Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47196

Nekem az rémlik valahonnan, hogy Kecskemétről a Mártírok útja folytatása (45101) lesz idáig meghosszabbítva burkolt útként.

Előzmény: ÁsítóSárkány (47194)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47195

Tiszaalpár területére adtak már ki erre környezetvédelmi engedélyt? Ha igen, mikor?

Elvileg ebben az engedélyezési lépésben lehet újragondolást elérni, a lakott területeten várható környezeti terhelések miatt (levegőminőség, zaj stb.)

Ha még nem tart ennél a lépésnél a dolog, akkor persze informálisan lehet előre jelezni, hogy itt gondok lehetnek...

Előzmény: Freeholder (47188)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47194

Összemézve a feltöltött térkép-részletet a Google Maps-szel, ez alighanem a 4502-es út Nyárlőrinc felé meghosszabbításáról szól, és a Tiszatáj TSZ lakótelepről Tiszaalpáron.

Előzmény: mash.69 (47192)
nyebojsza Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47193

Ugyan már... ott örülni kell, hogy egyáltalán épül út :(

Még a szegedi IC-knek is úgy kell kikerülni egymást az állomásokon, mert csak egy sínpár van... bezzeg ahol utasforgalom sincs, kínai szurepvasút épül!!!

Előzmény: Freeholder (47189)
mash.69 Creative Commons License 2019.11.07 0 0 47192

1. Ez hol is van pontosan?

2. Melyik út?

3. Milyen forgalom? Lehet nem volt indokolt?

Előzmény: Freeholder (47188)
RadiX Creative Commons License 2019.11.06 0 0 47191

És mi épülne? A Kecskemét felől érkező földút fejlesztése rendes közúttá? Szerintem a 'lakótelep' lakói örülni fognak ha leaszfaltozzák az utcájukat. Hatalmas forgalom biztosan nem lesz rajta.

Előzmény: RadiX (47190)
RadiX Creative Commons License 2019.11.06 -1 0 47190

Hol van ez? Tiszaalpár-alsó?

Előzmény: Freeholder (47189)
Freeholder Creative Commons License 2019.11.06 0 0 47189

Freeholder Creative Commons License 2019.11.06 0 0 47188

A velemenyeteket kernem ezzel a tervezett utepitessel kapcsolatban. Szamomra nem igazan vilagos, hogy miert is nem terveztek elkerulo

utat, ami vagy nyugatra, vagy a falu fele keletre kerulte volna el a lakott telepulesreszt.

Ugye, a terv jelen allapotaban, a mar meglevo ut kiszelesitese es lakohazak kisajatitasa tortenne meg.

 

ghosty9 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 47187

"Darabszámban szerintem sem enyhít sokat, de az út áteresztő kapacitásában szerintem mégis nagyobb hatás várható ha egy alternatív útvonal elviszi a nagy teherautók jelentős részét."

 

Illetve ha még azt is hozzávesszük, hogy nem Pest tövében épül, ezért sokkal olcsóbb...

Előzmény: ÁsítóSárkány (47184)
aladar644 Creative Commons License 2019.11.06 -1 2 47186

abszolut nem arról van szó,hogy mennyi a vidéki lakosság. Kishazánkban ez sem teljesen egyértelmű,hogy mi az hogy vidéki. A városok,régiók, gazdasági régió központok kapcsolódási lehetőségéről beszéltem,ami nálunk lényegében,esetleg a 60-as évek szintjére konzerválódik ezzel a sugaras ,központosított megkövesedet sztalinista rendszerrel.

Ennélfogva mifelénk sem régiók, sem azok központjai nincsenek,ennélfogva szintiszta igaz,hogy nem is kell összekötni azokat. Ezt neveztem hungarikumnak,magyar(országi) fejletlenségnek. hazánkban minimum 5 reptérrel rendelkező gazdasági régió kellene legyen,amelyeket egy gyorsforgalmi úthálózat (akár 2x1) kössön össze.

 De itt csak a mesterségesen felpumpált vizfej és a vidék létezik. Költözhetnék én is oda,meg még néhány milliónyian,de akkor lehetne igazán vakarózni az utak telítettségén,hogy hány sávos kellene legyen az M0-ás De ha az ország,vagy VIDÉK kárára megy,akkor ez be is fog következni.

Trianonban tévedtek: túl sok területe maradt meg Bp-nek,amivel nem nagyon tud mit kezdeni országként értelmezni végképp nem tudja.Egyetlen baj van: ez a szomszédainknál sem így van,Európában végképp nem így van,ott az ország fejlődik

 

 

 

Előzmény: NAR (47185)
NAR Creative Commons License 2019.11.06 0 0 47185

Svédországban a vidéki megyék 2/3-ának fogyott a lakossága 1985 óta: https://www.thelocal.se/20170205/swedens-urban-rural-divide-growing És ez nem harmadik világ. Németországban is lassan, de biztosan csökken a vidéki népesség aránya: https://tradingeconomics.com/germany/rural-population-percent-of-total-population-wb-data.html

Előzmény: aladar644 (47180)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.06 0 0 47184

Felőlem az M8 is jó, csak az eredeti vázlatnak nem volt sok értelme, amit mindketten kritizáltunk. Extra sok költség kevés nyereségért...

 

Amiben nem teljesen értünk egyet, az a nagyságrendi enyhítés kérdése.

Darabszámban szerintem sem enyhít sokat, de az út áteresztő kapacitásában szerintem mégis nagyobb hatás várható ha egy alternatív útvonal elviszi a nagy teherautók jelentős részét. Leginkább a kamionok miatti torlódások gyakoriságának csökkenésén, és az így elérhető átlagsebesség növekedésen keresztül.

Előzmény: dimelo (47177)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.11.06 -2 0 47183

A városi lakosság részaránya egyre nő szerte a világon. 

Már túl van az 50 %-on, és 2050-re 75 % is meg lesz. 

Előzmény: aladar644 (47180)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.11.06 -4 1 47182

Csak mert engem kérdezel. 

A kátyúzás percíz munkát és jó alapanyagot igényel. Többnyire egyik sincs meg. Így hát olyan is. Alapállás, hogy a hibátlan felületig négyszög alakban fel kell bontani a sérült burkolatot min. 5 cm mélységig, a négyszög oldalai a forgalom irányába, és arra merőlegesen állnak. Az tehát, hogy a gödörbe bedobunk pár lapát aszfaltot, semmit sem ér, pedig gyakran alkalmazzák. 

Ami nem trehányság, de igen nehéz (rutint kíván) az a megfelelő mennyiségű friss aszfalt beépítése. Ha kevés az aszfalt, akkor gödrös lesz az út, ha sok, akkor meg dombos. Ami ezután következik, az megint a trehányság kategória. Ez a tömörítés, ill. annak a hiánya. 

 

"milyen minőségben kell átvenni egy ilyen javítást"

 

Először is ki kellene menni.....mondom, kellene. 

 

"1. a csatornák nem képesek vizet nyelni,"

 

Az esetek 99 %-ában nem a csatornával van baj, hanem a burkolat megsüllyedésével. A csatorna ugyanis nem tud süllyedni, mert nem töltésen van, hanem a termett talajon. Így a lefolyó rács sem süllyed, a burkolat viszont igen. És láss csodát, nem folyik el a víz. 

 

"2. ha nyelnék is, mellettük lesz a hatalmas tócsa, mert valakik balfasz módra buherálták össze az utat."

 

Magyaros munkavégzés. Ilyen az, amikor a munkásosztály úgy szocializálódik, hogy övé a hatalom. 

Előzmény: troglodita (47169)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.11.06 -7 0 47181

Nyugodj már meg, az m4 fizikailag kész van. 

Eccer malyd át is lesz adva. 

Előzmény: dimelo (47168)
aladar644 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 47180

Ezt aztán mikor álmodtad? Hallottál már egyébként Európáról?,néztél már térképet ? vagy csak a 3. világ lebeg a szemed előtt, aminél talán szebbek,jobbak vagyunk.

 

Előzmény: NAR (47178)
ghosty9 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 47179

Ezek az adatok simán tudnak ennyit változni, ha egy pici paramétert kicsit odébbtolsz, mondjuk két évvel korábban-később nézed, csak az EU-s kamionokat nézed, vagy a teherautókat (és mi a teherautó, a Punto van? A trailert húzó 7-személyes Sharan? A 9-személyesek?).

 

Megjegyezve, hogy szerintem is több értelme van az egész hóbelevancot Kecskemét körül bekötni az M5-be (Kiskunfélegyházánál még több értelme lett volna sztem, de akkor az M44-et is délebbre kellett volna megépíteni, úgyhogy most már ez stornó), azért a tranzitforgalom (nem feltétlenül teher, bár az is) mind a 43-on, mind az 55-ösön szemmel látható. Ha most az a kérdés, hogy a teherforgalom Győrnél még meglévő részének mekkora hányada köt ki a kb. M4-vonalon, és mekkora része megy onnan még szignifikánsan délebbre, akkor számoljunk ezzel (szerb irány) is nyugodtan. Bár eleve nem értem a nemzetközi megkötést, a Bécs-Hódmezővásárhely vonalú kamionnak pont ugyanannyi keresnivalója van az M0-on, mint a London-Isztambulnak.

Előzmény: dimelo (47173)
NAR Creative Commons License 2019.11.06 -1 1 47178

Az egész fejlett világra jellemző, hogy elnéptelenedik a vidék, nincs az az autópályamennyiség, ami változtatna ezen.

Előzmény: aladar644 (47163)
dimelo Creative Commons License 2019.11.06 0 1 47177

Komárom-Székesfehérvár masszív üzleti érdek,

délebbre esetleg lökést ad az M8 építésnek. (minimum Kecskemétig)

 

Az M7-M6-M5-(M44)- M4 összekötése is forgalmat vesz le az M0-ról, de nem nagyságrendi enyhítés...

Nyári turistacsúcsban érzékelhető lenne.

Előzmény: ÁsítóSárkány (47176)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.06 -1 0 47176

Ezzel együtt, a maradék 10-15% forgalom megoszlása össztömegben, megengedett és tényleges sebességekben jelentősen eltérhet a maradék 85-90%-tól. A kétsávos autóúton tilosban kamion előz kamion gyakori esetéről nem is beszélve...

 

Szóval volna értelme egy a 10-15%-ot átvevő útvonalnak, és talán az M1-M5 valóban a legerősebb tranzit. De ezen akár egy Óbarok-Szigetcsép-Inárcs összekötés is segítene kb 60-65 kilóméteren, ami azért nagyságrenddel rövidebb.

Előzmény: dimelo (47141)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.11.06 0 1 47175

Szerintem a Bp. III. kerület Flórián téri felüljáróhoz hasonló jobb ötlet lenne. Persze drágább is, valamit valamiért.

Előzmény: -Smiley- (47162)
nyebojsza Creative Commons License 2019.11.06 0 2 47174

Nincs itt semmi gond, hétvégén Albertirsától Abony-északig 11 percen át élveztem az új utat :)

A Szolnok-északi elkerülőnek meg 2016-ban kellett volna kész lennie...

Előzmény: troglodita (47145)
dimelo Creative Commons License 2019.11.06 0 2 47173

Kíváncsi lettem a különböző forrásból származó adatok azonosságára.

Ehhez kiböngésztem az M1 Győr-kelet teheradatot is:

 

M5 Kecskemét          alatt (dél)  felett (észak)

                                      285           384

                                      181           392

M1 Hegyeshalom                 2859         Győr-K   1592

M15 Rajka                            2493                         1158

 

 

Nekem az M5-M43 (Kecskemét-Dél) nem jön ki 25 %-nak. (jóindulattal 20%)

De a belföldi tgk-kal együtt is necces lenne...

 

Még egy érdekesség:

 

Hegyeshalomnál belépő kamionok közül több megy a 4. főútra (233 db/nap)

                                                                           mint az M43-ra (230 db/nap)

Rajkánál még inkább így van:  4. főút 128 db/nap

                                                M43       81 db/nap

 

Tehát napi 309 db belépő kamionnak lenne hasznos a 81-63-M8...

ugyanennyi kifelé + a belföldi desztinációk...

Előzmény: troglodita (47151)
troglodita Creative Commons License 2019.11.06 0 1 47172

Látom még kezdő vagy összeesküvés elméletben, de nyilván Mészárosék előre látták a csúszást, ezért előre megszervezték, hogy szerencsétlen koreaiakat elüsse az ukrán pilóta az amcsi turistákkal a fedélzeten. Egyetlen magyar áldozata nem volt az egésznek, cserébe a hajódarut volt miért elmozdítani, most pedig szépen le lehet írni a végelszámolásban, hogy hja, másfél hónap kiesés a Hableány miatt. Ilyen egyszerű ez ;-)))

Előzmény: rm40 (47147)
troglodita Creative Commons License 2019.11.06 -1 2 47171

Engem alapvetően a kötbér része izgat ezeknek a dolgoknak, ennek vajon hol lehetne utána nézni? A tökhülye Swietelsky is még mindig ott tart a 3. kerületi Emőd utcában, hogy söprögeti a falevelet, no meg nyomtalanul eltüntették a táblákat az október 20-i átadásról, oszt ennyi. Írtam még a nyáron, hogy alapból túlzás másfél hónapig basztatni egy 1 kilométeres utat, na de már bőven túl vagyunk az előzetes határidőn is, aztán mégsem történik semmi. Ja, de, szétbontották a járdaszegélyt és feltörték a friss betont is, hogy akadálymentes átkelőket építsenek, miután először megépítették az egészet szép magasan ;-)))

A másik már OFF itt, de a Market is olyan szép nyugodtan építgeti a békásmegyeri piacot, mintha nem a választásokra akarta volna Bús Balázs átadni az egészet. Tavaszra talán meglesz, de gondolom nem lennének ilyen lazák a nemzet burzsujai, ha napi néhány tízmillió folyna ki a zsebükből...

Előzmény: dimelo (47168)
troglodita Creative Commons License 2019.11.06 0 0 47170

Most nézem éppen, ott azért nagy szerencse volt, hogy pont a víztoronnyal szemben volt egy nagyjából üres placc, ahová a körforgalmat be lehetett nyomni...

Előzmény: -Smiley- (47162)
troglodita Creative Commons License 2019.11.06 0 3 47169

Útépítés, úttervezés ->

Inkább arról beszéljen itt valaki hozzáértő, hogy kinek vagy minek a bűne az, hogy minden egyes út/közműjavítás után olyan gidres-gödrös lesz a végeredmény, hogy rossz nézni. Az a minimum, hogy a toldozás szélén a bitumenes csík totál értelmetlenül és funkcióját vesztve lifeg-lefeg valamerre, aztán jönnek a különböző sülyedések és repedezések, széttöredezések. Nincs erre valami szabvány protokoll, hogy milyen minőségben kell átvenni egy ilyen javítást és az hány évig kell hiba nélkül szolgálja a forgalmat? Döbbenet, hogy a tegnapi eső után is totál járhatatlanná válik a város, mert:

1. a csatornák nem képesek vizet nyelni,

2. ha nyelnék is, mellettük lesz a hatalmas tócsa, mert valakik balfasz módra buherálták össze az utat.

 

Előzmény: netuddkivogymuk (47166)
dimelo Creative Commons License 2019.11.06 0 3 47168

Megint kaptál egy adag hülyeségszérumot?

Vagy alapból így vagy összerakva?

 

Arról írtam, hogy hallgatnak az M4 szakaszátadás csúszásának okairól.

 

Az elmúlt 9 év csak a sikerekről szólt...  szerinted.

(2015-ig nem adtak át semmit, csak az előző ciklusból áthúzódókat... ellenben leállították az M4-et)

 

Ha valaki belekezd valamibe, akkor fejezze is be, mert a lelkén szárad minden elvesztegetett nap és emberélet...

 

Ever...

Előzmény: netuddkivogymuk (47158)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.11.06 -3 6 47167

OFF: még véletlenül sem azért látsz egyre több hajléktalant az aluljárókban, mert a Föld nap körüli keringésében ismét elértük azt a periódust, amikor az Föld forgási tengelyének északi fele van messzebb a Naptól :P

Előzmény: netuddkivogymuk (47166)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!