Keresés

Részletes keresés

M63,008 Creative Commons License 2019.08.13 -1 0 102281

(Ránézhetnél a postaládádra.

Írtam néhány kérdést az Uhlenbrock kézivezérlő javításával kapcsolatban az elmúlt másfél hónapban.)

Előzmény: csíkos-háTTú (102278)
M63,008 Creative Commons License 2019.08.13 -1 0 102280

Az a V60-as nem inkább V80-as volt? És nem a DR-nél, hanem a DB-nél? És nem (csak) húzta, hanem tolta is?

Előzmény: csíkos-háTTú (102278)
róbertke Creative Commons License 2019.08.13 0 0 102279

A lámpái miatt én a BBÖ Rh5144 motorkocsira szavaznék

 

http://www.bahntechnisches-bildarchiv.at/br5144.htm

 

 

Előzmény: róbertke (102277)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.08.13 0 0 102278

A VT135-é, elvileg.

Mondjuk a Gerhard Trost könyvben is benne van, hogy a személyvonatokat lehetőleg egy típusú kocsikból illik összeállítani. A valóság meg nagyon más volt, még a DR-nél is. Pedig szépen mutat egy III. korszakos Modwagenekből összerakott gyorsvonat egy Wagner terelős BR01-gyel az elején. (Nekem TT-ben meg is van az összeállítás.) Csak ez a legritkább esetben jött össze. Különösen igaz ez szerintem a VT sorozatú motorkocsikra. Húztak azok eléggé sok mindent, így én el tudok képzelni ilyen kocsikat egy VT137 mögött is, ahogy volt olyan mellékvonali személyvonat, ahol két ilyen vezérlőjét húzta egy V60-as. Még Tillig szett is volt belőle, ha jól emlékszem... Nem éppen a frekventált vonalakon járatták őket a III. korszaktól, és nem is nagyon élték meg a IV. végét.

Előzmény: róbertke (102274)
róbertke Creative Commons License 2019.08.13 0 0 102277

Találtam azért egy fényképet, amit még a Láng börzén vettem Linzbauer Tamástól. 

 

Előzmény: diginewl (102272)
ysenyerkesz Creative Commons License 2019.08.13 0 0 102276

Bár erröl nem találtam semmi infót.

 

Előzmény: ysenyerkesz (102275)
ysenyerkesz Creative Commons License 2019.08.13 0 0 102275

Én a VT135 mögé tudnám leginkább elképzelni.

Előzmény: róbertke (102271)
róbertke Creative Commons License 2019.08.13 0 0 102274

Persze, mert nekem is van egy ilyen Prefo származék kocsim, azt csak furdalt a kíváncsíság ... :-)) 

Előzmény: diginewl (102272)
tumikas Creative Commons License 2019.08.13 -1 0 102273

Egy biztos nem 4 tengelyes motorkocsinak.

Előzmény: róbertke (102271)
diginewl Creative Commons License 2019.08.13 0 0 102272

Köszönöm, hogy közben gondolkodtál rajta!

Igen. Biztosan igazad van, de ilyent nem tudok a VT 185 után elképzelni. :)

Tudod, olyant kerestem, mint amit először betettem képet.

Marad a két vezérlőkocsi, egymás után fűzve.

Előzmény: róbertke (102271)
róbertke Creative Commons License 2019.08.13 0 0 102271
Előzmény: diginewl (102269)
Mcsaba1 Creative Commons License 2019.08.12 -1 0 102270

Tisztelt fórumozók a segítségeteket szeretném kérni mert a garázs padlásának rendezése közben előkerült egy régi kb: 30-35-éves modellvasút készlet amit még Yugoszláviában gyártottak mehanoteknika a neve és van hozzá egy diesel mozdony 3 személykocsi meg természetesen sín amiből egy ovális pályát lehet kirakni de szeretném bővíteni a sín hosszát ,hogy nagyobb legyen a pálya és ebben kérnék segítséget,hogy mivel lehetne bővíteni a most is kapható sínek közül mert hasonlít a pico és a rocco talpfás síneire is de melyik a jó azt nem tudom válaszotokat előre is köszönöm.

diginewl Creative Commons License 2019.08.08 0 0 102269

Akkor már valami egyszerűbbet és olcsóbbat:

Beiwagen VB 140 :)

 

Előzmény: róbertke (102266)
róbertke Creative Commons License 2019.08.08 0 0 102268

Csak aki a lelket adta hozzá, Ildikó nem lesz ott :-(((

Előzmény: nazareth (102267)
nazareth Creative Commons License 2019.08.08 0 0 102267

Játékudvar múlt pénteken végleg bezárt, - Ó. Szomorúan hallom. A honlapjukon új helyszínt emlegetnek, ezek szerint a szándék megvan az újranyitásra.

Előzmény: róbertke (102264)
róbertke Creative Commons License 2019.08.08 0 0 102266

Mielőtt nagyon elszaladnál: Roco 44861

Előzmény: diginewl (102265)
diginewl Creative Commons License 2019.08.08 0 0 102265

Az a helyzet, hogy kaptam ajándékba egy ilyen motorvonatot (VT 185) önállóan. Ahhoz nem volt vezérlőkocsi.

(A vitrinvonatos szetthez nem nyúlok, mert az oda van előkészítve.)

Két szett összekapcsolását már nem tartom szerencsésnek több szempontból sem:

valamelyik motorvonatból ki kell venni a hajtást, akkor már nehéz lesz a szerelvény, a másik nem fogja tudni elhúzni. Ezeket a régi hmmm... hajtásokat consist-módban hajtani eléggé öngyilkosság.... használni szeretném, nem hajat tépni.

Ezek szerint marad a két vezérlőkocsi - ahogy itt előbb is javasolták.

(Vakeródzóról nem szívesen veszek semmit, max. itt megkérdezem a börzén kinek van, ezenkívül ott az e-bay egész volt DDR régió elérhető, van ott is belőlük kínálat)

 

Köszönöm!

Előzmény: róbertke (102263)
róbertke Creative Commons License 2019.08.07 0 0 102264

Vakaródzón van egy szóló motorkocsi ..... :-))

 

Játékudvar múlt pénteken végleg bezárt, ott lett volna neked 1-2 ilyen :-((((

 

Előzmény: diginewl (102261)
róbertke Creative Commons License 2019.08.07 0 0 102263

Én inkább a helyedben vennék még egy ilyen szettet, azt a négy egységet együtt üzemeltetném. 

Előzmény: diginewl (102259)
M63,008 Creative Commons License 2019.08.07 -1 0 102262

Én a plusz Piko vezérlőkocsit választanám; egységesebb lenne, mint a Brawa kocsival.

Előzmény: diginewl (102261)
diginewl Creative Commons License 2019.08.07 0 0 102261

Ööö. Nem. :) Van egy ilyen szettem már, ami a vitrinvasútban szolgál. Abban már közelkapcsoló kinematika, és áramátvezetés is megoldott.

Itt látható:

https://youtu.be/HPFGmhk8vVs?t=146

 

Szóval, ez nem akadály. Memoba kkk rendszere szépen beépíthető. Szép ütköző/ütköző közelkapcsolást tesz lehetővé.

Amennyiben van ötlet, várom. (valószínű kettő vezérlőkocsi lesz motorvonat után kötve)

Bár a Brawa-nak van egy beiwagen-je

https://www.brawa.de/produkte/h0/wagen/personenwagen/45150-triebwagenbeiwagen-br-vb147-dr/

ez vajon beleillene közéjük? (igaz az ára elég húzós)...

Előzmény: ysenyerkesz (102260)
ysenyerkesz Creative Commons License 2019.08.07 0 0 102260

Szerintem, a két egység közöti. speciális kapcsoló miatt. szerintem nehéz lesz.

Előzmény: diginewl (102259)
diginewl Creative Commons License 2019.08.07 0 1 102259

Tisztelt Fórumtársak!

 

(Képek a netről)

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van nékem egy PIKO VT 185-es motorvonatom, és hozzá egy vezérlőkocsi (VT 195). Ez szokott így egy szettben még a múlt században a karácsonyfák alatt rendszeresen landolni.

Az lenne a kérdésem, hogy ezt a szettet milyen betétkocsival lehet(ne) bővíteni?

Egy másik Steuerwagen-nel (BR 195), vagy létezik beiwagen (betétkocsi) hozzájuk?

A neten találtam több képet, melyeknél egy hajtómozdony, több kocsit is húz.

 

Segítséget előre is köszönve

Üdv:Newl

nazareth Creative Commons License 2019.08.03 -1 0 102258

az üres forgóvázat lesújozza egy kissé.

Nem tudom, hogy mennyire hatásos egy olyan forgóvázat lesúlyozni, amiben körmök közé pattintott kerekek vannak, amúgy is jelentős gördülési ellenállással . Felül rá a körmök oldalirányba billeghetnek, hosszirányba csúszkálhatnak, ha a fröccsöntés éppen úgy sikerült)...

 

Egyébként az igazi hibát akkor követték el, amikor a hajtást szerkocsiba pakolták. A szerkocsi 1-2-3. tengelye fölé került a motor, így ide súly alig jutott, a 3. és 4. tengelyek fölött viszont teletömték nehezékkel. A következmény: a szerkocsi súlypontja a 3., és egyben hátulsó hajtott tengely elé került 1-2mm-rel.

 

Ez kb. azt jelentette, hogy vehettél magadnak egy optikailag meglehetősen ütős, viszont gyakorlatilag 1 tengellyel vontató gőzöst (ami méreténél fogva hajlamos volt az ívekbe is befeszülni). Sakk-matt.

 

a modell mozdony végsebessége 140 Km/h, ami megfelel az eredetinek.

Ez önmagában jól jellemzi a 102 eurós projekt átgondoltságát.

 

1.) Ugyanezt a hajtást két különféle kerékátmérővel szállították, attól függően, hogy szerkocsiba/Ludmillába, vagy Gorillába rakták. A kerékátmérőtől pedig nagyban függ a sebesség is...

 

2.) Ez a hajtás volt a Ludmilla alatt (elvileg 130-as, de vonatfűtés híján tehervonatoztak vele, így inkább 100), a BR01.5 és BR03 alatt (130km/h), a Gorilla alatt (160km/h) és a BR41 alatt (90km/h).

 

Szóval tudja a hajtás a modellhű végsebességet, a kérdés csak annyi, hogy mennyi a 12V. :)

Előzmény: róbertke (102254)
hodika1977 Creative Commons License 2019.08.02 0 0 102257

A BR 56 valoban Gützold ahogy a BR 106 is,ahol a kis kockamotort cserélve egy egész csendes hajtásu gépet kapunk,de valahogy nekem a Piko BR38 asa szebben megy mint ez a BR 56 os Gützold.

Előzmény: csíkos-háTTú (102253)
hodika1977 Creative Commons License 2019.08.02 0 3 102256

Mi baj a BR 95 hajtásával??? A BR 38,  BR 185 be is ez a motor van valamint az összes nagygözösébe ezt rakta már a Piko rendszerváltás elött,mivel érezte hogy ez a kockamotoros egyenhajtás semmit nem ér....

 

Egy magasabb feszültségen indulo motor,de szépen muzsikál nálam,ráadásul a BR 95 csuklo alváza lehetövé teszi a szük években valo biztos közlekedést a Roco BR 93 asával ellentétben.Vontatásilag meg egy erös gép,filigrán rudazattal megspékelve.Ezt is gyártja mai napig a Piko egy kinai 50 ft os motorral,igaz lendkerékkel.

 

Egy Fleismann dobmotortol semmivel se rosszabb.

Előzmény: csíkos-háTTú (102252)
hodika1977 Creative Commons License 2019.08.02 0 0 102255

Én is Buhler motort tettem bele elsö körbe,de nem hozta meg a hatást,magyarul szart sem ért. H0Totya hajtása hozta meg az áttörést,igy 3 mozdonyba lett cserélve,igy már használhatok lettek.

Előzmény: róbertke (102240)
róbertke Creative Commons License 2019.08.02 0 0 102254

Hát igen ...

 

Aki ilyesmire áldoz az talán veszi a fáradságot, és rendel hozzá új kerekeket, az üres forgóvázat lesújozza egy kissé. 

A leírásában az szerepel, hogy a modell mozdony végsebessége 140 Km/h, ami megfelel az eredetinek. 

 

De minek? :-))

 

 

Előzmény: csíkos-háTTú (102250)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.08.02 -1 0 102253

A VEB PIKO BR56.20 (ex porosz G8.2) mozdonyát a Gützold fejlesztette, és gyártotta. Nem véletlenül ők is adták ki átdolgozva a '90-es évek közepén, és nem a PIKO GmbH.

Előzmény: tumikas (102230)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.08.02 -4 1 102252

"...Pikoéknál  például a BR 95 ami külsöre felvette az akkori nyugati modellekkel a versenyt,sött...."

 

Igen, csak olyanok, mint a magyar kisszériás, egyedi modellek egy jelentős része. Szép, csak pályán mozognia, meg vontatnia ne kelljen. (Tisztelet a kevés számú kivételnek!)

 

Előzmény: hodika1977 (102226)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!