Hogy miért nem képesek egy térképet is mellékelni a hír mellé, azt sose fogom megérteni...
Átadták Somogy megyében a 6819-es jelű Berzence-Csurgó-Iharosberény összekötő utat, melyet 2,1 milliárd forintból újított fel a STRABAG Általános Építő Kft. és a Soltút Kft.
Na itt cirka 120 milliárdba került az 1km út felújítás...
Szamold ujra kerlek. De Aladar terkepen es ne azon, amit te belinkeltel. Mert a tieden a piros-feher-piros nyomvonal kitakar 2 hidat a B nyomvonalon (sarga).
Segitsegkent itt piros pöttyöket raktam fel a sarga nyomvonalra, ahol hid szükseges.
Elég optimista becslésnek tűnik a 20 perces menetidő csökkenés a legalább 8 kilométernyi kerülővel, és a Berettyóújfaluig és Debrecenig megmaradt 2x1 sávos szakaszokkal, de legyen igazuk!
A B és a G változat tetszene. Vajon mi lehet a C és a D? Csak ebből nem lesz semmi, főleg a G-ből. Tájvédelmi körzeten aligha fognak ilyen utat építeni. A B még hagyján is. Egyenesebb is lenne mint az A, meg nagyobb települések mellett vezetne.
A 4-es főúton is tudok olyan kereszteződést, balra kanyarodási lehetőséggel, ahol nincs balra kanyarodáshoz besoroló sáv. Mindez ráadásul lakott területen kívül. Bonyolítja a helyzetet egy enyhe, de hosszú, íves rész aminek nagyjából a közepén van a leágazás. Innen pár száz méterre meg egy jobbra leágazás, szintén besoroló sáv nélkül. Ki van ugyan lökve a 70-es tábla, de tudjuk, minden szabály annyit ér amennyit betartanak belőle. Kész életveszély mindkét útcsatlakozás. Tudják ezt az illetékesek is, éppen ezért is hozzákezdtek a totális átalakításhoz.
Mi a különbség az elsőrendű és a másodrendű között? "Felhasználói szemmel" a 11-es és mondjuk a 71-es között nagy különbséget nem látok.
Közben a google kisegített:
19/1994. (V. 31.) KHVM rendelet:
"4. Elsőrendű főutak
Vegyes járműforgalom céljára szolgálnak, de a lassú járműforgalom - állandó vagy időszakos kivételektől eltekintve - tiltott. Távolsági forgalmat bonyolítanak le országrészek, régiók között, illetve azok forgalmának gyűjtő és elosztó szerepét látják el. Minden keresztezése szabályozott, szintbeni vasúti keresztezés (iparvágány kivételével) nem létesíthető. Közúti csomópont létesítése - ha megengedett a balra kanyarodás - az csak a járművek részére külön felálló sáv kialakításával történhet. Külterületen a tömegközlekedési járművek (autóbusz, trolibusz) részére megállóöblök állnak rendelkezésre, az út menti ingatlanokhoz nem létesíthető közvetlen csatlakozás, és csak a forgalmi csomópontokban lehet fel- és lehajtani.
5. Másodrendű főutak
Vegyes járműforgalom céljára szolgálnak, de a lassú járműforgalom megtiltható. Régiók és megyék közötti távolsági forgalmat bonyolítanak le, illetve azok forgalmának gyűjtő és elosztó szerepét látják el. Minden keresztezése szabályozott, külterületen az út menti ingatlanokhoz - csak kivételes esetben - létesíthető közvetlen csatlakozás, csak a forgalmi csomópontokban lehet fel- és lehajtani."
Mondjuk ez alapján a 11-es út legfeljebb Békásmegyer és Szentendre között lehet elsőrendű, mert pl. a Nagyvillámhoz felmenő útra nincs külön balra kanyarodó sáv (és szerencsére a bicikliforgalom sem tiltott).
Ha már a Sárrét is szóba került, Békés megye egy elátkozott része az országnak. Még egyszámjegyű főútja sincs. Az M44 némileg gyorsabb eljutást biztosít majd a megyszékhely és az észak-nyugati irány felé. De a meglévő utak állapota siralmas, nemhogy fejlesztés nincs, de még a szinten tartásra sem jut elég pénz.
"a kitáblázottság és a fel- és lehajtók egyértelműbb elválasztása az ide tartozik. Egy viszonylag ritkán tárgyalt, bár, szerintem, elég fontos tényező. "
Érdekes, nekem rémlik rengeteg "Falsche!" feliratú tábla, de lehet, hogy Ausztriából... Mondjuk ha ilyen kereszteződések helyett inkább ilyeneket építenének, akkor nehezebb lenne rossz irányban feltalálni az autópályára...
Potosan úgy van, ahogy írod. Idén még a keleti irányba "terjeszkedik:)", a combosabb átadásra pedig jövőre valóban egy tagban terveznek sort keríteni. Én ennyit gereblyéztem össze:
M430,0 kmÜllő (29) – Albertirsa (59) (19/09/30)M414,4 kmAlbertirsa (59) – Cegléd (73)(18/10/31), ebből 8,1 km az eredeti időpont előtt már átadva