Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2020.02.15 0 0 49242

Kis időbem került, de a Google fordítóval érhető vált a horvát helyzet:

 

2019. 11. 16.

Oleg Butkovic tengeri, közlekedési és infrastrukturális minisztert kérdezték:

vannak-e új fejlemények a Slavonika autópálya építésének folytatásáról az  Eszék és Beli Manastir közötti szakaszon?

Miután a befektető visszavonta a vállalkozó kiválasztására vonatkozó pályázatot, mert az egyik résztvevő panaszt nyújtott be, tíz nappal ezelőtt a Közbeszerzési Ellenőrzési Állami Bizottság elutasította a pert. Ez megteremtette a feltételeket, hogy a HAC új pályázatot hirdessen meg.  Újdonság az, hogy az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank zöld fényt adott a javasolt finanszírozási modellre, ami azt jelenti, hogy nem lesz nyílt verseny. Ez jelentősen felgyorsítja az eljárást - tájékoztatott a miniszter. A fellebbezési döntéshozatali folyamat ebben a szakaszban is nagyon sok időt vett igénybe. Természetesen az utolsó szó a horvát kormányé lesz. Ha ezt a finanszírozási modellt jóváhagyják, akkor várható, hogy a vállalkozók kiválasztása ez év végére befejeződik. - A minisztérium, a helyi közösség számára, és mindenekelőtt Eszék-Baranja megye polgármesterének, Ivan Anusicnak, aki rendkívül aktív a projekt megoldásainak megtalálásában, a cél az, hogy ezt a részt a következõ év végére fejezzék be.

A rendelkezésre álló adatok szerint a horvát autópályák a Beli Manastir - Halasica híd munkáinak finanszírozására szerződtek az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal.

Az EBRD mérlegelte a legfeljebb 77 millió eurós kölcsön finanszírozását, amelynek nagy részét az autópálya 22,5 kilométeres szakaszának a magyar határ és a Halasica híd A5-ös autópálya közötti

építésének finanszírozására fordítják. Tehát ebben a változatban az utolsó szakasz építésére is rendelkezésre állnak a források, amely a Beli Manastir-tól a magyar államhatárig terjed.

Végül is már jelentős munkák zajlanak ennek  a szakasznak az útvonalán Baranján, valamint a kiegészítő létesítményeken - a Halasica hídon és hét felüljárón.

Kiválasztották az Osijek-Koteks és a Gravia vállalatokat, ami jó a helyi közösség számára, mivel mindketten Eszéki vállalatok.

A Dráva feletti híd Petrijevci közelében, 2507 méter hosszú, a híd fő szerkezete 420 méter, a megközelítő hidak pedig 2087 méter.              

Amikor a Beli Manastir felé vezető szakasz elkészül, a forgalmat csak akkor engedik a hídépítés ezen remekművén keresztül.

 

2019. 12. 05.

A tengeri, közlekedési és infrastrukturális miniszter érkezése után Osijekben hivatalosan megerősítették a Szlavonika szakasz építésének folytatását a Dráva hídtól a Beli Manastirig,

majd a magyar államhatárig vezető útvonalon. A miniszter megerősítette, hogy fel kell gyorsítani az eljárást, így ebben az évben pályázatot hirdetnek ki a vállalkozók kiválasztására.

A munkák várhatóan tavasszal kezdődnek, és a Fehér Kolostor munkái 2022-ben befejeződnek.

Új részletet is felfedtek - ugyanakkor az utóbbi öt kilométer szakaszának megtervezésén is dolgozik, a Beli Manastir kijáratától a magyar államhatárig.

A horvát autópálya-testület elnöke, Boris Huzjan rámutatott, hogy az építési engedély kiadását a következõ év végére várják, majd a munka kezdõdik,

tehát az 5C folyosó teljes szakasza 2023 végére befejezõdik."

Előzmény: Bosanac (49239)
Thibczy Creative Commons License 2020.02.15 0 4 49241

Az M6-M60-nal a mostani formájában nem is az a legnagyobb baj, hogy nincs készen, hanem az, hogy szinte teljesen hiányoznak a csatlakozó utak:

– Ha csak a mostani elvarrást nézzük, akkor az M60-asnál még egy értelmes visszakötés se épült a régi 6-os felé, hogy aki Szigetvár felől jön, annak ne kelljen keresztülmennie Pécsen.

– Hiányzik egy rendes visszakötés a régi 6-osra Pécsvárad környékén is az M6-osról. Ezért akik Pécsre akarnak menni, sokan már Szekszárdnál lehajtanak a pályáról. Így nem kellene 30 km-t kerülni, de nem kellene a szerpentinen se menni Mecseknádasnál.

– Ezen kívül hiányzik egy Duna-híd Mohácsnál, hogy meg lehessen közelíteni a szerb határt is Hercegszántónál.

– Hiányzik az M9-es Dombóvár és Szekszárd között, ami biztosítaná a kapcsolatot Kaposvár és Nagykanizsa irányába a 61-es úttal.

 

Ugyanez a problémám az M44 koncepciójával is.

 

Előzmény: Bosanac (49239)
totyit Creative Commons License 2020.02.15 0 0 49240

Térjünk vissza erre a kérdésre 2023-ban.

Jelenleg 3 útrész hiányzik a déli összeköttetéshez - most mindegyiket ki kell kerülni.

- M6 20km

- A5 (HR) 30km

- A1 (BIH) 300m

 

Mi és a horvátok készen leszünk, talán még határellenőrző állomás sem lesz az autópályán , belépnek addig a horvátok a schengeni övezetbe.

Bosznia-Hercegovina más tészta. Ott elég nehéz a terep , sokáig fog tartani (több évtized), amíg elkészül végig a pálya.

 

Előzmény: Bosanac (49239)
Bosanac Creative Commons License 2020.02.15 0 1 49239

Térjünk vissza erre a kérdésre 2023-ban.

Jelenleg 3 útrész hiányzik a déli összeköttetéshez - most mindegyiket ki kell kerülni.

- M6 20km

- A5 (HR) 30km

- A1 (BIH) 300m

Előzmény: mzdude (49237)
dimelo Creative Commons License 2020.02.15 -1 0 49238

Lakonikus beírásodból nem tudom eldönteni:

büszke vagy rá vagy szégyelled?

 

Ausztria GDP-je: 386 millárd Euro

Magyarország:  132 milliárd Euro

 

Ausztriában  7,9 millió főről 8,8 millió főre növekedett a népesség 1995 és 2018 között.

Magyarország lakossága az elmúlt 25 évben 10,3 millió főről 9,8 millió főre csökkent...

Előzmény: Törölt nick (49236)
mzdude Creative Commons License 2020.02.15 -3 1 49237

Hagyd, értelmetlen. Baranyában szilárdan tartja magát a hit, hogy amiatt a 20 kilométer miatt nem indultak meg még a tömegek a dübörgő gazdaságú Bosznia, a véletlenül se maffiaállam Koszovó és a tündöklő szépségű Montenegró felé.

Előzmény: józsi24 (49220)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.15 0 0 49236

Magyarország GDP je 2019ben 45780milliárd forint volt.

 

Előzmény: dimelo (49233)
Samott Creative Commons License 2020.02.15 0 0 49235

Gondolom ott nem volt olyan iv ahol ezt elkerulhettek volna. 20+ eve jartam arra utoljara, akkor meg se M6 se alagut nem volt. Nem tudok hozzaszolni erdemben.

Előzmény: trizs77 (49232)
Samott Creative Commons License 2020.02.15 0 0 49234

Nem tudom mi epul sopronnal, nem tudom mi indokolja. Megismetlem: csak olyasmire reagalok amire ralatasom van. Peterivel rossz peldat valasztottal magadnak. Mert azt a kornyeket ismerem.

Előzmény: dimelo (49233)
dimelo Creative Commons License 2020.02.15 -2 0 49233

Ja... és Sopronnál 30 milliárdért épülhet 780 m-es alagút?

 

Merjünk nagyok lenni. 

 

Hódmezővásárhely (47)

Csorna (M85-M86)

és most Lakitelek-Tiszakécske (M44)

 

Látszik, hogy Sopron már Ausztria...

mégis a mi adónkból rázzák a rongyot...

Előzmény: Samott (49231)
trizs77 Creative Commons License 2020.02.15 -1 1 49232

Hhüümm.

 

Nálam kevesebben örülnek jobban mikor valaki gazdasági megfontolásokat az első, vagy első helyek egyikére teszi egy útépítés előtt.

 

De ugye azt tudod, hogy a laikusok által soxor, tudatlanságból kritizált M6-os alagutaknál az alagút volt az olcsóbb a bevágás helyett ?

 

 

Előzmény: Samott (49231)
Samott Creative Commons License 2020.02.15 0 0 49231

Nalad tenyleg elmentek otthonrol. Mi penz egy alagut meg annak az uzemeltetese? Gondolkozz mar mielott irsz. Engedd el, a legjobb ivet valasztotak ott, nem kell okoskodni hogy mi lett volna ha.

Előzmény: dimelo (49229)
dimelo Creative Commons License 2020.02.15 0 1 49230

A negatív tapasztalatok szaporodásának elkerülése miatt,

pontosítás:

 

A pihenőtó és a szélső házak között és a 3111. út alatt...

 

Nem S11, hanem S10

Előzmény: dimelo (49229)
dimelo Creative Commons License 2020.02.15 0 0 49229

Reagálásod előtt már alulvezetésről (bevágás) értekeztünk...

Írtad: "Még ha kéregben alagutat írtál volna"

 

Még egyszer visszatérve a Péteri helyszínhez:

Ha a csomópont nem a 3111. úton, hanem a  31112. úton lett volna (Péteri-4. főút összekötő),

akkor (a két út távolsága 1 km), a bevágás kb. 800 + 400 m és a bevágások között kéregben alagút mintegy 400 m a pihenőtó és a 3111. út alatt.

 

Csak fantázia kérdése...

 

Illusztráció:

 

Ausztria S11 és az épülő S7 tájba illesztett kiváló megoldásai

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (49217)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.15 -1 1 49228

Epulhetnenek ezek a hidak, hiszen penz az van boven...

 

De nem epulnek, mert szellempalyakra megy a pez... (meg stadionokra es lehuto pioca fuuutbalistakra)

Előzmény: Hírfigyelő (49226)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.15 -2 1 49227

Engem a baromsag terido fuggetlenul kiakaszt...

 

De nem is az a fo baj, hogy irgalmatlan baromsagot beszel, hanem hogy szavazati joga van...

 

Aztan meg csodalkozunk, hogy ekkora szarkupac ez az orszag...

Előzmény: trizs77 (49225)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.15 -1 0 49226

Lehet. De Tokaj mellett nem egyhamar fognak elkerülő hidat építeni. És tudod-e, miért nem fognak egyhamar egy Tokajt elkerülő új hidat felépíteni, akár Tokajtól délre, akár tőle északra találnák azt a mérnökök jónak? (Mondjuk én is a déli hídváltozatot tartanám az előnyösebbnek.) ---> Nos, azért nem fog ott új híd épülni, mert a jelenlegi tokaji Tisza-híd nagyon egy nagyon jó műszaki állapotban lévő alsóíves acélvázas korszerű híd, ami mellé lehet hogy úgy érzik az illetékesek, hogy még egyszer nem költenek ott a közelben még egy új hídra, ha már ez megvan ott, ui. a hídépítés mindig is nagyon drága és nagyon költséges részét képezte az útépítéseknek.

 

Természetesen akkor, ha tudnám hogy az illetékesek is támogatnák egy új Tisza-híd megépítését Tokaj mellett bárhol a közelben, akkor én is azt mondanám, hogy ne csak Rakamazt kerüljük el mert az félmegoldás, hanem vele együtt Tokajt is! Kérdés persze, hogy a döntéshozók mit támogatnak és mit nem, mert minden ott dől el, minden ettől függ.

 

Ott van Esztergom esete is a magyar-szlovák határon Párkányba (Stúrovo) Mária-Valéria híddal: mindenki tudja és érzi, hogy ott is kellene egy Esztergomot elkerülő új út egy új Duna-híddal, de ez még máig sem épült meg, hanem ehelyett az ottani forgalom a mai napig is Esztergom zsúfolt és forgalmas belvárosát terheli, mert ehhez a régi hídhoz csak a városon át lehet az odavezető utat megtalálni, mivel annak elkerülője változata nincsen. Lásd a térképet: >>

 

Az Esztergom-Párkány (Stúrovo) városi szakaszt elkerülő út és híd (hiányzó!) -- Itt lenne jó az új elkerülő főút Duna-hídja

Előzmény: RadiX (49035)
trizs77 Creative Commons License 2020.02.15 -1 3 49225

 

 

Szépecsem, te gigantikus hüje vagyol...

 

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

 

Milyen belső indíttatásból, családi neveltetésből fogalmazódik meg, 2020-ban egy ÚTÉPÍTÉS topikban egy ilyen megszólítás ?

 

józsi24 Creative Commons License 2020.02.15 -4 1 49224

Ezexerint neked sem jott at az ironia...

 

Ezt inkabb cimezd jarednek es samottnak, oket kell meggyoznod, nem engem...

 

Amugy juteszembe, a legforgalmasabb terepuleskettevago palyat nem is emlitettem, ami szinten a rencervaltas utan epult, es ugy hijjak, hogy: 

 

M0

 

 

 

Előzmény: trizs77 (49219)
Samott Creative Commons License 2020.02.15 0 0 49223

En nem tudom mennyi a realis ara egy utnak, es hogy merre vezet az M44. En itt csak a kornyekbeli utakrol szoktam irni, azokra reagalok. Nem okoskodok bele olyanba amit nem ismerek. De speciel Peterit ismerem, rendszeresen jarok arra. Es ha valaki hulyesget ir akkor kijavitom. Mint peldaul most teged: nem a horgaszto sorsa lett volna kerdeses hanem hogy kettevagtad volna az uttal a falut. Sokkal kozelebb vezetted volna a surun lakott reszekhez, elvagva azokat az udulokertes ovezettol. Es az nem magyarazat, hogy mar mashol is csesztek el emberek eletet igy. Ha lehet normalisan epitkezni akkor ugy kell. Es vegul ugy epult meg az ut. 

Előzmény: dimelo (49213)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.15 -2 0 49222

Hat az az m100 jo nagy marhasag, total semmi szukseg ra, kulonosen nem az m0ny helyett (mint azt a setetzodek eroltetik)

 

M100ra inkabb bicske es dabas kozt lenne szukseg...

Előzmény: . kata31 (49221)
. kata31 Creative Commons License 2020.02.15 0 0 49221

Ez van..EU forrás van az M0 nyugatra,de nem lesz az M100-ra.. az M10 meg már ismerten nem fog végig menni mostanában,hogy ráálmodják a városi elkerülőt.

 

Ezért nem szerepel máig sem az M100, csak a 101-es út a legutóbb tegnap frissített kormányhatározatban a gyorsforgalmi úthálózatról..   https://www.facebook.com/groups/112785485886158/permalink/518630541968315/

Előzmény: dimelo (49196)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.14 -8 0 49220

Szepecsem, te gigatikus huje vagyol...

 

Te komolyan ugy gondolod, hogyha 1 palya vegeter, akkor ott visszafordulnak a zotok oszt inkabb mennek masfele?!?

 

Nyilvan ezert volt iszonyatos gigamegadugo ullonel, mert vegetert a zem4, oszt mindenki visszafordult, oszt elindult hegyeshalom fele, mert arra 2000kmt lehet fojamatost otopalyan menni...

Előzmény: Bosanac (49216)
trizs77 Creative Commons License 2020.02.14 -1 0 49219

Mogyoród, Gödöllő, Érd, Tatabánya, igazi földi poklok.

Menekülnek onnan a népek az  autópályák elviselhetetlen zajától és bűzétől.

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Hát nem.

Nem menekülnek.

 

SŐŐŐT.

 

Sikerült olyan településeket felsorolnod ahol speciel épp nő a lakosságszám.

Ebből nem sok van Magyarországon, de ezek a települések pont ilyenek.

 

Január legelején az M3 bevezető szakaszán, ahol 2x3 sávban nagy forgalom van, vett ismerős lakást.

Mielőtt megvette volna kihívott egy zajmérnököt (már ilyen szolgáltatás is van) aki teljes zajtérképet csinált neki.

 

13 (!) méterre van az "új" lakásuk az M3 kivezető szakasz szélső sávjától.

(mármint nekik új a lakás,  a ház  amúgy 1929-ben épült)

 

A ház és az M3 között 4 méter magas zajvédő fal van.

Az eredmény az lett, hogy nem zajos a lakás.

Ezen én is meglepődtem, de tényleg nem zajos.

 

Amikor a város maga csendes, például vasárnap délután, akkor van egy alapzaj, egy duruzsolás, ami nm zavaró.

 

Nem állítom, hogy egy Garbolci csönd van, de egyáltalán nem olyan rémes mint amilyenre az olyanok lefestik akik sohase jártak a helyszínen.

 

 

 

 

Előzmény: józsi24 (49202)
trizs77 Creative Commons License 2020.02.14 -1 0 49218

Érden meg amikor épült az autópálya, még csak hobbitelkek voltak, majd azután kezdtek el arra is lakni az emberek.

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

Hamis.

 

ÉRD évtizedekig, EUROPA legnagyobb faluja volt kb. 40-50.000 fő lakossal.

 

Az M7 megépítése előtt (1964-ben) kb. 25.000 lakosa volt a falunak, sok városnál több.

 

Amikor az M6 építése elkezdődött 2000-ben az akkor már város lakosainak száma 56.000 fő volt, több mint pár megyeszékhelyé.

 

Előzmény: nyebojsza (49211)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.02.14 0 1 49217

Gyönyörű felülvezetésnek is mondható völgyhidat én is tudnék mondani az Alpokban... de Péterinél kicsit más a domborzat...

Előzmény: dimelo (49213)
Bosanac Creative Commons License 2020.02.14 -1 2 49216

Igen korlátolt embereknek gondolom azokat, akik nem tudják agyilag felfogni azt, hogy az M6 autópálya mindössze 20 (húsz!!!) km-es meghosszabbításával becsatlakozhatunk az egész Balkánra.
Az épülő horvát A5-ön és a bosnyák A1-en keresztül több millió ember számára nyílik majd meg ez az útvonal Horvátországból, Boszniából, Szerbiából, Albániából Magyarországra, majd innen Ausztria, Szlovákia, Lengyelország, Ukrajna felé. És viszafelé nyilván ugyanígy.

 

Egyebek mellett ezzel szűnhet majd meg az M6 jelenlegi "szellempályasága" - ami most részben az érintett magyar területek gazdasági fejletlenségének, részben az M6 autópálya "zsákutca" jellegének köszönhető. 

 

Sajnos pont jó példa utóbbira a 2 útba eső, balfácán módon felépített horvát Dráva- és bosnyák Száva-híd: Mindegyiket úgy építették föl, hogy egyik oldalon még nincs meg a csatlakozásuk. Nyilván nem csodálkozik senki azon, hogy így nem járnak rajtuk az autók. De nem azért nem járnak, mert ne lenne rá igény...

 

És ha kis szerencsénk is lesz, csökkenhet a budapesti/zágrábi vízfej, Dél-Magyarország Szlavóniával és Boszniával építhet ki szoros gazdasági kapcsolatokat - mint 100+ évvel ezelőtt. (Mondjuk ehhez tán lsd. példának Nyíregyházát - az egykor lesajnált nyírségi várost.)

 

józsi24 Creative Commons License 2020.02.14 0 0 49215

Az m6 boven a rencervaltas utan epult erden keresztul...

Előzmény: Jared- (49205)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.14 0 0 49214

Szerintem is... (csak ironizaltam)

 

Kar, hogy az olvtarsak mas velemenyen vannak...

 

Persze en se aszondom hogy hakell hanem vagjuk kette a falvakat, de pl. egy koroshegy nyulvanyt siman le lehetett volna nyisszantani, megsporolva 1-2km kerulot, meg egy 60mrdos vogyhidat...

 

Dehat mi gazdag ciganyok vagyunk, vilagszinvonalon razzuk a rongyot...

Előzmény: nyebojsza (49211)
dimelo Creative Commons License 2020.02.14 0 0 49213

Ez a változat továbbragozható: gyönyörű példák vannak pl. Ausztriában.

 

Azért elértem a célom, nagyobb lett az érdeklődés:)))

 

Sajnos a mai világban senkit nem érdekel a 6 milliárd/ km-ért bevállalt 4,6 km-es M44 Szentkirály szakasz,

de napokig elcsámcsognak a Péteri horgásztó "sanyarú" sorsán, ha egy szokatlan ötlet irritálni kezdi az ingerküszöbüket...

Előzmény: ÁsítóSárkány (49208)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!