"Mindig jót derülök, ha - egyébként profi módon megtervezett és megépített - terepasztalon a villanygépek leeresztett szedővel száguldoznak - igaz felsővezeték sincs "
Ezekben az esetekben nem modellvasútról, hanem játékvasútról beszélhetünk!
1. A Fleischmann- nak kapható terepasztal tervező sablonja, amelyen az általa gyártott vágánytípusokból megrajzolható - összeállítható pályaterv.
Vajon létezik / létezett valaha ilyen sablon 2,5-ös Roco sínekre is ?
2. Mindig jót derülök, ha - egyébként profi módon megtervezett és megépített - terepasztalon a villanygépek leeresztett szedővel száguldoznak - igaz felsővezeték sincs - nade legalább az áramszedő lenne fent...
Vajon feledékenységből nem csapják fel a - többnyire profi - modellezők, vagy féltik az esetleges sérüléstől kisiklás esetén ?
Érdeklődni szeretnék, hogy hogyan lehet biztonságosan (sérülés mentesen) szétszedni egy Piko Taurust? Tisztítani kellene, mert már nagyon akadozva megy.
Az ACME által készített CAF kocsim homlokfalajtaján az ablak beesett, ezt szeretném visszarakni. A forgóvázakat és az alvázra felpattintott szekrényt le tudtam szerelni, de nem merem feszegetni a kocsiszekrényt.
Ha itt érdekel esetleg valakit a vasúton kívül más közlekedési eszköz és a Múzeumok Éjszakájára nincs még jobb programja...
Szóval a Debrecen (ex-Kassa) volt Duna-tengerjárón (a Batthyány térnél) nyílik egy kiállítás a Magyar hajógyártás 175 éve címmel. Gyertek minél többen és ha lehet, akkor nálunk kezdjetek és nálunk vegyétek a jegyet is! (Ugyanis a belépőjegy ára ott marad, ahol megveszik. :-) Tavaly a BKV-sok már az aluljáróban árultak jegyet, ezért szinte mindenki ott vette meg, még az is, aki amúgy nálunk kezdett. :-( )
A Debrecen mellett ott lesz a Sopron vontató és egy aknásznaszád. A kiállítás mellett végig lehet járni mindhárom hajót, meg lehet nézni a gépházat, a kormányállást, a szállásokat, fegyvereket stb. Előadások is lesznek. Ja, és én is ott leszek, engem is meg lehet nézni... :-)))
De igen. Viszont annyi baj azért van, hogy a vonathoz hozzátartozik a vezérlőkocsi is, abban meg fixen a sínre van kötve a belső világítás (ami nem világít ki minden fülkét a vezérlő utasterében), vagy a vakdugón vagy egy Greatz hídon keresztül. Ha erre a vonat tulsó végén meg rájön a 6 pólusú áramátadó kupplungokon keresztül a mozdonydekoder bármelyik funkció kimenete, akkor... (Megjegyzés: az áramátadó kupplungok mind a 6 pólust végigviszik a vonaton.)
Elvileg igen, de vezérlőbe teljes értékűmozdonydekóder kell, nem funkciódekóder. Eléggé szerencsétlen megoldás, kívülesik mindeféle szabványon, és a beszerelt belső világítást nem lehet majd vezérelni a vezérkocsi dekóderéről. Sajnos ezt nem egészen éssszrűen oldották meg "Vadászfalviék"....-(
Egyes korábbi Roco szériákban ez nem megfelelő minőségben készült, ezért használatkor szétreped. Ha ez történt (meg egyébként is) a pillanatragasztó rizikós megoldás. Én inkább új alkatrészt szereznék be. A mostani Roco mozdonyokon ez az alkatrész már fémből van, strapabíró.
Olvashatóbban amit írtál, fonetikusan: Shima moyō no Bakkuappu Masutā (Csíkos hátú Mester) Moderu Kensetsu-teki na To Zesei Wākushoppu (Modell készítő és javító műhelye).