A 47-es főút állapota Szeghalom és Körösladány között jól látszik ezen a videón. Siralmas. Az m44-es építéséhez itt hordják(ták) a kamionok a sódert, teljesen lenullázva az utat.
Két év múlva már állhat az új komáromi híd - közölte a SITA hírügynökség, miután az Európai Bizottság az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) keretében több mint 100 millió eurós (mintegy 30 milliárd forint) támogatást hagyott jóvá az új Duna-híd megépítésére.
Szlovákia ebből 47,6 milliót, Magyarország 52,5 millió eurót kap. A projekt teljes költsége meghaladja a 117 millió eurót. Mint a pozsonyi Új Szó közölte, Martin Kóna, a Közlekedésügyi Minisztérium szóvivőjének tájékoztatása szerint az építkezés már idén elkezdődhet, a híd pedig várhatóan 2018-ra készülhet el.
Ez a híd az iskolapéldája annak, mire kell fordítani az uniós alapokat - arra, hogy a szomszédos országokat biztonságos útvonalakkal kössük össze - jelentette ki a projekttel kapcsolatban Ján Pociatek közlekedésügyi miniszter, hozzátéve: az új híd jelentősen hozzájárulhat a határokon átívelő vállalkozások és a turizmus fellendüléséhez a térségben.
„A magyarok szeretnének gyorsabb Budapest-Losonc útvonalat Ipolyságon keresztül. Ez a mi szempontunkból nem olyan nagy probléma, mert csak kis szakaszt kéne megépítenünk. Nagyobb a gondja vele a magyaroknak, mert hidat kell építeniük a Duna fölé, és még hatástanulmány sem áll jelenleg rendelkezésükre”
Az északi résszel ellentétben a gyorsforgalmi út déli szakaszára egy változatot dolgoztak ki. Az épülő út a szlovák–magyar államhatáron csatlakozik majd a magyarországi M2-es autópályához. Mint ismeretes, a magyar oldalon érintett nemzetközi főutat jelenleg már bővítik, a munkálatokat Budapest és Vác között végzik. A tervek szerint 2024-re elérik a Parassapuszta és Ipolyság közötti államhatárt.
MOndjuk a térképből nem sok látszik... csak hogy a szlovák/magyar határ van rajta
Ha megépül az Esztergom-M1 autóút, és majd lesz hozzá új Duna-híd, akkor domborzati viszonyok miatt is, szerintem a Szlovákoknak is könnyebb az R1-be Párkány-Léva felé bekötni az autóutat, mint Parassapuszta-Zólyom közötti dombvidéken keresztül. Tehát szerintem cél az R1 elérése, az meg nem Gyügyig irányt jelenti, hanem a síkon egyenesen fel Lévának.
Emlékszem, néhány éve már értekeztünk a Sanok-i hágó forgalmáról, jelen esetben eggyel "beljebb" vagyunk és csak a 7,5 t feletti teherforgalomról vannak speciális adatok.
A személyforgalmat kevésbé lehet szétválogatni, mert durván nagy a kishatárt napi ingázással használók száma.
Abban egyetértünk, hogy a Záhonyhoz vivő M34-ből "visszahajlítani" szándékozott szlovák ág, több, mint irracionális.
Reálisnak tartod, hogy Tőketerebes és Nagymihály lehet napi 500-600 tehergépkocsi célállomása?
Életszerű, hogy 500x20= 10000 tonna!! áru, anyag vándorolna naponta Miskolc és Nagymihály között?
Kassa irányába inkább elképzelhető ez a mennyiség.
A Tornyosnémeti oh. szakaszvizsgálatából az derül ki, hogy csak 80-100 tgk. jut el Pestig...
Kb. 260-280 megy Debrecen felé, de csak 150-170 lép ki Ártándnál Romániába.
Az már megfejthetetlen a térképről, hogy mennyi tgk.-nak induló vagy célállomása Eperjes, illetve Lőcs-Poprád felé/felől mennyi jöhet erre.(Nem sok)
Ezért gondolom napi 500 db-nak a Magyarországról (+Balkán) Lengyelországba (+Baltikum) áthaladó kamion volument az összesen kb. 1800-ból.
Hétvégétől a Strabag munkálatainak köszönhetően az M2-es Dunakeszi-Fót és Göd közötti útszakaszán már az újépítésű pályán haladhatnak 2x1 sávon az autósok, az eddig használt szintén 2x1 jobboldali pálya átalakítását pedig idén őszre fejezik be. Ezzel együtt a térség fejlesztéséhez a Penta és a HE-DO is hozzájárul.
Valóban felvetődött, hogy észak felé a 2-es út (Parassapuszta) helyett, inkább a TÁT - MUZSLA közé tervezett új hídon át vezessék a kamion forgalmat, a valaha elkészülő M102-es úton át.
De.
Ha még bele is mennek a szlovákok a TÁT-MUZSLA közötti hídba, és át is értek ott szlovák területre azok a nyüves kamionok, a túloldalon, Muzslától Gyügyig, hogy visszatérjenek a szlovák 66-os útra, kb. 45 km hosszú vadi új utat kellene a szlovákoknak építeniük, nem sík terepen.
Valóban tárgyalnak erről, de szerintem ez - költség okokból - halva született ötlet.