"A ház és az M3 között 4 méter magas zajvédő fal van.
Az eredmény az lett, hogy nem zajos a lakás."
Nyitott vagy csukott ablaknál? Nekem az az alapélményem, hogy pl. a Megyeri hidat előbb lehet hallani a dunaparti kerékpárútról, mint látni (budai oldalon). A 71-es úton (igaz, zajvédő fal nélkül) 150 méterről lehet hallani az összes kamiont.
A Dél-Európa felé vezető utak építésnél szerintem az is igencsak nagy visszatartó erő, hogy amíg a migrációs határáttörési fenyegetettség nem szűnik meg, vagy máshogy nem oldódik meg véglegesen, addig az államnak is kisebb kedve van az oda vezető utakat építgetni, mintha ott lenn a balkáni tájakon is rend és béke honolna, mert a veszélyzónába minek építsen utat, ha az úgyis csak az erőszakos és terrorveszélyes migránsok Magyarországra történő bejutását segíthetné elő. Vagyis amit egyelőre nem érdemes, azt egyelőre inkább az állam sem erőlteti (amellett hogy a lakosság sem vágyik a veszélyekre!!)!
Itt csak akkor lesz érdemes -- és utakat ténylegesen építeni is csak akkor fog a magyar állam! -- új utakat építeni, ha a Balkán világába tartósan és véglegesen(!) visszatér a béke és a rend.
Ha viszont megelégszel azzal a sovány vigasszal, hogy "a világ lakosságának a 80%a rosszabbul él mint a magyarok", akkor könnyen arra a téves következtetésre juthatsz, hogy "á, ne akarjunk mi nyugatiasan és svájciasan urizálni, jó nekünk az az éppen hogy csak jó minimálisan jó úthálózat ami nekünk van, akinek kis pénze van az ne ugráljon és ne bővítgessen csak", ami viszont az útépítések elbátortalanodásához, megtorpanásához, recessziójához vezet, az pedig alattomosan -- és csak látszólag lassan! -- maga után vonja az úthálózatunk gyors(uló) ütemű leromlását, és pár éven belül mindeni a nyelvharapós "anyjuk istene útját" fogja szidni-átkozni itt is, ott is, meg amott is... .. ! ---> ((Ez a rossz szemlélet az 1945.04.04.-e -- 1990.05.22.-e közötti átkos időszakra volt jellemző, és javarészt ennek volt köszönhető az a negatív örökségünk is, amit az utak leromlott állapota terén ránk hagyott, ui. a rendszerváltás utáni időszakban az általuk súlyosan elhanyagolt és csonka úthálózatát kellett előbb feljavítani (útállag-javító útjavítások és útfelújítások), majd pedig kiegészíteni (új gyorsforgalmi utak és új főútvonalak megépítése).))
Nézd, én nem bánom ha a magyar állam a sportlétesítményekre is költ (stadionok, uszodák, iskolai sportlétesítmények, sporttermek, stb. ...) -- mert az tény, hogy az ifjúság egészséges életmódra való nevelésére és az iskolai testnevelésére is kellenek a megfelelő sportlétesítmények -- , csak mellette az útépítésekre és ezen belül különösen az útfelújításokra, az útjavításokra, az állagmegőrzésre is fordítson minimum annyit, de inkább sokszorta és sok százszorta annyit, hogy legalább ne romoljon tovább az útjaink állapota, és mellette néhány új úthálózat-kiegészítésre (új gyorsforgalmi utak, új főutak, új összekötő utak építésére) is, meg az útjaink és az úthálózatunk valóban európai színvonalúra történő feljavítására fussa az állami büdzséből.Mert ez legalább olyan fontos, mint a sport, sőt sokkal fontosabb annál (ez az infrastruktúránk egyik legfőbb összeköttetési rendszere, és sokszor a mentőautó elég rövid kórházba érkezési ideje múlik azon, hogy az útjaink korszerűek-e, és ez a szempont még a teherszállításnál is fontosabb, hiszen emberéleteket ment!
Nacceru, a baranyatanyasiak mar keszen is allnak a tovabbi kifogasokkal, hogy miert lesz tokures a szellem60, akkor is, ha eler a 6arig...
Csak tudod b+, qrva sok hely van az orszagban, ahol sok100km segedszellemut nelkul is lehetne forgalmas utat epiteni, ami lyo lenne az azon kozlekedoknek is, meg nektek is, hisz nem kellene ostoba kifogasokat gyartanotok, miert nem megy a qtya se feletek...
Kis időbem került, de a Google fordítóval érhető vált a horvát helyzet:
2019. 11. 16.
Oleg Butkovic tengeri, közlekedési és infrastrukturális minisztert kérdezték:
vannak-e új fejlemények a Slavonika autópálya építésének folytatásáról az Eszék és Beli Manastir közötti szakaszon?
Miután a befektető visszavonta a vállalkozó kiválasztására vonatkozó pályázatot, mert az egyik résztvevő panaszt nyújtott be, tíz nappal ezelőtt a Közbeszerzési Ellenőrzési Állami Bizottság elutasította a pert. Ez megteremtette a feltételeket, hogy a HAC új pályázatot hirdessen meg. Újdonság az, hogy az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank zöld fényt adott a javasolt finanszírozási modellre, ami azt jelenti, hogy nem lesz nyílt verseny. Ez jelentősen felgyorsítja az eljárást - tájékoztatott a miniszter. A fellebbezési döntéshozatali folyamat ebben a szakaszban is nagyon sok időt vett igénybe. Természetesen az utolsó szó a horvát kormányé lesz. Ha ezt a finanszírozási modellt jóváhagyják, akkor várható, hogy a vállalkozók kiválasztása ez év végére befejeződik. - A minisztérium, a helyi közösség számára, és mindenekelőtt Eszék-Baranja megye polgármesterének, Ivan Anusicnak, aki rendkívül aktív a projekt megoldásainak megtalálásában, a cél az, hogy ezt a részt a következõ év végére fejezzék be.
A rendelkezésre álló adatok szerint a horvát autópályák a Beli Manastir - Halasica híd munkáinak finanszírozására szerződtek az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal.
Az EBRD mérlegelte a legfeljebb 77 millió eurós kölcsön finanszírozását, amelynek nagy részét az autópálya 22,5 kilométeres szakaszának a magyar határ és a Halasica híd A5-ös autópálya közötti
építésének finanszírozására fordítják. Tehát ebben a változatban az utolsó szakasz építésére is rendelkezésre állnak a források, amely a Beli Manastir-tól a magyar államhatárig terjed.
Végül is már jelentős munkák zajlanak ennek a szakasznak az útvonalán Baranján, valamint a kiegészítő létesítményeken - a Halasica hídon és hét felüljárón.
Kiválasztották az Osijek-Koteks és a Gravia vállalatokat, ami jó a helyi közösség számára, mivel mindketten Eszéki vállalatok.
A Dráva feletti híd Petrijevci közelében, 2507 méter hosszú, a híd fő szerkezete 420 méter, a megközelítő hidak pedig 2087 méter.
Amikor a Beli Manastir felé vezető szakasz elkészül, a forgalmat csak akkor engedik a hídépítés ezen remekművén keresztül.
2019. 12. 05.
A tengeri, közlekedési és infrastrukturális miniszter érkezése után Osijekben hivatalosan megerősítették a Szlavonika szakasz építésének folytatását a Dráva hídtól a Beli Manastirig,
majd a magyar államhatárig vezető útvonalon. A miniszter megerősítette, hogy fel kell gyorsítani az eljárást, így ebben az évben pályázatot hirdetnek ki a vállalkozók kiválasztására.
A munkák várhatóan tavasszal kezdődnek, és a Fehér Kolostor munkái 2022-ben befejeződnek.
Új részletet is felfedtek - ugyanakkor az utóbbi öt kilométer szakaszának megtervezésén is dolgozik, a Beli Manastir kijáratától a magyar államhatárig.
A horvát autópálya-testület elnöke, Boris Huzjan rámutatott, hogy az építési engedély kiadását a következõ év végére várják, majd a munka kezdõdik,
tehát az 5C folyosó teljes szakasza 2023 végére befejezõdik."
Az M6-M60-nal a mostani formájában nem is az a legnagyobb baj, hogy nincs készen, hanem az, hogy szinte teljesen hiányoznak a csatlakozó utak:
– Ha csak a mostani elvarrást nézzük, akkor az M60-asnál még egy értelmes visszakötés se épült a régi 6-os felé, hogy aki Szigetvár felől jön, annak ne kelljen keresztülmennie Pécsen.
– Hiányzik egy rendes visszakötés a régi 6-osra Pécsvárad környékén is az M6-osról. Ezért akik Pécsre akarnak menni, sokan már Szekszárdnál lehajtanak a pályáról. Így nem kellene 30 km-t kerülni, de nem kellene a szerpentinen se menni Mecseknádasnál.
– Ezen kívül hiányzik egy Duna-híd Mohácsnál, hogy meg lehessen közelíteni a szerb határt is Hercegszántónál.
– Hiányzik az M9-es Dombóvár és Szekszárd között, ami biztosítaná a kapcsolatot Kaposvár és Nagykanizsa irányába a 61-es úttal.
Hagyd, értelmetlen. Baranyában szilárdan tartja magát a hit, hogy amiatt a 20 kilométer miatt nem indultak meg még a tömegek a dübörgő gazdaságú Bosznia, a véletlenül se maffiaállam Koszovó és a tündöklő szépségű Montenegró felé.
Gondolom ott nem volt olyan iv ahol ezt elkerulhettek volna. 20+ eve jartam arra utoljara, akkor meg se M6 se alagut nem volt. Nem tudok hozzaszolni erdemben.
Nem tudom mi epul sopronnal, nem tudom mi indokolja. Megismetlem: csak olyasmire reagalok amire ralatasom van. Peterivel rossz peldat valasztottal magadnak. Mert azt a kornyeket ismerem.
Nalad tenyleg elmentek otthonrol. Mi penz egy alagut meg annak az uzemeltetese? Gondolkozz mar mielott irsz. Engedd el, a legjobb ivet valasztotak ott, nem kell okoskodni hogy mi lett volna ha.