Keresés

Részletes keresés

ghosty9 Creative Commons License 2020.01.29 0 1 48510

"1. Kevés a teherforgalma (Gyula szintje)"

 

Ez egyébként megint egy érdekes dologra világít rá (már utaltam erre asszem): több határátkelő egymás tehermentesítését végzi.

 

A kamionok valóban Tompa felé mennek. A személyautók inkább Röszke felé. Ha tippelhetek, utóbbiaknál kicsi az anyagi különbség, mert nincs km-díj, viszont kényelmesebb végig pályán menni.

Előzmény: dimelo (48493)
nyebojsza Creative Commons License 2020.01.29 0 0 48509

Szerintem az M8 csomópontra gondolsz, ott áskálódnak most,

Abony-nyugat meg az eddig megépült részeken nincs nagy mozgolódás.

Előzmény: drummond (48505)
Törölt nick Creative Commons License 2020.01.29 0 0 48508

Törölt nick Creative Commons License 2020.01.29 0 0 48507

Törölt nick Creative Commons License 2020.01.29 0 0 48506

A földmunkák már kb 4éve ugyanígy állnak.

Előzmény: drummond (48505)
drummond Creative Commons License 2020.01.29 0 0 48505

A tenderkiírásban feketén-fehéren az volt, hogy közműkiváltások el vannak végezve a teljes nyomvonalon, de ettől függetlenül találhatnak okot arra, hogy miért kell hozzányúlni az elektromos távvezetékhez.:)

 

Szerintem legkésőbb márciusban el kell kezdeni a komoly érdemi munkát az M4 szolnoki elekrülőjén, mert 2021 vége gyorsan eljön. A munakterüleet már megkapták 2019 július elején, de még csak kisebb munkákat végeztek, azt is főképp a létrehozandó Abony Kelet csomópontál.

Előzmény: nyebojsza (48503)
nyebojsza Creative Commons License 2020.01.29 0 0 48504

Én is ezt mondtam, máshol nem emlékszem vezetékre, azt meg pikk-pakk kicserélték.

Előzmény: drummond (48499)
nyebojsza Creative Commons License 2020.01.29 0 0 48503

Ott a 400-as meg a 750-es vezetéken semmit nem csináltak,

(bár a 750-esen is már csak 400 kV lesz, de én úgy láttam a vonatból, hogy azok nagyon közel lesznek a vasúti felüljáróhoz)

ott minden úgy rohad 5 éve, ahogy abbahagyták.

Előzmény: drummond (48501)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.01.29 0 0 48502

Állesz klár :) koszi

 

Előzmény: drummond (48500)
drummond Creative Commons License 2020.01.29 0 0 48501

Még annynit elfelejtettem reagálni az általad leírtakból, hogy a Szolnok északi elkerülőjén biztosan nem tudnak ilyenre hivatkozni, mivel a szükséges közműkiváltásokat a leállítást előtt munkát végző cégek elvégezték a teljes nyomvonalon.

 

Itt úgy oldották meg a problémát, hogy a hátralévő 16-17 hónapra való munkát már 30 hónapra vállalták. Ne feledjük, hogy annak idején, amikor leállították  a munkát 2015. májusában az M4-en, akkor elméletileg a teljes északi elkerülőnek 2016. szeptemberrére kész kellett volna lennie.

Előzmény: nyebojsza (48494)
drummond Creative Commons License 2020.01.29 0 0 48500

A nyomvonal alakalmas 130-as tempóra, de mivel autóútként készül ezért 110 km/h lehet majd a maximum. Egy későbbi lehetséges autópályáva történő átalakításkor viszont nem kell a nyomvonalon módosítani, mindössze le kell aszfaltozni a leállósávot.

Előzmény: Autobahn89 (48496)
drummond Creative Commons License 2020.01.29 0 0 48499

Én konkrétan tudom, hol volt ez az elektromos vezeték, mivel hónapokon keresztül figyeltem, hogy miért nem váltják már ki. Kb. 300 méterre volt a készülendő Újszilvás - Abony felüljárótól Cegléd irányába. Itt konkrétan egy 20KV-os vezetékről van szó (tehát korántsem olyan figyelemre méltó, ahogy írtad), amely a nyomvonal leállósávjában állt. Viszont szinte semmilyen mértékben nem zavarta az építkezést, amit bizonyít az a tény is, hogy kb. október végén, november elején helyezték le a földbe a kábelt és távolították el az oszlopot, amikor végeztek az aszfaltozással, csak a leállósáv stabilizálását nem tudták azon a 10 méteres szakaszon elvégezni. Szóval egyértelműen kijelenthető, hogy emiatt csak pár nap késés lehetett volna. A fő késését az említett szakaszon az okozta, hogy a 2017. december végén átadták a munkaterületet a kivitelezőnek, de 2018. június júliusáig szinte semmilyen érdemeleges munka nem történt.

 

Előzmény: nyebojsza (48494)
nyebojsza Creative Commons License 2020.01.29 0 0 48498

Vagy elfelejtették átírni, vagy a 130 km/h "tervezési érték" nem jelenti azt, hogy annyi is lesz a megengedett.

Előzmény: Autobahn89 (48496)
nyebojsza Creative Commons License 2020.01.29 0 0 48497

ezen még G-nap előtti dátumot látok, akkor még autópálya lett volna

Előzmény: Autobahn89 (48496)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.01.29 0 0 48496

Nem ugy volt, hogy 110kph sebessegu lesz az M4 cegled es abony kozott is?

csak mert itt 130kph van. Aztan lehet en nezek be valamit.

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:41056-2020:TEXT:HU:HTML&src=0

troglodita Creative Commons License 2020.01.29 0 2 48495

egyértelműen kötbér elkerülési szándékkal takaróznak a kilovoltokkal ;-)))

Előzmény: nyebojsza (48494)
nyebojsza Creative Commons License 2020.01.29 0 0 48494

220 kV-os még véletlenül sincs a közelben sem,

a 400-as meg a 750-es pedig sokkal északabbra megy,

a 10-20-30 kV meg bakfitty, azt betonalapostul, oszlopostul, mindenestül 1-2 hét alatt megcsinálják.

Mi lesz akkor Szolnoknál a 400 kV-os, meg a 750-es vezetékekkel? (ugye csak a vasút feletti 25 kV)

Előzmény: radio100jozsi (48490)
dimelo Creative Commons License 2020.01.29 0 0 48493

Bocs, ha zavaró az "önkényes" küszöb.

Beleírhatjuk Röszkét a sorba, de néhány szempontból kilóg:

1. Kevés a teherforgalma (Gyula szintje)

2. Eseti - hullámzó - a terheltsége

3. Autópálya van.

és mint korábban írtam, nem az útkapacitás, hanem határ-beléptetési okokból torlódik.

 

Járműegységben Vámosszabadi, vagy Rédics is egyenértékű Röszkével.

 

A 10 ezer Ej. forgalmat tekinthetjük 2x2 sáv igénynek. (Önkényes?)

Ilyen átkelő tényleg csak 6 darab van.

 

Persze belemélyedhetnénk, hogy Sopron gyakorlatilag városi és ingázó átkelő, (teherkorláttal)

vagy Esztergom és Komárom is ilyen. (Utóbbi az új híddal más minőség lesz)

Előzmény: ghosty9 (48462)
Thibczy Creative Commons License 2020.01.28 0 1 48492

Az a rákfenéje az egésznek, hogy 10-12 ezer EJ, már sok egy 2x1 sávos főútra, pláne, ha annak egy jelentős része kamion.

Ezen kívül elég egy traktor, ami jól felduzzasztja a forgalmat, és egy idióta, aki csakazértis nekiáll előzni, és ott a baleset...

bp01 Creative Commons License 2020.01.28 -1 1 48491

"..nem hitelböl épült"

 

Ezt már egyszer tisztáztuk itt: DE, hitelből is épült. 

 

Ettől függetlenül értelmetlennek én sem nevezném az M44-et. Csak az a 30 km felesleges amennyivel több utat kellett így építeni, mint ha a Mezőtúr-Törökszentmiklós-M4 irányba épült volna. De ez már így marad.    Forgalom valószínűleg akkor lesz rajta, ha teljes hosszban kiépül majd és az emberek rájönnek, hogy megéri használni. Kb mint az M6-os esetében ahol az elmúlt pár hónapban tapasztalható némi forgalomnövekedés (10 év után).  

 

 

((

Az elmúlt 11 évben egyetlen olyan hsz volt ami szellempályaként említi az m86-ot (a kereső szerint). Az viszont nem olyan régi:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149659952&t=9013571

))

 

 

 

Előzmény: Jared- (48431)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.01.28 0 1 48490

Lényegében papíron is rendbe tették, hogy miért csak idén nyáron lesz kész Abony-K-ig az M4-es. Amúgy meg szerintem 220 kV-os távvezeték lehet az. 

Előzmény: Autobahn89 (48481)
dimelo Creative Commons License 2020.01.28 0 0 48489

Biztos én sem vagyok,

de a kongói 800 millió és az M8 2,2 milliárd közötti különbség semmilyen módon nem valós.

Az M8 Körmend 2x1 drágább, mint az M44 eddig, vagy az M4 Pest megyei szakaszai.

 

Mintapéldája minden rossznak, amit EU forráslenyúlásnak nevezhetünk.

Előzmény: NAR (48487)
nyebojsza Creative Commons License 2020.01.28 0 2 48488

22kV!!! ???

ez valami vicc?

Ceglédnél a 120kV-al semmi gond nem volt...

Újszilvásnál simán megcsinálták (azzal kezdték)...

Azért nem tudják átadni, mert az Abony-nyugat nincs kész, nagyon messze van a késztől...

Előzmény: dimelo (48483)
NAR Creative Commons License 2020.01.28 0 0 48487

Nálunk igen, de egy afrikai útépítésnél nem vagyok ebben biztos.

Előzmény: dimelo (48482)
nyebojsza Creative Commons License 2020.01.28 0 0 48486

Pénz az nincs ott, viszont van gyémánt meg kobalt...

Előzmény: NAR (48478)
Herodes68 Creative Commons License 2020.01.28 0 2 48485

Csak egy tökös újságíró kellene meg egy szaki aki segít bemutatni hogy mi minden nincs még kész.

Eddig a régészek szoktak besegíteni a kezdés csúszása miatt (nem pont erre a projektre gondolok)

Most a befejezések csúszására is van fedő sztori. Még véletlenül se legyen a haveri cég kötbéres.

Előzmény: dimelo (48483)
RadiX Creative Commons License 2020.01.28 0 1 48484

És persze ezt nem lehetett előre tudni, tehát vis maior, nincs kötbér. Szánalmas.

Előzmény: dimelo (48483)
dimelo Creative Commons License 2020.01.28 0 0 48483

Meg van az indok a csúszásra...

 

De a többi munkarész sincs készen...

Előzmény: Autobahn89 (48481)
dimelo Creative Commons License 2020.01.28 0 0 48482

Inkább az utóbbi...

 

De az útépítésnél az élőmunka aránya  kisebb...

Előzmény: NAR (48478)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.01.28 0 0 48481

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!