Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49161

A ferihegyi torlódás szerintem nem változhat nagyon az M4 átadása okán. Eleve az eddigi tapasztalataim alapján a Vecsés-Üllő közötti M4 szakaszon pont az M0 feletti felüljárón volt a legkisebb a forgalom. Azaz a legnagyobb forgalom az M4-re az M0 felől jön fel Budapest irányba, vagy le, illetve az M0 felől jön le, vagy fel Üllő irányában. Így ebben változás nincs, vagy is az, hogy a 405-ös helyett az M4-re jön a forgalom, de az eddig is az M0 felé mentek jellemzően szerintem. De nézve az eddigi adatokat nincs semmivel sem nagyobb torlódás, mint eddig volt.

Előzmény: RadiX (49145)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49160

Azért a Péterinél Gyömrőnek tervezni elég eretnek dolog, ott nem azon az 5-600 m-en múlik, hogy valaki ezért Gyömrőn keresztül menne. Amúgy meg jóval lassabb a gyömrői irány, mint az M4, már az Üllő/Gyömrő csp fel és lehajtása miatt a torlódást számolva.

Előzmény: dimelo (49144)
Bosanac Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49159
Előzmény: trizs77 (49151)
dimelo Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49158

Hozzá kell tenni: a pincékre hivatkozás megfellebbezhetetlen ürügy. (De így is bizarr mementó marad)

 

Igen, Péteri nyugati oldalán egy 2 km-es elkerülővel lehetett volna Péteri - Gyömrő között kialakítani az M4 csomópontját.

Előzmény: józsi24 (49154)
dimelo Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49157

Az elmélet szerint, ha a pálya szívóhatás működik, akkor egyre nagyobb forgalom akar bejutni Pestre.

Ha a "gondosan" tervezett M4 nyomvonal hosszabb, mint a 405-M5, akkor többen maradnak  az eddig használt irányon.

De ha 5 km-rel rövidebb a belváros a Ferihegyin, mint a Nagykőrösi úton, akkor a dugó  (palacknyak) marad, sőt...

 

A konkrét helyzet számomra még ismeretlen. (Február van, a legkisebb forgalom időszaka)

Előzmény: józsi24 (49152)
Samott Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49156

En minden reggel ott jartam, egy kicsivel nagyobb volt a forgalom mint a multheten, de boven kezelheto, nem jott el a vilagvege. Raadasul ket reggel baleset/torlodas volt a gyorsforgalmin, azert volt nagyobb a dugo.

Előzmény: józsi24 (49152)
gyoparOHs Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49155
józsi24 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49154

Nem a monori pincekkel van a baj, hanem azzal, hogy hamar ennyire messze megy monortol a palya, akkor miert nem eszakrol keruli peterit is...

Ott meg lett volna sporolva 2km...

 

Ok, nem lenne monor nyugat csp...

De ez egy peterit delrol elkerulo mellekuttal orvosolhato lett volna...

Előzmény: dimelo (49135)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49153

Nem kell a teljesen, csak ott, ahol jelentos valtozas (pl. epult egy uj ut) torpent...

Előzmény: orangutan (49150)
józsi24 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49152

Nemtom honnan veszed a nagyobb ferihegyi nyomast, en hetfo ota minden reggel raneztem a wazera es a marketcentral lampanal semmi torlodast nem lattam...

(pedig biztosra vettem, hogy torlasztani fog...)

 

A kovetkezo lampa persze torlaszt rendesen, de az eddig is torlasztott...

Előzmény: dimelo (49139)
trizs77 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49151

Eléri a horvát határt az M6-os autópálya, a húsz kilométernyi új szakaszon három különszintű csomópont és egy vasúti híd is megépül.

 

 

 

 

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közzétette az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda közötti szakaszára vonatkozó ajánlati felhívást - írta a Magyar Építők.

 

A majdani nyertesnek a 192+200-as és a 212+139-es km-szelvények között kell kiviteleznie az autópálya befejező szakaszát, mellyel a sztráda eléri a horvát határt.

 

A beruházásban három különszintű csomópont is létrejön az M6 és az M60-as elválásánál, Bóly keleti részénél és Villánynál.

 

Mindezek mellett komplex pihenőhely épül Nagynyárádnál, valamint egy 67 méteres szabadnyílású híd, mely egy vasútvonalat ível át.

 

A beruházásban Ivándárdánál egy komplex ellenőrző hely is kiépül két hídmérleggel, két tengelyterhelés mérővel, valamint két tengelysúlymérő épülettel és parkolókkal.

orangutan Creative Commons License 2020.02.13 0 1 49150

Ja és a legújabb streetview is csak a 2018-as állapotokat mutatja; a teljesen frisset -- sajnos -- sohasem!!

 

Milyen időközönként küldje végig a Google a kamerás autókat az ország teljes úthálózatán, hogy az megfeleljen?

Előzmény: Hírfigyelő (49148)
orangutan Creative Commons License 2020.02.13 0 1 49149

régebben ott lehetett látni a bal felső sarok fejlécében az útfotó készítésének dátumát; egy ideje viszont eltűnt a dátumozás onnan. Mintha csak szégyellnék az utak egykori állapotát: hirtelen láthatatlanná tették azt az információt, hogy az érintett út mikor volt a fénykép szerinti állapotú.

 

 

Eltüntették a tuggyukkik. Ja, nem.

 

Előzmény: Hírfigyelő (49148)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.02.13 -1 0 49148

A Google Maps streetview-jéről annyit, hogy régebben ott lehetett látni a bal felső sarok fejlécében az útfotó készítésének dátumát; egy ideje viszont eltűnt a dátumozás onnan. Mintha csak szégyellnék az utak egykori állapotát: hirtelen láthatatlanná tették azt az információt, hogy az érintett út mikor volt a fénykép szerinti állapotú. Ha ui. ott hagynák, akkor a mai állapotokat is lehetne látni, azt is ha valahol javult, de azt is, ha valahol romlott az éppen az adott képen nézett utak állapota. Ja és a legújabb streetview is csak a 2018-as állapotokat mutatja; a teljesen frisset -- sajnos -- sohasem!!

 

Az utak állapotáról: nagyon sok alsóbb rendű utat jól felújítottak mostanára, főleg az olyan összekötő utakat, amelyek hosszabb távokat hidalnak át, és/vagy amelyek fontosabb városokat vagy közúti kapcsolódási pontokat (útelágazásokat) kötnek egymással össze.

Régen, a nyolcvanas években megfigyelhető volt az, ha átmentünk a határon Szlovákiába (akkor még Csehszlovákiába), vagy Ausztriába, akkor ott egyből feltűnt a két legnagyobb különbség: 1./ odaát az alsóbb rendű utak is éppolyan kitűnő minőségűekre voltak felújítva vagy feljavítva, mint amilyenekre a főútvonalak is; 2./ az utak menti árkokban mindenütt gondozottra lenyírták a füvet, az árok és az útpadka nem volt sehol sem gazos, ill. az útpadkák sehol sem voltak elhanyagoltan süppedékes-kátyútócsás, vagy sóder nélküli feltöltetlen állapotban, azaz ott az esetleges padkára futás kevésbé fenyegetett komolyabb balesettel mint az itthoniak, mivel az ottani útpadkák -- egy kis minimális, (-)1-2 centis eltérést leszámítva -- közel egy szintben voltak az aszfaltozott útburkolat szintjével, azaz attól csak (-)1-2 centivel estek lejjebb, nem pedig (-)5-6 centivel, mint ahogyan az az itthoni mellékutakon volt észlelhető. Ez ui. egy esetleges padkára futásnál nem mindegy!!

 

És ez az útállapotbeli különbség -- kisebb részben ugyan, mint a '80-as években, de -- ma is fennáll Szlovákia ill. Ausztria és Magyarország és Románia alsóbb rendű útjai között. A szlovák és az osztrák utak a jobbak, a magyar és különösen a román utak pedig a gyengébb minőségűek, részben sajnos még ma is... .. !!

 

Persze azért Magyarországon ezek közül az alsóbb rendű utakból eléggé sokat fel is újítottak már. Alapvetően két probléma van ezekkel a felújításokkal: A./ az ilyen útfelújítások nem mindig az adott összekötő t teljes hosszát érintik; B./ az olyan kisebb úthálózati hézagokat (= úthiányokat) nem pótolják ki, azaz a még hiányzó, önmagukban rövidke, de bepótlás esetén két másik hosszabb összekötő útszakasz összekötésére alkalmas útszakaszokat egyszerűen úthálózat-tervezési figyelmetlenségből kihagyják a közbepótlással megépíteni való utak megépítéseiből: ilyenre példa a Somogy megyei Vityapuszta-Gamás, és a Gamás-Fiad útszakasz-hiányok, ahol nincsen 2×1 sávos aszfaltút, helyette csak egy alig-alig járható sáros földút van, vagy -- sok esetben -- még az sem!!!

Előzmény: Autobahn89 (49129)
Fődíszpinty Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49147

Üdv. A lenti kiírásban a befejezési határidő 2024 febr. WTF

 

https://nif.hu/projektek/2019/01/bekescsaba-megkozelitese-m44-szentkiraly-lakitelek/

Előzmény: dimelo (49130)
troglodita Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49146

Igen, bizony, nekem is ;-) Na de mit és hogyan tervez forgalmi adat nélkül?

Előzmény: dimelo (49132)
RadiX Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49145

Dehogynem, ha kész lesz az északi elkerülő, biztosan arra indulok majd. Ha hosszabb is, lassabb nem lesz mint délen körbemenni 2x1 sávon.

 

Igen, a ferihegyi gyorsforgalmi még kérdéses, hogy bírni fogja-e a forgalmat, a Nagykőrösi út viszonylag kiszámítható.

Előzmény: nyebojsza (49142)
dimelo Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49144

Világos, a keleti kerületeknek evidens jó lett.

 

De: Gyömrő nem most lett áldozat az 5 km-rel rövidebb M4-31 szakasz miatt (M0 - 31-hez képest)

https://www.google.com/maps/dir/47.4294579,19.4225246/47.3997619,19.3101046/@47.4251953,19.3405877,13z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Erre nem találtak ki semmi okosat...

 

Vagy szintén kesernyés Péteri dilemmája:

https://www.google.com/maps/dir/47.3883769,19.409876/47.3961842,19.3640068/@47.3888316,19.3783532,14z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Péteri-északról jobb Gyömrő felé, P-nyugatról Üllő felé...

Csak a focipálya és a horgásztó környékének jobb az M4...

 

Hiába no, a "fejlődés" áldozatokat követel...

Előzmény: Avaar (49140)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49143

Hát persze. Ferihegy feletti részről miért menne le valaki az M5-ig, hogy aztán megint visszamenjen a 4-esre?

Előzmény: Avaar (49140)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49142

Hát Szajolból az északi Szolnok-elkerülő sem segít majd, viszont a régi elkerülő biztonságosabb lesz :)

Meg attól is függ Józsefváros melyik része? Esetleg Üllőtől nem a gyorsforgalmin támadni, hanem a 0-son az M5-ig, és máris a Népligetnél vagy.

Előzmény: RadiX (49138)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49141

OK, az lehet,

de akkor meg 2x1 utakra minek a "turbó körforgalom"?

Előzmény: RadiX (49137)
Avaar Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49140

17. kerületből viszont kb. 15km kerülő az M5-405-M4! :)

dimelo Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49139

Igen, ez az előnye. Jó utat így még nem kívánhatnánk:)

 

Egyben súlyos jelzés, hogy a Ferihegyi "gyorsforgalmi" nagyobb nyomást kap,

a palacknyak maradt.

Az M5 Újhartyántól befelé talán javul...

Előzmény: RadiX (49138)
RadiX Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49138

Nekem Szajolból a Józsefvárosig 6 kilométerrel rövidebb, mint a 405 felé, viszont percre ugyanannyi idő. De vegülis biztonságosabb út lesz, kevesebb baleseti fennakadással remélhetőleg.

Előzmény: dimelo (49132)
RadiX Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49137

Lemaradt egy 4-es az elejéről, nem? Csak a 44-es főútról lehet szó.

Előzmény: nyebojsza (49136)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.13 0 1 49136

"4. sz. főút út felújításának tervezése és kivitelezése a 4622 j. úti csomópont és a 445. sz. főút között 3,4 kilométeren, a 44 sz. főút és a 4622 j. úti tervezett turbó körforgalommal együtt."

 

Hol jönnek össze a 4622, a 445, a 44, meg a 4. sz. főutak?

(jó nagy turbó körforgalom lesz az :D)

Előzmény: Autobahn89 (49115)
dimelo Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49135

Nevezzük ezt még korai állapotnak, a forgalom függvényében (amiről még nagyon kevés adat van)

 

https://www.google.com/maps/dir/47.2573101,19.6303435/47.3549599,19.1923131/@47.3087714,19.3377545,12z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Ami biztos: 1,5 km-rel hosszabb az M4-M0, mint a 405-M5-M0

 

Köszönhetően a monori pincéknek...

Időben lehetett volna így is jobb, ha az M4 is autópályának épül. (130 vs. 110)

 

Amikor a meghatározó dolgok már a rajzasztalon eldőlnek...

 

Hogyan "viseli" az M0-K a forgalmi változást M4-M5 között?

Előzmény: mauzi (49134)
mauzi Creative Commons License 2020.02.13 0 1 49134

A Budapest - Szolnok viszonylatra (az alapértelmezett beállításokkal, tehát, település-központtal) most pont ugyanannyi időt mond az M5-405-M4 útvonalra, mint a végig M4 útvonalra... Forgalom nélkül 1 óra 25 perc, jelenlegi forgalommal 1 óra 36 perc. A natív M4-es verzió viszont 7 km-rel rövidebb.

Előzmény: dimelo (49132)
mauzi Creative Commons License 2020.02.13 0 2 49133

Ollé... a mostani "kiürült" régi 4-es út mellett 9 perc... a régi mellett lenne legalább 20 perc, főleg csúcsidőben.

Előzmény: dimelo (49132)
dimelo Creative Commons License 2020.02.13 0 0 49132

UPDATE!!!

 

Nekem legalábbis úgy látszik: M4-et  tervez a googlemaps!

 

https://www.google.com/maps/dir/47.1918471,19.9183331/47.4042121,19.3149426/@47.2941037,19.5046094,11z/data=!4m2!4m1!3e0

 

M0 - M4 Abony-Nyugat: 34 perc!   Előny 9 perc.

Előzmény: troglodita (49131)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!