Nem fog, mert annyira kicsi lesz a P+R, hogy semmire nem lesz elég.
Már ha megépítik ezt valaha.
Az egész tervvel az a gond, hogy a 40 évvel ezelőtti elképzelések elkésett megvalósítása:
- A lakótelepnek messze van, ahogy a villamos is.
- A ráhordással az a gond, hogy az ember nem talpas jószág, és nem akar ráhordódni.
- Az ingázók problémáját se oldja meg, hiszen kevés a P+R és a megközelítése is körülményes.
- Plusz apróság, hogy a Töltés utcát ahelyett, hogy rendbe tennék, inkább lezárják. Így a tervezett vonal a szokásos elvágó hatást erősíti - holott erről látjuk, hogy nem jó a városnak.
Persze tudom. Legyen sűrű a busz, de a szomszéd utcában járjon és végképp ne a ház előtt legyen a megálló, hanem két házzal odébb...
Ami ebben új, hogy egy új komplex létesítmény mellett a többszáz P+R nem gond, de ha a busz 1 percnél többet áll ott, akkor világvége van...és itt azért senkinek se az ablaka előtt lenne. Ezért nem értem.
"A helyi és távolsági buszok számára is megállót alakítanak ki a közvetlen szomszédságában, ám ez hangsúlyozottan nem buszvégállomás lesz, mert azt Rácz szerint, illetve a fórumon elhangzottak alapján sem támogatják a helyi lakosok."
Hát, számomra is érdekes, hogy a buszvégállomás üldözött dolog, holott sok autóstól mentesíthetné őket. Biztos sokkal jobb, ha mindenki egyénileg jön, a busz az jöjjön ritkán, szálljanak le/fel és tűnjön innen... érdekes felfogás.
Olyan verziót is el tudnék képzelni, hogy az M3 csak a Rúpig járna és onnan (sűrű) busz körjárat a Kápmegyerig.
Akkor már legyen troli. A betáplás a 12-14-es villamosok miatt adott és a troli ugyanilyen feladatot a Füredi úti lakótelepen is remekül ellát. Csendes, nem büdös...
Azt a kisebb megjelenő autóáradatot meg kéne előzni és metróra ráhordó buszhálózatot csinálni. Pár száz P+R eleve alkalmatlan lesz megfogni azt az igényt ami jelentkezne.
"A végállomásnak mind a káposztásmegyeri, mind a rákospalotai oldalán P+R parkolókat alakítanának ki.
Az utolsó megálló a Megyeri úti végállomás lesz, amit az eredeti tervekkel ellentétben nem a Megyeri út déli, hanem az északi oldalára akarnak felépíteni. Ezzel a sokkal logikusabb megoldással nem vágnák el a megállót a lakóteleptől."
(még szerencse...)
Viszont a végállomás nem az M0-nál lesz. Tehát a Megyeri út felé egy kisebb autóáradat fog megjelenni a lakótelep északi részén, akik Dunakeszi, Fót, stb. felől jönnek. Ugyanígy Rákospalota északi részének utcáit is a P+R-hez igyekvő autósok fogják ellepni.
Én az öregecske kis dízelemmel közellenség vagyok, az 5 literes fogyasztásával és a kormolásával együtt. De a minap láttam egy Porsche Cayenne-t zöld rendszámmal.
Az elébb ment el Zuglóban Debrecen felé egy IC vonat.
Mind a 4 kocsija tiszta.
Ilyen hónapok óta nem történt.
Olyan volt, hogy egy-egy vonat 5-7 kocsija közül 1-2 tiszta lett volna, de hogy egy teljes vonat minden kocsija tiszta, az már több hónapja nem fordult elő.
Majd jól megnézem óra 00-kor a szegedi vonatokat, ugyanis tavaly november óta azok a legmocskosabbak.
Szegeden a víz + a mosókefe valami koeminista átkos találmánynak számithat.
Emlékeim szerint a rendelőnél fejest ugrik a kertvárosba, aztán megy Újpestre. Ezen kívül rendszeresen beszívja a dugót az M3-bevezetőn és a BVSC felé. Ami megközelíti Rákospalota központját, az a 225, de az sem találja el, és hasonló problémáktól szenved. Hogy mire gondolok, azt a buszos topikban kicsit közelebbről kifejtettem.
Tényleg nem értem mire gondolsz, a 25-ös végigjön a Rákos út nagy részén mint az 5-ös,és csúcsban azonos idő alatt, csúcson kívül gyorsabban a Mexikói úton van mint az 5-ös lenne, a 69-es pedig a Máv-teleptől teljesen párhuzamos az 5-össel.
Lehet lenne igény a Telepesben a 110/112-re. Van annyira közel a 124/125 tengely a Csömörihez, hogy sokan inkább (és az elmúlt bő 10 évben egyre inkább) kisétálnak a 8E/133E-hez. Amíg nem voltak ezek a belvárosi gyorsok, inkább Bosi->7gy volt a jellemző.
Amikor egy Ikarus 280-asban állt 20 utas, az nem látszott majdnem telinek.
Amikor egy új alacsonypadlósban áll ugyanaz a 20 utas, az majdnem telinek látszik.
:-))))))
A teli busznak amúgy a Pécsi Tömegközlekedési Rt. volt a legnagyobb szakértője a 90-es évek elején-közepén. Ott bizonyos viszonylatokon megvolt a 140-150 fő az IK 280-ban, az biztos.
Azt nem mondom, hogy naponta kétszer, de hetente kb. 4-8-szor utazok a Zugló vá. - Opál utca szakaszon.
Kb. 10 éve.
Biztosan volt már az OPÁL utca után is tömeg, de :
- én még nem találkoztam vele,
- vmi gubanc esetén nem normál követési időre jött, hanem duplára, vagy triplára.
Havonta 1x vagy 2x előfordul, hogy Pasarét felöl Palota felé menet vmi történik a belvárosban, és a délutáni csúcs kellős közepére a Vág utcához már 3 db 5-ös érkezik, másfél percen belül.
Holott 7-7-7 percre kellene jönniük.
Ilyenkor az első természetesen dugig van.
A második szellős.
A harmadikon meg csúcs ide, csúcs oda lézeng 10 fő.