Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2019.01.21 -1 0 42736

Nem.

 

Ezek ajánlások.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (42735)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.21 0 1 42735

Miért? Ezeket kötelező kiépíteni? 

Előzmény: Jared- (42734)
Jared- Creative Commons License 2019.01.21 0 0 42734

Nix hülye magyarok. Azért a TEN-T vagy a Helsinki folyosók kiépitéset ne magunkon verjük már le.

Előzmény: Fradista Utazó (42729)
troglodita Creative Commons License 2019.01.21 0 0 42732
Előzmény: trizs77 (42731)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.21 0 0 42731

ezt is kifizették Brüüszelből :

 

https://24.hu/kulfold/2015/07/19/a-kutyat-sem-erdekli-a-szellemrepuloter/

 

gondolod akkor egy útfejlesztési támogatás elbírálásakor a beadott forgalmi számok valóság tartalmát valaki vizsgálja ?

Előzmény: dimelo (42728)
dimelo Creative Commons License 2019.01.21 0 0 42730

Ja, ezek után, tisztán hazai a hülyítés.

 

Semmi új, csak a "lelkesedő" újságírók nyomják fel az agyam újra és újra....

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (42729)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.21 0 0 42729

>A papír sokmindent elbír, de ezeket a kamukat mégis elhiszik Brüsszelben?

Nem. De nem is érdekli őket. Simán kifizetik napi tíz kocsira is a támogatást. Ha a hülye magyarok ezt akarják megépíteni, hát tessék, ő bajuk.

 

Előzmény: dimelo (42728)
dimelo Creative Commons License 2019.01.21 0 0 42728

Ha elhagyjuk a 10-es listáról a 2 vasúti és egy vizes projektet,

a 7 útfejlesztés éppen annyiba kerülne (kb. 800 milliárd Ft), mint

az emlegetett 70 km-es szlovák 2x2 sáv a 66. úton.

 

Legalsó hangon 3x, az ismert itthoni korrupciós környezetben...

 

Nem mellékesen, a 67. úthoz hogyan sikerülhetett EU-s pénzt csoportosítani, ha az M4 szolnoki szakaszára "nem lehet"?

Vagy az M30 Encs-Tornyosnémeti szakasza, amit végig elkerülőztek már korábban,

most 2x2 sávra fejlesztik a 3700-5000 forgalom miatt?                                               "pontosság"  összes   szgk kistgek buszok közép nehéz pót nyerges

Igencsak erősen csúsztatott adatokkal: 4466  221 +860   234 +161 2014 felszorzott 15,0%     6226  2889 750 136 35   74  127 188 1980

                                                                3517  234 +161   240 +471 2017  mért 315    1,6%    4696  2299 603   42   0   69   44    97 1507

                                                              15001  240 +471   246 +187         felszorzott   25,0%    3726  2218 259   61   0   45   45   80   984

konkrétan nincs határátkelő adat...

 

A papír sokmindent elbír, de ezeket a kamukat mégis elhiszik Brüsszelben?

Előzmény: trizs77 (42727)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.21 0 1 42727
puntooo Creative Commons License 2019.01.20 0 1 42726

Nem gond. Felépül egy teljesen más nyomvonalú autóút, és akkor már csak az egész régi 47-est kell felújítani:-) 

Előzmény: khun (42725)
khun Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42725

A 47-es főút állapota Szeghalom és Körösladány között jól látszik ezen a videón. Siralmas. Az m44-es építéséhez  itt hordják(ták) a kamionok a sódert, teljesen lenullázva az utat.

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2013054275661224&id=100008700128047

dimelo Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42724

Nyilvánvalóan a szlovák oldal költsége. (Attól még fájdalmasan irracionális egy 3000-4000 forgalmú útszakaszra.)

Ott úgy látszik lehet riogatni a költségekkel.

 

Nálunk már "hozzászoktunk"...

 

Azóta kicsit belemélyedtem a szlovák forgalmi adatokba (2015-ös)

de igazolja az OCF2016 adatait - arányaiban és nagyságrendileg is.

Az első és nagyobb méretű szám a tgk.,  a kisebb a szgk. volumen.

Különös figyelemmel a sárga négyzetben lévő két adatra:

a 75. út teherforgalma Léva felé nagyságrendileg egyezik a 66. úti teherforgalommal. (Zólyom felé)

A 75. út Losonc felé elágazása után a 66. úton "csak" 830 tgk. halad Zólyom irányába (OCF szerint ebből 477 db Magyarországról)

 

A helyi érdekek világosak, de a forgalom közel sem autópálya igényű. Elkerülők szükségesek.

 

Előzmény: Mash_bakter (42723)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42723

de ez a 800 milliárd forint a szlovák szakaszról szól, nem?

nem nézel be valamit?

 

felvidek.ma/2019/01/gyorsforgalmi-ut-epul-elkerulovel-ipolysag-kornyeken

 

nem a magyar szakasz kerülne - Vác-Államhatár - ennyibe, hanem a túl oldali szakasz

minél több híd van a Dunán a felvidékkel párhuzamosan, annál jobban oszlik el a forgalom...

 

Komárom/Esztergom/Vác ide kellene normális híd, ami alkalmas a teher forgalomra.

Komáromban már épül...

Kellene pályázni közösen a szlovákokkal egy új Esztergomi hídra

Vácnál meg illene önerőből megépítenünk!!!  de sajnos előbb lesz híd Mohácson a semmibe, mint Vácon

Előzmény: dimelo (42722)
dimelo Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42722

Persze, az út drágasága 2 fő tényezőből áll: terepviszonyok+korrupció.

Az indokoltsághoz azonban kellenének a meggyőző forgalmi adatok, hogy a többszörös költségeket hihetővé tegyék.

 

A 66. úton 1000-1500 tgk. nem ér 11 milliárd/km-t. De ne is fajlagosan számoljuk:

800 milliárd Ft: Mennyi jönne be útdíjból, mikor térülne meg?

 

Szerintem ez a "szokásos" riogatás fázis. Mondanak jó nagyot, mert annyi pénz nincs is...

Ezzel lehet indokolni, hogy nem épül, mert ugyebár ennyire nem terhelhető a "nemzet teherbíró képessége"...

Előzmény: Mash_bakter (42721)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42721

de nem a forgalom miatt drága egy út, bakter :)

ha 2x2 sávos utat építenek, ilyen hegyes/völgyes vidéken a 10 milliárd/km ár nem olyan ritka...

 

amúgy tisztán látszik, hogy az észak/dél irány nem az erőssége a szlovák úthálózatnak!!!

Pláne nem a határ közelében...

 

Előzmény: dimelo (42717)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42720

Hát maradjunk annyiban, hogy alapvetően egyetértek azzal, hogy kellenek hidak a Dunán.

Minden nagyobb városnál illene lennie, ahol nincs vagy nem jó helyen van, alkalmatlan a teherforgalomra.

Pláne ha az EU fizeti a 85%-át!!!

 

https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/hatalmas_eu-tamogatast_kaptunk_uj_duna-hid_epitesere.610975.html

 

Két év múlva már állhat az új komáromi híd - közölte a SITA hírügynökség, miután az Európai Bizottság az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) keretében több mint 100 millió eurós (mintegy 30 milliárd forint) támogatást hagyott jóvá az új Duna-híd megépítésére.

Szlovákia ebből 47,6 milliót, Magyarország 52,5 millió eurót kap. A projekt teljes költsége meghaladja a 117 millió eurót. Mint a pozsonyi Új Szó közölte, Martin Kóna, a Közlekedésügyi Minisztérium szóvivőjének tájékoztatása szerint az építkezés már idén elkezdődhet, a híd pedig várhatóan 2018-ra készülhet el.

Ez a híd az iskolapéldája annak, mire kell fordítani az uniós alapokat - arra, hogy a szomszédos országokat biztonságos útvonalakkal kössük össze - jelentette ki a projekttel kapcsolatban Ján Pociatek közlekedésügyi miniszter, hozzátéve: az új híd jelentősen hozzájárulhat a határokon átívelő vállalkozások és a turizmus fellendüléséhez a térségben.

 

 

Előzmény: dimelo (42717)
dimelo Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42719

Lehet, hogy nekem is a tudománnyal van kétségem?

 

OCF 2016 szerint:

 

Azt nem zárom ki, hogy a szlovák teherforgalom Léváról Losonc felé erre megy.

De amit a Célforgalmi Felmérésben a HU-Go adatokból kimutattak az engem is meglepett.

 

Ha már Losonc, hol folyik ott a Duna?

42716-ból az idézet:

Budapest-Losonc útvonalat Ipolyságon keresztül. Ez a mi szempontunkból nem olyan nagy probléma, mert csak kis szakaszt kéne megépítenünk.

Nagyobb a gondja vele a magyaroknak, mert hidat kell építeniük a Duna fölé,

 

Előzmény: trizs77 (42718)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42718

Ipolyságnak kell egy elkerülő, de a 2. úton átmenő kamionok 50 %-a Léva felé megy.

 

----------------------

 

Tényleg ?

 

Tudománytalan, de helyszíni megfigyeléseim szerint, egyenesen mennek tovább a 66-os úton Zólyom felé.

Előzmény: dimelo (42715)
dimelo Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42717

Persze, hogy sokallom. (ez nem M0-Ny)  Tizednyi forgalom sem lenne itt.

 

Ezért lenne jobb és 50-60 %-kal olcsóbb az Esztergom (Tát) -Léva - R1 vonal.

 

De most miért Komáromnál épül híd?

 

Nagy az összhang...

Előzmény: Mash_bakter (42716)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42716

Kevesled agy sokallod az árat?  Olyan 11-11,5 milliárd/km ha jól számolom.

Ennél a magyar árak az M0 észak/nyugat esetén magasabbak nem?

 

EZt a magyar cikket találtam a témában...

http://www.korkep.sk/cikkek/belfold/2017/01/03/eszakon-sokszor-felesleges-gyorsforgalmi-utak-epulnek-delen-maradnak-az-igeretek

 

„A magyarok szeretnének gyorsabb Budapest-Losonc útvonalat Ipolyságon keresztül. Ez a mi szempontunkból nem olyan nagy probléma, mert csak kis szakaszt kéne megépítenünk. Nagyobb a gondja vele a magyaroknak, mert hidat kell építeniük a Duna fölé, és még hatástanulmány sem áll jelenleg rendelkezésükre”

Előzmény: dimelo (42714)
dimelo Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42715

Fantáziálunk... azt szabad?

 

Az R3 változat is komolytalan, ha igaz a 2,5 milliárd euro-s költsége.

 

Ipolyságnak kell egy elkerülő, de a 2. úton átmenő kamionok 50 %-a Léva felé megy.

egy új Duna híd (Muzsla-Tát) egészen átbillentené az irányforgalmat.

Előzmény: trizs77 (42712)
dimelo Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42714

A tervek szerint a gyorsforgalmi út építkezései 2024-ben kezdődnek, s várhatóan 2027-ben már át is tudják adni a teljes útszakaszt.

Az állami beruházás teljes becsült összköltsége megközelíti a 2,5 milliárd eurót.

 

Tessék???

2,5 milliárd euro = 800 milliárd Ft

 

Valaki valamit benézett???

 

70 km 2x2 sávról lenne szó.

Előzmény: mash.69 (42711)
dimelo Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42713
Előzmény: radio100jozsi (42710)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42712

Arra gondolsz, hogy a Muzsla-Gyügy (66-os útba)  helyett a Muzsla-Garamkálma 76-os útba kössék be az új, építendő utat ?

 

Az első 45 km a második 50 km, itt nyilván a domborzat miatti költség különbség lesz a döntő.

 

Már ha valaha is megépül?

 

 

Előzmény: radio100jozsi (42710)
mash.69 Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42711

De a szlovákok is így gondolják?

 

https://felvidek.ma/2019/01/gyorsforgalmi-ut-epul-elkerulovel-ipolysag-kornyeken/

 

Az északi résszel ellentétben a gyorsforgalmi út déli szakaszára egy változatot dolgoztak ki. Az épülő út a szlovák–magyar államhatáron csatlakozik majd a magyarországi M2-es autópályához. Mint ismeretes, a magyar oldalon érintett nemzetközi főutat jelenleg már bővítik, a munkálatokat Budapest és Vác között végzik. A tervek szerint 2024-re elérik a Parassapuszta és Ipolyság közötti államhatárt.

 


MOndjuk a térképből nem sok látszik...  csak hogy a szlovák/magyar határ van rajta

 

Előzmény: radio100jozsi (42710)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.01.20 0 1 42710

Ha megépül az Esztergom-M1 autóút, és majd lesz hozzá új Duna-híd, akkor domborzati viszonyok miatt is, szerintem a Szlovákoknak is könnyebb az R1-be Párkány-Léva felé bekötni az autóutat, mint Parassapuszta-Zólyom közötti dombvidéken keresztül. Tehát szerintem cél az R1 elérése, az meg nem Gyügyig irányt jelenti, hanem a síkon egyenesen fel Lévának.

Előzmény: trizs77 (42706)
mzdude Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42709

Hurrá. Dunakeszi és Budapest között pedig kényelmesen verik a répát már jó ideje, az a pár kis falu meg szívjon csak, kit érdekel.

Előzmény: Mash_bakter (42707)
dimelo Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42708

Emlékszem, néhány éve már értekeztünk a Sanok-i hágó forgalmáról, jelen esetben eggyel "beljebb" vagyunk és csak a 7,5 t feletti teherforgalomról vannak speciális adatok.

A személyforgalmat kevésbé lehet szétválogatni, mert durván nagy a kishatárt napi ingázással használók száma.

 

Abban egyetértünk, hogy a Záhonyhoz vivő M34-ből "visszahajlítani" szándékozott szlovák ág, több, mint irracionális.

 

Reálisnak tartod, hogy Tőketerebes és Nagymihály lehet napi 500-600 tehergépkocsi célállomása?

Életszerű, hogy 500x20= 10000 tonna!! áru, anyag vándorolna naponta Miskolc és Nagymihály között?

 

Kassa irányába inkább elképzelhető ez a mennyiség.

A Tornyosnémeti oh. szakaszvizsgálatából az derül ki, hogy csak 80-100 tgk. jut el Pestig...

Kb. 260-280 megy Debrecen felé, de csak 150-170 lép ki Ártándnál Romániába.

 

Az már megfejthetetlen a térképről, hogy mennyi tgk.-nak induló vagy célállomása Eperjes, illetve Lőcs-Poprád felé/felől mennyi jöhet erre.(Nem sok)

 

Ezért gondolom napi 500 db-nak a Magyarországról (+Balkán) Lengyelországba (+Baltikum) áthaladó kamion volument az összesen kb. 1800-ból.

AADT Poland 2015  Barwinek

Total:           Szgk.       Kistgk.  Középtgk    Nehéz   Busz

3687           1516         279          65         1782     22

 

Előzmény: hegyaljai3 (42704)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.19 0 0 42707

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/01/elindulhat-a-forgalom-az-m2-es-uj-szakaszan

 

Hétvégétől a Strabag munkálatainak köszönhetően az M2-es Dunakeszi-Fót és Göd közötti útszakaszán már az újépítésű pályán haladhatnak 2x1 sávon az autósok, az eddig használt szintén 2x1 jobboldali pálya átalakítását pedig idén őszre fejezik be. Ezzel együtt a térség fejlesztéséhez a Penta és a HE-DO is hozzájárul.

Előzmény: radio100jozsi (42705)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.19 0 0 42706

Valóban felvetődött, hogy észak felé a 2-es út (Parassapuszta) helyett, inkább a TÁT - MUZSLA közé tervezett új hídon át vezessék a kamion forgalmat, a valaha elkészülő M102-es úton át.

 

De.

 

Ha még bele is mennek a szlovákok a TÁT-MUZSLA közötti hídba, és át is értek ott szlovák területre azok a nyüves kamionok, a túloldalon, Muzslától Gyügyig, hogy visszatérjenek a szlovák 66-os útra, kb. 45 km hosszú vadi új utat kellene a szlovákoknak építeniük, nem sík terepen.

 

Valóban tárgyalnak erről, de szerintem ez - költség okokból - halva született ötlet.

 

 

Előzmény: radio100jozsi (42705)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!