A tinnyeiek problémája ott kezdődik, hogy a keletnyugati forgalom az M100-as és az M0-s északi szakasz megépülte után (ezek a tervek szerint 202223 körül lehetnek átadva) megindul majd Budapest felett, de nyilván a legtöbben nem mennek fel Kesztölcig, hanem már lentebb, Tinnyénél levágnák az utat.
A hivatalos tervekben persze számítanak erre, és kiépítenének itt egy Tinnyét elkerülő utat. De az sem megoldás a helyiek szerint, mert az út elvágna a településtől két településrészt, Királyvölgyet és Mediterrán-völgyet, és a házakhoz is túl közel lenne. Kicsit arrébb, Piliscsabánál a Garancstető házai járnának hasonlóan, a beruházás ráadásul negatívan érintené a Budai Tájvédelmi Körzetet is. Az elkerülő kiegészítő útja pedig az Álomvölgy lakóparkra vezetné a forgalmat.
A fenyegető helyzetet a Tinnyei Régió Munkacsoport infoanimációja látványosan és érthetően foglalja össze:
A tinnyeiek tehát azt kérik az útépítőktől, hogy ne feledkezzenek meg az M10 építéséről, ezzel párhuzamosan védjék le a mostani 10-es utat a megnövekvő tranzitforgalomtól (azaz felejtsék el az ide tervezett elkerülő utakat), valamint vezessenek be helyi korlátozásokat is a két autóút közé eső településeken. Nehogy valakinek kedve támadjon mégis az utat levágni a rövidebb utat kereső navigációs szoftverek ajánlatai szerint.
Igazabol nem a Hataror igazgatosag fogja meg hanem a D portanal a lampa. Az is leginkabb forgalomtechnikai okokbol, mert annyi ki/befordulo nincs mint amennyire megakasztjak ott a forgalmat, de ha azon atjutott az ember mar lehet haladni (gondolom ezert van ugy utemezve az a lampa). Ha ezt a forgalomtechnikai akadalyt atteszik a vecsesi lampahoz akkor nem lesz gond, ott a pusztaban pofoghetnek a dugoban. Ez a D portas dolog eleg szerencsetlen mert rednszeresen visszadugul a feluljaroig, ott meg a ki be sorolasok miatt eleg kellemetlen kozlekedni. Jo lenne ha mar az a resz is haladosabb lenne.
Hétfőn reggel 7 körül jöttem befelé, legalább 6-8 nehéz teherautó araszolt befelé a Nagykőrösin, a Könyvesnél még láttam kettőt balra fordulni. Szokásos méretű dugó volt, kb. a Mol benzinkútig lépésben.
Reggelente mindig beáll egy kicsit, de mostanában egészen tűrhető. Viszont nagy kocsit nem nagyon láttam rajta, őszintén szólva nem tudom, hogy valami korlátozó tábla van előtte, vagy miért. A Szentendrein ugye vannak konténerek meg autószállítók is dögivel, itt meg sosem láttam ilyet.
Szerintem a sebességgel nem csökken lineárisan a kapacitás, viszont a főpálya és a gyűjtő-elosztó 2+2 forgalmi sávjából csak kettő lesz (plusz buszsáv), az nyilván visszafogja a forgalmat.
Tegyük fel azért, hogy az M5 és az M4 együttes be- és kivezető forgalma szeptember 30. (?) után sem lesz nagyobb, mint annakelőtte. Merthogy egy új szakasz átadása nem szül több kocsit.
Ergo, máshogy oszlik el majd az, ami valahol (vecsési Tesco, Kis-Eiffel, Néplegeti felüljáró vagy bármi más) továbbra is dugulni fog. Mint a világ nagyvárosaiban mindenütt.
Azért befelé az M5 is bedugul könnyen, az a körforgalom a Hofherr Albert útnál csúnyán megfogja, ha az nem lenne ott, akkor talán simábban haladna a forgalom befelé csúcsban is.
Az újragondolás megtörtént, tervezési fázisba is került. De aztán bejelentették, hogy mivel Budapestnek nem kellett az olimpia, törlik a gyorsforgalmi út fejlesztését.
Hát meglássuk, bár opcióként szerintem érdemes az M0-ra átmenni, és az M5-ön bejönni a városba. Mert nem csak a Vecsési lámpa, hanem utána a Határőr igazgatóság, meg a gyorsforgalmi is nagyon szűk keresztmetszet.
Ebből a szempontból az M5-ös bevezető nagyon jó, a Könyves Kálmánig van 3 lámpa ha jól számolom, és ennyi. A múltkor mentem munkanap délután 16 után, és a Könyves Kálmánról az M5-re fordulva 25 perc alatt Újhartyánban voltam. El sem hittem, hogy messzebb van, mint Monor, és még is fele idő alatt kiérni, mint az Üllőin, a dugós gyorsforgalmin, majd az M4-en-4-esen keresztül.
A bevezetés a városba végig necces lesz szerintem, ha az M5 bevezető forgalmának egyharmada átjön oda, meg mondjuk még a 31 felől egy kicsi. Újra kellett volna gondolni és építeni a gyorsforgalmit is, amíg az M4 épült.
Kétszer mentem ezen az útvonalon, igaz elég korán, mert 6-kor már az Auchan parkolóban voltam. De nem volt nagy forgalom azon az úton. Napközben biztos több jármű jár arra és biztos, hogy nem csak én használom tranzit útként ezt a szakaszt. Nyilván aki a Megyeri híd felől jön és a 10-es felé halad, az itt fog elmenni. Másfelé is lehetne, Budakalászon és Ürömön keresztül, de az szerintem hosszabb kilométerben és időben is.
Szóval mégiscsak megy tranzit Csillaghegyen keresztül, aminek jó lenne az M0 északnyugati része? Persze nem tudom, hogy a teljes forgalom mekkora része...
Kivancsi vagyok mi lesz az atadas utan a vecsesi lampanal (a tesconal). Mert mar most is dugo van ott reggelente. Most a korforgalom meg a gyomroi lampa visszatorlaszt, de ha az megszunik az egesz forgalom ott fog allni a dugoban vecses es a repuloter kozt.
Pozsávai Pál tájékoztatása szerint a szakaszon a munkálatok megfelelő ütemben haladnak és a tervek szerint az év végére elkészül ezen a szakaszon a gyorsforgalmi út.
Rendben. Ha legközelebb nappal megyek arra, akkor felveszem. Illetve publikálom a videót. A kamera mindig megy. Nem tudom mikor fogok úgy menni legközelebb.
Remélem marad a 09.30 átadás. Áldatlan állapotok vannak Üllő-Monor között a régi 4-esen. Most már non-stop csúcsforgalom, és dugó van az úton. Szombat reggel 8-kor, délután 18 órakor is csak 60-70-el áramlik a végeláthatatlan kocsisor mindkét irányban. Jó lenne egy mérési érték frissen, itt van is Monornál mérőberendezés.
Nem fogalmaztam világosan. Tehát. Füzesgyarmat-Budapest út nem lesz. Lesz viszont Debrecen-Esztergom. Füzesgyarmat-Debrecen az esztergomi út előtti napon. Tulajdonképpen Debrecen-Solymári Auchan parkoló az egyhúztomban lévő útvonal, aztán a parkolótól Esztergomig már konvojban megyünk. VIsszafelé már nincs konvoj. Az Auchantól a 10-es főúton megyünk Esztergomba. Legalábbis így szoktuk, de mentünk már Csobánkán keresztül is. Majd akkor kiderül mi lesz az útvonal. M0- budakalászi körforgalom-11-es főút-Pusztakúti út-Óbudai temető-10-es főút. Ebbe az irányba reggel még jól járható az út. Pest felé gázos, de az nagyon. Délután még a csúcsforgalom előtt elhagyjuk Pest környékét, a többi már nem gázos. Erről a visszafelé útról (Esztergom-PILIS-Pomáz-Szentendre-Budakalászi körforgalom-M0-M3-M35) is van videó, azt ne akard megszámolni. :) Nem is nagyon látszik a szembe forgalom sok helyen.
80? Ezt hogy számoltad ki? Gyakorlatilag a régi 4-esen mentem az elkerülő helyett, az nincs 80 km. Üllőt, Vecsést elkerülő M4 fizetős. Nyertem volna vele esetleg 10 percet? Bár szerintem annyit sem, mert hosszabb az út. Mikor Esztergomba mentem, akkor arra mentem az M0-áson, mert északabbra is volt fizetős szakasz. Így nem kellett Pesten teljesen keresztül menni.