Én az M4 felé mennék, a 405-ön igen cifra baleseteket lehet kifogni néha, akár 1 órás araszolással, ennek az M4-en és a hozzáadódó M0 szakaszon kisebb az esélye.
A lehetséges szopóroller az M0-áson van, leginkább az M51 betorkollásánál, valamint a Csepel-szigeti szakaszon. Az pedig mindkét útvonal esetén benne van.
Bár a 405-ös szépen kiürült, de én nem mennék már arra. Fölösleges. Az M4-en Ceglédtől az Üllő/Gyömrő csomópontig hasítani lehet. Azt nem tudom, hogy ott befejezik-e addig az üzemi átjáró befoltozását, de szombaton reggel valószínűleg semmi izgalom nem lesz annál sem.
Véleményetek szerint a 4-esról az M1-re kijutni melyik verzió a jobb? Időben 2 perc és távolságban 1 km különbséget ad a Google maps. Szóval egyik verzió: 4/M4-en végig az M0-ig, majd innen az M1-ig. MÁsik verzió: 4/M4-en Albertirsáig, onnan a 405-ösön M5-ig, majd azon az M0-án át az M1-re. Szombat kora reggeli indulás, majd kora délután vissza.
Az emberek nagy része megszokásból közlekedik, illetve a járt utat nagyon nehezen hagyja el a járatlanért, pláne külföldön. Szépen fokozatosan el fognak ezek tűnni a 4-esről, csak adjunk még egy kis időt neki. Ne magunkból induljunk ki, mert mi percről percre tudjuk, hogy hol mit adtak épp át, és merre hatékonyabb menni akár pár perccel is.
A gúgelmapsz már tervez az M4-re, bár 4-es útnak hívja. A vazze (tudom: waze) viszont konkrétan tervez a frissen átadott szakaszra, de leterel a régi, Vecsés-Üllő elkerülő szakaszról. Akinek pedig valami hagyományos, offline navigációja van, annak meg hosszú ideig ismeretlen marad még az új út. A táblázás kaotikus, a régi utakon néhány kivétellel még a régi táblák vannak kint. Szerintem térjünk vissza a témára 2-3 hónap múlva, az már sokkal reprezentatívabb lesz.
Ma délután fél 5-kor irány Köki Csévharasztról, este 7-kor meg vissza. Számomra ismét teljesen indokolatlanul zsúfolt 4-es út Monortól Üllőig. Kamionok, személyautó karavánok, sőt nem egy román rendszámú utánfutó kisbusz. Na ezeket főleg nem értem, mert gondolom Albertirsán felmennek az M4-re megszokásból, de ha ennyire csórók a matrica miatt, akkor legalább Üllőig mehetnének az M4-en Szolnok felől. Este fél 8-kor előzni nem lehet akkora forgalom Pest felé Üllő-Monor között a 4-esen. Azt hiszem most már kipróbálom a Monori átkelést az M4-el, mert kb az is jobb, mint a 4-esen menni.
Üllő előtt a régi kétoldali pályaátkötésnél belső sáv zárva, 60/80-as táblákkal, viszont a jobb pálya azaz a Szolnok felé vezető totálisan indokolatlanul hosszan lezárva egészen már az új szakaszon át a Gyömrő/Üllő kihajtóig. Délután hatalmas torlódás, mint a régi szép időkben. Aki nosztalgiázni akar annak ajánlott az M4-esen menni Üllőnél.
A legjobb, hogy egy 7,5-ös teherautó az elválasztó részen a táblaerdőben fordult vissza, persze nem tudom, hogyan sikerült, mert a folyamatos forgalom miat nem nagyon tudott kihajtani. Nem is értettem a manővert, miközben a csp-ban a felüljárón át simán szabályosan vissza lehet fordulni.
"Csak arra is gondolj, hogy 2x1 sávon nagyobb eséllyel kapsz egy román kamikazét az arcodba." Ami egyébként megtörtént tegnap reggel egy vétlen autóssal. Az út lezárása után beragadtak, pedig 2 órán keresztül járathatták a motort egy helyben állva, a hideg miatt.
2./ M0 az M3-tól az M4-ig, kb. 30 km. Élénk forgalom, jó tempó.
3./ M4 végig. Üllőig telített, onnan jó úton nyugodt tempo (110 km/h), forgalom alig. Cegléd utántól sűrűsödik a forgalom.
4./ Ahol véget ér az M4 és újból kezdődik a 4-es út, onnan forgalom besűrűsödik, kicsit lelassul, kb. 80 km/h. Az út elhasznált a burkolat dobálós, nyomvályus, foltozott.
Szolnok Tisza híd után sűrű forgalom majd a régi négysávos szakasz (Szajol körül) eléggé elhasznált.
5./ Törökszentmiklós átvezető szakasz legelején félbehagyott nagy földmunka. Lehet, hogy elkerülő lesz ?
6./ 46-os út.
Törökszentmiklós-Mezőtúr-Gyomaendrőd-Mezőberény = 66 km
Mai szintű kétszámjegyű út.
Mint régen, 1995 előtt a három vagy négyszámjegyű utak.
Elhanyagolva, össze-vissza toldozva-foltozva, részben nyomvályús.
Már 90 km=h-nál is dobálja a kocsit.
A forgalom délelőtti, tűrhető.
Minden kisvárosba betér, a kisvárosokon belül kacskaringózik.
Az érintett 4 város egyikének sincs elkerülő útja.
Figyelni kell nagyon mert a kitáblázottság jó, de a táblák olvashatósága pocsék.
El és lekopottak, félig kidőltek, koszosak.
A kisvárosokban az útburkolati jelek alig láthatók.
Majd minden város kijáratánál, táblahatár előtt 1 km-rel ma traffipaxoztak.
Tempó 90-110 km/h.
7./ 47-es út Mezőberény- Békéscsaba
Mint előbb a 46-os.
Békéscsaba előtt útépítés.
Békéscsabára érkezés 10.30
8./ Békéscsabán útbaigazitás kérés, pont olyan int 1970-ben:
a./ - kedveském itt forduljon vissza, mondja a néni a 4 sávos út szélén középen záróvonalnál,
b./ - menjen el a Lári pékségig ott forduljon fel jobbra, mondja egy sík városban ahol nincs fel irány, és nem tudod hol van a Lári pékség,
c./ - ez jó, csak menjen a Rendőrségig, onnan már látja a malmot, amögött van a harmadik olyan bejáró félénél, csak ott nem lehet bemenni. Ebből csak a malmot meg a rendőrséget nem tudja az idegen.
Szórakoztató, végtelenül kedves, jóakaratú, segítőkész, semmilyen segítséget nem adó a címet keresőnek.
9./ Békéscsabáról ki a 44-sen kb. 20 km. Erős forgalom, a 44-es és M44-es elágazásig.
Az elágazástól a forgalom 60-70%-a vagy több ? a régi 44-es úton megy tovább. Mi az M44-t választottok.
Kíváló út 59 km hosszan, iciri forgalommal.
Tiszaug előtt véget ér az M44, onnan ismét síma 44 Kecskemétig.
Borzalmas útminőség.
Erős forgalom, sok kamion.
Végig az 59 km-n 110 km/h
10./ Kecskemét repülőtértől 445 az M5-ig.
Komoly forgalom, tekergőzés, jó minőségű út, kb. 50 km/h átlagsebesség.
11./ M5 jó tempó, kb. 100 km/h.
Már nagyon sok kamion.
Már vannak kamion vonatok, ahol 10-15 kamion megy szorosan egymás mögött.
2x2 sav nem csak gyorsabb, hanem biztonsagosabb is. Utobbin van a hangsuly, foleg M4es eseteben. Ha neked jobb a varosokon keresztul docogni, akkor hajra. Csak arra is gondolj, hogy 2x1 savon nagyobb esellyel kapsz egy roman kamikazet az arcodba. Fillerbaszas sokszor megbosszulja magat, de ne legyen igy. Ahogy erzed.
Épp ez az, hogy nem mennek le. Az előző (előtti) hsz-ben lett megemlítve a Szolnok-Törökszentmiklós ,,szellempálya”, amit nem egészen értettem (lehet, hogy én értettem félre). Egyébként a Szolnokiak nagyon jól fognak járni, mert a 32-esen már Pest megyeivel is felmehetnek az M4-re a 32-es úton (ha minden igaz).
Miért mennének le a kamionok délre, ha mehetnek tovább az M4-en északra? Kivéve az a néhány amelyik a 442-ről Debrecen felé tart, de azért meg felesleges a 2x2 sáv.
Ja, nem az a bajom, hogy fizetni kell, hanem, hogy elvettek egy 30-40 éve meglévő utat, ami miatt nincs más alternatíva (Cegléden, Albertirsán keresztül az nem alternatíva)
Nem vettek el semmit, már akkor úgy épült , ha egyszer autópálya lesz ,akkor annak a része lesz.
Eddig használtátok ingyen.
Amerre én járok arra meg még alternatív út sincs , és még szar is a burkolat.
De nem vették el. Azt már 95’-ben tudni lehetett, hogy fizetős lesz, ha egyszer gyorsforgalmi lesz belőle. Az pedig, hogy 25 évvel később ez valakinek újdonság, szerintem nem valóságos. Olvtársi jótanácsként ajánlom a makacsság félretételét, valamint a matrica megvásárlását. Mindenkinek jobb lesz úgy..
De azt azert erzed, hogy abszurd lenne fenntartani 2x1 savot a varoson at 2x2 savot elkerulni es meg 2x2 savot az M4-nek. akinek 80-nal magasabb az IQ-ja az ki tudja szamolni hogy idoben, kenyelemben, fogyasztasban jobban megeri elkerulni mint szopni a lampaknal at a varosokon.
Ja, nem az a bajom, hogy fizetni kell, hanem, hogy elvettek egy 30-40 éve meglévő utat, ami miatt nincs más alternatíva (Cegléden, Albertirsán keresztül az nem alternatíva),
a régi 5-ösön lemenni Kecskemétre, az pl. teljesen normális (mondjuk ott is elvették az M5 elkerölőt, de van helyette a déli elkerülő)
Nem azért nem fizetek, mert nem fér bele, 25-30 ezret megyek egy évben, tavaly 800 ezret fizettem benzinre (mondjuk a feleségem kevesebbet), ha úgy ítélem meg, hogy szükségem van rá, akkor veszek egy hetes matricát...
De egyébként meg nem engedek a '48-ból, és kerülöm a fizetős részeket!
Én sem hiszem, hogy bármi alapja lenne ennek az egész ,,Miért kell fizetni?” hisztinek. Még 6 évvel ezelőtt megértettem volna, hiszen 43 ezret valóban nehéz lenyelni.. na de most...5 ezer jó magyar forint, 12,5 liter üzemanyag ára, egy teljes évre. Na de tényleg nem is ez a lényeg, mert még azt is megértem, hogy valakinek nem fér bele, vagy csak szimplán nem akar fizetni...vagy nem szereti a pályát...akkor ott a 4-es főút, ahol egyedül Cegléd a nagy falat, és lassú. Egyébként idén még ingyenes, ha jól tudom.
Ha nem akarsz fizetni erte akkor ne autozz. 5e forint egy evre, ha nem fer bele, rakd le a kocsit. Van eppen eleg mas autos az utakon. En is utalom hogy fizetos lett, de most mar eleg hosszu hozza, hogy legyen hozzaadott erteke es megerje fizetni erte. Nincs mentseg az olcsojanosoknak, hogy miert mennek at a varoson.
Te emlegetsz itt folyton szellempályákat, meg parasztokat, meg hogy tanyasiaknak épül az autópálya...
Hát megmutattam, hogy mi van a tanyasiaknak... nemhogy autópálya, de menj végig az 54-es "főúton" Jakabszállástól Bócsáig, vagy ha már tanyáról van szó, mondjuk Fülöpjakabtól Bócsáig...
Engem nem érdekel az autópálya, mert nem akarok fizetni érte, de az böki a csőrömet, hogy elvették a ceglédi, ceglédberceli meg az albertirsai elkerülőket, mert arra rakták rá az M4-et :(