmi út 23+214,52 km szelvényében, – B248 jelű, földutat átvezető híd az M49 gyorsforgalmi út 24+834,10 km szelvényében, – BP18 jelű, Mátészalka-Csenger (114) vv. és a Keleti-övcsatorna feletti híd a 492. sz. M49 gyorsforgalmi út – Porcsalma másodrendű főút 1+832,43 km szelvényében,
Vállalkozási szerződés a 83. sz. főút Pápa-Tét dél csomópont (32+574 - 51+000 km sz.) és a 8315 j. Repülőtéri bekötőút (0+000 - 1+546 km sz.) közötti szakaszának teljes körű kivitelezésére:
A 83. sz. 2x2 sávos főút Pápa - Tét dél csomópont (32+574 - 51+000 km sz.) és a 8315 j. Repülőtéri bekötőút (0+000 - 1+546 km sz.) szakaszokra elkészült engedélyezési és kiviteli tervek, illetve a jogerős környezetvédelmi és útépítési engedélyek alapján kell megépíteni az új nyomvonalon vezetett 83. sz. fizikai elválasztású 2x2 sávos főutat Pápa - Tét dél csomópont (32+574 - 51+000 km sz.) között, mely egybefüggően mintegy 18,4 km hosszúságú, és az új nyomvonalon vezetett 2x1 sávos 8315 j. Repülőtéri bekötő utat, mely egybefüggően mintegy 1546 m hosszú.
Az új 83. sz. fizikai elválasztású 2x2 sávos főút 32+574 - 51+000 km sz. közötti szakaszán két darab különszintű csomópont: Pápa észak és a Gyarmat, és 15 db híd műtárgy került megtervezésre. A Pápa észak különszintű csomópontban lévő B1 334 sz. műtárgy három nyílású, melynek szabad nyílásai 12,10 m - 28,07 m -12,10 m, összesen 52,27 m. A 36+838 km szelvényben lévő B1 368 sz. műtárgy egy nyílású, szabad nyílása 42,60 m. A tárgyi építési beruházás oszthatatlan szolgáltatásnak minősül. A nyertes ajánlattevő(k) által ellátandó feladatokat részletesen a közbeszerzési dokumentumok tartalmazzák. Ajánlatkérő felhívja ajánlattevők figyelmét arra, hogy a tárgyi közbeszerzési eljárás eredményeként megkötendő szerződés finanszírozására támogatásra irányuló igényt fog benyújtani, és ajánlatkérő a Kbt. 53. § (6) bekezdése alapján a támogatásra irányuló igény el nem fogadását, vagy az igényeltnél kisebb összegben történő elfogadását olyan körülménynek tekinti, amely miatt az eljárást eredménytelenné nyilváníthatja. Továbbá a Kbt. 135. § (12) bekezdése alapján a támogatási igény igényelt összegben történő elfogadását ajánlatkérő a szerződés hatálybalépését felfüggesztő feltételként köti ki.
PST kód: K083.06.73
2.szakasz:
Vállalkozási szerződés a 83. sz. 2x2 sávos főút Tét dél csomópont – Győr (51+000 – 68+641 km sz.) közötti szakaszának teljes körű kivitelezésére:
A 83. sz. 2x2 sávos főút Tét dél csomópont - Győr (51+000 – 68+641 km sz.) közötti szakaszra elkészült engedélyezési és kiviteli tervek, illetve a jogerős környezetvédelmi és útépítési engedélyek alapján kell megépíteni az új nyomvonalon vezetett 83. sz. fizikai elválasztású 2x2 sávos főút Tét dél csomópont - Győr 51+000 - 68+641 km sz. közötti szakaszt, mely egybefüggően mintegy 17,6 km hosszúságú. Az új 83. sz. fizikai elválasztású 2x2 sávos főút 51+000 - 68+641 km sz. közötti szakaszán négy darab különszintű csomópont: Tét dél, Tét észak, Győrszemere, Koroncó és 8 db műtárgy került megtervezésre. A Tét észak különszintű csomópontban lévő B1.547 sz. műtárgy egy nyílású, melynek szabad nyílása 35,30 m. A Győrszemre, Koroncói út felett lévő B1.592 sz. műtárgy három nyílású, melynek szabad nyílásai 9,61 m – 15,00 m - 8,93 m, összesen 33,54 m. A tárgyi építési beruházás oszthatatlan szolgáltatásnak minősül. A nyertes ajánlattevő(k) által ellátandó feladatokat részletesen a közbeszerzési dokumentumok tartalmazzák. Ajánlatkérő felhívja ajánlattevők figyelmét arra, hogy a tárgyi közbeszerzési eljárás eredményeként megkötendő szerződés finanszírozására támogatásra irányuló igényt fog benyújtani, és ajánlatkérő a Kbt. 53. § (6) bekezdése alapján a támogatásra irányuló igény el nem fogadását, vagy az igényeltnél kisebb összegben történő elfogadását olyan körülménynek tekinti, amely miatt az eljárást eredménytelenné nyilváníthatja. Továbbá a Kbt. 135. § (12) bekezdése alapján a támogatási igény igényelt összegben történő elfogadását ajánlatkérő a szerződés hatálybalépését felfüggesztő feltételként köti ki.
PST kód: K083.03.73
83.sz.főút Pápa-Tét és 8315j.Repülőtéri bekötőút: Egyösszegű nettó ajánlati ár (nettó Ft): nettó 44.185.631.451,- Ft. A legjobb ár-érték szerinti érvényes ajánlatot tárgyi közbeszerzési eljárás 1. ajánlati részében a Duna Aszfalt Kft. (6060 Tiszakécske, Béke utca 150.) ajánlattevő nyújtotta be.
83.sz.főút Tét dél csomópont – Győr szakasz: Egyösszegű nettó ajánlati ár (nettó Ft): nettó 46.238.403.441,- Ft. A legjobb ár-érték szerinti érvényes ajánlatot tárgyi közbeszerzési eljárás 2. ajánlati részében a Soltút Kft. (6320 Solt, Kecskeméti út 34.) ajánlattevő nyújtotta be.
igen, az rettenetesen szornyu lesz, hogy a szellem44 nem csatlakozik az m5be...
igazugyan, hogy nemreg adtak at a kecske eszak elkerulot uj m5 csp-tal, dehatugye a brutalisan elkanaszodott tanyasiaknak derogal fouton otozni, ok szellempalyat akarnak, de izibe, a qtyauristenit!!!
Ertelme lenne, mert igazan idoszeru lenne egy oyan palya, ami osszekotne keletet nyugattal M0 nelkul. Sajna ez meg nem mostanaban fog megvalosulni. Addig marad a mellekutakon autozas M5ig M44-tol.