Keresés

Részletes keresés

varga.jano Creative Commons License 2 napja -2 0 105348

Szia Forgalmista!

Sajnos nem tudtam, hogy honnan rendeljem.

Ezt az oldalt dobta fel a gép.

Mostmár kivárom.

_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 4 napja 0 0 105347

Célszerűbb lett volna olyan helyről rendelni, ahol van raktáron, akkor már most szerda és péntek között megkaptad volna.

Így meg kell várnod, míg a gyárból megrendelik és  a gyár leszállítja a kereskedőnek, ha van raktáron (valószínűleg van) egy-két hét és megkapod.

Előzmény: varga.jano (105346)
varga.jano Creative Commons License 4 napja -1 0 105346

Szia!

Megrendeltem.

Mikor fogom megkapni?

Mi a gyakorlat?

Peti251 Creative Commons License 2025.04.11 0 2 105345

szerintem ez. figyeljen a beszerelésnél. könnyen elpattan. ha beszerelés után sem vált 10-ből 10 szer irányt, finomhangolni kell. 

Előzmény: varga.jano (105344)
varga.jano Creative Commons License 2025.04.10 0 0 105344
Peti251 Creative Commons License 2025.04.09 -1 2 105343

Märklin 7194 a cikkszáma.

Előzmény: varga.jano (105341)
Peti251 Creative Commons License 2025.04.09 -1 2 105342

Vasútmodell szaküzletben. ha nem feltétel az irányváltás, és a kisgazdája megelégszik azzal ha egy irányba megy, akkor egy kis összehajtogatott papírdarabbal ki kell ékelni az elektromágnest. ekkor nem tud meghúzni. Célszerű megfigyelni, hogy a kapcsoló amit az elektromágnes átvált, melyik állásában megy a mozdony előre.

Előzmény: varga.jano (105341)
varga.jano Creative Commons License 2025.04.09 0 0 105341

Sziasztok!

A bizonyos rugót, hol tudom megvenni?

Peti251 Creative Commons License 2025.04.09 -1 3 105340

Analóg, váltóáramú mozdonyról van szó. Ezen mozdonyok érzékeny része az elektromágneses irányváltó. Az irányváltás a trafó szabályzójának egy pillanatra történő visszafelé csavarásával vagy lenyomásával történik(kiviteltől függ). az irányváltás egy egyszeri a vontatási feszültségtől egy, lényegesen nagyobb feszültséggel történik, de ugyan azon a pályán, emiatt muszáj különbséget tegyen a mozdony, hogy most menni kell, vagy irányt váltani. Ezt úgy dönti el, hogy az irányváltóban van egy érzékeny hangolású húzó rugó. ha a rugóerő túl erős, az irányváltás nem történik meg, mert az elektromágnes nem tudja leküzdeni a rugóerőt. ha a rugóerő túl gyenge, az irányváltás nagyobb, de még vontatási feszültség tartományon belül (8-16V~) megtörténik illetve a mágnes behúz, a mozdony csak búg. Esetünkben a legnagyobb valószínűsége ennek van, vagy nincs meg a rugó, vagy kinyúlt, és hamar engedi meghúzni az elektromágnest.

Előzmény: varga.jano (105334)
ysenyerkesz Creative Commons License 2025.04.08 0 1 105339
Előzmény: varga.jano (105337)
ysenyerkesz Creative Commons License 2025.04.08 0 1 105338

Első körben megnézném nem szorul e a hajtás. Ha ott minden rendben megtáplálnám a kerekeinél a hátára fordított mozdonyt (VÁLTÓÁRAMMAL, kb 18-20V max.). Ha így se megy, egy kicsit segítenék neki, megtáplált állapotban egy kicsit megfogatnám a kerekeit. Ha így se megy akkor elemeire szedni és tüzetesen át kell nézni.

Előzmény: varga.jano (105334)
varga.jano Creative Commons License 2025.04.08 0 0 105337

Kép a105334 hozzászólásomhoz : varga.jano

szakmókus Creative Commons License 2025.04.08 0 0 105336

Mindegy minek nevezzük, a 105328. hozzászólásban említettem az előmelegítést, ahogy fórumtárs a linkjében a gipsz forma készítésekor annak kiszárítását.

 

De tegyük hozzá nem forrasztó ón olvadáspontjáról van szó, megfelelő munkakörnyezet mellett az egyéni védőeszközöket is használni kell. Legalább bőrkesztyű, védőszemüveg.

Nyílt láng, forró anyagok felületek ,stb... Ha valakinek kételye van az öntéssel az neki se fogjon.

Előzmény: BTJ (105335)
BTJ Creative Commons License 2025.04.08 0 0 105335

Nevezzük nevén a jószágot: egy kokillát készítettél.

Előmelegítés nélkül az is tud veszélyes lenni ugyanúgy,

csak ott nem a kristályvízből, hanem egy esetleges

páralecsapódásból lehet balhé.

Előzmény: szakmókus (105333)
varga.jano Creative Commons License 2025.04.08 0 0 105334

Sziasztok!

A barátom hozott egy Merklin H0 3029(1968-as) vasutat javításra.

Ő egy nyugdíjas egyetemi tanár. Matematikus.

Én nyugdíjas bemérős vagyok. 71 éves.

A pályán a mozdony, csak morog. Nem indul el.

A 8 es 4 éves unokáival jatszott vele. Amikor elromlott.

A javításhoz kérem a segítségetek  amit előre is köszönök.

Teszek fel fotókat. Üdvözlettel

szakmókus Creative Commons License 2025.04.08 0 1 105333

Tény hogy összetett alakot gipsz formába öntünk, pláne ha minta másolatát kell elkészíteni vagy egyedi az öntött darab és a forma mindenképpen megsemmisül.

 

Az említett tömbszerű súlyt kézenfekvő volt ilyenformán elkészíteni gyorsabb volt, már ha a gipsz minta kiszárításának idejét nézzük mindenképp.

Ha a gipsz minta az első öntésnél esetleg megreped azt újra el kell készíteni.

A fém formával nem kellett kísérletezni, elsőre megfelelő eredményt adott.

 

A gipsz forma ha nincs kellően kiszárítva mint írtad veszélyes is lehet. 

 

 

 

 

Előzmény: rezgaras (105331)
szakmókus Creative Commons License 2025.04.08 0 0 105332

Köszönöm...

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (105329)
rezgaras Creative Commons License 2025.04.07 -1 1 105331

Azt hiszem én ezt egyszerűbben csináltam és azt le is írtam, többször is. Pl. ennek az oldalnak a végén:

 

http://rezgaras.atwebpages.com/Content/Models/342/342_buil6_m.htm

 

Vagy itt, az oldal közepén:

 

http://rezgaras.atwebpages.com/Content/Models/327/327_bui8_m.htm

 

Gipszbe egyszerűen lehet ólmot önteni, csak arra kell vigyázni, hogy teljesen száraz legyen az öntőforma, különben a benne lévő víz szétfröccsenti az ólmot. Az ólmot pedig egy konyhai merőkanálban olvasztom meg gázlánggal.

_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2025.04.07 0 2 105330
Előzmény: _Tapicska_forgalmista (105329)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2025.04.07 0 2 105329
Előzmény: szakmókus (105328)
szakmókus Creative Commons License 2025.04.07 0 0 105328

 "miből csináltad az öntőformát?"

 

Lemezből (kb 2mm) amit U alakban meghajlítottam és síkba hoztam mindkét felét (az egyik rövid oldal nyitott maradt). Nem szalagcsiszolóval mert azzal sosem sikerült még hanem egy sík fa lécre ragasztottam csiszolóvásznat és azon tologatva közben festve a csiszolandó felületet. Az egyik lemez oldalára fel lett csavarozva plusz lemez ahol majd nem lesz anyag. Az U alak mindkét oldalát egy egy sík lemezdarabbal lezártam úgy hogy egy franciakulcsal rászorítottam. Fény felé vizsgálva ha nem látunk fényt kész a forma. Gázlámpával fel kell melegíteni öntés előtt olyan 100 fok-ra így nem csapódik ki a levegő nedvességtartalma ami fröcskölhet.

 

Elekromos rezsón olvaszthatunk spiátert (már amelyiket) (ólmot?) amit beletölthetünk a meleg formába.  

 

Én készítettem elektromos olvasztót amely egy fém cső "tégelyt" vesz körül így az könnyen kezelhető, sajnos az élettartama véges a "tégelynek" hiszen az olvadék oldja. Grafit tégelyt kellene szerezni...

Nekem az olvadék kezelése nagyobb feladat mint a forma elkészítése... egyenlőre.

 

Előzmény: Peti251 (105318)
Ikarus 242 Creative Commons License 2025.04.07 0 2 105327

Én lereszeltem a Tillig Elite sínszál végeit és bedugtam a Lunába. Ha a Roco/Peco 2,1-es, akkor szerintem ott is megoldható így, ha magasabb, akkor a sínszál aljából is le kell szedni, a Luna vágányelem alá meg kell 0,5mm emelés.

Előzmény: PLACI (105319)
somytomy Creative Commons License 2025.04.07 0 0 105326

Ha jól olvasom ezt a leírást, akkor a gyáriak szerint amúgy egy sima sínpapuccsal kell összebarkácsolni (bár nekem ez nem tűnik túl üzembiztos megoldásnak):

Előzmény: eMPet (105323)
klimas1956 Creative Commons License 2025.04.07 0 0 105325

Köszi az infót !!!!!

Előzmény: eMPet (105323)
klimas1956 Creative Commons License 2025.04.07 -6 2 105324

Neked is , de biztosan mindent is tudsz....

Előzmény: Nógrádkövesd (105322)
eMPet Creative Commons License 2025.04.06 0 2 105323

Leírás szerint 2.1 mm magas (volt) a Tillig-Luna.

https://www.tillig.com/dateien/Downloads/Prospekte/TILLIG%20Katalogauszug%20Straßenbahngleis.pdf

 

Egyik-másik vasútmodell-modellezős újságban képpel reklámozták (láttam ,csak nem tudom, hogy hol), mint burkolt iparvágányhoz is való sínt, erre tekintettel az általad írt 2.1-es magasságú összekötő sín, vagy házibarkács lehetett a megoldás.

Előzmény: somytomy (105320)
Nógrádkövesd Creative Commons License 2025.04.06 -3 3 105322

Kár volt belszólni... A Tillig Luna egy burkolt villamosvonalakhoz való vágányrendszer, aminek a gyártását a német cég nemrég fejezte be. A Lima egy olasz cég volt, ami márkanévként a brit Hornby cégcsoport részeként él tovább. A két dolognak semmi köze egymáshoz.

Előzmény: klimas1956 (105321)
klimas1956 Creative Commons License 2025.04.06 -1 0 105321

Hello ! Szerintem LIMA lenne az a Luma......

Előzmény: somytomy (105320)
somytomy Creative Commons License 2025.04.06 0 0 105320

Nem tudom, a Luna milyen sínprofilt használ, de a Piko amúgy gyárt 2.1-es és 2.5-ös profilhoz is.

Előzmény: PLACI (105319)
PLACI Creative Commons License 2025.04.06 0 0 105319

Sziasztok!

 

Létezik H0 "U" profil - "I" profil sínösszekötő papucs? Tillig Luna és Roco/Peco síneket kellene összekötni/átvezetni. Köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!