Az M30 nagyon időszerű. A határon túli autópályához képest szégyenteljes kontraszt a 3-as út Szikszón túli szakasza. Nem is értem, hogy hogyan maradt ki ez a tranzitút a felújításból, szélesítésből, amit már 2 számjegyű utak jelentős részén is elvégeztek, akár 20-25 évvel ezelőtt.
Szob-Basaharc -- (Megépülése esetén létrejövő hosszabb közúti kapcsolat iránya: Tatabánya-Esztergom-Szob-Parassapuszta-Nagyoroszi-Dejtár-Balassagyarmat-Szécsény-Salgótarján)
Vác-Tahitótfalu (a párja, a Tahi-Tahitótfalu híd már rég megvan a Kis-Dunán!) -- (Megépülése esetén létrejövő hosszabb közúti kapcsolat iránya: Nyergesújfalu-Esztergom-Vác-Galgamácsa-Aszód, ill. Nyergesújfalu-Esztergom-Vác-Vácrátót-Gödöllő-Pécel-Maglód-Vecsés-Gyál-Alsónémedi-Dunaharaszti-Dunanagyvarsány)
Tököl-Százhalombatta (a párja, a Dunanagyvarsány-Szigethalom híd már rég megvan a Kis-Dunán!) -- (Megépülése esetén létrejövő hosszabb közúti kapcsolat iránya: Székesfehérvár-Gárdony-Százhalombatta-Szigethalom-Gyál-Vecsés-Maglód-Nagykáta-Jászberény)
Adony-Lórév (a párja, a Peregi Dunasor-Ráckeve híd már rég megvan a Kis-Dunán!) -- (Megépülése esetén létrejövő hosszabb közúti kapcsolat iránya: Seregélyes-Adony-Ráckeve-Kiskunlacháza-Bugyi-Ócsa-Gyömrő-Nagykáta-Jászberény, ill. Seregélyes-Adony-Ráckeve-Kiskunlacháza-Bugyi-Ócsa-Gyömrő-Maglód-Pécel-Gödöllő)
Kalocsa-Gerjen -- (Megépülése esetén létrejövő hosszabb közúti kapcsolat iránya: Tolna-Kalocsa-Kiskőrös-Soltvadkert-Kecskemét-Szolnok)
Fajsz-Domboritelep -- (Megépülése esetén létrejövő hosszabb közúti kapcsolat iránya: Siófok-[7]-[M7]-[65]-Balatonkiliti-Tamási-[61]-[65]-Tolna-Fajsz-Hajós-[54]-Jánoshalma-Mélykút-[55]-Bácsalmás)
Újmohács-Mohács -- (Megépülése esetén létrejövő hosszabb közúti kapcsolat iránya: Barcs-Harkány-[58]-Siklós-Szajk-[57]-Mohács-Újmohács-Csátalja-Bácsbokod-Tataháza-[55]-Mélykút-Mórahalom-Szeged-[5]-[43]-Makó-Nagylak, ill. Barcs-Harkány-[58]-Siklós-Szajk-[57]-Mohács-Újmohács-Csátalja-Bácsbokod-Csávoly-[55]-Jánoshalma-Kiskunhalas-[53]-Kiskunmajsa-Kiskunfélegyháza-[5]-Lakitelek-[44]-Tiszakécske-Tiszabög-Szolnok-[4]-Törökszentmiklós-Fegyvernek-[34]-Kunhegyes-Tiszafüred-[33]-Polgár-[M3]-Nyíregyháza-Vásárosnamény-Beregsurány)
* A vastagon szedett hidak lennének a forgalmi szempontból legfontosabb új hidak.; * A pirossal szedett részek pedig -- az általuk két összekötő út összekapcsolásával létrejövő kiteljesedő -- , és ezáltal az így újonnan létrejövő új távolsági(!) kapcsolati irányokat mutatják.;. *
Az M6 lobbi egy sohasem véget érő sztori. Anno rejtett potenciálra hivatkozva meg tranzitforgalmat vizionálva erőltették az M6-ot, majd miután (ahogy az józan ésszel várható volt) nem lett számottevő forgalom arra fogták hogy nincs kész végig. Ha majd kész lesz végig akkor meg az M60 befejezetlenségére fogják a forgalom hiányát. Nem vagyok ellene az M6 befejezésének, de csodát nem várok a korábban említett okok miatt itt nem lesz 30ezres forgalom.
"Az sem biztos, hogy ebben a formában létezni fog Moldávia (vagy Ukrajna)." Lehet, hogy viccnek szántad, de ennek is meg van az esélye.
"Abban igazad van, hogy akkor még nem volt ilyen nagy a román tranzit.
De Románia 2007-ben EU tag lett... a többit tudjuk."
Tehát egészen konkrétan a mainak töredéke volt a román tranzit.
Utólag könnyű látni, hogy akkor mit kellett volna észrevenni -- akkor viszont ez egyáltalán nem volt nyilvánvaló. (Kivéve persze a leendő M4 mellett lakóknak, de nem a tisztánlátásuk, hanem a standard emberi elfogultság miatt.)
A gazdasági és közlekedési miniszter 2007. november 21-én írta alá az M6 Szekszárd-Bóly és az M60-as Bóly-Pécs közötti összesen mintegy 79 km-es autópálya szakaszok
köz- és a magánszféra partnersége (PPP) keretében megvalósuló megépítésére, üzemeltetésére, felújítására, fenntartására és finanszírozására vonatkozó szerződést
a Mecsek Autópálya Konzorcium Zrt.-vel. A sikeres pénzügyi zárás után a projekt végleges nettó jelenértéke 266,1 Mrd Ft lett,
Véletlenül akkoriban (2005-2009) elég gyakran jártam "arra felé"...
Persze, hogy nem lesz üres, hisz aki Tószeg vagy Martfű felől megy az M4-re, az ott fog menni, plussz az ipari parkban dolgozók... de nem lesznek románok meg ukránok...
A "csáklya-híd"-nak meg még nyoma sincs, szerintem az még csak lobbi szinten van.
Amikor az M6 autópályát úgy tekergetik, hogy a 63. útnak legyen csomópontja és Szedresnek elkerülője... (ORSZÁGOS REKORD: 631. elkerülő út forgalma 720 gépjármű, benne 189 teherkocsi)
és, hogy Fácánkertről ne is lehessen felhajtani az M6-ra , csak 15 km-es kerülővel észak felé.
Hogy Fadd-ról 9 km (és Tolnáról 10 km) az északi felhajtó, de 20 km-t kell menni, hogy a légvonalban 10 km-re lévő 63. útra át lehessen menne, ha arra van az uticél.
A Toller balesetnek semmi köze nem volt az M6-os priorításához,mivel egyidőben kezdődött a konkrét építkezés a baleset bekövetkeztével. Tollernek, és az akkori pécsi lobbynak viszont nyilván volt,de jóval korábban,mert mint tudjuk az építkezés a döntés után akár évekkel indul.
"Az M4-nek azonban komoly vetélytársa... volt a prioritásban, úgy 15 évvel ezelőtt.
A Toller-baleset meghatározó volt a döntésben, hogy melyik épüljön előbb..."
Meg azért tekerjünk vissza kicsit az időben, akkor még nem volt román tranzit (oké, valamennyire nyilván létezett, de a mainak a töredéke volt a volumene). Akkor a 6-os főút volt a halálút; tök érthető volt, hogy tizenöt éve a 6-os kapott prioritást.
(Viszont így, hogy legyen pálya Pécsre, de azért elsősorban Pestről induljon -- na így sikerült elcseszni a vonalvezetést; igazából nem az igazi alternatíva az M6+M60 egy Pest-Pécs útvonalon.)
Csakhogy nem tudok szó nélkül átsiklani néhány megállapításodon, még az okokként felsorolt tények ellenére sem.
El kell fogadni, hogy az M6 sosem lesz olyan szintű tranzitút mint az M1, M5 vagy a várhatóan (majd az egyszer) teljesen kiépülő M4.
Ez igaz, - szerintem is -, de akkor miért kellett autópálya paraméterekkel kiépíteni, sőt folytatni is a határig? (nem lehet elfogadni - az elpazarolt százmilliárdokat!)
Illetve: Miért lehet az M4-et 3 féle paraméterrel építeni, ha mindenki számára evidens, hogy a most épülő utaknál nagyobb forgalmú útvonal ma is?
Az M6 az M1, M5-nek nem lesz vetélytársa (M5 alter, csak havaria esetén)
Az M4-nek azonban komoly vetélytársa... volt a prioritásban, úgy 15 évvel ezelőtt.
A Toller-baleset meghatározó volt a döntésben, hogy melyik épüljön előbb...
Budapest-Bécs-Prága-Berlin irányba jelent első számú alternatívát az M6. Az ettől nyugatra eső területek felé az A3-ast választják.
Igaznak tűnik, ma még. Azt most is érzékeljük, hogy Bécs irányába sokkal több bosnyák utazik, mint Prága felé...
De csak addig használja majd az M6-ot, amíg az M9 lobbi el nem éri a célját. (ekkor megoszlik, no persze: 20 év)
ha el is készül az Eszék-Bóly szakasz akkor is egy félig kész tranzitút lesz az A5-el együtt. És ezen a Száva-híd sem fog változtatni.
Ezzel a Baranya M6 lobbit idegesítheted, még kiderülhet, hogy kamuztak?
Persze bizonyíték csak az M6 átadása után lesz, akkor meg már mindegy - széttárják a karjukat - így jártunk...
Engedelmeddel az utolsó mondatokat lefordítom - M4-re:
Szükség lenne Románián át egészen Ukrajnáig kiépíteni, illetve Odessán át egészen Volgográdig. Erre azonban a következő 80-100 évben nem sok az esély.
Az sem biztos, hogy ebben a formában létezni fog Moldávia (vagy Ukrajna).
De még rémítőbb opció: az sem biztos, hogy ebben a formában létezni fog a Föld...
A kamionok, meg általában a tranzitosok úgy is fizetnek, akkor a 2x2 sávot fogják használni (kivéve amelyik az ipari parkba megy), a déli elkerülő felszabadul :)
Viszont a délről jövő ingázókon semmit nem segít, csak ha lenne egy második híd be a városba, de sokan már most is a kórház felé kerülnek.
Viszont hiába van akárhány híd, amíg mindenki autóval hozza-viszi a gyerekét iskolába, meg szakkörre, meg edzésre... addig mindig lesznek csúcsok meg dugók...