Az a Hajdúszovát-Földes üt sincs valami hely de jó állapotban. Nagyjából lehet haladni 90-el, de azért eléggé egyenetlen. Ha kapna új burkolatot, az jó lenne. Teherforgalom szinte semmi rajta, leszámítva a mezőgazdasági gépeket.
Ezzel a furcsa nyomvonallal Debrecen nem kerül közelebb Budapesthez közúton. Az M35/M3 jó nagy kunkorával vetekszik az M35/M4 kunkorásga. Nem néztem pontosan, de szerintem nagyjából mindkét útan egyforma, vagy kicsi külömbségű lesz a táv. Feltéve, ha Kabától Debrecenig nem húznak valami autóút félét, de ezt kötve hiszem. Majdnem olyan, mintha Debrecen és Nyíregyháza között nem lenne ott a 4-es főút és csak az M35/M3-on lehetne akét város között közlekedni. Jó kis kerülővel lehet megtenni az utat ha nem vesszük figyelembe a 4-est. A két város között nem segít semmiféle autópálya, ott marad a halálszakasz.
Csak azt nem értem, ha eddig jó volt a 2x1 sávos híd, az örökös balesetekkel, akkor mért pont most szélesítik, mikor már készül az északi elkerülő? Vagy az M44 annyira nem megy el az M5-ig, hogy Kunszentmártontól itt fog feljönni a tranzit?
Karcag-Püspükladány-Kaba között gyakorlatilag csak egy elég szűk folyosó elérthető a Natura 2000 területek között, elég sok a kiemelt madárvédelmi terület (Hortobágy és Bihar) a környéken, majdhogynem Karcag északkeleti szélétől. Gyakorlatilag adott, hogy Szolnokot kell Kabával összekötni valahogy...
"Mint látható a 4. főút elkerülője (kék) is Natura 2000 területen halad át.
Ja, 50 éve senkit nem érdekelt a természetvédelem..."
Nagyon buta vagy. :(
" A Natura 2000 területek kijelölésére a kormány 2004-ben alkotott rendeletet.[5] A területeket a 14/2010 KvVM rendelet[6] sorolja föl, amely a mellékletekben[6] részletes térképeket is tartalmaz."
50 éve még nagyon mások voltak a szempontok. Nem feltétlen baj, hogy változtak :)
15 éve valóban lehetett volna kicsit jobban előre gondolni. Most meg a kész helyzet adott, és kevés a lehetséges alternatíva. Ez van, nem feltétlen a mostani tervezőt kell szidni.
Lehet, hogy nem kellett volna ahhoz a Kisújszállási elkerülő végéhez ragaszkodni, északi irányból kerülve a Kecskeri-puszta és környéke Natura 2000 területet, a vasút közelében Karcag lakott területe mellett elvinni az utat (ez persze zajvédelmi költségekkel jár), aztán közvetlen Karcag Déli Külváros előtt elkanyarodni a Penny északnyugati sarka mellé. A Gyarmati út keresztezése és az 5300-as út kanyarja (Penny utca vége) nem triviális. Utóbbi esetében vagy meg kell alkudni az EU-val, lecsípni a Natura 2000 terület sarkát és visszaadni máshol, vagy ha nem megy, akkor oda szóba jöhet egy minialagút... Talán ez alternatíva lehetett volna, de elég nyögvenyelős.