Ez egyébként megint egy érdekes dologra világít rá (már utaltam erre asszem): több határátkelő egymás tehermentesítését végzi.
A kamionok valóban Tompa felé mennek. A személyautók inkább Röszke felé. Ha tippelhetek, utóbbiaknál kicsi az anyagi különbség, mert nincs km-díj, viszont kényelmesebb végig pályán menni.
A tenderkiírásban feketén-fehéren az volt, hogy közműkiváltások el vannak végezve a teljes nyomvonalon, de ettől függetlenül találhatnak okot arra, hogy miért kell hozzányúlni az elektromos távvezetékhez.:)
Szerintem legkésőbb márciusban el kell kezdeni a komoly érdemi munkát az M4 szolnoki elekrülőjén, mert 2021 vége gyorsan eljön. A munakterüleet már megkapták 2019 július elején, de még csak kisebb munkákat végeztek, azt is főképp a létrehozandó Abony Kelet csomópontál.
Még annynit elfelejtettem reagálni az általad leírtakból, hogy a Szolnok északi elkerülőjén biztosan nem tudnak ilyenre hivatkozni, mivel a szükséges közműkiváltásokat a leállítást előtt munkát végző cégek elvégezték a teljes nyomvonalon.
Itt úgy oldották meg a problémát, hogy a hátralévő 16-17 hónapra való munkát már 30 hónapra vállalták. Ne feledjük, hogy annak idején, amikor leállították a munkát 2015. májusában az M4-en, akkor elméletileg a teljes északi elkerülőnek 2016. szeptemberrére kész kellett volna lennie.
A nyomvonal alakalmas 130-as tempóra, de mivel autóútként készül ezért 110 km/h lehet majd a maximum. Egy későbbi lehetséges autópályáva történő átalakításkor viszont nem kell a nyomvonalon módosítani, mindössze le kell aszfaltozni a leállósávot.
Én konkrétan tudom, hol volt ez az elektromos vezeték, mivel hónapokon keresztül figyeltem, hogy miért nem váltják már ki. Kb. 300 méterre volt a készülendő Újszilvás - Abony felüljárótól Cegléd irányába. Itt konkrétan egy 20KV-os vezetékről van szó (tehát korántsem olyan figyelemre méltó, ahogy írtad), amely a nyomvonal leállósávjában állt. Viszont szinte semmilyen mértékben nem zavarta az építkezést, amit bizonyít az a tény is, hogy kb. október végén, november elején helyezték le a földbe a kábelt és távolították el az oszlopot, amikor végeztek az aszfaltozással, csak a leállósáv stabilizálását nem tudták azon a 10 méteres szakaszon elvégezni. Szóval egyértelműen kijelenthető, hogy emiatt csak pár nap késés lehetett volna. A fő késését az említett szakaszon az okozta, hogy a 2017. december végén átadták a munkaterületet a kivitelezőnek, de 2018. június júliusáig szinte semmilyen érdemeleges munka nem történt.
Ezt már egyszer tisztáztuk itt: DE, hitelből is épült.
Ettől függetlenül értelmetlennek én sem nevezném az M44-et. Csak az a 30 km felesleges amennyivel több utat kellett így építeni, mint ha a Mezőtúr-Törökszentmiklós-M4 irányba épült volna. De ez már így marad. Forgalom valószínűleg akkor lesz rajta, ha teljes hosszban kiépül majd és az emberek rájönnek, hogy megéri használni. Kb mint az M6-os esetében ahol az elmúlt pár hónapban tapasztalható némi forgalomnövekedés (10 év után).
((
Az elmúlt 11 évben egyetlen olyan hsz volt ami szellempályaként említi az m86-ot (a kereső szerint). Az viszont nem olyan régi: