Ha már akkor is a gyorsforgalmi út darabjaként épült, akkor a Szent István híd miért csak 2x1 sávos?
Mert a Szent István hidat már az építésekor sem a majdani M4 részének szánták (ellentétben az Albertirsa-Abony/K közötti útszakasszal). Mindig is a tiszapüspöki hídban gondolkodtak. Amelynek az átadásával egyébként a Szent István híd mit sem veszít a helyi létjogosultságából: https://www.openstreetmap.org/#map=14/47.1354/20.1930.
A megyei matricák bevezetése után (két megye már eleve fix) először én is így jártam el, csak aztán, amikor az év végi összeadásnál éppen 40+ jött ki, átálltam az évesre, fog a franc SMS-ezgetni, meg számolgatni (várható-e két út 30 napon belül vagy elég a tíznapos is) alapon.
Pontosan, ez így van rendjén. Évi egy-két alkalomra felesleges. Viszont azok eléggé ki tudnak készíteni elég sok embert, akik egész évben legalább heti rendszerességgel használják az autópályával rendelkező irányokat, de mégsem szánnak rá havi 350-60 forintot (biztos vagyok benne, hogy sok ilyen van). Saját döntésük persze, de akkor is.. én például biztosan nem örülnék neki, ha mondjuk 2x akkora lenne a forgalom az olyan hosszabb távú utazók Miatt, akiknek sokkal gyorsabb lenne a pályán, de nem vesznek matricát (míg nekem tételezzük fel, hogy a lassabb lenne, van több ilyen például az M5 mentén).
Ezer szerencse, hogy az 51-esen nincs ilyen probléma...mi matricával, vagy anélkül is ugyanazt a gagyi főutat használjuk naponta 25 ezren.
Terben es idöben annyira eloszlanak az ilyen utak, hogy lenyegtelen. Ez csak akkor szamit, ha sokan ugyanakkor mennek ugyanarra par alkalommal. -> BP - Balaton a nyari hetvegeken ilyen peldaul.
Ssak szív a többiek miatt ;-))) Én személy szerint pl. qrvára utálom, hogy tíz év alatt beleraktam kemény 50ezer km-t(!) az autómba, de ha nagy ritkán arra vetemednék, hogy elinduljak vele a városba, hát mozdulni sem tudok a sok idiótától, akinek segge-pitsája belenőtt a sofőrülésbe ,-)
Tudom hogy van. De azzal sem vagyok beljebb. Az 3500 Ft. 14 km-ért nem fizetek ennyit. Ha évente 2-3 alkalommal kifizetem arra az útra, akkor meg már jóval több mint a megyei matrica.
Hosszabb útra kelve, ahol lenne ugyan alternatív útvonal, de nem célszerű a használata, akkor 10 napost veszek én is. Például mikor Suzuki gyárlátogatásra megyünk, akkor a 10 napos játszik. (M4, M0) Ki lehetne kerülni a fizetős utakat, de ugye időben nem lennék előrébb, meg Pesten át kellene vergődni. De például mikor Pestre mentem, a Vecsést, Üllőt elkerülő szakaszt elkerültem, azért nem akartam fizetni. Időben nnem sokat spóroltam volna. Minden útvonal egyedi, az adott megteendő út esetén mérlegelem, hogy idő, költség, távolság összefüggésében nekem melyik módszer az ideálisabb.
(Én általában két megyeivel és két nyári havi országossal tengetem az életemet, ez ugye 20e egy évben. Ha úgy vesszük, az évi országos sem olyan vészesen drága, de kinek van kidobandó negyvenezre így január elején-közepén...
Látod, Te használod rendszeresen a fizetős utakat. Én arról beszéltem, akik évente pár alkalommal járnának a néhány km-es fizetős szakaszon, azok inkább elkerülik, nem vesznek megyei matricát sem.
Hát igen, az M6-osra ráfér egy kis plusz forgalom..viccet félretéve az 51-es az egyik, ha nem a legrosszabb agglomerációs útvonal (10-essék és 31-essel egyetemben), 20-30 ezres forgalom egy rossz minőségű, kanyargós, keskeny főúton nem épp a legszerencsésebb, nem véletlen van rajta minden nap baleset. Ezt a helyzetet már csak aZ indokolatlanul 60-70 között közlekedők tetézik.
Így igaz! Pest megyében bármikor és bárhol jól jöhet, még akár az 51-es mentén is. Pest megyei (javarészt budapesti) fizetésből havi 350 forint (nem ,,nyúlkálok” a pénztárcákban, hisz mindenkinek a saját döntése, de na...) nem a világvége még akkor sem, ha egész évben kétszer mész fel a pályára (anyagilag nyilván nem megtérülő így, de legalább ott van, és mehetsz vele). Aki ezek ellenére is inkább elsóherkodja, ezzel felesleges forgalmat generálva falvaknak, városoknak, az már tényleg No comment.
Ez nem igaz, amióta létezik, nekem is van Pest-megyei matricám, pedig csak Üllő-Ferihegy között fizetős az M4-es.
Persze aztán ezen kívül a megyében majd minden szakaszán használom még a pályáknak a matricával, most szombaton is az M2-esen Vácig. Aki egy negyed tanknyi benzin árát sajnálja, a megyei matricára, főleg Pest-megyében, ahol a legtöbb útra használható, az járjon kerékpárral.
A szolnoki elkerülő egy érdekes téma..sokan savazzák, hogy miért nem úgy csinálták, hogy arra mehessen majd az M4...szerintem pedig egy 70 ezres városnak nyugodtan lehet az autópálya mellett egy főúti elkerülője is (meg ugye ezzel létrejön egy körgyűrű is, mint Veszprén, Fehérvár vagy Kecskemét esetében). A Szolnok-Törökszentmiklós 2x2 pedig a Tszentmiklósi elkerülővel nagyjából egyidős, akkoriban nagy ígéret volt a 2x2-es 4-es, mai nevén M4. Illetve szerintem a Szolnok-Szajol/Tszentmiklós már egy létező agglomerációs forgalom, még ha nem is napi 100 ezres. csak mondjuk 2.
Ez mindenkinél más. Részemről nincs jelentősége, hogy 15-20 perccel később érek a bátyámékhoz. Ki lehetne számolni, hogy az 5000 Ft-ból hányszor lehet keresztül menni Nyíregyházán. Konkrét számolás nélkül is látszik, hogy nekem teljesen fölösleges lenne. Aki heti rendszerességgel járna így, annak nyilvábn megérné. Már a havi 1 alkalom sem biztos hogy megérné.
Ja, és akkor az 51-esnél is számítsunk arra, hogy majd egyszer fizetős lesz, mert lehozták a töltésről, meg van Dunavecse elkerülő, meg a kisfoktői részt is szépen megcsinálták?
Én is elvegetálgatok a mellékutakon 110-120-al. Nálunk az autópálya leginkább csak azoknak jó, akik a két vége között közlekednek.
Öcsém pl. rászokott az autópályára. Ha Ausztriából jön haza, az annyi időbe telik neki, mint ha a légvonalban kétszer olyan messze levő lengyel anyósához megy, 3 országon keresztül.